اطلاعیه
سلام علیکم
  • لطفا ابتدا سوالات پاسخ داده شده را مرور و اگر سوال شما پاسخ داده نشده بود آن را در قمست ارسال سوال وارد نمایید .
  • این سایت تنها پاسخگوی سؤالات اعتقادی و خصوصا در مورد فرقه ضاله بهائیت می باشد و به سوالات شرعی ( فقهی ) ( احکام ) در این مکان پاسخ داده نمی شود و همراهان عزیز می توانند جهت دریافت سوالات فقهی خود با شماره 09640 تماس گرفته و پاسخ خود را به صورت کامل دریافت نمایند .
  • ضمنا تماس با شماره 09640 کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت .
  • امید آنکه فقط سوالات مرتبط به موضوع فرقه بهائیت را در این مکان وارد نموده و در کمتر از 24 ساعت پاسخ آن را از همین طریق دریافت دارید .



آمار مراجعات
مهمان :  854
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  1
دیروز :  3
کل مشاهده :  13810

پرسش و پاسخ
فریدونی
1391/12/23 13:42
پرسش :  اگر در قرآن آمده است که و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین پس باید در مورد بهائیت هم مطلبی وجود داشته باشد . اگر قرآن کتاب کاملی است این وعده الهی باید محقق شود در حالی که چنین نیست .
نمایش پاسخ...
پاسخ :  وقتی در قرآن  آیه مبارکه (و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین)  به این معنی که تر و خشکی نیست که در قرآن نباشد وجود دارد پس قاعدتا باید راجع به گروهی که تحت عنوان بهاییت مسلمانان را فریب داده و برای خود قصر و تشکیلاتی راه انداخته اند نیز نشانه و آیاتی در قرآن وجود دارد. در این زمینه به یک مورد اشاره می شود
سوره مدثر آیات 29 الی 31 : لواحه للبشر. علیها تسعة عشر.
ترجمه: ( لوح دهنده است به مردم. بر اوست عدد نوزده.)
این آیات بلافاصله بعد از آیات مربوط به کافر معاندی آمده که عاقبت او را دوزخ و سقر بیان کرده است. جالب است که حسینعلی بها بواسطه اینکه نامه هایی که به مردم می داد الواح نامید لواحه یعنی لوح دهنده بوده است و از همه مهمتر اینکه عدد نوزده عدد رسمی بهاییت است. تعداد ماههای سال؛ تعداد روزهای ماه؛ مقدار مهریه زنان؛ مقدار جزای نقدی؛ همگی نوزده است و نوزده مطابق لفظ بهایی است. این آیات و آیات قبل و بعدش در توصیف دوزخ آمده اند. عجب دلالتی بر آتش و اهل آتش!
شاید با بیان یافتن آیه مذکوره دوباره به این حقیقت پی ببریم که این قرآن معجزه ای جاوید است که هر لحظه و هر روز با بیان نکاتی گرانبها از جدیدترین یافته های پزشکی و علمی گرفته تا پیشگویی حوادث آیندگان جلوه ای از وحی الهی از آن خارج و منتشر میگردد. در باره بهاییت هم یک نکته را متذکر میشوم. قرآن بیش از شش هزار آیه دارد. بهاییها مانند کسی که چیزی برای از دست دادن نداشته باشد هر روز آیه ای از قرآن را دستخوش هجوم قرار داده و در جمعهای خصوصی خودشان به استهزا گرفته اند که شنیده ای فلان آیه هم در قرآن در تأیید امر بهایی است؟ بی خبر از اینکه قدمای آنها در دوزخ هنوز به یکی از اتهامات خود نیز پاسخ نداده اند و آتش شعله ور جهنم هر لحظه انتظار اقدام آنان را میکشد و خدا و فرشتگان و همه مردم هم بر آنها لعنت میفرستند. بسیاری از آیات مورد استناد آنها با یکبار خواندن از روی قرآن و در جریان قرار گرفتن شأن نزول و ترجمه آن کاملا مشخص میشوند. بعضی از موارد را در اینجا آورده ام و اگر استنادات جدیدی از آنها بدست آمد و برای این حقیر ارسال شد حتما در مقوله ای جداگانه به توضیح شبهات خواهم پرداخت؛ هر چند که شیطنت این قوم ضاله تمامی ندارد:
سوره هود آیه 7 : و هو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء لیبلوکم ایکم احسن عملا. و لئن قلت انکم لمبعوثون من بعد الموت لیقولن الذین کفرو: ان هذا الا سحر مبین
ترجمه آیه: و او خدایی است که آسمانها و زمین را در مدت 6 روز آفرید و عرش او بر آب بود تا شما را آزمایش کند که عمل کدامیک از شما بهتر است. و اگر بگویی: حتما بعد از مرگ زنده خواهید شد همانا کافران خواهند گفت: این سخن جز سحری آشکار نیست.
تفسیر بهاییت: حسینعلی بها پس از استقرار در عکا از طرف مریدان باغی عایدش شد که خود آنرا باغ فردوس نامیده بود و در آنجا نهری روان بود. فرمان داد تختی چوبین بر روی نهر زدند و مریدان آنرا مفروش گرداندند. وی هر هفته یکی دو روز در آن باغ رفته ناهار بر سر تخت میخورد و حوله بر سر کشیده خواب قیلوله مینمود. روزی دو برادر و چهار پسر خود را صدا زده آنان را فرمان داد تا اهل بها را خبر دهند که راز این آیه که گفته (و کان عرشه علی الماء) امروز بر ملا شد که مقصود این خدا و این نهر آب و این تخت است.

مریم ب
1391/12/25 09:40
پرسش :  لطفا در مورد ازدواج با محارم در بهائیت توضیح دهید ؟ یکی از اساتید ما می گفت که بهائیان با محارم خود ازدواج می کنند . نظر شما که از نزدیک با بهائیان ارتباط دارید چیست ؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  اینجا دو مسئله مطرح است که حکم ازدواج با محارم در بهائیت چیست و آیا این عمل در ایران صورت می پذیرد یا خیر؟
از آنجا که حکم ازدواج با محارم طبق دستور بیت العدل بر عهده خود بهائیان مقرر شده؛ اگر شرایط این کار در ایران برای آنان مهیا باشد بعید نیست که این ازدواج صورت پذیرد و اگر این حکم در بین بهائیان ایران هم اکنون اجرا نمی شود؛ دلیل بر حرمت آن در بین بهائیان نیست بلکه مهیا نبودن شرایط دلیل اجرا نشدن آن است.
در کتاب اقدس که مهمترین کتاب بهائیان است، حسینعلی نوری درباره حرمت ازدواج بهاییان گفته است«قد حرمت علیکم ازواج آبائکم، یعنی حرام شد بر شما ازدواج با زن پدرتان» و در مورد ازدواج با سایر محارم هیچ حکمی را ذکر نکرده است .
این درحالی است که بهائیت مدعی ظهور دیانتی جدید برای بشر امروزی است و به ظن باطل خود آمده است تا احکام اسلام را کامل نماید، در حالی که در موارد بسیاری احکام آن ناقص و بعضا مخالف با عقل سلیم است.
پس از مرگ بهاء، حسین علی نوری جانشین او یعنی«عبدالبهاء » اجازه تبیین احکام را داشت و از حق تاویل و تفسیر احکام برخوردار نبود.
«شوقی افندی» جانشین عبدالبهاء نیز اوضاعی بهتر از پدربزرگ خود نداشت و بعد از مرگ مشکوک او در لندن اوضاع بهائیان در جنبه های مختلف به طرز وحشتناکی به هم ریخت و یک سردرگمی بین بهائیان مشاهده شد به صورتی که در پی آن تعدادی از سرشناسان بهائی از این فرقه روی گردان شدند و به آغوش اسلام بازگشتند.
در چنین شرایطی بود که بیت العدل به کمک احکام ناقص بهائی آمد و وظایفی همچون تعیین حکم در هنگام نبود نص برای خود تعریف کرد.
با این تفسیر، بیت العدل بهائیان می تواند احکامی را که حسینعلی نوری ذکر آن را فراموش کرده است، وضع کرده و در جایگاه خدایی یعنی جعل شرع قرار گیرد.
یکی از احکامی که بهاء الله آن را ذکر نکرده است، مسأله ازدواج با محارم است که در خوشبینانه ترین وضعیت می توان گفت فراموش کرده حکم آن را ذکر کند، یا مانند حکم لواط خجالت کشیده آن را بیان کند« انا نستحیی ان نذکر حکم الغلمان».
به دنبال شبهات مطرح شده در خصوص ازدواج با محارم و طرح این پرسش در بیت العدل، بیت العدل این مسأله را به عهده بهاییان گذاشته و پاسخ داد« آن معهد اعلی موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند بنابر این تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده».
در این خصوص پرسش هایی مطرح است که چرا موقعیت اقتضا نمی کرده ؟ مگر بهاء الله از صدور حکم الهی هراس داشته است؟ یا شاید حکم او مخالف عقل و سیره الهی بوده است؟
اگر تکمیل حکم ازدواج با محارم به معنی صدور حرمت این ازدواج بوده است نیز این حکم در اسلام وجود داشته و اقتضای زمان هم مشکلی با طرح این موضوع نداشته است.
اطلاع بیشتر در اینجا

