قابل توجه مخاطبین گرامی
جهت مشاهده متن کامل مقالات و اخبار بر روی عنوان هر پست کلیک نموده و تا بارگزاری کامل صفحه منتظر بمانید 

بهترین مرورگر برای استفاده از سایت فایر فاکس ( موزیلا ) می باشد 
آمار مراجعات
مهمان :  13
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  2
دیروز :  2
کل مشاهده :  8966
تازه ترین مقالات
نقض مدعیات سران بهائیت در گفتگو با حجت الاسلام عبدالقادر همایون

نقض مدعیات سران بهائیت در گفتگو با حجت الاسلام عبدالقادر همایون

بررسی گوشه ای از تناقضات پیامبر ساختگی بهائیت در گفتگو با شبکه ولایت
از برجام فرهنگی تا لزوم به رسمیت شناختن بهائیت در سند 2030

از برجام فرهنگی تا لزوم به رسمیت شناختن بهائیت در سند 2030

عضو شورای فرهنگی – اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به سند 2030 خاطر نشان کرد: مواردی در این سند وجود دارد که شدیدا در تضاد و تعارض با اسلام است
دیدگاه رهبران بهائیت پیرامون کریسمس و جشن های مسیحیت

دیدگاه رهبران بهائیت پیرامون کریسمس و جشن های مسیحیت

عبدالبهاء می نویسد : فی‌الحقیقه، نفوسی که در یوم جشن مسرور بودند و از درختی که بنا به آداب و عادات اعصار کهن آذین بسته شده بود، لذّت بردند، اهل خرافات و اوهامند.
یک فنجان چای در خدمت استاد روزبهانی همراه با نقد بهائیت

یک فنجان چای در خدمت استاد روزبهانی همراه با نقد بهائیت

به‎سراغ استاد علیرضا روزبهانی رفتیم و نگاهی گذرا به عوامل شکل‎گیری و خط سیر حرکت این فرقه از آغاز تا به امروز داشتیم که نکات شنیدنی و جذاب بسیاری در آن می‎توان یافت.
نقض حقوق بشر بهائیت از ادعا تا واقعیت

نقض حقوق بشر بهائیت از ادعا تا واقعیت

تعریف جوامع بین الملی از حقوق بشر چیست ؟ و آیا واقعا حق بهائیان در ایران نقض می شود . بررسی این مسأله در متنی کوتاه
بررسی روایت ام هانی در خصوص ولادت امام مهدی در آخرالزمان

بررسی روایت ام هانی در خصوص ولادت امام مهدی در آخرالزمان

بررسی ادعای ولادت مهدی موعود در آخرالزمان ، در روایت ام هانی با تاکید بر نقد ادعای بهائیت . نویسنده : محمد علی فلاح علی آباد ، با مشاوره استاد عزالدین رضا نژاد
دانلود کتاب قصص العلماء مرحوم تنکابنی

دانلود کتاب قصص العلماء مرحوم تنکابنی

قِصَصُ العُلَماء، مشهورترین اثر محمد بن سلیمان تنکابنی به زبان فارسی در شرح حال علماء و دانشمندان شیعه از قرن چهارم تا سیزدهم قمری. در این کتاب شرح حال ۱۵۳ تن از علمای شیعه آمده است
دانلود کتاب حق باقی ( پاسخ به کتاب استدلالیه میرزا نعیم )

دانلود کتاب حق باقی ( پاسخ به کتاب استدلالیه میرزا نعیم )

دانلود کتاب حق باقی پاسخ به کتاب استدلالیه میرزا نعیم بهائی نویسنده : اکبر بیرامی
اعتقاد بهاء الله پیرامون جعفر کذاب و ماجرای تولد امام عصر ( عجل الله تعالی فی فرجه )

اعتقاد بهاء الله پیرامون جعفر کذاب و ماجرای تولد امام عصر ( عجل الله تعالی فی فرجه )

بهاء الله با نادیده گرفتن روایات بیشمار در باب تولد امام عصر (عج) به دفاع از جعفر کذاب برخاسته . در متن حاضر به این ادعای پیامبر ساختگی بهائیان در لوح میرزا آقای افنان پرداخته می شود .
نیم نگاهی به ایام تسعه در بهائیت به مناسبت عید رضوان بهائیان

