کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  684
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  1181
دیروز :  1589
کل مشاهده :  2555008
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
استفاده حسینعلی نوری از طاهره قزوینی در بهائیت

استفاده حسینعلی نوری از طاهره قزوینی در بهائیت

در برنامه شعبده شوم مطرح شد : حسینعلی نوری با اشاره ی روس‌ها وارد جریان بابیت شد و خود را مبلغ این جریان نشان داد و تلاش کرد که درطراز مبلغان برتر بهاییت قرار بگیرد گرچه در این امر موفق نشد.
برگزاری دومین یادواره شهدای مظلوم شهرک سعدی

برگزاری دومین یادواره شهدای مظلوم شهرک سعدی

مردم قدرشناس شیراز در 23 آذرماه یاد و خاطره شهدای گرانقدر و مظلوم شهرک سعدی به دست بهائیان را زنده نگاه داشته و دومین یادواره رسمی شهدای شهرک سعدیه شیراز را برگزار کردند
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
تازه ترین مقالات
1391/03/26 13:32

حکم ازدواج با محارم در بهائیت چیست ؟

حکم ازدواج با محارم در بهائیت چیست ؟
........................................................
مهیا نبودن شرایط در ایران ، دلیل ازدواج نکردن بهائیان با محارم در ایران

حجت الاسلام همایون، کارشناس و پژوهشگر حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که «آیا در ایران ازدواج با محارم در فرقه ضاله بهائیت صورت می گیرد یا خیر» گفت:‌ اینجا دو مسئله مطرح است که حکم ازدواج با محارم در بهائیت چیست و آیا این عمل در ایران صورت می پذیرد یا خیر؟

وی در ادامه افزود: از این رو از آنجا که حکم ازدواج با محارم طبق دستور بیت العدل بر عهده خود بهائیان مقرر شده؛ اگر شرایط این کار در ایران برای آنان مهیا باشد بعید نیست که این ازدواج صورت پذیرد و اگر این حکم در بین بهائیان ایران هم اکنون اجرا نمی شود؛ دلیل بر حرمت آن در بین بهائیان نیست بلکه مهیا نبودن شرایط دلیل اجرا نشدن آن است.

حجت الاسلام همایون اظهار داشت: در کتاب اقدس که مهمترین کتاب بهائیان است، حسینعلی نوری درباره حرمت ازدواج بهاییان گفته است«قد حرمت علیکم ازواج آبائکم، یعنی حرام شد بر شما ازدواج با زن پدرتان» و در مورد ازدواج با سایر محارم هیچ حکمی را ذکر نکرده است .

وی خاطر نشان کرد: این درحالی است که بهائیت مدعی ظهور دیانتی جدید برای بشر امروزی است و به ظن باطل خود آمده است تا احکام اسلام را کامل نماید، در حالی که در موارد بسیاری احکام آن ناقص و بعضا مخالف با عقل سلیم است.

این پژوهشگر حوزوی یادآور شد: پس از مرگ بهاء، حسین علی نوری جانشین او یعنی«عبدالبهاء » اجازه تبیین احکام را داشت و از حق تاویل و تفسیر احکام برخوردار نبود.

وی ادامه داد: «شوقی افندی» جانشین عبدالبهاء نیز اوضاعی بهتر از پدربزرگ خود نداشت و بعد از مرگ مشکوک او در لندن اوضاع بهائیان در جنبه های مختلف به طرز وحشتناکی به هم ریخت و یک سردرگمی بین بهائیان مشاهده شد به صورتی که در پی آن تعدادی از سرشناسان بهائی از این فرقه روی گردان شدند و به آغوش اسلام بازگشتند.

حجت الاسلام همایون تأکید کرد: در چنین شرایطی بود که بیت العدل به کمک احکام ناقص بهائی آمد و وظایفی همچون تعیین حکم در هنگام نبود نص برای خود تعریف کرد.

وی تصریح کرد: با این تفسیر، بیت العدل بهائیان می تواند احکامی را که حسینعلی نوری ذکر آن را فراموش کرده است، وضع کرده و در جایگاه خدایی یعنی جعل شرع قرار گیرد.

حجت الاسلام همایون ابراز داشت: یکی از احکامی که بهاء الله آن را ذکر نکرده است، مسأله ازدواج با محارم است که در خوشبینانه ترین وضعیت می توان گفت فراموش کرده حکم آن را ذکر کند، یا مانند حکم لواط خجالت کشیده آن را بیان کند« انا نستحیی ان نذکر حکم الغلمان».

وی بیان داشت: به دنبال شبهات مطرح شده در خصوص ازدواج با محارم و طرح این پرسش در بیت العدل، بیت العدل این مسأله را به عهده بهاییان گذاشته و پاسخ داد« آن معهد اعلی موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند بنابر این تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده».

این پژوهشگر حوزه علمیه قم اظهار داشت: در این خصوص پرسش هایی مطرح است که چرا موقعیت اقتضا نمی کرده ؟ مگر بهاء الله از صدور حکم الهی هراس داشته است؟ یا شاید حکم او مخالف عقل و سیره الهی بوده است؟

وی تأکید کرد: اگر تکمیل حکم ازدواج با محارم به معنی صدور حرمت این ازدواج بوده است نیز این حکم در اسلام وجود داشته و اقتضای زمان هم مشکلی با طرح این موضوع نداشته است.

حجت الاسلام همایون در پایان گفت: کسانی که دم از تحری حقیقت می زنند کمی به این احکام و پرسش ها تأمل کرده و با تعقل و تفکر همانگونه که خداوند متعال فرموده است« الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» به آغوش پر مهر اسلام برگردند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تالارهای ایجاد شده در خصوص مطلب فوق  توسط خوانندگان گرامی

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

نویسنده : بینا تاریخ : 1391/03/28 05:10

باسلام وخداقوت هر دینی که می آمده مکمل دین قبلی بوده تا اینکه اسلام آمد که کاملترین دین و کافی برای هدایت و زندگی سعادتمند همه تا روز قیامت است. پیغمبر اسلام 1400 سال پیش حتی از ازدواج فامیلی حلال (مثل دختر خاله و پسر خاله) نهی کرده اند و در حد درک مردم آن زمان به برخی عوارض آن نیز اشاره فرموده اند حال در زمانی که علم ژنتیک به سخن پیغمبر اسلام رسیده بهاییت که داعیه دین بودن دارد و حتی 200 سال هم از آن نمی گذرد مجوز ازدواج با محارم را می دهد! که هرگز و در هیچ دین الهی سابقه نداشته و گذشته از غیر اخلاقی بودنش از نظر علم ژنتیک هم فاجعه است.اگر کسی حقیقتا به دنبال حقیقت باشد همین یک حکم برایش کافی است. این چه خدایی است در بهاییت که حتی از علم بشری هم عقب تر است؟!

پاسخ
نویسنده : میم تاریخ : 1393/03/04 18:21

دوست عزیز من کتابهایی که ذکر شده بود تهیه کردم اما در هیچکدام از آنها این امر مباح نبوده بلکه حرام و در عین حال ازدواج با فامیل های نزدیک را نهی می کند

پاسخ
نویسنده : کاک تاریخ : 1393/08/19 21:14

کدوم کتابا؟

پاسخ
نویسنده : خردمند تاریخ : 1394/04/08 18:29

کجا گفته حرومه؟آدرس

پاسخ
نویسنده : 20 تاریخ : 1393/09/28 21:13

http://www.aparat.com/v/Zwjc3

پاسخ
نویسنده : 22 تاریخ : 1393/09/29 23:56

دوستان! این فیلمو به هیچ وجه از دست ندید! نبینید از کیسه تون رفته!

پاسخ
نویسنده : سارا تاریخ : 1393/10/01 00:57

خدا واقعا خیرتون بده؛ عالی بود، عالی ی ی ی ی ی البته فیلم رو میگم آدم رو زیر و رو میکنه :`ا دانلودش کردم با خانواده دیدیم چند بار هم دیدیم!

پاسخ
نویسنده : خردمند تاریخ : 1394/04/08 18:32

سلمان حدادی وهابی بوده مال مهناز رئوفی رو میذاشتی

پاسخ
نویسنده : roozbeh تاریخ : 1393/10/02 22:09

ashkemoono dar avordiدلشکستهگریه

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1393/10/05 15:18

جداً بیست بود

پاسخ
نویسنده : ماریه تاریخ : 1393/10/07 18:54

وهابی با بهائی چه فرقی دارند؟

پاسخ
نویسنده : علیرضا تاریخ : 1393/10/10 08:39

با سلام خدمت خانم ماریه
وهابیت و بهائیت هر دوشان فرقه ساخته استعمارند. وهابیت را در میان اهل سنت ساختند و بهائیت را در میان شیعه اما هر دو را برای ضربه به اسلام خصوصا مکتب اهل بیت(ع) ساختند. اگر چه وهابیها به وهابی بودنشان اعتراف نمی کنند و خودشان را به عنوان مسلمان سنی معرفی می کنند ولی با اهل سنت هم دشمنی می کنند اما بهائیان به بهائی بودنشان اعتراف می کنند و می گویند که مسلمان نیستند و بغض شدیدی هم با مسلمانان به خصوص شیعه دارند البته در حفظ ظاهر استادند.
این دو تا اولین فرقه های استعماری نبودند آخرینشان هم نیستند.

پاسخ
نویسنده : ماریه تاریخ : 1393/10/12 07:46

سلام خدمت آقا علیرضا از پاسختان ممنونم.

پاسخ
نویسنده : فرهاد تاریخ : 1393/11/25 02:20

این یک دروغ بزرگ و شرمندگی بزرگتر برای آخوند دروغگو و پست است. از خودتون خجالت نمیکشید از خدا حیا کنید و اینقدر به این مردم دروغ نبندبد.

پاسخ
نویسنده : بهمن تاریخ : 1394/01/14 21:07

عجب منطق قوی داری فرهاد!!! من که مجاب شدم هع!!!

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 08:55

دروغ

پاسخ
نویسنده : شیلا تاریخ : 1391/04/12 20:38

سلام خسته نباشید واقعا مطلب عجیبی بود پس بگو چرا اینقدر آی کیوشون پایینه ازدواج فامیلی رو هم رد کردن!

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1391/04/23 07:45

لطفا جند کتاب خوب و قابل دانلود در مورد این فرقه و خصوصا ترور های این جنایتکاران که این قدر مظلوم نمائی و دم از آزادی می زنند قرار دهید تا مردم و کاربران ساده اندیش بیشتر با جنایت های خونین این فرقه آشنا شوند . موفق باشید .

پاسخ
نویسنده : حسین تاریخ : 1391/04/23 08:39

لطف کنید این مقالات یا کتاب ها را به صورت پی دی اف PDF درآورید تا برای خواندن همه آنها در همه شرایط امکانپذیر باشد . با تشکر

پاسخ
نویسنده : نیوشا تاریخ : 1391/04/28 11:01

سلام.خیلی خوب بود.من به تازگی یه تحقیقی دارم در این رابطه.فکر کنم شما بتونید بهم کمک کنید.خوشحال میشم به وبسایت من بیاید و نظرتونرو در این رابطه عنوان کنید.سپاس گزارم

پاسخ
نویسنده : مدارا تاریخ : 1391/05/01 23:02

بسیار استدلال سستی بود با احساسات مردم بازی نکنید

پاسخ
نویسنده : هم وطن تاریخ : 1391/05/10 22:31

دوست عزیز این استدلال را از کجا آورده اید در کدام کشور خارجی یا در قبل یک مورد ازدواج با محارم را کسی مشاهده کرده است کسی که کم می آورد به زور و یا ریا و تحمت متوسل می شود

پاسخ
نویسنده : yaser تاریخ : 1391/05/14 18:29

khodaish khili khili estedlal haye sost o bi boniani midan va fogholade maskhare ast be khoda age peiroan in ain age yek kam aghl,fahm,dashte bashan be in aghayed pey mibaram_va dar payan moteshaker azmataleb khobeton

پاسخ
نویسنده : رویا تاریخ : 1391/06/05 06:37

تهمت نه تحمت بعدشم فکر می کنی کسانی که مسلکشون تجویز کرده که اگه مردی بچه دار نشه زنش از مرد دیگه ای بچه دار بشه!!!!!!!!!! ازدواج با محارم ازشون بعیده!!!!! فکر می کنی اگه بهائیت دین بود هیجوقت چنین نسخه هایی می پیچید؟ کتابشون که به عکس همه پیامبرا به یه زبون دیگه است. به فرض محال که اسلام آخرین دین خدا و احکامش هم کامل نبود احکامشونم که به جای کامل کردن احکام قبلی از سر و ته احکام قبلی زده! پس چیش به دین رفته؟!

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 09:09

احکم دین،بهائی در کتاب مستطب اقدس و پیغمبر بهائیان حظرت بهااللاه میباشد شیخ احمد احسائی شیخیه؛را به وجود اورد زمین تا اسمون با وهابی فرق داره

پاسخ
نویسنده : Omid تاریخ : 1391/06/17 22:56

در ان زمانها وقتي نامادرى بي شوهر مييشود فرزند ان شخص، با ان نامادر أزدواج مينمود. و بها،اين رسم را منسخ كرده. وقتي گفتن با زن پيدر ازدواج نكنيد دليل بر ا ين است كه نامادري را جز محاريم ميدانند...و در ضمن بها،، اشاره كردن كه هر چه ازدواج دورتر باشيد فرزندان ساليم و باهوش به وجود مياد.......... خوديتان قضاوت كنيد.........

پاسخ
نویسنده : بنده خدا تاریخ : 1394/03/20 12:06

در جواب به Omid :
آقا شما بهایی هستی؟؟؟!!!
آخه میفهمی چی میگی؟!
اینو بچه هم بشینه 2 دقیقه با خودش فکر کنه میبینه چرت و پرتی بیش نیست.
ما که طوری دیگه ای از زبان شخصی که 23 سال در میان بهایی ها زندگی کرد شنیدیم.قطعا هم باید از خودتون در برابر موضوعاتی چرت اینچنینی دفاع کنین.
ضمنا وقت کردی ادبیاتتو قوی تر کن!
سالیم چیه؟! ، سالم.
نامادری بیشوهر مییشود نه بیشوهر میشد درسته.
نکنه افغانی هستی که اینطوری لحجه داری؟؟؟!!!