محمدی
1391/12/27 15:27
پرسش :  با سلام وعرض خسته نباشید
 اگر کسی بهائی باشد را چگونه می توان شناخت و در مقابل سوالاتی که از ما می کنن و ما جواب می دهیم ولی قبول نمی کنن چکار باید بکنیم آیا ادامه ندهیم وسکوت کنیم ممنون از شما
نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام علیکم
حقیقت پژوه گرامی در بهائیت نماد و نشان مخصوصی برای شناخت اتباعش وجود ندارد یعنی مثلا مثل صوفیه که برخی قائل به گذاشتن سبیل هستند یا مسیحیت که صلیب به همراه خود دارند نیستند . و جز به اقرار فرد نمی توان به صراحت بر بهائی بودن فردی یقین حاصل نمود .
اما در مورد سوال دوم : 
در مواردی که گفتار شما همراه با سند و دلیل و مدرکی باشد سخن را باید گفت خواه آنها پند گیرند یا خیر در مواردی هم که می بینید ظرفیت برای پذیرش مطلب شما از سوی مخاطبین نیست شاید سکوت بهتر باشد .
در هر صورت این کلام معصوم آویزه گوش هر صاحب عقل و خردی است که نحن أبناء الدلیل یعنی ما بندگان دلیل و مدرک هستیم .
اگر فردی پرده تعصب مانع از حقیقت بینی وی می شود بر ما و شما دیگر حجتی نیست .
علی مرتضوی
1392/01/15 07:36
پرسش :  آیا درباره بهائیت و رد آن ، مستنداتی وجود دارد ؟با توجه به احادیث و آیات قرآن خواهشمند است موضوع را به صورت روشن و کامل بیان نمایید
نمایش پاسخ...
پاسخ :  بهائیت‌” فرقه‌ای گرفته شده از آیین “بابی‌” است‌؛ زیرا بنیان‌گذار “بهائیت‌” میرزا حسینعلی نوری معروف به “بهأاللّه‌” از مشاهیر “بابیان‌” بود. علی محمد باب (م ۱۲۶۶ ق‌) که ادعای مهدویت نمود دو سال و نیم پس از چنین ادعایی کشته شد. بنیان‌گذار بهائیت‌، پس از مرگ علی محمد باب‌، زمام امور “بابیان‌” را به دست گرفت و دین اسلام را منسوخ و پایان یافته اعلام کرد و نام خود را “من یظهره اللّه‌” ـ یعنی کسی که خدا او را ظاهر کرده است ـ نهاد و دین جدیدی در برابر اسلام مطرح کرد. وی گاهی ادعا می‌کرد که بر او وحی می‌شودو گاهی هم ادعای خدایی و ربوبیت می‌کرد و بارها در نوشته‌هایش دربارة خود تعبیرهایی چون‌، “خدای خدایان‌”، “آفریدگار جهان‌”، “کسی که لم یلد و لم یولد است‌”، “معبود حقیقی‌” و… به کار برد.
بیان همة عقاید بهائیت و نقد و بررسی آن‌ها در یک پاسخ‌، ممکن نیست‌، و تنها در مورد ادعای نبوت و ربوبیت ـ که علی محمد باب مدعی آن بود ـ عرض می‌شود:آیه‌هایی از قرآن کریم که ادعای خدا بودن حضرت عیسی را مردود اعلام می‌کند؛ مانند:نسأ، ۱۷۱؛ مائده‌، ۷۲ـ۷۵ بهترین دلیل بر باطل بودن ادعای خدایی مؤسس فرقه بهائیت است‌، و نیز آیه‌هایی که در مورد ادعای خدایی افرادی هم چون فرعون و نمرود است‌؛ مانند:بقره‌، ۲۵۸؛ نازعات‌، ۲۴ و ۲۵؛ شعرأ، ۲۳ـ۳۳ دلیل است بر این که ادعای خدایی از هر انسانی مردود است‌.
در مورد بطلان ادعای نبوت مؤسس فرقة بهائیت‌، چندنکته شایان توجه است‌:
اولاً:هر پیامبری معجزه دارد، وی معجزه‌ای نداشت‌؛
ثانیاً:دین اسلام‌، دینی جهان شمول‌، جاودانه و خاتم ادیان و شرایع است‌؛ بنابراین پس از دین اسلام هر کس ادعای نبوت کند و مدعی آوردن دین جدید شود، سخنش پذیرفته نیست‌. برخی آیه‌ها در این‌باره عبارتند از:انعام‌، ۱۹؛ احزاب‌، ۴۰؛ سبأ، ۲۸؛ فرقان‌،۱٫
روایاتی که از پیامبر اسلام‌۶ به این مضمون نقل شده است‌:من آخرین پیامبرم و حلال من تا روز قیامت حلال و حرام من تا روز قیامت حرام خواهد بود.(ر.ک‌:کافی‌، ثقة الاسلام کلینی‌، ج ۱، ص ۵۸، دارالکتب الاسلامیة‌.)
دلیل بر این است که شریعت اسلام آخرین شریعت الهی است و پس از آن هر کس دین و شریعت جدیدی را ادعا کند، سخنش باطل است‌.
حدیث ثقلین هم که شیعه و سنی از پیامبر اسلام‌۶ نقل کرده‌اند دلیل بر بطلان مذهب بهائیت است‌، که پیامبر فرمود:”من دو چیز گران‌بها به نام قرآن و اهل‌بیتم را در میان شما به جای می‌گذارم‌، این دو تا روز قیامت از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند، و هر کس به این دو تمسک کند، هدایت می‌یابد.”(ر.ک‌:الغدیر، علامه امینی‌، ج ۱، ص ۲۱، دارالکتب العربی‌، بیروت‌.)
از تمام این مطالب که بگذریم رد ادعاهای باب و بهاء در گفته های خودشان نیز به سادگی میسر است چرا که نقضیات در گفته های سران بهائی به وفور مشاهده می گردد .
اسماعیل قربانی
1392/01/15 07:39
پرسش :  سلام.بهائیان معتقدند روایتی معتبر است که موافق کلام الهی باشد؛ آیا ملاک اعتبار صحتش از جهت رجال و درایه است یا ملاک تطابق با قرآن است؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  دوست عزیز  به طور کلی می توان گفت هر دو ملاک اعتبار  می باشد . و قرآن کریم ارجح است .
اما فراموش نشود که قرآن دارای ظاهر ( که معمولا همان شأن نزول است می باشد ) و باطن .
تفسیر آیات قرآن توسط ائمه صورت گرفته است و اگر کلامی از لحاظ رجال و درایه اشکالی در آن نباشد قابل اعتنا هست و لو در ظاهر قرآن عین آن کلام موجود نباشد .
مصطفی
1392/01/15 07:38
پرسش :  در مورد وابستگي فرقه بهائيت با صهيونيسم توضيح دهيد؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  1ـ مركز فرقه بهائيت و اماكن به اصطلاح زيارتي آن در فلسطين اشغالي و بخصوص شهرهاي «عكا» و «حيفا» واقع شده است. سالها پيش، بابيان بهايي (بهائيان) جسد علي محمد شيرازي اولين خدا و پيامبر خويش را به اسرائيل منتقل كردند و با همكاري و مساعدت رژيم صهيونيستي بارگاه باشكوهي براي او بنا كردند. در اين خصوص اشاره به خبر زير به نقل از مطبوعات مناسب است:
«سه‌شنبه اول خرداد 1380 در سالروز رحلت حضرت رسول اكرم(ص) رژيم اشغالگر قدس بار ديگر به جهان اسلام اهانتي گستاخانه نمود. سران رژيم صهيونيستي با راه اندازي جشن و پايكوبي براي تجمعي از فرقه ضاله بهائيت يك ساختمان دويست و پنجاه ميليون دلاري را به عنوان پايگاه جهاني بهائيت در ارتفاع «كرمل» شهر «حيفا» افتتاح نمودند.
ساخت اين مجموعه عظيم ساختماني با حمايت مستقيم اسحاق رابين، نخست‌وزير معدوم رژيم صهيونيستي، از سال 1372 و زير نظر دو بهايي فراري ايراني به نامهاي مهندس حسين امانت و دكتر فريبز صهبا تحت شديدترين تدابير امنيتي آغاز شد. اين تصميم پس از برگزاري اجتماع سراسري سال 1992 سران فرقه بهائيت در نيويورك زير نظر «سيا»، «اينتليجنس سرويس» و «موساد» با هدف ايجاد قوس يا زيارتگاه متناسب با شأن پيامبر ديانت بابي در مدفنش به مسئولان رژيم اشغالگر فلسطين ابلاغ شده بود. اركستر سمفونيك اسرائيل در اين مراسم حاضران را كه در ميان آنها مسئولان سياسي، اقتصادي و امنيتي صهيونيستها و برخي چهره‌هاي شناخته شده بهائيت در آمريكا و اروپا نيز ديده مي‌شدند، جهت دعا و نيايش همراهي مي‌كرد.
نكته مهم و قابل توجه در اين تجمع، حضور خبرنگاران راديو و تلويزيون‌هاي مختلف جهان براي ايجاد پوشش علني صوتي و تصويري افتتاح اين كاخ مي‌باشد. از جمله محورهايي كه برگزاركنندگان مراسم از كانال اين خبرنگاران دنبال مي‌كردند مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:
ـ دولت اسرائيل با نهايت افتخار مي‌تواند ميزبان همه بهائيان تحت ستم در جهان علي‌الخصوص بهائيان ساكن در جهان اسلام باشد.
ـ آثار اين ديانت مدرن و پيشرفته كه متناسب با جهان توسعه‌يافته قرن بيست و يكم است، به صدها زبان و لهجه جهاني ترجمه و منتشر شده است و مي‌تواند در برابر ساير برداشتها و قرائتهاي عقب افتاده و متحجرانه بايستد.
ـ رويكرد به بهائيت رو به گسترش است و بهائيان كه متمايل به دولت اسرائيل‌اند، در جهان بيش از 6 ميليون نفرند!»
2ـ سران بهائيت و سران صهيونيسم از ابتدا روابط علني نزديكي با يكديگر داشته اند، به عنوان مثال مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:
ـ شركت «هربرت ساموئل»، يهودي صهيونيست (و اولين كميسر عالي انگليس در فلسطين در دوران قيمومت انگليس) در مراسم تشييع جنازه عبدالبها سومين خدا و پيامبر بهائيان(1)
ـ هنگامي ‌كه در سال 1947 سازمان ملل كميسيوني مركب از نمايندگان يازده كشور را براي ارائه نظر در مورد آينده فلسطين به منطقه اعزام كرده بود، رهبر بهائيان در نامه‌اي به اين كميسيون، يهوديان را بيش از مسلمانان و مسيحيان نسبت به بيت‌المقدس محق معرفي كرد و از اين نظر تنها بهائيت را همسنگ با يهوديان برشمرد.(2)
ـ ملاقات رئيس جمهور اسرائيل با «شوقي افندي» (پيشواي بهائيان بعد از عبدالبها) در فروردين 1332 كه در اين ديدار شوقي افندي، نظر مساعد و تمايل بهائيان را نسبت به اسرائيل اعلام كرد و آرزوي بهائيان را براي ترقي و سعادت اسرائيل برشمرد و رئيس جمهور اسرائيل هم ضمن تقدير از اقدامات و مجاهدات بهائيان در كشور اسرائيل، آرزوي قلبي خويش را براي موفقيت بهائيان در اسرائيل و سراسر گيتي اظهار داشت و از خاطره مشرف شدن خدمت عبدالبها پيشواي سابق بهائيان در چندين سال قبل ياد كرد.(3)
ـ در همين زمينه مي‌توان به جمله‌اي از روحيه «ماكسول»، همسر آمريكايي شوقي افندي و از رهبران بهائيت اشاره كرد كه خود گوياي همه چيز است: «سرنوشت و آينده اسرائيل و بهائيگري چون حلقه‌هاي يك زنجير به هم پيوسته است.»(4)
