تازه ترین مقالات
نقض مدعیات سران بهائیت در گفتگو با حجت الاسلام عبدالقادر همایون

نقض مدعیات سران بهائیت در گفتگو با حجت الاسلام عبدالقادر همایون

بررسی گوشه ای از تناقضات پیامبر ساختگی بهائیت در گفتگو با شبکه ولایت
از برجام فرهنگی تا لزوم به رسمیت شناختن بهائیت در سند 2030

از برجام فرهنگی تا لزوم به رسمیت شناختن بهائیت در سند 2030

عضو شورای فرهنگی – اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به سند 2030 خاطر نشان کرد: مواردی در این سند وجود دارد که شدیدا در تضاد و تعارض با اسلام است
دیدگاه رهبران بهائیت پیرامون کریسمس و جشن های مسیحیت

دیدگاه رهبران بهائیت پیرامون کریسمس و جشن های مسیحیت

عبدالبهاء می نویسد : فی‌الحقیقه، نفوسی که در یوم جشن مسرور بودند و از درختی که بنا به آداب و عادات اعصار کهن آذین بسته شده بود، لذّت بردند، اهل خرافات و اوهامند.
یک فنجان چای در خدمت استاد روزبهانی همراه با نقد بهائیت

یک فنجان چای در خدمت استاد روزبهانی همراه با نقد بهائیت

به‎سراغ استاد علیرضا روزبهانی رفتیم و نگاهی گذرا به عوامل شکل‎گیری و خط سیر حرکت این فرقه از آغاز تا به امروز داشتیم که نکات شنیدنی و جذاب بسیاری در آن می‎توان یافت.
نقض حقوق بشر بهائیت از ادعا تا واقعیت

نقض حقوق بشر بهائیت از ادعا تا واقعیت

تعریف جوامع بین الملی از حقوق بشر چیست ؟ و آیا واقعا حق بهائیان در ایران نقض می شود . بررسی این مسأله در متنی کوتاه
بررسی روایت ام هانی در خصوص ولادت امام مهدی در آخرالزمان

بررسی روایت ام هانی در خصوص ولادت امام مهدی در آخرالزمان

بررسی ادعای ولادت مهدی موعود در آخرالزمان ، در روایت ام هانی با تاکید بر نقد ادعای بهائیت . نویسنده : محمد علی فلاح علی آباد ، با مشاوره استاد عزالدین رضا نژاد
دانلود کتاب قصص العلماء مرحوم تنکابنی

دانلود کتاب قصص العلماء مرحوم تنکابنی

قِصَصُ العُلَماء، مشهورترین اثر محمد بن سلیمان تنکابنی به زبان فارسی در شرح حال علماء و دانشمندان شیعه از قرن چهارم تا سیزدهم قمری. در این کتاب شرح حال ۱۵۳ تن از علمای شیعه آمده است
دانلود کتاب حق باقی ( پاسخ به کتاب استدلالیه میرزا نعیم )

دانلود کتاب حق باقی ( پاسخ به کتاب استدلالیه میرزا نعیم )

دانلود کتاب حق باقی پاسخ به کتاب استدلالیه میرزا نعیم بهائی نویسنده : اکبر بیرامی
اعتقاد بهاء الله پیرامون جعفر کذاب و ماجرای تولد امام عصر ( عجل الله تعالی فی فرجه )

اعتقاد بهاء الله پیرامون جعفر کذاب و ماجرای تولد امام عصر ( عجل الله تعالی فی فرجه )

بهاء الله با نادیده گرفتن روایات بیشمار در باب تولد امام عصر (عج) به دفاع از جعفر کذاب برخاسته . در متن حاضر به این ادعای پیامبر ساختگی بهائیان در لوح میرزا آقای افنان پرداخته می شود .
نیم نگاهی به ایام تسعه در بهائیت به مناسبت عید رضوان بهائیان