پاسخ
نویسنده : دنیا تاریخ : 1394/08/28 10:09

آقا لحجه نه و لهجه عالم بی علم ملا نقطه گیر

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 09:17

۲۳ سال با بهائی زندگی کرد و چی گفت به تو ۲۳ سال زندگی کرد ولی یک دقیقه بهائی نبود.افغانی یا هر جا دیگه مغزش از تو بهتر کار میکنه

پاسخ
نویسنده : احمد  تاریخ : 1395/03/08 00:47

من یه شیعه هستم وبه شیعه بودنم افتخار میکنم من وتقریبا کندو کاشی درمورد این دین بهائیت کردم ولی نظرمم اینه که هیچ دینی کامل تر از اسلام نیست اونم نه از نوع داعشیش ووهابی وسعودیش بلکه ازنوع شیعه علی بودنش اینو گفتم که خواننده ای محترم بدونن من شیعه علیم وعاشق اهل بیت ولی بهایی رو بهتر از دین داعش وال سعود میدونم واین دروغه که بهائیها با محارم ازدواج میکنن توهر دینی ممکنه مسائلی اتفاق بیفته که نمیشه گذاشت به پای همه مگه در افغانستان مسلمان دختره از پدرش چندتا بچه نداشت در همین اسلام هم از این بی بندوباریها هست ایا باید گذاشت به پای دین محمد ازدواج با محارم را هیچ دینی قبول نکرده ونمیکند وسلام

پاسخ
نویسنده : حسین تاریخ : 1395/12/30 03:43

ولی چیزی در مورد ازدواج نکردن با محارم نگفته این چطور خداییه که وقتی زن پدر رو گفته بقیه را فراموش کرده و چیزی در مورد خواهر و عمه و خاله نگفته

پاسخ
نویسنده : زینب تاریخ : 1391/06/19 05:01

سلام در آن زمان در کدام دین چنین کاری انجام می شده؟! یعنی با نامادری ازدواج می کرده اند؟!!! ازدواج با نامادری در اسلام که نبوده چون از محارم است. در آن زمان آیا بهائیان با نامادری خود ازدواج می کرده اند؟!!! و اسلام هم که 1400 سال پیش به ازدواج زود سفارش کرده است. پس حکم جدید بها کدام است که اسلام را تکمیل کرده؟! از سوی دیگر بحث بر سر زن پدر نیست. سوال از ازدواج با محارم (غیر از زن پدر) مطرح است که بیت العدل پاسخ داده «... تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده»! خوب! یک نفس مومنه در این میان می خواهد با محرمش ازدواج کند! از سوی بیت العدل مشکلی می بینید؟!!!

پاسخ
نویسنده : سارا تاریخ : 1392/11/20 14:31

عزیزم بسیار متن شماچرت است

پاسخ
نویسنده : فرید تاریخ : 1393/08/27 14:13

وقتی بدون دلیل میگی چرته یعنی چرت نیست اتفاقا خیلی هم محکمه و حسابی حرصتونو در آورده!!!

پاسخ
نویسنده : مجید تاریخ : 1391/06/20 03:23

از فرقه ضاله بهائیت جز این انتظار نبود.

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:07

دوست گرامی اگر شما نیز مانند بنده مسلمان هستید بر شما و آیینتان درود می فرستم ولی بهتر است کاری کنیم که تصور نشود ما مغرضانه با بهاییت مشکل داریم و دلیل آن نگردیم که دیگران هم بگوییند از مسلمانان انتظاری جز اینچنین سطحی نگری نیست. ا بهایی نیستم زیرا رو به اسرائیل نمی خواهیم نماز بخوانیم. ما بهایی نیستیم زیرا ایرانی هستیم و ما بهایی نیستیم زیرا نمی توانیم نسبت به سیاست کشورمان بی تفاوت باشیم. ما بهایی نیستیم زیرا امر بهایی بر ما یقین نگردیده است. اما بنده بی طرفانه قضاوت می کنم و اگر بحثی صورت دیگر از نخست موضوع و نتیجه بنده آشکار نیست. اگر این چنین مطالعه کنیم چه بهاییت را رد نماییم و چه قبول کنیم، مطمئنا بیشتر مورد قبول خداوند خواهد بود.

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 09:41

مغرضانه مشکلی نیست فقط اونهئی که فعالیئت دینی زیاد بکنند میکشیم و مالهایشان را غارت میکنیم دین بهائی ۱۵۰ سال عمر داره پیغمبرشم تبعید کردن حیفا اسرائیل هم در ان زمان وجود نداشت سرزمین مقدس برای تمام ادیان مقدس بوده مسلمانها هم قبل از کعبه به سمت بیت المقدس نماز میخاندند

پاسخ
نویسنده : احمد  تاریخ : 1395/03/08 00:59

درود بر شرفت

پاسخ
نویسنده : معز تاریخ : 1391/06/22 03:41

پیغمبر این فرقه ضاله اگر خودش مولود ازدواج با محارم نباشد یقینا" مولود زنای با محارم است.

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:09

لطفا به دشمنان و حتی کافران نیز آنچه را که توهین می دانید نسبت مدهید زیرا مورد پسند اسلام نیست. حضرت پیغمبر اسلام حتی به کافران و اسیران جنگی نیز توهین نمی نمودند. راه رسول الله محمد مصطفی را اگر برگزیده اید به افرادی حتی مانند یزید توهین نکنید . البته ما به یزید لعن و نفرین می کنیم ولی توهین نمی کنیم. در خصوص مسئله بهاییت دقت بیشتری باید کرد تا مورد نفرت باورمندان آن آیین قرار نگریم.

پاسخ
نویسنده : محمد تاریخ : 1395/03/02 11:32

اگه میتونین با سند و مدرک تاریخی حرف بزنیند و گرنه ماهم میتونیم برا پیامبر اسلام این چنین دروغ بافی بی دلیل و شرمانه انجام بدیم اما انجام نمیدیم چون به پیامبر اسلام احترام میذاریم

پاسخ
نویسنده : علی  تاریخ : 1391/06/24 22:25

سلام . اونی که گفته این چه استدلال آبکی هست باید بگم که در رابطه با ازدواج بانزدیکان در بهائیت مطلبی مستدل تر و کامل تر از این نخونده بودم ./ خدا به شما و نویسنده محترم طول عمر با عزت عنایت بفرماید و ریشه بهائیت نه از ایران بلکه از جهان بشری نیست و نابود گردد ./

پاسخ
نویسنده : همبرگر تاریخ : 1394/03/20 12:40

در جواب به علی آقا:
الهی آمین

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 09:51

فقط چون گفتی کل جهان این را مینویسم در کتاب ادیان در دانشگاههای امریکا بهائی هم درس میدن برای اینکه پخشترین دین دنیاست غاتی نکونی چرتو پرت؛ بنویسی نگفتم بیشترین پخشترین

پاسخ
نویسنده : علی رضا تاریخ : 1391/07/01 09:18

میدونید فرق بزرگ بزرگان شیعیان با باقی ادیان چیه؟ اینه که بزرگ دین ما در شیعه به قدرت کلام هم یاد میده اما تو فرقه های بی ریشه ی دیگه بزرگ دین خودش حاضر به بحث نمیشه چون بلد نیست...پس چیزی هم واسه یاد دادن نداره... حالا نکته ی جالب اینه که خوب حق دارن بنده های خدا... دینشون ته داره... آخر داره...ولی به زور می خوان بلعکس شو ثابت کنن... و چون ریشه ی مستندی ندارن باید سکوت کنن و مظلومیت به رخ بکشن....

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 09:55

برای اینکه جواب ابلاهان خاموشیست ولی من از تو غاتی ترم بیا تا پس فردا بحث کنم برات

پاسخ
نویسنده : فاطمه تاریخ : 1391/07/19 07:57

یاد بگیریم به دیگران و عقایدشون احترام بذاریم .از نظر خیلی ها خیلی از عقاید ما شیعه ها هم قابل بحثه . غرور وخود برتر بینی و تعصب کور ماست که ضاله است. بعضی وقت ها فکر می کنم چرا ما باید فکر کنیم که همه دنیا تو کفر و گمراهیه و ففط ماییم که درست فکر می کنیم.

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:11

دورد بر شما خانم فاطمه که همانند یک ایرانی برخورد می کنید. اگر توهین و تهمت ریشه بهاییت را می توانست خشک کند امروزه چیزی به نام بهاییت نبایستی وجود داشت پس با ادب دشمن و یا مخالف را پاسخ دهیم که ما را آن سزد

پاسخ
نویسنده : ن تاریخ : 1393/04/07 16:59

هیچوقت یک دین رو از روی پیروانش قضاوت نکنیدالبته بجز پیامبران و امامان که عرضه کننده ی دین هستند و راهنما ... بلکه به دنبال ریشه و احکام اون دین برید... در احکام و ریشه ی اسلام زیبایی و حقیقت موج میزنه و کسی که سراغش میره جذبش میشه

پاسخ
نویسنده : صدرا تاریخ : 1393/08/24 06:45

باسلام

قطعا هر راهی به‌جز راه نشان داده شده از سوی خالق یگانه، گمراهی‌است و به کفر می‌انجامد.
غرور و خود برتر‌بینی در جایی معنا می‌دهد که عقیده‌ای را بر حق بدانیم چون عقیده ماست! اما در جایی که عقیده‌ای را بر حق می‌دانیم چون مطابق امر حق است؛ عین خضوع است نه غرور و خود برتر‌بینی!
تعصب کور، در جایی معنا می‌دهد که بدون دلایل منطقی، تناقضات و نقایص موجود در عقیده خود را توجیه و بر آن پا‌فشاری کنیم فقط به این دلیل که عقیده موروثی ماست!

پاسخ
نویسنده : Omid تاریخ : 1391/07/21 21:01

در ان زمان زمان قاجار اين رسم رايج بوده. لطفآ مدركى متعبر كه بيت عدل بهاي چنين گفتن ؟ و ايا چيزى در بهايت وجود داره كه با محاريم ازدواج كرد؟ اگر وجود دارد با نام كتاب و صحفه. من شخصن با اين افراد معاشيرت كردم،، انسانهاى بسيار مهربان و صادق، متدين، نه مشروب نه معتاد، من در عجب هستم اگر اين گفتها درست بود اينها به اين خوبيها نبودن، اين تجربه من است، و تا با چشم خودام نبينم باور نمكنم، طرف دارى نمكنم، بايد تحقيق بشود از منابع مختلف،، در ضمن من با اينها از زمان سربازى اشنا شدم و صدماتى كه از برادران هم دينم خوردم،

پاسخ
نویسنده : سارا تاریخ : 1395/10/20 06:36

خدا شاهده از چند ساعته دارم مطالب اين صفحه رو ميخونم..... ولي تمام چيزي كه فهميدم اين بود كه بهائي ها فقط با كلمات و جملات بازي ميكنن و حتي يك جمله، محض رضاي خدا يك جمله با منطق نداشتن كه از نظر بنده قابل قبول باشه.... خدا خودش همه بندگانش رو از شر اين شياطين به ظاهر متدين حفظ كنه

پاسخ
نویسنده : Omid تاریخ : 1391/07/21 21:04

در ان زمان زمان قاجار اين رسم رايج بوده. لطفآ مدركى متعبر كه بيت عدل بهاي چنين گفتن ؟ و ايا چيزى در بهايت وجود داره كه با محاريم ازدواج كرد؟ اگر وجود دارد با نام كتاب و صحفه. من شخصن با اين افراد معاشيرت كردم،، انسانهاى بسيار مهربان و صادق، متدين، نه مشروب نه معتاد، من در عجب هستم اگر اين گفتها درست بود اينها به اين خوبيها نبودن، اين تجربه من است، و تا با چشم خودام نبينم باور نمكنم، طرف دارى نمكنم، بايد تحقيق بشود از منابع مختلف،، در ضمن من با اينها از زمان سربازى اشنا شدم و صدماتى كه از برادران هم دينم خوردم،

پاسخ
نویسنده : Omid تاریخ : 1391/07/21 21:09

بيزدان ما اگر خرد داشتيم كي كارمان بينجا ميرسيد

پاسخ
نویسنده : ali تاریخ : 1391/07/26 10:41

salam

پاسخ
نویسنده : mohamd تاریخ : 1391/07/28 17:18

salam .shayad yeki aghede ash adam vojod khoda bashad .aya ein ehteram dard? bahayea ham mesl esraeily ha aghaeed kasife darn .aya ghaede e ensan koshe ehteram dard?

پاسخ
نویسنده : میلاد تاریخ : 1391/08/01 06:55

در اون زمان پسران بها به نا مادریشون چشم داشتن بخاطر همین بها همچین حکمی داد تا به زنش کاری نداشته باشن ! راستی بعضی از احکتم این آقای بها به زبان عربی هست یه نکته جالب توش هست که از حروف پ و چ در اون احکام استفاده شده بعد هم که بهشون ایراد میگیری میگن زبان عربی اصلی رو بها بلد بود و در این 3000 سال عرب ها اشتباه حرف می زنن ! هی گرا هم میدم به دوستانی که می خوان این رو ببینن برن کتاب بها رو بخونن اون قسمتی که میگه این نوشته های من رو انتشار بدید در اونجا از کلمه " کتی کان چاپا " استفاده کرده یعنی اگه چاپی هم بود مهم نیست !!!!

پاسخ
نویسنده : مسلم تاریخ : 1393/11/25 14:58

میلاد جان این مطلب مربوط به علی محمد شیرازس معروف به باب است و در کتاب بیان عربی آمده است .
2 ـ عبارت اینطور که شما فرمودید نیست بلکه عبارت صحیح " ولو کان چاپا " است .
3 ـ البته خوانندگان گرامی توجه داشته باشند که بهائیان علی محمد شیرازی را به عنوان مبشر بهاء الله قبول دارند . و بسیار مورد احترام است حتی در یک فیلم خود که در مورد بهائیان شیرازی ساخته بودند علی محمد شیرازی را " حضرت رب اعلی " معرفی می کند .

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1391/08/04 14:15

آیا واقعا پیامبر که سهل است ، هیچ ادم آزدی خواه دیگری در ممالک ما می تواند لقب Sir از انگلستان بگیرد که بزرگان این فرقه گرفته اند . اگر با چیزی یا کسی مشکل داریم که نباید تا این حد به بی راهه برویم . اگر این فرقه بدردبخور بود انگلیسی نبود .

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:13

بنده با مسئله انگلیسی بودن آیین بهاییت کمی مشکل دارم وی در صوص ازدواج با محارم مسئله را سخیف می دانم ولی به باور همهاحترام قائلم.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1394/06/02 18:02

مگر فرزندان ادم برادر خواهر نبودن باهم ازدواج کردن الان ماهم از نسل انها هستیم چه اشکال داره ماهم با خواهر ازدواج کنیم درود بر بهاالله

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 10:08

یعنی انگلیسها هنوزم دارن،سود میبرن ازش الان که دیگه شیعه و سنی سر همدیگرو؛میبرن به اسم اسلام لقب sir بهش دادن چون یک دین اورد برای صلح عالم انسانی

پاسخ
نویسنده : یحیی تاریخ : 1395/03/28 12:00

عزیزم،بعدازادم وحوا فرزندان انها باهم ازدواج نکردند.درروایات داریم که فرشته ای به شکل انسانی درامد وبا فرزند ادم ممزوج شد

پاسخ
نویسنده : ثریا تاریخ : 1391/08/05 01:57

باید به عرضتون برسونم که یکی از دوستان بهائی من می کفت که ما هیچ وقت اینکار با محارم خودمون ازدواج نمی کنیم الان که این مطلب را خوندم فهمیدم که اون دوست بهائی ام هم راست می گفته بهائی ها در ایران با محارمشون ازدواج نمی کنند ولی دلیلش حرام بودن این عمل در بهائیت نیست بلکه این عمل در بهائیت جایز هست اما اگر بهائیان با محارمشون ازدواج نماکنند چون شرایط این کار برایشان مهیا نیست . تشکر از شما و همه دست اندرکاران سایت

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/08/09 05:03

وای امید میگه در زمان قاجار با پدر زنشون ازدواج میکردن!! حتما بهائیا این کارو میکردن نه مسلمونا. دین اسلام که مال قبل از قاجاره ازدواج با زن پدر رو هم حروم میدونه پس نتیجه میگیریم ازدواج با محارم در بهائیت هست لااقل قبلا که بوده.