3ـ چه در غرب و چه در ايران، درصد قابل توجهي از بدنه بهائيت را يهودياني تشكيل مي‌دهند كه به اين فرقه گرويده اند. اگر از كساني كه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ‌پيگير جريان بهائيت بوده اند و يا از كساني كه مدتي در يكي از كشورهاي غربي اقامت داشته اند سئوال كنيد، تأييد خواهند كرد كه بيش از همه يهوديان بوده اند و هستند كه به اين فرقه مي‌پيوندند. به عنوان نمونه مي‌توان به گرويدن دسته جمعي يهوديان همدان به اين فرقه و نقش «ملا الياهو» و «ملا لاله زار» دو نفر از بزرگان يهود در تقويت جنبش معروف «طاهره قره‌‌العين» در تبليغ بابيگري اشاره كرد.(5) همچنين مي‌توان به تركيب اعضاي اولين «بيت‌العدل» اعظم بهائيان كه سياستگذاري بهائيان جهان را به عهده دارد، اشاره كرد‎‎. از ميان نه نفر اعضاي آن تنها يك نفر ايراني ديده مي‌شود كه او هم يك يهودي به نام لطف ا... حكيم است.(6) در مورد نقش فوق العاده يهوديان در تقويت بهائيت در ايران مي‌توان به مقاله تحقيقي و مستند «جستارهايي از تاريخ بهائي گري در ايران» نوشته آقاي عبدالله شهبازي رجوع كرد كه در اين آدرس اينترنتي قابل مطالعه است:
http://www.shahbazi.org/pages/bahaism1.htm
4ـ در اين بند به قسمتهايي از سه گزارش كه مأموران ساواك از جلسات بهائيان ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي‌تهيه كرده اند، اشاره مي‌كنيم. اين سه سند به خوبي پيوند اين فرقه را با زرسالاري يهود و صهيونيسم نشان مي‌دهند:
الف) گزارش ساواك از جلسه ناحيه 2 بهائيان شيراز، مورخ19/5/1350: «جلسه‌اي با شركت 12 نفر از بهائيان ناحيه 2 شيراز در منزل آقاي هوشمند و زير نظر آقاي فرهنگي تشكيل گرديد. پس از قرائت مناجات شروع و خاتمه و قرائت صفحاتي از كتاب لوح احمد و ايقان، آقاي فرهنگي و محمدعلي هوشمند پيرامون وضع اقتصادي بهائيان در ايران صحبت كردند...فرهنگي اظهار داشت:بهائيان در كشورهاي اسلامي ‌پيروز هستند و مي‌توانند امتياز هر چيزي را كه مي‌خواهند بگيرند. تمام سرمايه‌هاي بانكي و ادارات و رواج پول در اجتماع ايران مربوط به بهائيان و كليميان مي‌باشد. تمام آسمان خراش‌هاي تهران، شيراز و اصفهان مال بهائيان است. چرخ اقتصادي اين مملكت به دست بهاييان و كليميان مي‌چرخد. شخص هويدا بهايي زاده است. او يكي از بهترين خادمان امرالله است و امسال مبلغ پانزده هزار تومان به محفل ما كمك نموده است. آقايان بهائيان! نگذاريد كمر مسلمانان راست شود!...»(7)
ب)گزارش ساواك از محفل شماره 4 بهائيان به تاريخ 7/3/47 «...عباس اقدسي گفت: دولت اسرائيل در جنگ 46 و 47 قهرمان جهان شناخته شد و ما جامعه بهائيت، فعاليت اين قوم عزيز يهود را ستايش مي‌كنيم...»(8)
ج) گزارش مورخ 9/9/46: «...شنيده شده است چندي قبل بهائيان ايران مبلغ هنگفتي كه چندين ميليون تومان بوده به اسرائيل كمك كرده اند. البته تصور مي‌رود كمك بهائيها از طريق آقاي غفوري نمايندگي سياسي اسرائيل در ايران و وسيله حبيب القانيان كه تماس مستقيم با حبيب ثابت (كلان سرمايه دار معروف) كه قبلاَ يهودي و اهل كاشان بوده است، انجام گرديده. زيرا از قرار معلوم سرمايه محفل و وجوه جمع آوري شده بهائيان ماهيانه به نام خيراله در صندوقي نزد حبيب ثابت مي‌باشد و مشار اليه اين پولها را به ربح مي‌دهد. لكن مبلغ كل جمع آوري شده فعلاَ نامعلوم است.»(9)
5ـ يكي از زمينه‌هاي پيوند بهائيت با زرسالاري يهود، سازمان صهيونيستي و نيمه مخفي فراماسونري است. تعليمات بهائيت انطباق زيادي با تعليمات فراماسونري دارد كه از جمله آنها مي‌توان به جدايي دين از سياست، تسامح و تساهل، تشكيل حكومت واحد جهاني، تطابق دين با عقل جزئي و علوم تجربي و... اشاره كرد.
اصولاَ در ميان نخبگان فراماسونري ايران، نسبت بالايي از بهائيان وجود دارند كه افرادي همچون «عليقلي نبيل الدوله»، «ميرزا آقاخان كرماني»، «ابراهيم حكيمي»، «سيد جمال واعظ»، «ذبيح الله قربان»، «احسان يارشاطر»، «اميرعباس هويدا»، «پري اباصلتي»و... از اين دسته اند.
به عنوان نمونه اي از همكاري بين فراماسونري و بهائيت مي‌توان به سفر سالهاي 1911 تا 1913 عباس افندي (عبدالبها) به اروپا و آمريكا اشاره كرد كه به عنوان نقطه عطف در تاريخ اين فرقه از آن ياد مي‌شود. در طول اين سفر كوشش مي‌شد تا «اين پيغمبر نوظهور شرقي» به عنوان نماد پيدايش مذهب جديد انساني و آرمان فراماسونري معرفي شود. بررسي جريان اين سفر و مجامعي كه عباس افندي(عبدالبها) در آن حضور مي‌يافت، ثابت مي‌كند كه كارگردان اصلي اين نمايش «انجمن جهاني تئوسوفيستي» يكي از محافل عالي فراماسونري غرب بود. او به ويژه در آمريكا در مجامع متعدد فراماسونري حضور يافت و سخنراني كرد.(10)
پي‌نوشت:
1ـ بهرام افراسيابي، تاريخ جامع بهائيت، انتشارات سخن، صفحه 556
2ـ همان، صفحه 569 تا 571
3ـ همان، صفحات 572 و 573
4ـ مجله اخبار امري، ارگان بهائيت ايران، دي ماه 1340، صفحه 60
5ـ سيد سعيد زاهد زاهداني، بهائيت در ايران، مركز اسناد انقلاب اسلامي، صفحه 134
6ـ رك: بهرام افراسيابي فصل «شوقي افندي جانشين عبدالبها»
7ـ عبدالله شهبازي، ظهور و سقوط سلطنت پهلوي، مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي، جلد دوم، صفحه 385
8ـ بهرام افراسيابي، صفحه 752
9ـ سازمانهاي يهودي و صهيونيستي در ايران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي، صفحه 536
10ـ عبدالله شهبازي، نظريه توطئه، صعود سلطنت پهلوي و تاريخنگاري جديد در ايران، صفحات 69 تا 74
مصطفی
1392/01/15 07:38
پرسش :  با وجود حمايت گسترده استکبار از فرقه بهائيت و حتي اعطاي جايزه نوبل به مدافع آنها ، ما به عنوان يک حکومت شيعه چه اقداماتي در مخالفت با آنها کرده ايم.اصلا آيا حکومت خود را ملزم به برخورد باآنها مي داند يا اينکه بهائي‏ان درابراز عقايد گمراه کننده خود آزادند؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  در پاسخ به اين سؤال توجه به نکات ذيل حائز اهميت است:
يک - براساس آموزه هاي دين مبين اسلام و اصول قانون اساسي، فرقه بهائيت ضاله شناخته شده و رسميت ندارد از اين رو در انجام امور مربوط به مذهب و مرام خويش و يا تبليغ عقايد و اعتقادات خود آزادي ندارد و بسياري از حقوق و امتيازاتي که در مورد ساير اديان رسمي وجود دارد در مورد اين فرقه وجود ندارد؛ به عنوان نمونه نمي توانند دفاتر ازدواج و طلاق براساس تعاليم خودشان داشته باشند يا قواعد ارثي را غير از قواعد رسمي کشور اجرا کنند يا مدارس بهايي تأسيس نمايند و همچنين براساس ماده 14 قانون استخدام کشوري، از استخدام افراد اين فرقه و امثال آن در دستگاه هاي دولتي جلوگيري مي شود. حال آن که در اين قبيل امور و احوال شخصيه و در تعلميات ديني، اديان رسمي آزاد هستند (حقوق اساسي جمهوري اسلامي ايران، سيد محمد هاشمي، نشر دادگستر، 1378، صص 193 - 183).
دو - براساس اصول اسلامي، انساني و قانون اساسي، افراد اين قبيل فرقه ها، علي رغم فساد عقيده و رسميت نداشتن از يکسري حقوق مانند حق حيات، تأمين امنيت، شغل، مسکن، آموزش و پرورش رايگان، تأمين اجتماعي، دادخواهي، حق انتخاب وکيل و نظاير آن، برخوردارند (همان).
و تا زماني که مرتکب جرايم قانوني و اخلال در نظم و امنيت جامعه نشده اند و يا دست به توطئه چيني بر عليه مذهب و نظام اسلامي نشده اند، از حقوق فوق برخوردار مي باشند.
سه - در مواردي که اعضاي اين فرقه اقدامات غير قانوني بر عليه نظام و جامعه اسلامي مرتکب شوند، دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي و محاکم قضايي رسيدگي و با متخلفان برخورد مي نمايند.
چهار - اصل پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ايران و ثبات و تداوم آن بزرگترين ضربه به اين فرقه ضاله و مدافعان داخلي و خارجي آن بود و توانست جامعه مسلمان ايران را از عقايد انحرافي و گمراه کننده و نقشه هاي شوم اين فرقه وحامیان خارجی آن رهايي بخشيده و اقدامات فکري و فرهنگي بسيار ارزشمندي در جهت مقابله با آن به شيعيان و جهان اسلام عرضه نمايد.
محمد
1392/01/21 19:34
پرسش :  شیخ احمد احسایی خوب بود یا بد ؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  نظرات در مورد شیخ احمد احسایی کاملا متفاوت است .
برخی وی را عالمی وارسته دانسته و از آن به نیکی یاد می کنند و اجازه اجتهاد وی که در زمان حیاتش دریافت کرد را از دلایل بر مدعای خود می دانند .
و برخی کاملا برعکس ، شیخ احمد احسایی را فردی دروغگو ، منحرف و گمراه کننده می دانستند و تکفیر شیخ احمد توسط شهید ثالث و مقابله تعدادی از علمای هم عصرش را از دلایل بر مدعای خود قرار می دهند .
جهت اطلاع شما دوست عزیز مختصر توضیحی در مورد شیخ احمد احسایی به نقل از کتاب ازاحساء تا كرمان ، نوشته نورالدین چهاردهی نقل کرده و در پایان عرض می شود والله العالم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شیخ احمد ازاهالی احساء فرزند زین الدین بن ابراهیم بن داغر،می باشد که درماه رجب سال1166ه ق بدنیا آمد.{سید محمدباقرنجفی/بهاییان/تهران/ص2-3}-احساء جزء منطقۀ القطیف پیرامون بحرین-.