نیم نگاهی به ایام تسعه در بهائیت به مناسبت عید رضوان بهائیان

نیم نگاهی به 9 روز از سال که خداوند باید مطابق میل بهائیان سیل ، زلزله و نزول دیگر بلایای طبیعی را بر مردم ببخشد چرا که سازمانهای امدادی و متولیان حوادث غیر مترقبه شغلشان در این روز حرام است .
بهائیت و خوش خلقی بهائیان

بهائیت و خوش خلقی بهائیان

بنده با خیلی از بهائیان ارتباط داشتم برخی از اونها را دیدم که اهل دروغ نیستن . دارای زبان گفتاری بسیار لطیف و گیرا هستند . من هیچ دلیلی برای مبارزه علیه اونها نمی بینم .
چهره حقیقی بهائیت در اسناد ساواک

چهره حقیقی بهائیت در اسناد ساواک

اسلحه و مهمات بدست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته می شود.این مسلمانان آخر بدست بهائیان از بین می روند و دنیای حضرت بهاء الله رونق می گیرد.این گزارش به تایید سه منبع مافوق در ساواک نیز رسیده است .
حادثه 22  آذر ماه شهرک سعدیه شیراز لکه ننگی بر دامان بهائیت

حادثه 22 آذر ماه شهرک سعدیه شیراز لکه ننگی بر دامان بهائیت

کشتار مسلمانان در محله سعدی شیراز در 22 آذر سال 1357 یعنی درست دو ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تظاهرات اعتراضی بعدی آن، با هوشمندی رهبران دینی در شیراز به یک جنگ انحرافی منجر نشد
دانلود برنامه شعبده شوم جلسه پنجم

دانلود برنامه شعبده شوم جلسه پنجم

در برنامه پنجم شعبده شوم مطرح گردید : شیوه کار حسینعلی نوری مبتنی بر حذف رقبا از طریق ایجاد رعب و وحشت بود+دانلود فایل
دانلود برنامه شعبده شوم جلسه چهارم

دانلود برنامه شعبده شوم جلسه چهارم

رنامه« شعبده شوم» با موضوع« بررسی عقاید و دیدگاه‌های فرقه انحرافی بهائیت » با حضور حجت الاسلام علی رضا روزبهانی بروجردی و حجت الاسلام عبدالقادرهمایون از اساتید حوزه و دانشگاه از آنتن رادیو گفت‌وگو پخش شد.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 بعدی

کتابشناسی بهائیت
1391/12/13 23:43

کتاب بدیع نوشته میرزا حسینعلی نوری چراغ راه بهائیان

کتاب بدیع نوشته میرزا حسینعلی نوری چراغ راه بهائیان
.............................................................................
 یکی دیگر از دست نوشته های جناب بهاء الله کتاب بدیع می باشد که فارغ از اغلاط فراوانی که در این کتاب مشاهده می گردد همچون چراغی در تاریکی برای طالبان حق و حقیقت راه گشاست و هر انسان بیغرض و بدور از تعصب با مطالعه اجمالی این کتاب پی به عمق معارف بهاء الله و پوچی بهائیت خواهد برد .