پاسخ
نویسنده : احمد تاریخ : 1391/08/16 20:50

شاید خودشان را بر دیگری ارجح میدانند کم خرج و مفت.

پاسخ
نویسنده : صادق راستگو تاریخ : 1391/08/17 19:28

واقعا" برات متاسفم . تو مسلمان شیعه هستی ؟ پس چرت و پرت نگو و اظهار فضل هم نکن .

پاسخ
نویسنده : سوری تاریخ : 1391/08/17 21:45

امیدوارم این فرقه ضاله بهایت باتمام عقایدشون در هر کجای این کره خاکی که هستند ه زودی زود نابود شوند (برای همیشه اسلام عزیز پیروز است

پاسخ
نویسنده : تورج تاریخ : 1391/08/21 21:01

در زمان حضرت محمد ص فردی را جهت رویا رویی با حضرت فرستادن تا کذب حرفهای ایشان را جلو مردم برملاکند هر مطلبی را که حضرت میفرمودند او یک نقطه انحرافی عنوان میکرد که در پیش مردم ایشان را دروغگو بشناستد حضرت با ایشان سخن نگفت و برگشت به مردم فرمود که آن مردک خواب نیست که کسی بخواهد او را بیدار کند سپس لقب او را که ابوالحکم بود و سرآمد و دانشمند زمانه خود بود به ابوالجهل تغییر داد شما هم اگر می خواهید حقیقت آشکار شود حد اقل اجازه دهید نطرات موافق نیز در آرشیو نطرات بیاید انصاف شرط هر مومنی است رعایت بفرمایید

پاسخ
نویسنده : شیعه  تاریخ : 1391/08/22 22:42

سلام به دوستان خوب شیعه واقعا این بهایت رو نداشتیم چطور روح خودمون رو شاد میکردیم من که از خنده غش کردم دوستان اینها اصلا به حرف های خودشون هم اعتقاد ندارند حداقل ضد نقیض حرف های خود نزنید . کلی خنددم تا حالا از این رذیله ها نخندیده بودم . با تشکر

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:17

با توجه که به اینکه هیچ موردی برای شادی ندارید تمسخر و توهین و تهمت بر دیگران را مایه شادی خود کردیده اید که البته این رفتار پلید مورد نفرت حضرت محمد مصطفی هست.

پاسخ
نویسنده : مرد خدا تاریخ : 1391/08/24 15:09

ما شیعه ها همیشه خودخواه و افراط در دین داریم.هیچ وقت یاد نمی گیریم که همه یک هدف مشترک داریم وان خاوند یکتاست.پس باید به همه ادیان و فرقه ها احترام بزاریم.عیسی به دین خود و موسی به دین خود.فقط خیلی هنرمند هستید مرد باشید وانسان.به هم احترام بذاریم و به همه انسانها محبت کنیم.اسلامی که در آن اعدام یعنی گرفتن جان کسی که فقط دست خداوند است به نظرتان ظالم نیست؟

پاسخ
نویسنده : صدرا تاریخ : 1393/08/24 07:04

باسلام

اینکه بگوییم باید به همه ادیان و فرقه‌ها احترام بگذاریم با این سخن که هدف ما خداوند یکتاست کاملا در جنگ است! چون بعضی فرقه‌ها هدفشان شیطانی است!

پاسخ
نویسنده : مهیار تاریخ : 1394/10/25 10:13

خوب هدف شیطانی بهائی چیست?

پاسخ
نویسنده : یحیی تاریخ : 1395/03/28 16:17

مقابله باخداوند.کسی که خودرابه ناحق پیامبر بخواند سپس خودراخدا بداند وبعدهم خالق خدایان،درواقع مراد شیطان است ونه مرید او.عقل سالم انسان منصف وبیغرض،صفاتی را برای یک پیامبر لازم میداند،ازجمله علم نامحدود وبینقص.ضمناازنظرعقل بین حق وباطل تناقض وجود داردنه تضاد.بودیکی نبود دیگری رامی طلبد.پس هرچه درمقابل حق باشد باطل است .درواقع باطل می خواهد باوجود خود،وجود حق رانقض کند ونه اینکه درکنار ان به حیات خود ادامه دهد

پاسخ
نویسنده : یحیی تاریخ : 1395/03/28 16:17

مقابله باخداوند.کسی که خودرابه ناحق پیامبر بخواند سپس خودراخدا بداند وبعدهم خالق خدایان،درواقع مراد شیطان است ونه مرید او.عقل سالم انسان منصف وبیغرض،صفاتی را برای یک پیامبر لازم میداند،ازجمله علم نامحدود وبینقص.ضمناازنظرعقل بین حق وباطل تناقض وجود داردنه تضاد.بودیکی نبود دیگری رامی طلبد.پس هرچه درمقابل حق باشد باطل است .درواقع باطل می خواهد باوجود خود،وجود حق رانقض کند ونه اینکه درکنار ان به حیات خود ادامه دهد

پاسخ
نویسنده : یحیی تاریخ : 1395/03/28 16:17

مقابله باخداوند.کسی که خودرابه ناحق پیامبر بخواند سپس خودراخدا بداند وبعدهم خالق خدایان،درواقع مراد شیطان است ونه مرید او.عقل سالم انسان منصف وبیغرض،صفاتی را برای یک پیامبر لازم میداند،ازجمله علم نامحدود وبینقص.ضمناازنظرعقل بین حق وباطل تناقض وجود داردنه تضاد.بودیکی نبود دیگری رامی طلبد.پس هرچه درمقابل حق باشد باطل است .درواقع باطل می خواهد باوجود خود،وجود حق رانقض کند ونه اینکه درکنار ان به حیات خود ادامه دهد

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/08/26 12:04

آقای مرد خدا! شما خودت به ادیان احترام میذاری؟ یه نگاه به متن خودت بنداز! حداقل خوب بود به جای ما شیعه ها مینوشتی شما شیعه ها! اینطوری کمتر تابلو بود. نه؟!

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:19

بیایید به همه احترام بگذاریم و اگر دیدیم کسی از ما مسلمانان شیعه به کسی دیگری به خاطر دینش که البته آن دین از دیدگاه ما حق نیست در حال توهین و تهمت و آزار است ما نیز به او نپیوندیم که دینمان را پست و مظلوم نموده ایم.

پاسخ
نویسنده : ارسلان تاریخ : 1391/08/30 05:41

از دوستان عزيز كه اين همه فضل كردن، چند بار كتاب اسماني را خواندن،، (به زبان فارسي)

پاسخ
نویسنده : الهه تاریخ : 1391/09/05 18:54

دوست محترم ، چرا اینقدر به عنوان مسلمان اعتماد به نفستون پایینه ؟! مگر میشه دینی که توش میشه با خواهر خودت ازدواج کنی با دینی که توش خدای تو با پیامبرت کشتی میگیره با اون دینی که اصلا خدا نداره با هم یکی باشن ؟! اگر در دنیای امروز ادیان دیگر به صورت تحریف نشده و بدور از سوءاستفاده پیروانشان معرفی و عرضه میشدند این حرف شما درست بود . دین فقط اسلام هست . شما هم بروید سرچ کنید ببینید پیروان همون ادیانی که شما دارید از معصومیتشون دفاع میکنید توی سوریه و غزه و یا میانمار دارن چه بلایی سر مسلمان ها میارن . ما مسلمان ها خودمون رو دست کم گرفتیم ولی دشمنان ما میدونن اسلام و مسلمین چقدر قوی هستن .ما ایرانی های دین گریز هم شاید باید دچار همین جنگهای داخلی و نسل کشی بشیم تا بفهمیم بین اسلام و سایر ادیان در دنیای امروزی خیلی تفاوت ها وجود داره .

پاسخ
نویسنده : ناشناس تاریخ : 1393/08/22 08:06

واقعا هم ما مثل ماهی توی آب هستیم الهه خانم پیشنهاد می کنم همه فیلمهای سخنرانی و مصاحبه های تلویزیونی آقای سلمان حدادی را ببینیم تا بیشتر قدر شیعه را بدانیم

پاسخ
نویسنده : محمد  تاریخ : 1391/09/07 19:40

به نظر من بهتر است بعد ازاين نظرات كه قابل احترام هستند كلييه اديان همشان بدون مقدمه انسانها را به راستى وخدمت به هم نوعشان دعوت كرده ما بهتر است كه هميشه صلح و ارامش را در همه جوامع و اديان وفرهنك هاي مختلف ارزو كنيم و از هميه رهبران مذاهب جهان عطوت الاهي را مد نظر قرار دهند ما همة مسافر اين جهان فاني هستيم دير يازود رفتنى هستيم براي همه خوانندهكان عزيز ارزوي سلامتي وبهروزى ارزومندم

پاسخ
نویسنده : تبیان تاریخ : 1391/09/09 16:10

بچه های خوبی که ازلجن بهاییت دفاع میکنید واقعا به خود وهدای خود رجوع کنید انحراف از همین عقاید نشات میگیره برید مطالعه در اصول عقاید اسلام کنید وبعد صاحبنظر بشید لابد از نظر شما عقاید شیطان هم قابل احترامه!!!!! فکر کنید.

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:24

دوست گرامی اگر عقاید دیگرا را محترم نشمارید بنابراین انتظار احترام از غیر مسلمانان بر اسلام نداشته باشید. ما با عقایدی که مخالفیم مخالف هستیم ولی توهین نمی کنیم. ما به شیطان توهین نمی کنیم، تهمت نمی زنیم بلکه او را سرزنش می کنیم و از او برائت می نماییم. بنده از بهاییت نیز برائت می نماییم و خود را مسلمان شیعه می دانم ولی در کمال احترام می گوییم که بهائیت را قبول ندارم اما توهین نمی کنم. اگر حق هستند که خداوند حافظشان خواهد بود و اگر ناحق هستند خداوند نابود می سازد ولی من آرزوی نابودی برایشان نمی کنم زیرا خود را به جای خدا نمی گذارم و امر را به خداوند می سپارم. اگر بهاییان حق هستند خدایا ما را هدایت کن و اگر نا حق هستند آنها را هدایت نما. من اینگونه دعا می کنم و آرزوی نابودی برای هیچ کچ نمی کنم اما موضوع شیطان فرق دارد. شیطان را خداوند به عنوان سمبل پلیدی نفی کرده است و آن جز باورهای ماست. بیایید چهره زیبای اسلام باشیم.

پاسخ
نویسنده : افشین تاریخ : 1391/09/15 07:31

سلام تا حد تحقیق و اطلاع بنده چند مورد مشکوک یافتم اقارب با محارم متفاوت است چون این کلمه را درباره فرزندان عمه خاله عمو و دایی به کار برده اند و اما نبود ازدواج با محارم به دلیل توضیحات عباس افندی و شوقی ربانی است که ازدواج با محارم را حرام دانستند و اما غلمان در بند 72 مشخصا حرام شده "قد حرم علیکم بیع الاما و الغلمان" تا حدی که من تحقیق کردم بهائیان دو جنبه از عدالت دارند مجازات و مکافات مکافات همه اینها در کتاب اقدس آمده اما مجازات برخی گونه های مختلف هر گناه اعلام نشده از نظر بنده زمانی میتوان ایراد گرفت که حکومتی به آنها واگذار شود و از عهده مجازات برنیایند اما اکنون فرض کنید بخواهند حکم اعدام قاتل را که در کتاب اقدس آمده اجرا کنند شما یا من یا مسئولین اجازه میدهیم؟ از برخی دوستان گله دارم مباحثه قوی آنست که از ریشه آغاز گردد اما نه اینکه قبل اثبات کسی را کافر، لجن و ... معرفی کنیم حتی اگر کسان دیگر اثبات کرده باشند باید ذکر شود تا تحقیق درست باشد اگر بخواهیم تک تک برگهای این درخت را بررسی کنیم عمر نوح کفاف ندهد اما ریشه سریع به جواب میرسد متشکرم

پاسخ
نویسنده : عباس تاریخ : 1391/09/16 06:16

با سلام در اینکه برخی دچار شبهات میشوند مشکلی نیست شاید بخشی از آن طبیعی باشد ولی همه آن طبیعی نیست . دین اسلام و مذهب شیعه بسیار برحق هستند و پیام آور رفعت و مهربانی . آن خانمی که نامش فاطمه است قدر نامش را بداند که نام فاطمه مقدس است و خداوند سوره ای در قران را به نامش نازل کرده است.هیچگاه مبنای خوب بودن را اخلاق خوب و پرستیژ عالی ندانند بلکه ممکن است این یک سراب و یک دندان از داخل کرم خورده باشد. ما امامانی داریم که حجت خدا در زمین هستند و هیچگاه از دشمنان آنان نیز شنیده نشده است که فعل بد و حرامی از آنان سربگیرد بلکه دشمنان آنان نیز از دنیای دانش و معرف آنان سیراب شده اند ولی گرفتار لجاجت و نادانی شده اند و عذاب الهی رابه خود خریده اند . اگر میخواهید بدی و خوبی را بسنجید باید مطالعات خود راافزایش بدهید و صرفا اخلاق و رفتار بد من را به حساب مذهبم نگذارید . شما اگر رفتارهای خوب افرادی دیگر را در ادیان دیگر میپسندید اگر به مذهب خود کمی معرفت داشته باشید متوجه خواهید شد که همه خوبی های آنان در قسمت کوچکی از مذهب شما قرار دارد و مذهب شما کاملترین مذهب دنیاست چون با ولایت علی ابن ابیطالب علیه السلام و فرزندانش عجین شده است و این غیر قابل انکار است.

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:29

دورد بر عباس
بنده کاملا با شما موافق هستم. آیین اسلام نیازی بعه درگیر شدن با آیین های دیگر ندارد زیرا نور بر تاریکی پیروز هست ولی برخی آنچنان آشفته به دیگران از جمله بهاییت تهمت می زنند که گویا اسلام در حال غرق شدن هست و آنها از این امر آشفته گردیده اند و بنده این حالت را ظلم بر اسلام می دانم. بهتر است همانند امام خود با مخالفن با سعه صدر برخورد نماییم و اگر بر کفرشان اصرار می ورزند آنها را به خداوند موکول نماییم که او در جای حق نشسته است.

پاسخ
نویسنده : عباس تاریخ : 1391/09/16 06:23

درخصوص ادیان و مذاهب صحبت کردن مانند راه رفتن روی شمشیر دولبه است و دوستان سعی کنن که گرفتار وسوسه شیطان نشوند و نیمه خالی لیوان را نبینند که (شعیه نیمه خالی لیوان ندارد و اگر ما آن را میبینیم از بی اطلاعی و بی دانشی ما است) وهابیت، بابیت ، اهل حق و ... اینها واقعا قابل بحث نیستند (البته مطالعه داشته باشید)ولی خدای ناکرده فریب نخورید که شاید در آخرالزمان باشیم و با یک تصمیم نادرست در سپاه مقابل حضرت ولی عصر عج قرار نگیریم.