درپنج سالگی خواندن قرآن را تمام کرد ودرمیان کودکان زمان خود ممتازبه هوش وفکربسیاربود.او که درخانواده ای سنّی متولدشده بود،دربیست سالگی مقدمات علوم دینی را خواند وتوجه خود را به اخبارواحادیث شیعه معطوف ساخت ودرنتیجه پیرو مذهب شیعۀ دوازده امامی شد.اودرشیعه گری تعصب وحمیّت وسختی نشان می داد،ودرهمان حال متفکروبی باک ودارای ذوق فلسفی بود.وی درسال1186ه ق اززادگاهش مهاجرت کرد وبه کربلا ونجف رفت ودرآنجا درمجالس درس شیعی مانند سید مهدی بحرالعلوم(1212ق)،آقا باقریا وحید بهبهانی حاضرمی شد.شیخ احمد پس ازارائۀ شرحی برکتاب تبصرۀ علامه حلّی ازجناب آقای سید مهدی بحرالعلوم،مرحوم آقا سید علی صاحب ریاض ومرحوم شیخ جعفربن شیخ خضر،به اخذ درجۀ اجتهاد درعلم درایه که به قوت وضعف سند حدیث وروایت می پردازد،نایل گرید.درسال1221ق شیخ با تعدادی ازهمرامانش برای زیارت امام رضا علیه السلام ازراه نجف وکربلا به سوی ایران رهسپارگشته ومدتی درشهرهای یزد واصفهان اقامت کرد.علمای شیعه ازوی استقبال گرمی به عمل آوردند.به دلیل تقاضای مردم یزد پس ازانجام زیارت مشهد مقدس دوباره به یزد برگشت ومدتی آنجا بود.به دنبال ملاقات شیخ احمد با علمای قزوین ازجمله حاج ملا محمد تقی برغانی - شهیدثالث که بدست بابیه کشته شد- به دلیل نظرات جدیدش دربارۀ معاد مورد تکفیروی قرارگرفت.او می گفت:من معاد را جسم هورقلیائی می دانم آن هم درهمین بدن است مانند شیشه درسنگ و...