نیم نگاهی به ایام تسعه در بهائیت به مناسبت عید رضوان بهائیان

نیم نگاهی به 9 روز از سال که خداوند باید مطابق میل بهائیان سیل ، زلزله و نزول دیگر بلایای طبیعی را بر مردم ببخشد چرا که سازمانهای امدادی و متولیان حوادث غیر مترقبه شغلشان در این روز حرام است .
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

سلسله برنامه های شعبده شوم
1394/09/12 14:36

شعبده شوم در نقد بهائیت جلسه اول

شعبده شوم در نقد بهائیت جلسه اول
برنامه "شعبده شوم" با حضور دکتر علیرضا روزبهانی بروجردی استاد حوزه و دانشگاه و عبدالقادر همایون استاد حوزه و دانشگاه، به نقد و بررسی موضوع فرقه بهائیت پرداخت.


دکتر علیرضا روزبهانی بروجردی با اشاره به فرقه بهائیت گفت: وقتی می خواهیم در مورد گروه اجتماعی صحبت کنیم باید به مسائلی که پیرامون آن هستند نیز توجه داشته باشیم در حال حاضر ما با گروهی بنام بهائی ها مواجه هستیم. این گروه خودشان را یک دین می دانند و تلاش می کنند خودشان را به عنوان دیانت بهائی معرفی کنند و در سایت ها و گفت‌وگوها و شبکه های مختلفی که در اختیار دارند و آثاری که منتشر می کنند خودشان را به عنوان دیانت بهائی بلکه دیانت جهانی بهائی معرفی می کنند.

روزبهانی بروجردی، داشتن سرکرده در راس هرم را از جمله ویژگی های فرقه ها بیان کرد و اظهار داشت: فرقه ها بدون سرکرده و بدون رهبر و لیدر به آنها فرقه گفته نمی شود و ممکن است جریان منحرف اجتماعی باشند اما وقتی سر کرده می آید و در راس هرم می ایستد این را تبدیل به فرقه می کند. 

در ادامه عبدالقادر همایون قبل از بیان زمینه های پیدایش فرقه بهائیت به تفکیک دو موضوع پرداخت و گفت: در تفکیک اول، این مسئله وجود دارد که بین پیدایش و گسترش ناچار هستیم تفاوت قائل شویم، چراکه در طول تاریخ مشاهده کردیم افرادی ادعاهایی کردند و ادعاهای متفاوتی را داشته اند نظیر جریان فکری سحابیه که شاید یک نفر در راس این جریان بود و ادعاهایی را مطرح کرد که بعضا مضحک هستند. اما امروز از این جریان و ادعاها چیزی را شاهد نیستیم. نتیجه اینکه ادعا گاهی اوقات پیدا می شود اما عوامل گسترش ندارد لذا در نطفه رو به افول می رود و مدعی، مریدی پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: وقتی اینها را در مقابل فرقه ضاله بهائیت قرار می دهیم، ناخودآگاه باید این تفکیک را قائل شویم که اولا کسی که باعث پیدایش جریان بابیت شد، چه انگیزه هایی داشت و چه زمینه هایی در وجود آن شخص بود که باعث پیدایی این فرقه شد و دوم اینکه چه عواملی باعث شد این ادعا گسترش پیدا کند. 

وی با اظهار به اینکه باید بین بابیت و بهائیت تفکیک قائل شویم، توضیح داد: وقتی که زمینه های پیدایش بابیت را بحث می کنیم آن زمینه هایی که باعث گسترش بابیت شدند همان عوامل پیدایی بهائیت را در پی داشتند چراکه بهائیت، فرقه جدای از بابیت نیست. کما اینکه امروز مستر است که خودش را یک دین مستقل جلوه دهد و خودش را یک شریعت بعد از شریعت بیان معرفی کند. اما حقیقت موضوع این است که جریان بهائیت یک جریان انشعابی از بابیه است.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

برچسب ها :