پاسخ
نویسنده : درود بر حقیقت تاریخ : 1392/11/10 00:30

شاید شیعه نیمه خالی لیوان نداشته باشد ولی رفتارهای غلط ما شیعیان روز به روز لیوان پر شیعه را خالی می کند. در خصوص دیگر ادیان نیز بهتر است بدون غرض مخالفت نماییم. با رفتارهای غلط خود حقانیت شیعه را زیر سوال نبریم.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/09/16 21:42

سلام من بهائیم قصدم تبادل نظر اگر جنجال شود رفع زحمت می کنم چقدر حق سوال دارم که تبلیغ حساب نشه؟ گاها به زعم من اشتباه لپی هم دارین راستی از دینم فراری نیستم اما دلم می خواد تحقیق کنم سوال چند مورد در یک مدعی باید باشه که پیامبر به حساب بیاد؟اگر از هر پیامبری مثال بزنین و برای فقدان هرکدوم از حضرت بهاءالله مثال بزنین عیبی نداره. فکر کنین یکی میخواد بدونه چرا اسلام دیانت حساب میشه با اسم دینم بحث نکنید به خودم رهنمایی بدین اگر نخواستین که خداحافظ

پاسخ
نویسنده : سيدشجاع تاریخ : 1391/12/23 15:45

سلام اتفاقي به مطالب مورد جدل(نه بحث) برخوردم.آقاي بهايي من سيد ،مسلمان وشيعه هستم و اينها كه گفتم دليل اين نيست كه هر نظري را از طرف شيعيان قبول كنم . چون فكر مي كنم كمتر شيعه اي مذهب شيعه را باختيار و با تحقيق انتخاب كرده وبه ارث نبرده باشد در مورد ساير اديان ومذاهب نيز چنين است وفكر مي كنم بهاييت را نيز شما به ارث برده ايد
من در محيطي بزرگ شده ام كه بهايي ها نيز در محله مان ساكن بودند دختر بچه ها وپسر بچه هاي آنان پا به پاي ما بزرگ شدند وهيچكدام نيز با محارم ازدواج نكردند.آدمهاي كاملا معمولي با سليقه ها وخود خواهيهاي مانند ما،نجار ،آهنگر ،فروشنده لوازم ساختماني و. . . كاملا آدمهاي عادي حتي كيف پول همسرم را كهگم شده بود بعد از 3ماه به دستمان رساندند.اين از شرايط اجتماعي ومنبه آنان مانند هر انساني ديگر احترام مي گذارم و اما از نظر ديني ،كتاب قرآن 1400و اندي سال پيش در عربستان وتوسط پيامبر اعظم بهاعراب جزيره العرب نازل گرديد واين اعراب بيسواد وامي معني آن را دريافته وبه اسلام گرويدندشعور من به من اجازه نمي دهدپس از 1400سال از درك اعرابي من اظهار كنم آن را نمي فهمم لذا در حد بضاعت علمي خود آن را خواندم وبارها خواندم با حسن نيت خواندمودريافتم كه اين كتاب بسيار مترقي ودر حقيقت يك كتاب قانون جامع بوده وبر همه مسائل بشريت اعم از سياه وسفيد ومرد يازن احاطه دارد روابط اجتماعي وروابط انسانها را باهم تعريف نموده و حتي در مسايل جزيي نيز صاحب راي است و از نظر علمي مسايل مطرح شده آن بسار قابل تامل مي باشد مانندسوره هايي كه در آنها به خلقت، طبيعت ،ساختار آن ،گردش آن و. . .مي پردازد،به راستي مقايسه آن با كتب ساير اديان دور از انصاف است حال شما جامعيت كتب اقدس بهاييت را با قرآن مقايسه كنيد البته فقط باقرآن و آنهم بدون دخالت دادن كينه افراد تهمت زن اگر واقعا قوانين آن را كاملتر و مترقي تر يافتيدبدين خود باشيد ولي اگر واقعاچيزي بهتر وكاملتر يافتيدبه خودجفا نكنيد.بزرگي مسيحي در جمع مسلمانان از حكيم خرقاني بسيار تعريف وتوصيف نمودبه اوگفتند گه اگر اينگونه است چرا مسلمان نميشوي .گفت مسلمان شدنم مانند اوبر من بسيار سخت ومحال است و مسلمان شدنم مانندشما هيچ رجحاني بروضع فعليم ندارد.پس كار بيهوده نميكنم .موفق باشي

پاسخ
نویسنده : سارای تاریخ : 1393/09/22 16:13

جیگیلی شما چرا هیچوقت به این سوال جواب نمیدین که این آقای بها وقتی گف که من خدام و باس قبله تون من باشم خودش وقتی زنده بود و حرکت میکرد مردم از کجا میدونستن آقا کجا تشریف دارن اون سمت نماز بخونن؟ بعدشم خودش جلو آینه وامیستاد نماز میخوند؟خخخخخ روح بهاءتون جواب بده نپیچون داااش بعد یه چیز دیگه چرا گاهی تو متن هاش اومده که داره از خدا کمک میخواد؟ مگه خودش از خودش کمک میخواست؟ مثلا من سر جلسه امتحان بگم ای عقل نازنین ارواح عمت کمکم کن خخخخ واااای جیگیلی بهت سر میزنم جواب داده باشیااااا باشد که رستگار شوی جیگیلی

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/09/17 22:25

سلام باور کنین نه سحر میشین نه جادو. اینها هم که میگن نیست نه دم دارم نه سم. تو جلسات هم چراغ خاموش نکردیم. فقط اینقدر تو تلویزیون و حرف مردم و ... بد میشنویم گاهی آدم شک میکنه. بعدش هم سخت بشه باور کرد این دو نفس زکیه پیامبر نباشن. خب شما اگه واقعا تحقیق دارین و نگران ایرانیها هستین یک جواب بدین منم فکر کنم. فقط با فحش و بد و بیراه که نمیشه آگاهی داد. به من همیشه گفتن کافر شما چرا بی انصافید. آدم دق میکنه دائم بد و بیراه بشنوه والله وقتی خارجیها به حضرت رسول بی حرمتی کردن یا نو میانمار شیعه کشی راه افتاده عمق دلم سوخته. اگه واقعا گمراهم فحش ندین راهکار بدین. نه اینکه فقط بگین چون یک نقطه رو چپکی گذاشتن پس دینشون الکیه. اونقدر دلایل محکم شنیدم که سخت بشه خلافش رو قبول کرد. احدالناسی هم مجبورم نمیکنه به زور قبول کنم. این برنامه ماه عسل خیلی من رو به فکر انداخته. این بهائیت که میگین واقعا همون دین بهائیه؟ آخه من چندین تا خاله زنک قهار میشناسم اگه فقط یک ازدواج با محارم تو دنیا کرده بودند به دقیقه نشده به گوش ما میرسید. یکی لطف کنه یه چیزی بگه. نجاست که از اینترنت پخش نمیشه، میشه؟

پاسخ
نویسنده : بنده خدا تاریخ : 1391/09/23 05:36

سلام! بهایی! من پایه ام اگه واقعا دنبال حقیقتی بسم الله، سؤال اول. یا علی

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/09/23 17:45

سلام عزیز خوشحالم که جوابی اومد نهایت سعیم اینه که محقق واقعی یاشم شما هم قیل اثبات قضاوت نکنین و قبل جنایت قصاص نخواین. متشکر. از جایی که بلدم شروع میکنم شما چطور فهمیدین پیامبرتون حقیقیه؟ اگه مسلمونین حضرت محمد رو چطور یافتید و ایمان آوردین. میخوام ببینم منم میتونم همون مسیر رو درباره حضرت بهاءالله طی کنم. یا به بن بست میخورم. اکثرا به اینجا که میرسه از داخل قرآن آیه میگن که چون فرموده اینطور پس باید عمل کنیم اما این پله بعد از قبول و ایمانه. کسی قبل از اون دلیل و اثباتی ارائه نمیده. البته نمیگم از قرآن استفاده نشه میگم برای اثبات حکم نمیشه از خود حکمی که هنوز حتمی نشده استفاده عینیتی کرد. مثلا سوال میشه چرا قرآن قابل دستکاری نیست جواب میدن که چون توی خود قرآن آمده! این هنوز خودش بحث اصلیه نمیشه ازش به عنوان عینیت و شهود کمک گرفت. کلا میخوام بفهمم راههای اثبات عقلی حضرت محمد و قرآن برای شما چه بوده؟ با تشکر بهائی

پاسخ
نویسنده : بنده خدا تاریخ : 1391/09/25 13:40

سلام! قبل از اینکه به جوابا برسیم یه نکته لازم؛ دقیقا هدف نهاییت از تبادل نظر چیه؟

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/09/25 21:50

سلام!! خیلی ممنون از جوابهائی که ارائه کردی. خیلی به دردم خورد. اگه باز هم سوالی بود میتونم بپرسم؟ قبل از اینکه به جواب سوال شما برسیم دقیقا هدف اولیه شما از اینکه گفتی واقعا پایه هستم چی بود؟ اگه واقعا قصدت دست انداختن من بود به خواسته ت رسیدی.نه به یاعلی گفتنت نه به تو دهنیت. جواب سوالت توی هر سه متنم هست. ولی اگه میدونستم نهایت راه قطعی چی میشه که دیگه بحث نمیخواست. من اگه از الان دقیق بدونم آخرش چی میگم که میشه پیشداوری جوونمرد. انگار یه فرضیه علمی بدی به کسی بعد بگی حالا شما دقیقا میخوای اثباتش کنی یا رد؟ مثلا ترسیدی در باز بشه بیام شنگول و منگول رو بخورم. کس دیگری هست که بخواد یه بهائی رو دست بندازه. علی یارت بنده خدا.

پاسخ
نویسنده : محمدرضا تاریخ : 1391/09/27 14:36

اگرانسان دارای اختیاراست وبه دنبال رسیدن به حقیقت وکمال انسانی است ازهرفرصتی برای شناخت خودوحقیقت دریغ نمیکند.من ازبرادران وخواهران بهایی عاجزانه تقاضا دارم از خواب غفلت بیدارشده وبه تقلیدکورکورانه ازپدرانشان خاتمه بدهندچگونه میتوان یک انسان که شناخت خوبی ازاوندارندرابه عنوان فرستاده برحق خدا بپذیرند آیاپیشینه تاریخی ازاودیدند؟آیافردی که صحبتهای پیامبران پیشین راباتغییرات وتحریفات به نفع ومصلحت خودبیان میکندمیتواندبه عنوان جلوه ای ازخدامورداطاعت وبندگی قراربگیرد؟بیدارشویدبهاییان قبل ازخواب ابدی وبی ایمان مردن بدون تعصب اسلام ناب محمدی راموردتحقیق قراردهیدوآگاهانه تصمیم گرفته واز دین کامل اسلام وشیعه 12امامی لذت ببرید.کافیست لحظه ای به ازدواج باخواهرخودفکرکنیدآنوقت به عمق فاجعه پی میبرید.

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/09/27 15:54

باید به آقای بهائی گفت این سایت که همه اش سؤال و جوابه! بعدش هم از کجا معلوم که آقای بنده خدا کی باشه و نیتش خیر باشه؟! اول میگه پایه بعد میره تو سایه! آقای بهائی به این فضا نمیشه اعتماد کرد.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/09/27 20:59

سلام. شاید حق با شماست خانم آوا. جناب محمدرضا در اروپا و امریکا بسیاری از مردم فکر میکنند مسلمانان تروریستند چون از ابتدا جهاد اسلامی را به غلط تعبیر کرده اند و به آنها خورانده اند و ایشان اصلا لزومی نمیبینند با ایرنی جماعت و مسلمانها روبرو شوند چه رسد که بخواهند تحقیق کنند. مقوله دیگر اینکه میتوانید در کتب جامعه شناسی که تعصب دینی خاصی ندارند هم ببینید که قباحت زنای محارم جزء ویژگیهای عام فرهنگهاست! اینکه در مطلب بالا گفته چون شرایط فراهم نیست ازدواج محارم نمیکنند (که خیلیها با زنای محارم مخلوطش میکنند!)مطلبی است از شبهات قدیم که هنوز باقیست. تا چند سال قبل موارد دیگری هم بود که آرام آرام کنار رفتند. مثلا تا حدود نیم قرن پیش بهائیان سم و دم و شاخ هم داشتند اما با ازدیاد سرعت اخبار کسی آرام آرام سم جای خود را به انگشت داد و دم شاخ از بین رفت. یا حتی برخی به یقین مطمئن بودند که همه بابیان و بهائیان بلااستثنا حرام زاده هستند اما این حرف باعث شد مادرانی که مطمئن بودند زنا نکرده اند اما فرزندشان بابی یا بهائی شده به فکر می افتادند که شاید همه اینها شایعات است! حتی مادر یکی از همین گونه افراد در اثر حرف یک روحانی در مسجد آمد و بهائی شد! لطفا به صفحه 82 جامعه شناسی گیدنز مراجعه کنید تا ببینید حتی جوامعی که همجنس بازی را مجاز کرده اند هم زنای محارم و خصوصا ازدواج با آنها را قبیح میدانند! فامیلی داشتیم از امریکا آمده بود میگفت در آنجا ازدواج دختر عمو و پسر عمو را هم بسیار کریه میدانند. هر چند که ازدواج دو مرد برای برخی در حال عادی شدن است. اینکه اصلا ازدواج با محارم رخ نمیدهد فرهنگ عام جهانی است نه مجالش در ایران. حالا از شما میپرسم چقدر دین خود را میشناسید که اگر کسی از داخل آن برایتان شواهد آورد بتوانید قضاوت کنید. مشکل امروز ایران آن است که من نوعی فکر میکند هر آنچه شنیده یا حس میکند صحیح است. مثلا هر جمعه میگویند شاید این جمعه آقا ظهور کند. حال آنکه شاید هیچکدام از افراد داخل این بحث ندانند که قائم چه روزی ظهور میکند! اگر کسی میداند بگوید. وای بر مسلمانی شما که یک بهائی آگاهتان کند! بدرود

پاسخ
نویسنده : سرباز گمنام تاریخ : 1391/09/27 22:50

10moharram1437.blogfa.com 10moharram1437.mihanblog.com 10moharram1437.blogsky.com

پاسخ
نویسنده : بی طرف تاریخ : 1391/09/28 06:52

واقعا برای شما بنده های خدا متاسفم که اینقدر راحت بقیه رو مسخره میگیرید،هرآدمی مختاره خودش دینش رو انتخاب کنه، شماها نه بهائی ها بلکه مسلمون های سنی رو هم مسلمون نمیدونین،ماهم شیعه رو کامل نمیدونیم ولی به عقاید اونا وهادیان احترام گذاشته ؟توهین نمیکنیم

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/09/29 11:50

آقای بهائی خیلی این شاخه به اون شاخه شدین و به عکس چیزی که در مطلبتون گفتین خودتون راجع به ما قضاوت کردین و بریدین و دوختین! از هر دری گفتین. من از شما یه سؤال دارم که جوابش فقط یه کلمه است. در بهائیت ازدواج با محارم جایز هست یا نیست؟

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/09/29 12:12

آقای بی طرف!!! شما فکر کردی بهائیا مسلمونن؟!!! بعدش کی گفته که ما شیعه ها سنیها رو مسلمون نمیدونیم؟! مطالعتون زیر صفره!