پس ازآن که به علت این تکفیردرایران عرصه برای شیخ تنگ شد ونتوانست ازخود دفاع کند،سرانجام به عراق رفت.درکربلا درکتاب شرح الزیارة خویش به ارائه دلایلی درمورد کافربودن سه خلیفه اول پرداخت.عده ای این کتاب را نزد پاشای بغداد بردند واو هم داودپاشا حاکم عثمانی را ازآن مطلع نمود.اختلاف بین شیعه وسنّی درگرفت وداود پاشا سرداری را مأمورکرد تا به کربلا حمله کند.«مناخور»درطول محاصرۀ کربلا که از13شوال1241ه ق آغاز گردید،ازهرگونه فشاروقتل وغارت دریغ نورزید،مزارع مردم را نابود کرد وتا آنجا که درتوانش بود،به تخریب پرداخت.دراین حملات حتی حرم امام حسین(ع)وحرم حضرت ابوالفضل(ع) نیزازتعرض مصون نماند.

شیخ احمد ازعراق به شام رفت وسپس عازم مکه شد.اودرنزدیکی مدینه درتاریخ 21ذیقعده سال1242هجری درسن 75 سالگی مرد ودرقبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

مهمترین تألیفات شیخ احمد عبارتند از:

1- جوامع الکلام،که بررساله های متعددی ازعلوم اسلامی مشتمل است.

2- کتاب شرح الزیارة،این کتاب به زبان عربی نوشته شده ودرآن مطالب بسیارغلوآمیزی دربارۀ امامان گفته شده وبیشترعقاید تازۀ شیخ احمد درآن بیان شده است.

3- کتاب حیات نفس؛این کتاب مشتمل برمباحث عقاید ومسائل کلامی است.

4- کتاب شرح عرشیه که شیخ آن را درشرح رسالۀ عرشیۀ ملاصدرا تألیف کرده است.

شیخ احمد به ائمۀ شیعه اظهارعلاقۀ زیادی می نمود،ومطالب مبالغه آمیزبه آنها نسبت می داد.وی خود را عالم به هرگونه دانش وفنی معرفی می کرد.

درمورد گرایشات سیاسی شیخ احمد باید گفت:تا قبل ازسفربه ایران واقامت دریزد،فعالیت سیاسی خاصی ازاومشاهده نشده است.وقتی اودریزد اقامت گزید ودربین علمای حوزه ازشهرتی برخوردارشد،دربارقاجار برای استفاده ازشهرت اوبه نفع خود با او باب مراوده آغازنمود.درتهران شاه ودرباریان سؤالات مذهبی وعقیدتی زیادی را مطرح می کردند وشیخ احمد پاسخ می داد.{بهائیت درایران/ دکترسیدسعید زاهد زاهدانی/مرکزاسناد انقلاب اسلامی/ص118-124}.

درادامه به برخی ازاعتقادات شیخ احمد احسائی اشاره می كنیم،لازم به ذكراست كه ما فقط عقاید وی را نقل می كنیم،وكاری به صحت یا نادرستی این عقاید نداریم؛

- شیخ احمد درمقابل تكفیرملا محمد تقی برغانی،ایستادگی كرد وگفت:شیعه خالص منم وائمه اطهار(ع)علل اربعه همه خلقند.

- شیخ احمد معتقد بوده عنصر«هورقلیائی» دربدن مانند شیشه درسنگ است وهمین جسم لطیف درمعاد ظهورمی كند،وپیامبراكرم(ص)با این بدن به معراج رفته ومهدی موعود با پیكرهورقلیائی بسرمی برد.

- وی دركتاب «حیوه النفس»می گوید:حق تعالی حلول نمی كند درچیزی ومتحد نمی شود بغیرخود ورویت وادراك ذات حق ممكن نیست ومعرفت اوازمشاهده آیات اوست.قائم آل محمد(ع) زنده است.وهركسی كه كشته شد دررجعت،دوبرابرایام حیات گذشته اش زندگی می كند وبعد فوت می كند.وقاتل دررجعت برگشته وكشته می شود.درایام قائم آل محمد(ع)،امام حسین(ع) با هفتاد ودوتن رجعت فرماید وقتله كربلا را به قتل رسانند.