این کتاب در سال ۱۲۸۶ هجری قمری در ۴۱۵ صفحه ۱۹ سطری به چاپ رسیده است، و طوری که در صفحه آخر کتاب می گوید: “میرزا مهدی قاضی” نامه ای که محتوای اعتراضاتی بوده است از استامبول در سال ۱۲۸۳ به عنوان آقا محمّد علی اصفهانی یکی از بهائیان به ادرنه می فرستد، و نامه را بهاء ملاحظه نموده و از زبان آقا محمّد علی پاسخ اعتراضات قاضی را نوشته و ارسال می دارند.
“بهاء” در اقتدارات می گوید: بر او لازم کتاب بدیع که به اسم یکی از احباب از مطلع بیان ربّ الارباب نازل شده بسیار ملاحظه نماید.[۱]
این کتاب چون در اوائل سالهای پیغمبری بهاء بوده است: تمام عبارتها و آیات عربی نازل شده او غلط و اشتباه است.
ظاهراً طوری که “آیتی” و دیگران هم نوشته اند: بهاء قوّه علمی بیشتری نداشته است و بعید نیست که عبارات و مطالب “اقدس” و الواح دیگر را به کمک دیگران درست کرده باشد، به طور کلّی در این کتاب آیات نازله عجیب و خنده آوری دیده می شود که مانند آیات “باب” در نهایت درجه سستی می باشد.
در مقام پاسخ اعتراضات معترض، عنوان و مقام خود را محفوظ و مسلّم دانسته، و خود را (من یظهره الله) دیده، و شروع به تاخت و تاز می کند و کوچکترین سخنی از اصل ثبوت این عنوان به میان نمی آورد، و از این لحاظ کتاب بسیار دیدنی است.
از این کتاب زیرکی و مهارت و استادی جناب بهاء کاملا دیده می شود. مثلا در صفحه ۱۴۹ می گوید: اگر نفسی به علامات محدود باشد می فرماید که (ایّاکم ان تحتجبوا بها) چه احدی بر کیفیّت ظهور آن ذات قدم مطّلع نه (یظهر نفسه کیف یشاء). و اگر کسی به تکمیل ناظر باشد می فرماید که تصدیق کلّ شیء منوط به تصدیق آن منبع صدق بوده و خواهد بود؛ و اگر بفرماید کلّ کاملند (لیس لاحد ان یقول لِمَ و بِمَ و اگر بفرماید کلّ ناقصند لیس لاحد ان یعترض علیه)، و اگر کسی به وقت محدود باشد چنانچه این ایّام کلّ به آن محتجب می فرماید هر وقت ظاهر شود می باید کلّ تصدیق به شجره حقیقت نمایند و شکر الهی بجا آورند … .
خلاصه سخنهای جناب میرزا این است که همه باید ایشان را به مقام نبوّت و ربوبیّت و آنچه که ادعا کند قبول کرده و کسی حقّ اینکه دلیلی یا نشانه ای بخواهد را ندارد، وگرنه کافر و مشرک خواهد بود.
و تعجّب در اینجا است که این جملات سراپا لحن و غلط خود را آیات الهی فرض کرده، و در موارد زیادی از این کتاب بواسطه همین آیات به مقام نبوّت و الوهیّت خود استدلال می کند، از جمله در صفحه ۱۶۳ می گوید، حکم محکم بیان آن است که اگر نفسی به آیات ظاهر شود به او معارضه ننمایند و مجادله نکنید و احتجاج ننمایند … و چون ملاحظه نمودند که آیات الهی مثل غیث هاطل نازل و بحر اعظم ربّانی در امواج… .
و عجیب اینکه در هر موضوعی که می خواهد آنرا اثبات کند، فوراً چند آیه مخلوط و جملات سستی به هم بافته، و به نام کلمات نازله ی الهی (که در همان موضوع نازل شده است) برای اثبات ادعای خود استشهاد می کند.
واقعاً بر نادانی و حماقت مریدان جناب میرزا باید آفرینها گفت.
مثلا در صفحه ۱۶۴ می گوید: که شبه این ظهور در ابداع نیامده، و سپس برای اثبات ادعای خود می گوید: (و یشهد بذلک ما نزل من جبروت الله المهیمن العزیز القدیر فافتح بصراک لتشهد بانّ جمال الظهور قد کان مستقرّا علی عرش العظمة و الاستقلال و عن یمینه نقطة البیان بسلطان العزّة و الاجلال و عن یساره محمّد رسول الله بانوار الله عزیز المتعال…).
و به طور کلی: این کتاب از چندین نظر مطالعه کردنی است، اوّل: از نظر سستی عبارات و اغلاط لفظی و معنوی، دوّم: از جهت دلائل و براهینی که همه مصادره به مطلوب و عین ادعا می باشند، سوّم: از لحاظ این که اغلب گفتگوهای این کتاب در مقام احتجاج با ازل و ردّ اعتراضات او است، چهارم: از نظر معرفت به مقام مهارت و استادی جناب میرزا است.[۲]

[۱] . اقتدارات، صفحه ۱۴۰ سطر ۱۵
[۲]. محاکمه و بررسی در تاریخ و عقائد و احکام باب و بهاء، ج ۲، ص ۲۷۹٫
 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

نویسنده : فاطمه زمانی تاریخ : 1393/09/10 08:05

استفاده کردم واز این که تحقیقات خود ا به اشتراک گذاشته اید ممنون.

پاسخ
نویسنده : فریدون تاریخ : 1395/09/22 23:23

لطفا برای درک بهتر متون عربی از هر دسته را با ترجمه بیاورید
برای بهاییان ترجمه متون عربی شده برای ما که نشده
متشکر

پاسخ
نویسنده : فریدون تاریخ : 1395/09/22 23:25

برای بهاییان ترجمه متون عربی
حرام شده

پاسخ
برچسب ها :