پاسخ
نویسنده : رام  تاریخ : 1391/09/29 17:41

به این نجس های ضد دین میاد که این احکام شنیع وپست تر از حیوانی داشته باشند-یا مولانا علی

پاسخ
نویسنده : نازی تاریخ : 1391/09/30 09:06

بهایی ها خیلی خطرناکن اونا اول بهت محبت میکنن باخوبی بات رفتار میکنن ولی بعداز مدتی ک نظرتونا جلب کردن بدترین ضربه روبت میزنن.بدترین ضربه رو از یه شخص بهایی ک تازه فهمیدم تو فرقه بهاست خوردم.

پاسخ
نویسنده : نازی تاریخ : 1391/09/30 09:09

بهایی ها خیلی خطرناکن اونا اول بهت محبت میکنن باخوبی بات رفتار میکنن ولی بعداز مدتی ک نظرتونا جلب کردن بدترین ضربه روبت میزنن.بدترین ضربه رو از یه شخص بهایی ک تازه فهمیدم تو فرقه بهاست خوردم.

پاسخ
نویسنده : فریبا تاریخ : 1391/09/30 11:43

یک بنده خدا می گفت من دوست دارم مسلمان بشوم اما اگر مسلمان بشوم خانواده ام مرا طرد می کنند باید شرایطی فراهم شود که از چنین افرادی حمایت شود و به آنان کمک شود تا از یوغ فرقه کفر و شرک و گمراهی بهائیت نجات پیدا کنند

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/09/30 21:30

سلام. خانم آوا "اگر" قضاوت غلط کردم پوزش میخواهم. البته ندیدم جوابی به سوالم داده باشید. ولی شاخه به شاخه را قبول ندارم شاید تعدد مطالب بوده اما همگی در راستای مطلب. چون ثبت هر مطلب خیلی طول دارد کاش چند سوال مطرح کرده بودید. جوابتان به روی چشم. "خیر. در قوانین بهائی ازدواج محارم مجاز نیست." البته محرم رضاعی را اطلاع ندارم..محارم نسبی و محارم سببی برای ما هم دراری اهمیت است. البته همه توضیحش را از بر نیستم. بدرود

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/09/30 21:47

سلام. جناب رام اگر اطمینان از نجاست ما به عنوان کافر دارید که دیگر جایی در مباحث ندارید. مباحثه از ریشه است تا اثبات. نه اینکه بگوئید میدانید چرا اینها کافرند؟ چون نجس هستند! خانم نازی تا بخش حساس داستان را فرمودید اما آخرش رو نگفتید. کی بود چه کار کرد؟ بعد هم خود من هم در حق خیلی افراد خطا داشتم. اما اگر حضرت بهاءالله پامبر باشد کار من تقصیر اوست. خانم فریبا به مهناز رئوفی مراجعه کنید تا راههای حمایت را بیاموزید. در ضمن ما سه گونه طرد داشتیم تا اینکه تشکیلات بهائی به دستور مسئولین تعطیل و هفت نفر یاران ایران محبوس شدند. طرد اداری و سلب نسبت و طرد روحانی. در تبری طرد ادراری است و کسی او را از خانه بیرون نمیکند حتی اجازه شرکت در جلسه عید را دارد! فقط در مواردی مثل ضیافات راهش نمیدهند. اما طرد روحانی جواب سلامش هم حرام است. از سلب نسبت زیاد آگاه نیستم. عمویم اول انقلاب در روزنامه اعلام کرد بهائی نیست اما ما با هم رفت و آمد داریم.

پاسخ
نویسنده : کاک تاریخ : 1393/08/19 21:26

اشتباه گفتی. اینا کافر نیستند چون نجسند. چون کافرند نجسند.

پاسخ
نویسنده : مسلمان تاریخ : 1391/10/02 07:03

شما گفته اید می خواهید تحقیق کنید. تحقیق یعنی چه؟ تحقیق عبارت از بگو مگو نیست. تحقیق واقعی آن است که همه سخنان را بدون تعصب بشنوید و حاضر باشید وقتی به بطلان بهائیت پی بردید از آن تبری بجویید و به دامن حقیقت بیایید نه آنکه با وجود فهم حقیقت، باز هم به راه غلط خود ادامه دهید. این همه مطلب در سایتهای گوناگون این حقیقت را بر ملا کرده که اگر کسی در جستجوی حقیقت باشد آن را خواهد یافت. یک نمونه آن همین سایت که در آن مطلب می گذارید. حقایق بسیاری را عنوان کرده است که به تنهایی برای افشای چهره ی واقعی بهائیت کافی است. زمانی برای بیدار شدن، جای امیدواری هست که انسان خواب باشد نه آنکه خود را به خواب زده باشد. شما ابتدا باید نزد وجدان خود، خودتان را بشناسید که از کدام دسته اید.

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/10/02 09:47

سلام! آقای بهائی منظورتون از دو نفس زکیه کیا هستن؟

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/02 23:09

سلام. شما یکی از چندین مسیر را فرمودید. (تحقیق عبارت از شنیدن همه سخنان و) از اینجا چند شاخه دارد (اگر به بطلان پی بردید قبول کنید)(اگر به اثبات رسیدید مقصود حاصل)(اگر نه بطلان معلوم نه اثبات مساله معلق است) اینجا مطالب بسیار است اما هنوز به مرحله واقعیت (و نه حقیقت!) نرسیده. شما فکر میکنید تحقیق یعنی محقق بیاید خفه بماند بشنود و حتما قبول کند و برود؟ پس من نیامده بپذیرم. هر مکالمه که بگو مگو نیست. اینجا تنها نقل شده نه دلیلی نه مدرکی. نقل پله اول است. ارائه سند پله دوم. تحقیق درباره صحت و سقم سند پله سوم. نهایتا در اینجا قضاوت هنوز اسان نیست. آنچه بنده دیدم ادعا و فورا نتیجه گیری است. برخی در اروپا میگویند مسلمانان تروریستند چرا؟ چون اعدام میکنند. این شد دلیل؟ شما میروید برای تحقیق میپرسید چرا اعدام را با ترور یکی میدانید؟ و آنها بگویند عزیزم تحقیق یعنی بیا بشنو قبول کن برو این همه آدم تحصیل کرده میگویند اعدام وحشیگریست چرا قبول نمیکنی؟ ایا من گفتم آمده ام بشنوم و حتما قبول کنم؟ من یک سوال از آثار اسلام پرسیدم الحمدلله نفری جواب نداد. این که دیگر تحقیق بود. تعریف شما از تحقیق مورد قبول کدام فرهنگ یا فردی است. هنوز اکثر افراد واقعیت را از حقیقت جدا نمیکنند. اگر بفهمم راهم مطمئنا غلط است مریض نیستم عمری خودم را از دانشگاه و شغل دولتی محروم کنم. همواره دیگران بر من به چشم جاسوس بنگرند و هر کس عزا یا عروسی داشت مرا قربانی کند. اگر امید جایزه از طرف استعمار باشد که به مزد 60 سال ادعایی که درباره خدمات عباس افندی هست یک نشان سر تقدیمش شد. حتما من باید 100 سال حبس شوم تا یک سکه طلا هدیه بگیرم. اما آنچه میشنوم با آنچه در درون جامعه خودمان دیدم مغایر است. پس حق دارم بخواهم دقیق ازدواج با محارم را نشانم دهند. باید بفهمم چه مزدی میگیرند که یک عمر خود را خیرخواه نشان دهند و نهایتا هرگز نقشه خود را عملی نکنند. شما لطف کن چند نفر از متخلفان بهائی را معرفی کن تا از نزدیک تحقیق کنم. یا هر راه دیگری که سراغ داری. اگر قرار باشه خودم دونه دونه خونه ها رو بگردم که نیازی به سایت افشاگر نیست. اما سایت افشاگر نه ادعاگر. بدرود

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/02 23:17

سلامخانم آوا. پرسیدید عرض میکنم. دو نفس زکیه همان است به نماد دو نفخ فی الصور. همان که در حدیث آمده (اول کسی از ما اهل بیت اید که اهل رشوه نیست و حاکم عادل است و بعد فردی کوتاه قامت اید که خالی بر صورت و دو نشان بر بدن دارد او جهان را از عدل و داد پر کند همان طور که از ظلم پر شده) تا اینجا اثر اسلامی بود و آنچه من آموخته ام دو نفس زکیه که با تمام وعده ها در همه ادیان مشابه باشند و در سال 1844 مطابق 1260 (طبق ایه 5 سجده) بیایند همین دو نفس زکیه سید باب و بهاءالله هستند. اما هنوز نظر مستدل را شنوا هستم شاید آنها آمده باشند اما در دست استعمار و ظالمین اسیرند و هزاران احتمال دیگر و این دو تن مشابه آنها. ادعا را هم میشنوم اما قول قبول بی دلیل نداده و نمیدهم. تعدد قول و نفرات قطعیت ایجاد نمیکند. بدرود.

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/10/03 14:44

سلام! آقای بهائی شما گفتین "سخت بشه باور کرد این دو نفس زکیه پیامبر نباشن" یعنی از نظر شما باب و بها پیامبرن. ولی از طرف دیگه بهائیا ادعا میکنن که باب، امام زمان بوده همونطور که الان شما سعی کردین بگین. در صورتیکه از نظر همه فرق اسلامی، اسلام آخرین دین و قرآن آخرین کتاب آسمانی و حضرت محمد صلی الله علیه و آله آخرین پیامبر خداست. حتی خود بها هم این رو تایید میکنه! وقتی در مورد خاتم الانبیا میگه:"الصلوه و السلام علی سید العالم و مربی الامم الذی به انتهت الرساله و النبوه درود و سلام بر آقای عالم و تربیت کننده امت ها همان کسی که پایان پذیرفت به وسیله او هم رسالت و هم نبوت"(اشراقات ص 293) و اون کسی هم که در روایات ما بشارت اومدنش رو دادن که قراره زمین رو از عدل و داد پر کنه پیامبر جدید نیست امام دوازدهم و فرزند بلافصل امام عسکریه و البته برخلاف نوشته شما گفته نشده کوتاه قامت. بالاخره از نظر شما باب چه عنوانی داشته؟حتی اگه از قرآن که شما بهائیا هم میگید قبولش دارین بگذریم و فقط به حرف بها تکیه کنیم که میگه با حضرت محمد صلی الله علیه و آله رسالت و نبوت تموم میشه نبوت باب و بها هر دو منتفیه.هیچ کدوم از مشخصات امام زمان رو هم که نداره. در عوض بها ادعای خدایی میکنه! وقتی میگه: "لا اله الا انا المسجون الفرید، نیست خدایی جز من زندانی تنها"(حسینعلی نوری ـ کتاب مبین ـ ص 286) (البته امیدوارم نقد من رو تعبیر به تمسخر نکنین)پس اگه شما بخواین پیرو واقعی بها باشین باید او رو بپرستین همونطور که به سمت قبرش نماز میخونین! از همه اینا هم که بگذریم بها جمله عجیب تری داره اونجا که در مورد تولد خودش میگه: "فیاحبّذا من فجر الذی فیه استوی جمال القدم علی عرش اسمه الاعظم العظیم و فیه ولد من لم یلد و لم یولد"ای آفرین بر سپیده دمی که جمال قدیم که نام او اعظم عظیم است، بر عرش مستقر شد، و در آن سپیده دم زاده شد کسی که نمی زاید و زاییده نمی شود" در اینجا هم میخواسته از روی سوره توحید تقلید کنه هم تناقض خنده داری رو آورده! زاده شد کسی که زاده نمیشود! مثل اینه که بگه خوابید کسی که نمیخوابد! خورد کسی که نمیخورد! راه رفت کسی که راه نمیرود! خندید کسی که نمیخندد! مرد کسی که نمیمیرد! و... به نظر من شما برای کشف حقیقت اول باید خدای خودتون رو بشناسین که آیا یک انسان خدای شماست؟!! یک انسان شما رو آفریده؟!! به نظر شما با این ادعای بها چه فرقی بین او و فرعونه؟ ضمن اینکه فرعون ادعای ربوبیت کرد نه آفرینندگی اما ادعای بها از فرعون هم بالاتره چون ادعای الوهیت میکنه!!!

پاسخ
نویسنده : ارسلان تاریخ : 1393/04/04 13:47

تو اگه آآآآآآدم بودی به یک آدم دیگه توهین نمیکردی

پاسخ
نویسنده : مسلمان تاریخ : 1391/10/04 19:16

علیکم السلام. آخر سؤالاتی که شما(بهائی) پرسیده اید آنقدر در این عصر رسانه پاسخ داده شده که به نظر یک مسلمان، همه، جواب را می دانند و جواب دادن به آنها تکرار مکررات است. اما اگر شما هنوز به حقیقت نرسیده اید و می خواهید بیشتر بدانید به روی چشم. هر بشری می تواند ادعا کند که پیغمبری است که از سوی آفریدگار مبعوث شده مثلا خود من. آیا نمی توانم چنین ادعایی کنم؟ خود شما نمی توانید چنین ادعایی کنید؟ چرا. همه می توانند. پس باید راهی برای تشخیص مدعی حقیقی از مدعی دروغین وجود داشته باشد. یک راه مهم که همه انسانها می شناسند معجزه است. یعنی پیغمبر باید کاری یا پدیده ای را ارائه دهد که انسانهای دیگر از انجام آن عاجز باشند. هر پیغمبری معجزه ای می کرد که در همان زمان جواب می داد چون فقط پیغمبر همان مردم و همان زمان بود. بطور مثال حضرت صالح علیه السلام شتری را از کوه خارج کرد و مردم آن زمان هم دیدند. عده ای هم ایمان آوردند. نیازی هم به معجزه جاوید نبود چون ایشان فقط پیامبر همان قوم بود. اما شخصی هم هست که آمده و ادعای پیغمبری می کند بنام محمد امین از او معجزه می خواهند با انگشت مبارک خود، شق القمر می کند. درخت به فرمان او حرکت می کند و موارد بسیار دیگر. اما این پیغمبر ادعای دیگری هم دارد و آن اینکه من علاوه بر پیغمبری، پایان بخش آن هم هستم. یعنی پیغمبر همه خداپرستان تا روز قیامت هستم. ما هم که در 1400 سال پس از ایشان زندگی می کنیم با مردم پیشین تفاوتی نداریم. ما هم معجزه ای می خواهیم. او برای ما هم معجزه ارائه می دهد که متناسب با ادعای او باید جاودان باشد. باید معجزه ای باشد که تا روز حشر، هر بشری بتواند ببیند و حجت بر او تمام شود. آن معجزه قرآن است. خداوند در قرآن می فرماید: و ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فاتوا بسورة من مثله و ادعوا شهداءکم من دون الله ان کنتم صادقین. و اگر درباره آنچه بر بنده خود نازل کرده ایم شک و تردید دارید یک سوره همانند آن بیاورید؛ و گواهان خود را غیر از خدا فرا خوانید اگر راست می گویید. سوره بقره آیه 23. پس از 1434 سال هنوز کسی نتوانسته مانند آن را بیاورد. کلامی که از نظر فصاحت و بلاغت و ادبی بی نظیر است. از نظر علمی هر روز نمونه ای از آن کشف یا اثبات می شود. از نظر عددی که بهائیان خیلی به آن اهمیت می دهند معجزه دارد و حتی پیش بینی هایی از آینده و اخباری از گذشته که بعضی از همان اخبار گذشته پس از قرنها کشف شد. مانند به خشکی افتادن جسد فرعون از دریا که موجب مسلمان شدن یک باستان شناس غربی شد و ... از همه مهمتر آن که پس از 1434 سال هنوز تازه است. اگر آن را با دیگر کتب قدیمی مقایسه کنید می توانید به این مطلب برسید. وقتی آن را مطالعه می کنید انگار نه انگار که این آیات در 14 قرن پیش نازل شده است. جالب آن است که هر کس توسط یک جنبه از جنبه های اعجاز قرآن، به آن ایمان می آورد. دانشمندان علم نجوم از اخباری که این کتاب قدیمی و در عین حال تازه از کهکشانها و آسمانها و کرات و اطلاعات گوناگون نجومی که اکنون به زحمت با دستگاههای پیشرفته قابل دست یابی شده است. یک خانم آلمانی، تنها با شنیدن احکام دقیق و پیچیده ارث در قرآن، به آن ایمان می آورد. طبیب از طریق جنبه دیگر آن و ریاضی دان هم به طریقی دیگر و...