حضرت علی(ع)با شیعیان خود رجعت فرماید ومجددا به شهادت رسند.ائمه دوباره به دنیا رجعت فرمایند،حتّی حضرت قائم(ع) وحضرت رسول(ص) حربه ای ازنور برپشت ابلیس زند كه ازسینه وی بدرآید.

شیخ احمد احسائی دركتاب شرح الزیاره می گوید:ائمه هدی هم علت فاعلی وهم علت غائی جمیع موجودات می باشند وائمه هدی محیی وممیت وخالق ورازقند.{قابل توجه اینكه این سخن مخالف صریح آیات وروایات است}.

- شیخ احسائی معتقد است كه:منی وخون وغایط معصومین پاك است وازادلّه این قول آیه تطهیراست.
انصاف
1392/04/10 04:29
پرسش :  از اسم سایت بنظر می رسد که شما با ادعای رسالت الهی کار می کنید. امیدوارم که در بیان صادق، راستگو و منصف ، پرهیزکار وبا شرم وحیا باشید. سوالم اینست که شما با حکومت وتشکیلات مافیایی خود ، بهائیان را که جمیعت ناچیزی هستند از همه لحاظ محدود ومحروم ومظلوم کرده اید،بطوری که این جامعه و دیانت اصولاًمظلوم و پاک چه چیز ی بد وپنهانی دارند تا شما عالی جنابان کشف کنید. بهتره کثافات خودتون را کشف کنید.
نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام علیکم
دوست عزیز انسان خوب نیست که جهان بینی اش تا نک بینی اش باشد
بگذریم
سوالی را مطرح فرمودید که نیازمند است با چند سوال پاسخ داده شود .
1 ـ تعریف شما از دین و عقیده پاک چیست ؟
2 ـ شما به چه کسی مظلوم می گویید ؟
3 ـ مرکز بهائیان کجاست ؟ ( در اسرائیل )
4 ـ چرا بهائیان در اسرائیل اجازه تبلیغ ندارند ؟
5 ـ چرا بهائیان مسافر اجازه ماندن بیش از چند روز را در مقدس ترین مکان های خود یعنی سرزمین های اشغالی ندارند ؟
6 ـ آیا با سوابق این گروه در دوران پهلوی و همکاری این جماعت مظلوم با ساواک اطلاع دارید ؟
7 ـ آیا فریدون توانگری ( عضو کوچکی از بهائیت ) و جنایات وی در قبل از انقلاب اسلامی ایران را می شناسید ؟
8 ـ آیا از جنایات پیامبر ساختگی بهائیت در عراق ( جلادان خونخوار حسینعلی نوری ) اطلاعی دارید ؟
9 ـ آیا نوشته های شوقی افندی در باب رذالت های بهائی را مطالعه نموده اید ؟
10 ـ و   ........................... ده ها مورد دیگر
امیر قربانی کهریزسنگی
1392/04/10 04:28
پرسش :  به نام خدا سلام علیکم لطفا چند کتاب مستدل و موثق در مورد حقیقت بهائیت برای بنده معرفی فرمایید.با تشکر
نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام علیکم
کتاب در جستجوی حقیقت ، نویسنده : استاد علیرضا روزبهانی
کتاب محاکمه و بررسی باب و بهاء ، نویسنده : علامه مصطفوی
کتاب نشستی تحقیقی با باب و بهاء ، نویسنده : ع موسوی
کتاب بهائیان نویسنده : استاد نجفیان
کتاب بهائیت در ایران ، نویسنده : سید سعید زاهد زاهدانی
کتاب کشف الحیل ، نویسنده : عبدالحسین آیتی
کتاب خاطرات انحطاط و سقوط : فضل الله صبحب مهتدی
و .....
ضمنا انتشارات راه نیکان نیز کتاب های مفیدو ارزشمندی را در زمینه بهائیت از کتب قدیم و جدید در دهه اخیر چاپ و نشر داده است .
سید زین العابدین طا هری اعظم
1392/04/10 04:30
پرسش :  آیا فرقه بهاییت کاملادر ایران ریشه کن شده؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام علیکم
فرقه ضاله بهائیت از حدود 170 سال پیش با ادعای علی محمد شیرازی کار خود را آغاز نمود و در دوران پهلوی ( خصوصا پهلوی دوم ) به اوج قدرت خود در ایران رسید اما با پیروزی انقلاب و سابقه منفوری که پیروان بهائیت در رژیم پهلوی از خود نشان دادند مورد طرد آحاد مردم قرار گرفتند و با پیشرفت تکنولوژی و سرعت انتقال اطلاعات شبهات و عوامفریبی های آنها هر روز بیش از پیش بر مردم روشن گشت .
اما آنچه امروز مشاهده می شود تغییر تاکتیک بهائیت در تبلیغ و شیوه های جذب می باشد .
امروزه بهائیت با برجسته نمودن یک سری شعارهای اجتماعی که خود نیز در بسیاری موراد در تناقض با آنها وجود دارد سعی در عوامفریبی و جذب دارد که البته به موفقیت چشمگیری در این زمینه نرسیده و نخواهد رسید .
خلاصه کلام اینکه بهائیت امروزه از ایران ریشه کن نشده است و تشکیلات بهائیت در ایران به صورت زیر زمینی اقدام به فعالیت و انحراف جوانان از مسیر حق می نماید .
مجید برخورداری
1392/04/30 19:17
پرسش :  ایا بهاییان در بین کسانی که در کشور ما حکومت میکنند،هستند؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام علیکم
در مورد سوال شما بنده و دوستان همکار من تا الان چیزی را مشاهده نکرده و یا حداقل اطلاعی نداریم .
دوست عزیز فراموش نکنیم در جامعه اسلامی اصل بر مسلمانی افراد است مگر اینکه خلافش ثابت شود .
البته قبل از انقلاب در یک برهه زمانی ما فقط 9 وزیر بهائی داشتیم .
مژگان
1392/07/11 09:22
پرسش :  اگرفردی به دلایلی نمازنخواندولی قرآن ودعایش قطغ نشودوهرحاجتی راباخلوص نیت وازته دل ازخداخواسته وبه خدای مهربان اعتقاددارده آیاصحیح میباشدیک سیدبه اوتهمت بهائی بزندوشماره اش رابین دوستانش پخش وشبکه محلی وشورای محل توسط انجمن اولیاومربیان شورای محل درست کرده وآبروی مرابرده وجانم رابه خطربیندازدنمایش پاسخ...
پاسخ :  خداوند به ما دستور داده است که " و لا تجسسوا ... " 
و هیچ فردی تا خود ادعای بهائیت نکرده باشد صحیح نیت او را بهائی خطاب کرد مگر اینکه مستندات و شواهدی محکم و متقن مبنی بر آن وجود داشته باشد .
فراموش نکنیم که تهمت در اسلام بسیار مورد مذمت قرار گرفته است
ضمنا هر فردی بهائی شد دلیلی بر ریختن آبروی او نداریم چرا که ممکن است راه را اشتباه رفته و با گفتگویی منطقی و علمی از راه رفته خود بازگشته و حتی خود یکی از مبارزین و منتقدین آن راه رفته گردد .