پاسخ
نویسنده : مسلمان تاریخ : 1391/10/04 19:20

در مورد احتمال تحریف آن هم حتی اگر آیه ای در قرآن نبود که عدم تحریف قرآن را تضمین کند، عقل حکم می کرد که قرآن تحریف نشود. چطور خداوند کتابی را برای بشر تا قیامت بفرستد اما حفظ آن را از آسیبها لحاظ نکند؟! اگر تورات و انجیل از تحریف حفظ نشدند خداوند قرار بود که در آینده کتابی و آئین دیگری را پس از آنها بفرستد. اما قرآن چه؟ و باید بدانید که شک در یک آیه قرآن هیچ فرقی با شک در همه آن ندارد. قرآن مجموعه ای از تک تک آیات است. ایمان به قرآن یعنی ایمان به تک تک آیات آن حتی بدون یک آیه کم. مگر آیه ای که تحریف ناپذیری قرآن را تضمین می کند چه تفاوتی با بقیه آیات دارد؟! شاید عده ای گمان می کنندکه با زدن زیر آب این آیه، می توانند زیر آب کل آیات را بزنند! ولی خداوند وعده داد و تمام شرایط احقاق وعده را هم فراهم فرمود که خداوند خلف وعده نمی کند. از همان صدر اسلام بسیاری از کاتبان وحی قرآن را حرف به حرف می نوشتند و بر پیامبر می خواندند تا ایشان درستی آن را تأیید کنند و عده بسیاری هم آن را از بر می کردند. شما ببینید چه تعداد حافظ قرآن بوده اند که تنها در یک جنگ فقط 400 حافظ قرآن شهید شدند. از سوی دیگر نسخه های قرآنی که از قرنها پیش موجود است با قرآنی که در دست ماست کاملا مطابقت دارد. از همه جالب توجه تر آنکه همه مذاهب اسلامی یک قرآن دارند که آیه به آیه، یکی است و با هم کاملا مطابقت دارد. با تمام اختلافاتی که مذاهب اسلامی با هم دارند! در مورد روایات، حتی روایات یک مذهب، گاهی با هم اختلاف دارند. مثلا روایاتی که فقط در کتب شیعه یا روایاتی که فقط در کتب اهل تسنن وجود دارد درون خود مذهب،با هم گاهی مختلفند چون گاهی نقل به مضمون شده اند لیکن قرآن کلمه به کلمه و حرف به حرف نقل شده است. آیا برای شما عجیب نیست که چگونه دو مذهب شیعه و سنی با این همه اختلاف،یک کتاب کاملا مشترک و منطبق با هم دارند؟! اگر بنابر تحریف بود باید یکی از آنها که بر حق نیست قرآن را به نفع خود تغییر می داد و اکنون هر مذهب، قرآن خودش را می داشت چون با دقت در آیات می بینیم که قرآن، حقانیت یک مذهب را اثبات می کند و باطل بودن مذهب دیگر را افشاء . خداوند همانگونه که خودش وعده کرده قرآن را از تحریف حفظ کرده که البته گفتنش آسان است. 1434 سال شوخی نیست. گاهی در همین عصر تکنولوژی و سیستمهای پیشرفته چاپ، کتابی در کمتر از ده سال کلی دچار تغییر و حذف و اضافه می شود که امری کاملا طبیعی است. اما کتابی پس از 1400 سال، تنها یک نسخه دارد! آن هم به زبان عربی که کوچکترین تغییری در آن، کلمه ای دیگر می سازد! پس این حفظ قرآن از تحریف، تنها امری الهی و یک معجزه می تواند باشد و بس! یکی دیگر از دلایل پیغمبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، بشارت پیغمبران پیشین به آمدن ایشان است. هر پیغمبری که می آمده پیغمبر پس از خود را معرفی می کرده است. به همین خاطر حضرت موسی و عیسی علیهما السلام به آمدن حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، بشارت دادند. اما خداوند با حضرت رسول مکرم اسلام، باب نبوت و رسالت را بست و حضرت نیز به امر الهی نه تنها پیغمبری را پس از خود معرفی نفرمود بلکه بارها و بارها فرمود: لا نبی بعدی؛ پیغمبری پس از من نیست. همانگونه که قرآن نیز به این مطلب تصریح می کند وقتی می فرماید: ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین و کان الله بکل شیء علیما؛ محمد پدر هیچ یک از مردان شما نبوده و نیست ولی رسول خدا و ختم کننده و آخرین پیامبران است و خداوند به هر چیزی آگاه است. احزاب؛40. و مطلب دیگر آنکه هر پیغمبری به زبان قوم خود سخن می گفته. چگونه است که در سرزمین فارس زبانان کسی ادعای پیغمبری می کند و به عربی سخن می گوید حتی به قیمت غلط سخن گفتن؟! مگر نه این است که مردم قومش می بایست سخن او را می فهمیدند؟ یا شاید هم نه! بهتر این بود و به نفع این پیغمبر! بود که مردم قومش سخن او را نفهمند!! *و السلام علی من اتبع الهدی*

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/05 21:57

سلام خانم آوا. ادب شما شایان تحسین است و در اینده نزدیک از کرده خود شاد خواهید بود و بالعکس شما برخی افراد در اثر شرم هرگز نخواهند گفت روزی چه جسارتها کرده اند. (امروز بهائی بودن دشوار است فردا که آوازه امر جهانگیر شود هر بی سر و پایی داعیه ایمان خواهد داشت). حتی ردیه های معروف از ادعای پیامبری سید باب گفته اند. فقط ما آن را قبول داریم ردیه ها تمسخرش میکنند. حضرت صاحب الامر موعود چندین دین است که در اسلام امام دوازدهم است اما مابقی ادیان چه میشود؟ موعود کل کتب دست کم باید هم تراز رسولان آن کتب باشد. رتبه پیامبری آن موعود منافاتی با مقام امامتشان ندارد. ادیان همگی مراحلی از راهنمایی خداست اما افراد دین را متعلق به پیامبران میدانند و جنبه جسم فرستاده را در نظر میگیرند نه وحی را. حضرت بهاءالله توجیهی برای خاتمیت دارند و هر جا از خاتمیت بگویند با همان توجیه مقبول است. جواب خودم هم این است که خاتم الاوصیا هم لقب حضرت امیر است هم لقب قائم. چرا؟ فرد کوتاه قامت در بحارالانوار آمده میتوانید در عصر ظهور علامه کورانی بخوانید بعد صفحه 200. در مورد قبله هم ما به سنگ و خاک نماز میخوانیم هم شما. ایا اگر حضرت بهاءالله پیامبر باشد از حجرالاسود کمتر است؟ ایا کسی به شما بگوید سنگ پرست چون به سنگ نماز میگزارید درست است؟ ما که نمیدانیم بین خدا و پیامبر چه میگذرد؟ لم یلد و لم یولد خدا با آنکه میدانسته روزی کسی چنین ادعایی میکند از لن استفاده نکرده! خورد کسی که نخورده نه کسی که هرگز نخواهد خورد! توجه کنید که اعراب جاهلیت قرآن را مسخره میکردند که چه خدایی است که دوام نسل ندارد. مردم هر زمان تنها با ضدیت با خدا دلشان ارام شده نه با ایمان. هر چه خدا بگوید مردم ناراضیند. البته مبادا خدا را با احدیت خداوند یکی بدانید مقام احدیت شایسته (ذات غیب منیع لایدرک) است ما برای آن ذات هیچ تصوری نداریم که مقدس از بسط و نشر کلمات است. اما واحدیت خداوند در اثر لطف به بشر است و اسما و صفاتی را برای بشر میفرستد که در برابر حق مقام آن ذات نه تنها کلماتی والا نیست بلکه خود نسبت دادن کلمات به نفس کفر است اما از فضل خود بر ما که نادانی محضیم می بخشاید. حضرت بهاءالله همان است که در قرآن شریف آمده (زمین به نور پروردگار خویش روشن میشود) اینجا مقام ربوبیت است که یکی از جلوه های الوهیت میباشد. و چون هیچ کدام از صفات حق از ذاتش جدا نیست هر یک بیان کل آن مقام است دعوی الوهیت این دو نفس از مجرای اسم ربوبیت حق است نه آنکه ایشان خود خالق باشند. اگر کمی در قرآن نظر کنید میبینید نور پروردگار از طرف واسطه زمین را روشن میکند و آن پیامبر است خواه امام دوازدهم هم باشد خواه نباشد و بهاءالله همان نور پروردگار است. تنها دلیل گفتن اینها ادب شما بود نه جسارتتان. وگرنه هرگز در جواب فرد متعرض معروض نمیداشتم. مسلما تقلید از سوره توحید است زیرا هر دو کلام یک نفر است و تقلید و نو آوری با هم متحد در ذات مقام. متاسفانه همگان اصل شریعت را فراموش میکنند اما به حضرت بهاءالله همه اتهامی میبندند. وسط قیاس به استقرا میروند و هیچ احساس نمیکنند. همین فرد به قدرت رسیدن علمای اسلام در ایران را پیشگوئی کرده بود! باز هم بفرمائید در خدمت خواهم بود. بدرود

پاسخ
نویسنده : ارسلان تاریخ : 1393/04/04 13:53

آقا یبهایی برو بیرون با این آدم بی ادب مصاحبه نکن
ارزش ندارن

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/05 22:21

سلام. اگر به قدر کفایت در رسانه ها آمده چرا وقت خود را در این سایت تلف کردید؟ عدد ما هم یک به هزار دنیاست. درجواب سوالتان باید بگویم خیر من نمیتوانم ادعا کنم اما شما را ندانم. اکثر معجزات را هم عینی نمیدانم مثلا شتر حضرت صالح دیانت اوست. ظاهر کلمات قرآن دارای سیاست الهی است تا کودکان جهان را مشغول کند و دائم به ساحت قرآن ایرادات گیرند یا به خیال دفاع تنها ظاهر داستانها را ببینند حضرت صالح برای گروه حاضر در مکان شتر ظاهر کرد نفرات بعد را چه میکند. اگر حاضر به معجزه شود دیانتش به صحنه نمایش بدل میشود نه سبیل تهذیب نفس. در قرآن سوره شوری 48 آمده که تو نگهبان مردم نیستی اگر روی برتابند خود را محروم میکنند. یا سوره اسرا 90 تا 96. حضرت رسول هرگز قبول انجام معجزه نمیکنند چون کلام را کافی میدانند. وقتی حضرت امام قرار بود از تبعید بازگردند شایع شد تصویرشان در ماه است خودشان رد کردند اما گروهی قسم خوردند که دیده اند! روایات مردم همواره صحیح نیست. به فر ض معجزه بوده الآن من بگویم بهاءالله شق الشمس کرد تا تو را به خورشید نبرم و جای ترک را نبینی قبول میکنی؟ انصاف شرط مومن است. مرا که کافر میدانی اما خودت چطور؟ قمر نمادی مهم برای اعراب است مثل قمر بنی هاشم که روی زمین بود پس چرا شق القمر به شکست یک فرد زمینی در برابر حضرت محمد تعبیر نشود. چرا تا ماجرا سحرگونه و اعجازی نشود به سمتش نیاییم. ادعای اتمام ادیان ادعای حضرت رسول نیست ادعای بندگان است. بله کسی توان آوردن یک جمله مثل قرآن ندارد خود قرآن هم از خدا بود به نقل از رسول مکرم. خدا که میتواند بار دیگر مثل قرآن بیاورد. نمیتواند؟ ÷یش بینی در آثار حضرت بهاءالله هم هست. نامه ایشان به ناپلئون بیان داشت که او طعم اولین شکست را خواهد چشید. یا مثلا به قدرت رسیدن علمای اسلام در ایران که الآن در خدمتشان هستیم البته اگر مورد قهر و غضبشان قرار نگیرم. کاش آن باستان شناس غربی با خواندن ایات مومن میشد نه با دیدن فرعون. افتخار اسلام از آن تو نیست از آن رسولش است. شما که مدفعش هستی چگونه به مومن شدی؟ تنها به ارث از والد؟ (ان تکفروا بهذه الآیات فبای حجت آمنتم بالله من قبل هاتوا بها یا ملاء الکاذبین). بدرود

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/05 22:42

سلام مجدد. شما تحریف و جعل را یکی میدانید. پرسیدم در کجای قزآن آمده که هرگز تحریف نمیشود اما تنها قصه فرمودید. همه را از خود شما بهتر بلدم و به حقانیت قرآن بیشتر از تک تک شما پایبندم. عرقتان به کتاب و اهل بیت قابل تقدیر اما کم اطلاعیتان مایه تاسف است. خط تا قبل از رحلت پیامبر اصلا به عربستان نرسیده بود به کدام حجت گفتی در زمان حضرت مینوشتند و برای او میخواندند تا تایید کند؟ حال آنکه ایشان خط را ننوشته میدانستند درست است یانه. اگر کسی پیش ایشان فرضا خطی مینوشت و خطا میکرد خود ایشان به او تذکر میداد لزومی نبود برای حضرت بخواند.عیب روایات غلط همین است که حرمت معصومین را بالا نمیبرد. چهارده روایت از قرآن موجود است. فقط کافی است ماجرای هفت قاری که هریک دو راوی داشتند را بخوانی. برای دین خودت تلاش کن. اما این ربطی به جعل یا تحریف ندارد. به تصریح قرآن تحریف عملی عمدی برای انحراف معناست نه خود کلمات (یحرفون اکلم عن مواضعه) و امام حسین فرمود یزیدیان قرآن را آنگونه وکه میخواهند تفسیر میکنند. انجیل و تورات به هر حال از طرف دو پیامبر بوده. خود قرآن فرموده خدا هرگز زمینش را از حجتش خالی نمیگذارد. اینکه چون قرار بود بعدا اثر کامل بیاید از کلام خود حفاظت نکرد یعنی مسیحیان و یهودیان 3000 سال ول معطل بودند. پس اصلا چرا این دو دین را فرستاد؟ شما برای دفاع از اثر خدا اثر دیگرش را نشانه گرفتید. بهانه بشر تمامی ندارد. اگر باب تنها فارسی میگفت همین شما میگفتی (هه هه مدعی قائمیت را ببین که عربی بلد نیست) اما آن زمان تکلم به فارسی بوده فلسفه و علوم به عربی. این حتی در زمان ابن سینا هم بوده. در ضمن خداوند تعهدی به شما داده که هرگز به دو زبان حرف نزند؟ اگر مردم قوم باب و بها نفهمیده بودند که برایش جان نمیدادند. چه حجتی میخواهی؟ همان که باعث شد دین اسلام را قبول کنی بگو تا برایت از دیانت بهائی بگویم. بدرود.

پاسخ
نویسنده : علی  تاریخ : 1392/01/19 15:34

آقای بهایی خودتون میگین قبل از اسلام در عربستان خط نبوده (البته من قبلا فکر میکردم بوده)پس واقعا خیلی عجیب تا حالا دستخوش تغییر نشده

پاسخ
نویسنده : هدایت تاریخ : 1392/04/07 10:49

آقای بهائی
حالا که بد تر شد با عربی غلط غولوطی که گفته هم همین رو می گن که هه هه عربی بلد نیست!

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1391/10/06 06:33

بچه مسلمونا دستون درد نکنه!به نوبه خودم تشکر می کنم ازتون زحمت کشیدید اساسی.جناب بهایی نیستید دیگه!بالاخره نفرمودید باب و بها کی بودن نتیجه تحقیقتون چی شد؟!

پاسخ
نویسنده : دوستی بهایی تاریخ : 1391/10/07 07:12

متاسفم که بدون تحقیق بر پایه نظر شخصی یه انسان کورکورانه هرچیزی که بگوید قبول میکنید خودتان بروید و کتاب اقدس را بخوانید و سایر کتب بهایی را بعد قضاوت کنید حداقل در اینصورت برای رد کردن این دین در پیشگاه خداوند یک دلیل منطقی دارید. میگویید خواندم خوب نبود قبول نکردم! نه اینکه یه نفر گفت اینجوریه ونجوریه مگه آقا خودت عقل نداری که باید قضاوتهای شخصی دیگران رو الگو قرار بدی؟ کتاب ها روهم از سایتهای معتبر بگیر چراکه متاسفانه هر کتابی را برای بدنام کردن بهایی ها چاپ میکنند.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/07 10:00

سلام. جسارتا پس از تقدیر و تشکر از مابقی افراد خودتان چرا کمر همت نمیبندید؟ تنها دور گود ننشین بیا داخل گود و بگو لنگش کن. یک تحقیق که به سرعت به جواب نمیرسد »خصوصا تحقیق در مسیر دیانت. سوالی را پرسیدی که قبلا جواب داده شده. باب و بها در نظر شما را نمیشناسم اما حضرات باب و بهاءالله را توصیف کردم. ولی از دوستان جز داعیه دفاع از حق چه به روش درست چه نادرست سرنزده. هنوز منتظرم. علی عزیز برای تصمیم درست کتب اسلامی را بخوان و نشانه های قائم را ببین. برخی از این علائم حتی مسلمانان را به شک می اندازد که واقعا روایات صحیحند یا نه! از آنجا که به ساحت انبیا بی حرمتی نکردی متشکرم. درباره دوستان مسلمانت خودتان میدانید چه لحنی به کار برید. من کاری ندارم. فقط به جنگ نرسد چون تسلیم را قبل شروع میپذیرم. بدرود

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/07 21:27

الله ابهی. یک شیرمرد در این دیار دیدیم. نظرت جای تفکر را در ذهن میگشاید اما شخصا موافقم که حرفهای هر دو طرف را بشنوند. یک تنه به قاضی رفتن از هر طرف باشد منصفانه نیست. متشکرم. امیدوارم فکر نکنند که داریم نقشه میکشیم و دام و ... عینک بدبینی را بردارند. من که از شیاطین نیستم. شما هم کمی خودت را وصف کن شاید باورش برای دوستان اسانتر شود. بدرود

پاسخ
نویسنده : فرهاد تاریخ : 1391/10/07 22:11

بااحترام به نظرات شما.محمداخرین فرستاده خداوند بوده.ودین اسلام کاملترین دین برای کل جوامع بشرییت است.باتشکر.

پاسخ
نویسنده : پ ک تاریخ : 1391/10/07 23:51

خانوم آوا و آقا یا خانوم مسلمان! خیلی قشنگ استدلال کردید اما ببخشید خودمونی بگم بیکارید؟! دیدید که این همه صغری کبری چید آخرش نگفت باب کی بود ختم نبوتی که تو قرآن اومده پیامبر ما هم گفته خود بها هم اعتراف کرده پس ادعای این دو تا چیه؟! یک دونه از شبهه هاتونم که جواب نداد فقط حرفای خودشو زد! جواب نیست آش شله قلمکاره! همش هم ضدونقیض! یه کم قلمبه سلمبش میکنن و می پیچونن و ریسمون و آسمونو به هم می بافن تا از زیر جواب اصلی در برن یه شگردشون اینجوریه. دیگه من وقت ندارم دونه دونه جملاتشو بشینم براتون باز کنم و نقد کنم خودتون ماشاالله استادید. من باشم وقت خودمو صرف یه کار مفید می کنم. شما نیتتون خیره می خواید این آقا رو هدایت کنید اما این آقا اگه بخواد تحقیق کنه نمیاد اینجا بحث کنه پا می شه می ره پیش یه عالم دینی که تمام چم و خم اسلام و بهائیتو می دونه. خلاصه خانوم آوا! آقا یا خانوم مسلمان! من خودم تجربشو دارم چند ماه آزگار با یه مسیحی همین شکلی که شما الان دارید بحث می کنید تو یه سایت دیگه ساعتها بحث کردم که اگه سنگ بود ایمان آورده بود و به دین اسلام مشرف شده بود آخرش که کم آورد و جوابی نداشت فکر کردید گفت بیا من شهادتین بگم؟ نه! گفت این حرفا رو ول کن مهم نیست دینمون چیه بیا دوست باشیم با هم!! فهمیدم این همه وقت زور می زده منو مسیحی کنه نه که تحقیق برای خودش! از من می شنوید وقت، عمر آدمه اینجوری تلفش نکنید. من خیر خواهانه آنچه شرط بلاغ بود گفتم خواه پند گیرید خواه ملال. به نظر میاد این آدم دقیقا یه برنامه داره که حساب شده پیاده می کنه دو تا هندونم می زاره زیر بغلتون که بله شما چه با ادبی تا مثلا به خیال خودش جذبتون کنه. فقط مواظب باشید سر کار نرید. موفق باشید.

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1391/10/08 06:41

دقت کنید ببینید بهاءالله داره چی می گه(ولد من لم یلد:زاییده شد کسی که زاییده نشد)!!!!!!!!!!خودشو می گه! داره می گه من خدام که زاییده شدم!!!!!!!! بالاخره می گه زاییده شد یا زاییده نشد؟ تکلیفتونو معلوم کنید! جناب بهایی اومدی ابروشو درست کنی زدی چشمشم کور کردی که!دارید می گید خدا نعوذ بالله زاییده!!!!!!!!! استغفرالله خدا منزه از همه ایناست. نه زاییده شده و نه می زاید. یه نفر اومده خودش با زبون خودش می گه من خدام شمام دنبالش راه افتادید. یه نگاه به چیزی که خودت نوشتی بکن ببین چی از توش در میاد!!!!!!!!!!فرعونو می بینیم بها رو می بینیم! می گیم بابا صد رحمت به کفن دزد اولی!!!

پاسخ
نویسنده : عمارها تاریخ : 1391/10/08 18:01

گرامی باد سالروز خروش غیرتمندانه امت اسلام و آفریدن حماسه جاویدان نهم دی ماه 88 در پاسخ به جسارت ننگین و شیطانی فرقه ضاله صهیونیستی بهائیت در عاشورای حسینی به ساحت مقدس پیشوای آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و افتادن نقاب از چهره نفاق. ننگ ابدی بر پیشانی این گروه شیطانی و مرگ بر فرقه گمراه کننده بهائیت.

پاسخ
نویسنده : وحید تاریخ : 1391/10/10 06:13

حالا معنی آیه صم بکم عمی فهم لا یرجعون را می فهمیم با این همه دلیل و مدرک تازه برگشته می گه به ارث از والد مسلمان شدید!از قدیم گفته اند نرود میخ آهنین در سنگ.یاسین نخوانید!در خانه اگر کس است یک حرف بس است.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/10 13:35

سلام. کوتاه مینویسم چون وقتت کم است. اتفاقا بنده هم تشکر میکنم هم به جاش تندترین جواب رو میدمدائم با لحن خوب برخورد نمیکنم شاهدش جناب عالی که مطالبم رو نخونی هم به من صدمه نمیخوره. شاید اون دو نفر بیکار بودن خودت اینجا چیکار داری؟ مرگ خوبه واسه همسایه آره؟ مگه کی هستی که فکر میکنی از بقیه داناتر و خیرخواه تری؟ چه افاضه فضلی هم کردی که من وقت ندارم اما شرط بلاغ گفتم و ... الان که انگشتت اونا رو نشونه گرفته باقی انگشتات سمت خودته. بیست و پنج خط نوشتی تازه میگی وقت ندارم. بزن و در رو قطعا راحت تره. اگه قلمبه سلمبه کرده بودم تو با وقت کمت چطوری فهمیدی؟ پس کمی واضح بوده! فقط چون به سلیقه شما نمیچسبه میگی فلان و فلان. چون هیچ جمله ای رو باز نکردی نمیدونم سوالی داشتی یا نقشه حساب شده. حضرت والا چند ماه قبل نزد ملایی رفتم اتفاقا داخل حوزه شهرمان تا گفتم بهائیم و قصدم تحقیق درباره اسلام است ایشان فرمود برو کتب مهناز رئوفی و فضل الله مهتدی رو بخون. ولی از عرفان اسلامی چیزی معرفی نکرد وقت هم نگذاشت. گرگ هم بودم نمیتونستم برم شنگول و منگول رو بخورم فوقش چند جمله حرف میزدیم. در مقابل ایقان هم گفت چون کتب بهائی اصلش یافت نمیشود نمیتوان تحلیلش کرد برایم جالب بود که اگر اصلش نیست افراد مسلمان چطور فهمیده اند این اثار الهی نیست؟ به فرض من ناجنس و سیاس مسلمان چرا بدون سند قضاوت میکند؟ هر بار هم بنده رو میبینه مثل خودت میگه وقت نیست باید سر فرصت با هم حرف بزنیم. هنوز سر فرصت پیدا نشده. این هوای نفس شماست که چون فکر میکنید اسلام مال شماست دوست دارید آخرین دین باشد. اما اول متوجه باش دین مال تو نیست و فضل حق است. بعد به این فکر کن چرا باید خدا برای آخرین بار به بندگانش رهنمود بفرستد؟ حتی اگر آخرین هم باشد تو خدا تو را مدافع قرار نداده. چرا آخرین بودن را وجه امتیاز حساب میکنید. انگار شما خودتان دین را آورده اید! به فرض که تنها فرد باقیمانده از موعود ها امام زمان باشد و بعد دنیا تمام. خود ایشان را چگونه میشناسید. هر کس ادعا کند را به همین وضع دچار خواهید کرد که ما را. شاید در اندیشه تان که قائم را فرض میکنید فورا او را میپذیرید و در صف اول یارانش قرار میگیرید اما بین خیال تا عمل فرق بسیار است. او را نه از قیافه خواهید شناخت نه از دی.ان.ای راه شناخت چیست؟ سالهاست کسی مدعی شده قرار بوده اگر دست و پا نداریم سینه خیز برویم بفهمیم بر حق هست یا نه! الان کسی خودش آمده نزد شما هنوز نشنیده قضاوت میکنید. قلمبه سلمبه هایی که فرمودید تفسیر است چه غلط چه درست. اما از شما که توضیحی به دست نیامد. پس هنوز مردود نشده. اینکه شما نمیتوانید درکش کنید یا از عدم اهمیت است یا عدم سواد یا تعصب یا موارد دیگر. فکر نکن هر کس ادعای حب اسلام داشته باشد حتما خیرخواه است. اتفاقا خطر کسی مثل من که خودم را غیر مسلمان معرفی میکنم از کسی که خود را مسلمان بداند و نیتش تحریف باشد کمتر است! جملات را بخوان. به گوینده نگاه نکن به مطلب بیندیش حضرت اقای خیرخواه. نه تو معصومی نه من. تحقیق میتواند ارائه استنادات باشد تا بفهمیم کدام جاها برداشتمان غلط است و ... یک نوع تحقیق یک طرفه است نوع دیگر دو طرفه. هر چه به فکرت رسید الزاما صحیح نیست اتفاقا در تاریخ همواره یاران حق در اقلیت بودند. همواره تحقیر شدند و دربند گشتند. هر کس از هر جا ماند زخمی به ایشان زد چه در دور یهود چه مسیح چه اسلام. جالب که اولین بار درجهان دو همکیش در اسلام به هم زخم زدند. فقط مسلمان مقدسین خود را کشته. نترس کلماتم از راه دور سحرت نمیکند شعاع عملکرد من تازه کار بیش از چند متر نیست! بدرود.

پاسخ
نویسنده : سارای تاریخ : 1393/09/22 16:06

جیگیلی شما که کلا زیارت عاشوراتونو نمیخونین فقط ظاهرا دارینش تا خودتونو اگه لازم بود به اسلام بچسبونین تا کارتون را بیفته در ضمن روز اول و دوم محرمم که به بهونه تولد باب و اینا جشن تولد و هپی بیرس دی دارین که!!! خووووو آقا این کارا یعنی چییییی وااااا جمع کنین دااااش

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/10 13:43

سلام عرض کردم امتحانیست بسیار سخت یا برای من یا برای شما. اگر اولی باشد پنج میلیون نفر قافیه را میبازند اما اگر حالت دوم باشد یک و نیم میلیارد مسلمان آخرین امام خود را هم شهید کرده اند. این سیاست الهی در قرآن است. شاید این نظر درست باشد شاید هم نه فقط نظر خویش را میگویم. قطعا خدا از آینده خبر داشته پس در قرآن برای جلوگیری از این اتفاق میتوانست به جای لم یلد و لم یولد بگوید لن یلد و لن یولد. صد بار مرا لعن کن اما قبلش یک بار فکر کن. بدرود.

پاسخ
نویسنده : شایان تاریخ : 1392/01/25 01:19

سلام
شما منکر کدوم قسمت آیه هستید؟
لم یلد یا لم یولد؟

پاسخ
نویسنده : المپیادی تاریخ : 1393/11/23 19:49

بعضیا لالایی بلدن اما خوابشون نمیبره!!!!!!