مهران
1392/07/11 09:27
پرسش :  چرابهاییت با این که اهمیتی بهش نمیدم مثل گلد کویست ول کن معامله نیستنمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام دوست عزیز
از نقش وسعی و تلاش دولت های استعماری در ترویج جریانات انحرافی نباید غافل شد .
البته حضور شما دوست عزیز بیان می کنم بهائیت امروزه در ایران  رو به افول و نابودی کامل است که به حول و قوه الهی این امر را شاهد باشیم .
ali
1392/10/28 16:24
پرسش :  چرا بیشترین افرادی که به ایشان ایمان اوردند از نخبگان روحانیت شیعه بودند و تا به امروز ادامه دارد
نمایش پاسخ...
پاسخ :  با سلام
دوست عزیز اصلا اینچنین نبوده و نیست که بیشترین افراد متمایل به بهائیت شیعه و آنهم از نخبگان شیعه بوده باشند .
این غلط است و شما کافی است از بهائیانی که چنین ادعاهای جاهلانه ای را دارند بپرسید نام چند تن از بزرگان و نخبگان شیعه را نام ببرند و ضمنا خود تحقیق کنید که آیا اسامی آنها از نخبگان شیعه بوده اند .
دو نفر مکتب دار بعضا پیرو مسلک شیخیه ( شیخ احمد احسایی ) طبق هیچ منطق و منبعی جزو نخبگان شیعه نبوده اند .
 
صیاد
1392/11/23 15:33
پرسش :  سلا. پیشنهادی دارم. بهترنیست که ما بیایم در دانشگاهها همایش هایی برگزار کنیم با حضور خود بهایی ها و مناظره ای ترتیب بدیم در همان همایش. منظورم با مهربانی و رافت اسلامی افراد را جذب کنیم. بگذاریم آنها هم اگر حرفی دارند در کمال امنیت بزنند و منتظر پاسخ منطقی و روشن جلوی دید جمع کثیری از دانشجویان باشند. یا جلسه پرسش پاسخ ترتیب بدیم. بخصوص در تهران خیلی لازمه

نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام علیکم
سایت حقیقت بهائیت همیشه و در همه حال از بهائیان دعوت نموده است تا در مکانی آرام بدور از هیاهو و تعصبات ، بر پایه محبت ، علم و عقل ، به بحث و بررسی این جریان بپردازد اما بهائیت نشان داده است که در مواجهه با افراد مطلع از حقایق بهائیت فرار را به قرار ترجیح می دهند .
مریم السادات
1392/11/23 15:33
پرسش :  سلام. میخواستم بدانم نظر مبسوط بهائیت در مورد قرآن کریم چیست؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام
بهائیان قران کریم را به عنوان یک کتاب الهی و آسمانی قبول داشته که مربوط به دیانت قبل از خودشان می باشد و آیاتی که در ضدیت با ماهیت و اصل و اساس این فرقه می باشد را اتباع بهائی توجیه و معمولا تفسیر به رأی می نمایند خصوصا آیات خاتمیت و جاودانگی دین اسلام .
لازم بذکر است که اتباع بهائی کتب دیگر ادیان را نیز مصون از تحریف دانسته و به نوعی تسامح با پیروان ادیان دیگر را به گفتگوی علمی و نقد و بررسی آئین های موجود ترجیح می دهند .
توضیح مفصل این مطلب در مقاله ای درج شده است که در سایت موجود می باشد .
رضا قوام
1392/11/23 15:46
پرسش :  چرا هنوز بهاییان ازادانه در ایران میچرخند
نمایش پاسخ...
پاسخ :  با عرض سلام
دوست بززرگوار بهائیان در ایران نیز همچون دیگر ایرانیان یک سری حقوق اجتماعی و مدنی دارند و تا زمانی که بر خلاف قوانین جاری حکومت و نظام اقدامی انجام ندهند به عنوان شهروند از تمام حقوق خود همچنین حق آزادی بهره مند هستند . گرچه فرزندان ناخلف ایران هستند  .
و این به معنای حق تبلیغ عقاید گمراه و گمراه کننده خود نیست و باید این مساله تفکیک شود
dahgan2
1393/08/18 11:18
پرسش :  فرقه بابیه چگونه وتوسط چه کسی پدیدار شد
نمایش پاسخ...
پاسخ :  با عرض سلام
فرقه بابیه توسط علی محمد شیرازی و بر اثر جهل و بی سوادی تعدادی از مردم شکل گرفته و با حمایت های استعماری روس تزار و انگلیس در ایرانو توسط شخصی به نام حسینعلی نوری به فرقه بهائیت تبدیل شد
dehgan2
1393/08/18 11:22
پرسش :  چگونه فرقه بهائیه از فرهنگ غرب متاثر شد
نمایش پاسخ...
پاسخ :  با عرض سلام
تأثر فرقه بهائیت از فرهنگ غرب مربوط به سفرهای عبدالبهاء به اروپا و غرب می باشد که در آن دور از سفرهای خود مسائل جدیدی از دنیای غرب را کشف و آنها را تحت یک سری آموزه ها ( درست و غلط ) اصول فرقه بهائیت قرار دارد .
البته لازم به ذکر است این اصول و آموزه ها به ادعای گزاف بهائیان بدیع بوده و تاکنون کسی این آموزه ها را نمی دانسته است .
پس از عبدالبهاء، نوه دختری وی به نام شوقی افندی (  مقطوع النسل ) اولین و آخرین ولی امر در بهائیت که تحصیلات اروپایی داشت در توسعه فرهنگ غرب گرایانه بهائیت نقش مؤثری ایفا نمود . 
علی اکبر
1393/08/18 11:28
پرسش :  چرا آیین بهائیت در میان مسلمانان جایگاهی نیافت ؟نمایش پاسخ...
پاسخ :  با عرض سلام
لازمه پاسخ به این سوال ، یک نگاه تاریخی به عصر قاجار می باشد و مبارزات علمایی همچون صاحب جواهر ، علامه برغانی ، صدرالعلمای مازندرانی و سید نورالدین شیرازی ها و حکام وطن دوستی همچون امیرکبیر .
اما به طور کلی عقاید بهائیت ، تناقضات بیشماری با عقاید اسلامی دارد و بهائیت هر چه کند نمی تواند ریشه خود را از اسلام منفک کند و ابتدا و انتهای اسلام أمری کاملا مشخص می باشد و این همان چیزی است که در بهائیت مشکل آفرین بوده و هست یعنی ابتدایی پر تناقض و انتهایی مبهم .  
معصومه توکلی
1393/08/18 11:35
پرسش :  نحوه پیدایش فرقه بهائیه چگونه بوده است وبها الله چه ادعاهایی اظهار کرده بود
نمایش پاسخ...
پاسخ :  با عرض سلام .
مقالات متعددی در این سایت پیرامون پیدایش و گسترش بهائیت در سایت موجود است که به شما خواهر گرامی توصیه می شود به آن مقالات رجوع نمایید .
همچنین کتاب در جستجوی حقیقت نوشته استاد روزبهانی چاپ مرکز مدیریت حوزه علمیه قم نیز به عنوان منبع جامع و کاملی حضورتان معرفی می گردد .
و اما ادعاهای بهاء الله :
ــ پیشکاری میرزا یحیی نوری ( ملقب به صبح ازل )
ــ جانشینی علی محمد شیرازی
ــ ادعای من یظهره اللهی و موعود آخر
ــ ادعای پیامبری
ــ ادعای خدایی
ــ ادعای خالقیت خدایان
بهاء الله در نوشته ای می گوید همه خدایان از ترشح أمر من به الوهیت رسیده اند . ( کل الالوه من رشح أمری تألهت ) 
NAVID
1393/08/18 11:39
پرسش :  ایا ازدواج با محارم خواهر برادر پدر مادر در بهائیت وجود دارد یا نه ایا این شایعه هست ؟خواهشن یک کلام جواب میخوام نه توضیح

نمایش پاسخ...
پاسخ :  با عرض سلام
ازدواج با محارم غیر از زن پدر ( مادر ) در بهائیت جایر و طبق رأی بیت العدل فعلا شرایط آن در ایران اقتضاء نمی کند که حکم آن اعلان شود .
آیا اگر حرام بود بازهم شرایط اقتضاء نمی کرد .
ضمنا در دستور بیت العدل آمده است که تصمیم گیری در این مورد بر عهده نفوس مؤمنه محول شده است .
اما دلیل بر اینکه بهائیان با محارم خود آیا ازدواج کرده اند یا خیر ؟ وجود ندارد یعنی چه بسا به دلیل آماده نبودن شرایط بهائیان با محارم خود ازدواج نمی کنند . نه اینکه اینکار طبق رأی بهاء الله و یا بیت العدل حرام باشد .
شبنم
1394/07/25 09:46
پرسش :  موضوعاتی که مربوط به جنایات و خیانت بهائیت علیه مردم ایران اگر مطلبی هست برایم بفرستید


نمایش پاسخ...
پاسخ :  با سلام 
مقاله ای در این خصوص نوشته شده است که می توانید از لینک زیر آن را دریافت نمایید . 

http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=37423
بیژن
1394/07/25 09:45
پرسش :  به نام حق. با سلام. لطفا به سوال بنده پاسخ دهید.ایا باب به مکه سفر کرد و کنار کعبه جمله انا القائم را گفت؟.با تشکر

نمایش پاسخ...
پاسخ :  با سلام 
یکی از روش های مدعیان دروغین مهدیوت ، تطبیق علائم ظهور بر مصادیق خاص است . 
بهائیان نیز بنا بر همین منهج خاص تمام تلاش خود را کرده اند تا قضایا را به هم مرتبط نمایند . 
آنچه در منابع بهائی همچون تلخیص تاریخ نبیل زرندی و حضرت نقطه اولی محمد علی فیضی آمده است حاکی از سفر علی محمد شیرازی به مکه می باشد اما در خصوص تکیه به دیوار کعبه و اعلان به آن معنا هیچ چیزی نیامده و البته سعی نموده اند توجیهاتی داشته باشند . 
س
1393/06/19 09:14
پرسش :  نظرشمادرمورد فرقه شیخیه باقری چیست؟
نمایش پاسخ...
پاسخ :  جهت اطلاع در این خصوص به لینک زیر مراجه نمایید .
http://www.irip.ir/Home/Single/5025
همچنین می توانید به کتاب نقد و بررسی آرای کلامی شیخیه کرمان نوشته حجت الاسلام علی اکبر باقری مراجعه نمایید.
باران
1393/06/19 09:07
پرسش :  چرا ایین بهایی از اسلام جدا هستش؟باتشکر
نمایش پاسخ...
پاسخ :  سلام علیکم
فرقه بهائیت در ابتدای  تأسیس خود به نام بابیت ظاهر شد و در ابتدای تاریخ بابیت در ماجرایی که به نام اجتماع بدشت مشهور گردید سران بدشت همچون حسینعلی نوری و طاهره قزوینی نسخ دین اسلام را اعلام کرده و اعلان شریعت جدید نمودند و از آن زمان تا کنون بهائیت خود را یک دین مستقل و جدای از اسلام می داند که بعد از اسلام ظهور کرده است اما غیر از ادله دینی موجود در اسلام طبق شواهد و استنادات فراوان از منابع بهائی ، این جریان یک فرقه استعماری بیش نیست که توضیحات تفصیلی آن در ضمن سایت آمده است .
شهرام
1393/06/19 09:08
پرسش :  مدارک فرد مسلمان شده را چطور به شما برسانیم جهت دید عموم
نمایش پاسخ...
پاسخ : 
سلام علیکم
لطفا با شماره 32923090- 025 در ساعات اداری و یا شماره همراه 09198502061 در ساعات ابتدایی شب ، تماس گرفته و یا از طریق ایمیل سایت به آدرس info@baharoom.ir ارسال نمایید .
همچنین از طریق فرم تماس آسان و سریع با مدیریت سایت ( در بالای همین صفحه ) می توانید مشخصات و شماره تماس خود را ذکر نموده و در اسرع وقت با شما تماس گرفته می شود .
زینب
1394/05/03 11:06
پرسش :  درباره بیت العدل فی الحال چگونه می توان به مطالبی دسترسی پیدا کرد . 


نمایش پاسخ...
پاسخ :  با سلام برخی منابع در بهائیت به صورت اختصاصی به مسأله بیت العدل و وظایف آن پرداخته اند . 
با مراجمعه به قسمت کتابخانه سایت می توانید درخواست خود را مطرح نمایید . 

محمود سیاحی
1394/05/03 11:05
پرسش :  یه سوالی که از برادران بهایی داشتم و ذهنمو به خودش مشغول کرده بود اینکه راست میگن قبله ی شما قبر بهاا... است و اینکه شیخ وقتی زنده بوده خودش رو به چه کسی سجده میکرده و اینم راسته که میگن بغل قبرش نوشته آرام باشید که خدا خفته است؟؟؟!!!

نمایش پاسخ...
پاسخ :  با عرض سلام . 

قبله بهائیان قبر حسینعلی نوری ملقب به بهاء الله می باشد . 
محمد علی قائنی در کتاب الدروس الدیانه درس نوزدهم می نویسد قبله ما اهل بهاء روضه مبارکه در مینه عکاست که در وقت نماز خواندن باید قلبا متوجه به جمال قدم ( یعنی بهاء الله ) باشیم . 
روضه مبارکه به اتاق محل دفن بهاء الله گفته می شود / . 
در خصوص اینکه بهاء الله رو به چه کسی سجده می کرده باید به عرض برسانم که نه تنها ایشان بلکه فرزند وی جناب عبدالبهاء تا پایان عمر خود به شیوه مسلمانان نماز می گذاردند و خود عامل به احکام خود نبودند . 
در خصوص نکته آخر که فرمودید در کنار قبرش مطلبی نوشته شده است کارشناسان این سایت در جریان آن نیستند و احتمالا چنین چیزی صحت ندارد . 

حسن فانی
1394/07/25 09:50
پرسش :  در ارتباط با ازدواج بهائیان با محارم، آیا مصادیق قابل ارایه وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است لطفا ذکر نمائید.نمایش پاسخ...
پاسخ :  این مطلب بارها در سایت پاسخ داده شده است . جهت اطلاع بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایید . 

http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=84594
عبداله
1394/07/25 09:45
پرسش :  سلام . لطف کنید کتابهایی که در نقض بهاییت منابعش رو ذکر میکنید اصل کتاب رو واسه دانلود بذارید. چون تمام اینترنت رو سرچ کردم و هر جا پیام میذارم جوابی دریافت نمیکنم . مدیریت سایت لطفا نسبت به درخواست اینجانب و شاید درخواست دوستان دیگری هم باشه جواب بدن . با تشکر

نمایش پاسخ...
پاسخ :  با سلام 
کتب موجود در نقد بهائیت در سایت قائمیه اصفهان بارگزاری شده است . و شما می توانید از طریق سایت مذکور کتب مورد نیاز خود را دانلود نمایید . 
همچنین سایت بهائیسم ایران نیز کتب مذکور را آپلود و در اختیار علاقه مندان نهاده است . 
احمد
1395/01/18 06:16
پرسش :  مبنای تاریخ بهائی ها چیه ؟ قمری شمسی میلادی ؟ یا سال اختراعی علی محمد ؟ 

نمایش پاسخ...
پاسخ :  با سلام و عرض ادب
بهائیت برای خود تقویمی دارد به نام تقویم بدیع و طبق آن هر سال 19 ماه و هر ماه 19 روز می باشد که با این احتساب مجموعا می شود 361 روز و الباقی را ( 4 روز باقیمانده ) تحت عنوان ایام الهاء از آن یاد می کنند . 
اکنون سال 173 بدیع می باشیم 
جشن ها و عزای خود را نیز متفاوت برگزار می کنند . برخی مطابق تاریخ هجری قمری گرفته می شود برخی همچون عید رضوان مطابق هجری شمسی و برخی میلادی برگزار می شود . 

پرسش جدید
نام :  
پست الکترونیکی :
پرسش :  
کد امنیتی :