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/10 13:53

سلام. نکنه شما باهاشون بودی و بعد برگشتی به اغوش اسلام. شما چند تا بهائی میشناسی و توی خرابکاریها دیدیشون؟ حتما کروبی و موسوی هم بهائی بودن. البته فراموش نکن ابوسفیان هم بهائی بود. قیافا هم بهائی بود. ابن ملجم هم روشهایش را از کتب بهائی آموخت. اصلا میگویند اول نمرود به کتب بهائی دست یافت. موارد دیگری هم هست. حالا که ما گوسفند عزا و عروسی هستیم بچسبونین. کسی که از شما سند نمیخواد. فقط آخر کار فکر کن که حتی اگر ما گول خورده باشیم و ... باز هم علیه پیامبر خود که شورش نمیکنیم که ایشان فرموده (من رجعت امام حسین هستم) و نیز زیارت عاشورا داریم. حتی اگر مقبول شما نباشد مقبول خود ما که هست. ما اگر قصد کار سیاسی داشتیم که بابت نام بهائی جان نمیدادیم. اگر بهائی بخواهد قاطی فعالیت سیاسی مقبول دولتی بشود هم نمیتواند آن وقت میرود کاری میکند که هم مغضوب دین خود شود هم مغضوب حکومت؟! بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهنام تاریخ : 1391/10/11 20:28

هممون توی تلویزیون بهائیا رو دیدیم روزعاشورا میرقصیدن!اعترافشونم دیدیم جنابعالی پای ماهواره تششریف داشتی ندیدی در ضمن اخه جز بهائیا که هر سال محرم جشن میگیرن کی روز عاشورا میرقصه؟فک کردی با دسته کورا طرفی؟اگر بهایی بخواد بره قاطی کار سیاسی می ره می شه شکنجه گر ساواک آره؟اون موقع مغضوب دینش نمیشه؟خیلی قشنگ شد قاه قاه!به عناوین رهبرشون یکی دیگم اضافه کنید رجعت امام حسین!اخه امام زمانی و پیغمبری و خداییشو ثابت کردین که حالا رسید نوبت امام حسین!اونم رجعتش !بابا نخندون اینقدر ما رو گناه داره توی این ماه صفری همینطوری پیش بری بها یهو میشه 12 امام!یکم فک کن ببین مسیح و موسی نیست؟یا مثلا124000 پیغمبر؟هههههههههه چند نفر توی یه نفر؟!!!!!!!یکم فک کنی نمیمیری بخخدا

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/11 21:05

سلام. درست متوجه نشدم که سنگ لقبتان است یا نام خانوادگیتان. زیبا گفتید اما هنوز ندیدم کسی جواب سوال ساده مرا داده باشد خوب نوبت شماست که نشان دهی ارثی ایمان نیاورده ای قائم کی ظهور میکند و نشانه شناخت او چیست؟ فعلا که اسلام را از شما بهتر میشناسم. الآن هم زنگ ادبیات تمام شده و زنگ بینش دینی است! آیه خوبی انتخاب کردید. من هم یاد حرف حضرت علی افتادم که فرمود زبان ابوموسی اشعری از عقلش پیش است. راستی تقصیر میخ نبود چکشت به درد نخور بود. جناب مستطاب در اولین مطلبم گفتم که قرار نیست دائم با لعن و طعن و امثال آن باشد که همه این زبان را بلدند. کدام همه شواهدی بیان شده؟ مطلبی به دادگاه رفته که نه متشاکی دعوت است نه سندی از شاکی موجود. به چه حکم داده اید. الآن در اروپا و امریکا فیلمی موهن دیده اند همان را قطعی حساب میکنند. میدانی چرا؟ چون کسی حتی نظر یک مسلمان را نخواسته و یک تنه به قاضی رفته اند. به جای نقل امثال و حکمی که معلوم نیست به من ارتباط بیابد یا نه دلیل مطلب بالا را بگو. هنوز کسی از من نپرسیده واقعا مطلب ازدواج با محارم که اینجا گفته شده درست است؟ اگر کسی را از صحنه جرم دستگیر کنند قاضی ابتدا از او میپرسد قبول داری یا نه. الآن یکی از متشاکیان حی و حاضر است. یک نفر نیست که مرد باشد و بپرسد؟! بله حکم غیابی بسیار راحتتر مینماید. بدرود جوانمرد.

پاسخ
نویسنده : بهنام تاریخ : 1391/10/12 19:14

داداش وحید راست میگه ناراحت میشی چرا؟تو که اسلام رو بهتر از ما میشناسی اصول دین چند تاست پرفسور؟قائم وقتی ظهور میکنه که خدا اراده کنه .وقتی که بدونه جونش حفظ میشه.نشانه شناختش اینه که از کنار کعبه میاد از مکه نه از شیراز.قبل ظهورشم از آسمون صدای جبرئیل میاد که همه عالم میشنوند.سفیانی خونریز از شام و یمانی از یمن خروج میکنند و کنار کعبه یک بیگناه شهید میشه.از همه مهمتر این که قائم ادعای دین جدید نمیکنه.افتاد؟

پاسخ
نویسنده : بیطرف تاریخ : 1391/10/13 00:31

العاقل فی الاشاره اکرکسی عقل و تشخیص داشته باشد ازمیان این گفتگوها به حق پی میبرد.خدا خودش درهدایت کمک واز تعصب کور نجات دهد

پاسخ
نویسنده : کمیل تاریخ : 1391/10/13 05:02

سلام بهایی من چندتا سوال دارم 1- چرا کتاب بیان که قرار بود 19 بخش 19 تایی به زبان عربی و فارسی باشه نا تموم مونده 2- می گویند نمازی بوده در این دیانت 9 رکعتی که ناقضین رساله توضیحی آن را دزدیده اند. این مسئله صحت دارد؟ اگر آری وظیفه شمادر قبال این دزدی و احیانا دزدی های دیگر چیست. آیا خدا شما را بازخواست خواهد کرد؟ 3-از اصول دیانت شماست که تساوی حقوق زن و مرد دارید. تحلیل شما از ارث نبردن زن در قسمتی از موروثه و همچنین عدم شرکت در بیت العدل و همچنین عدم اجازه برای اختیار دو همسر و آوردن شریک در منزل چیست؟

پاسخ
نویسنده : علیرضا تاریخ : 1391/10/13 06:30

آقا شاید بنده خدا جدی نمی دونه. حر هم که باشی، راه را بر حسین علیه اسلام هم که بسته باشی وقتی برگردی، وقتی که قصد همراهی حسین علیه السلام کنی ندا خواهد آمد: اِرفع رأسک. سرت را بالا بگیر... حسین جان ما هم آمدیم... التماس دعا از همگی در این ایام

پاسخ
نویسنده : علیرضا تاریخ : 1391/10/13 06:39

آقا شاید بنده خدا جدی نمی دونه. حر هم که باشی، را بر حسین علیه السلام هم که بسته باشی وقتی برگردی، وقتی که قصد همراهی حسین علیه السلام کنی ندا خواهد آمد: اِرفع رأسک. سرت را بالا بگیر... حسین جان ما هم آمدیم... التماس دعا از همگی در این ایام

پاسخ
نویسنده : زهره تاریخ : 1391/10/13 07:05

سلام.واقعا؟!!ایکاش بیشتر توضیح بدید!من نمی دونستم. وای خدای من پناه بر تو!!در خارج چطور؟

پاسخ
نویسنده : آوا تاریخ : 1391/10/13 14:57

سلام! آقای بهائی متشکرم! اما این تحسین شایسته من نیست بلکه شایسته دین مترقی اسلامه که روی رعایت ادب تاکید میکنه. سعی من اینه که به دستورات اسلام عمل کنم. اما درمورد قرآن، راستش اولش خوشحال شدم که گفتین قبولش دارین اما بعد جا خوردم تو یکی از مطالبتون درباره قرآن تعبیر نادرستی دیدم! تعریفی که دقیقا خلاف تعریفیه که خود قرآن تو جاهای مختلف داره! از جمله آیه 2،سوره مبارکه نمل که در وصف قرآن فرموده"هُدًی وَبُشْرَی لِلْمُوْمِنِینَ:وسیله بشارت و هدایت برای مؤمنان است" یا تعبیر تکان دهنده ای که تو آیه 21 سوره مبارکه حشر اومده و موارد بسیار دیگه. اما شما وقتی علت نزول قرآن رو مشغول کردن کودکان دنیا! بدونین در حقیقت علاوه بر تکذیب قرآن کریم، نعوذ بالله نعوذ بالله خداوند حکیم رو تو ذهنتون در حد یه انسان حقیر پایین آوردین که خواسته مردم رو سر کار بذاره!!! در صورتیکه خداوند برتر از چنین تصوراتیه که بخواد کار بیهوده بکنه! خداوند قرآن رو برای هدایت انسانها فرستاده. این چیزیه که خودش فرموده. مطلب مسلمان عزیز هم پاسخ ایراد و سؤالیه که شما مطرح کردین! اگه چنین نگاهی به قرآن داشته باشین پس چه طور بهش استناد میکنین؟ و اینکه میگین قرآن رو قبول دارم اما بعضی از حرفایی که زدید با قرآن کاملا مغایره. از جمله وقتی اتمام نبوت رو ادعای مردم بدونین یعنی دارین همه آیاتی رو که میگه نبوت تموم شده و دین کامل شده و دین نزد خدا اسلامه و خدا جز اون رو قبول نمیکنه و حرف پیامبر اسلام رو که بارها گفتن پیامبری بعد از من نیست و حرف خود بها رو تکذیب میکنین!!! و موارد دیگه.

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1391/10/13 22:11

سلام اين مسئله تا به حال چندين دفعه به صورت رسمي و در پي شكايات افراد از متجاوزين در ميان بهائيان گزارش شده است كه اخيراً به نقل از روزنامه خراسان مورخ 10 دي 1387 : مردي بهائي به نام هوشنگ خ از شهروندان استان خراسان به شماره تسجيل 13292 -با شكايت دخترش و گزارش حتك حرمت و تجاوز پدرش به او- به دليل زناي با محارم اعدام شد. البته اگر بهائی ما را متهم نکند که مگه شما موقع تجاوز جنسی آنجا بوده اید > ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

پاسخ
نویسنده : آقای همامهر تاریخ : 1391/10/13 22:18

با تشکر از همه دوستان که در محیطی آرام اقدام به نشر عقاید و تفکرات خود نموده تا بتوانند راه حق و حقیقت را بر پیروان بهائی روشن نمایند . / اما دوستان زیادی در خصوص مصاحبه فوق مدرک و دلیل می خواستند که مدارک آن در ذیل مطلب می آید . ـــــــــــــ منشی بیت العدل می نویسد: " در این نامه شما راجع به محدودیت های حاکم بر ازدواج با اقارب سوای موردی که ازدواح با زن پدر را ممنوع می سازد سوال کرده اید. بیت العدل اعظم همچنین خواسته اند به اطلاع شما برسانیم که آن معهد اعلی هنوز موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند! " و ادامه می دهد: "بنابراین، تصمیم گیری در این مورد به عهده خود نفوس مؤمنه محول شد..."! ـــــــــــــــــــــ به نقل از کتاب "انوار هدایت صفحه 487 حکم 1289 در موضوع ازدواج بین فامیلی ــــــــــــــــــ

پاسخ
نویسنده : آقای همامهر تاریخ : 1391/10/13 22:22

این دینی که بنا بوده بیاید و اسلام را کامل کند در موارد زیادی احکام ناقص و بعضا مخالف با هر عقل سلیمی دارد که بعد از مرگ بهاء( حسین علی نوری ) جانشین او یعنی عبدالبهاء فقط اجازه تبیین را داشت و حق تاویل و تفسیر احکام را نداشت که این مطلب در وصیت نامه بهاء موجود می باشد . ــــــــــــــــــــــ اما در شرح وظایف بیت العدل چنین آمده است که در جایی که نص موجود نیست بیت العدل می تواند حکم تعیین کند . سند مطلب » کتاب نظم نوین اداری ـ بخش وظایف بیت العدل ) ـــــــــــــــــــــــ با این تفسیر جایگاه بیت العدل همان جایگاه خدائی می باشد . یعنی شارع احکام می باشد . در مسئله ازدواج با محارم بیت العدل پاسخ تمام سوالات و شبهات را در این زمینه داده است که فقط گوش شنوا و عقل سلیم می خواهد و بس . ـــــــــــــــــــــــــــ آدرس این مطلب از بیت العدل که : آن معهد اعلی موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند بنابر این تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده . منبع : کتاب انوار هدایت ( مجموعه اطلاعاتی که جدیدترین احکام بهائیت در آن آمده است ) صفحه ۴۸۸ ـــــــــــــــــــــــــــــ به گوشه های این نوشته دوباره تامل می کنیم . حال این سوال باقی است که: ــ چرا موقعیت اقتضا نمی کرده ؟؟ ــ مگر بهاء الله و یا بیت العدل از صدور حکم الهی هراس داشته است ؟ ــ و یا شاید حکمش کمی بو دار بوده است ؟؟؟ ــ اگر تکمیل حکم ازدواج با محارم به معنی صدور حرمت این ازدواج بوده است که این در اسلام هم وجود داشته و اقتضای زمان هم که مشکلی با طرح این موضوع نداشته است . ۲ ــ تصمیم گیری به عهده خود نفوس مومنه محول شده ! حال این سوال باقی است که : ــ اگر من بهائی خواستم با محرم خود البته غیر از مادر ازدواج کنم تکلیف چیست بیت العدل اعظم بهائیان که حکم آن را به خود من واگذار کرده و تصمیم در این رابطه را به خود من واگذار نموده است .

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/13 22:39

سلام. خواسته ام را اجابت کردی ممنون. اما زبان به تمسخر هم گشودی. مشکلی نیست. دست کم مطالبی بازگو کردی تا مباحثه باشد نه جدال. اراده حق قبول اما اراده زیربنای کل هستیست. اراده کرده که اسلام ایجاد شده و رسولش پیش از تولد ائمه هر یک را به نام خطاب کرده. پس زمان هم برایش قابل بیان است البته به حدود بیان میدارند. از صبر تا حفظ قطعی جان مطمئن نیستم زیرا ابا عبدالله با علم به شهادت به استقبالش رفت. هر چند امکان صحت حرفتان هم هست. هر چند تو جسارت کردی اما محترمانه جواب میگیری از کنار کعبه نمی آید بلکه بین رکن و مقام در سالی از سالهای فرد با کتابی نوین از مردم بیعت میگیرد پس از هر کجا میتواند آمده باشد. البته علمای اسلام اینها را علائم عمومی میدانند و الزاما همگی را به ترتیب و صد در صد نمیدانند. یعنی ممکن است برخی با اندک تفاوت جرئیات یا حتی تاخیر بسیار زیاد با بقیه یا تقدم یا ... رخ دهند. اما منادا را صحیح فرمودی هر چند کامل نبود. از ندای آسمانی به چند گونه تعبیر گشته یکی ندایی که هر کسی در جهان به زبان خودش بشنود و این ندا دوشیزگان را از پس پرده ها بیرون آورد. دوم ستاره ای مثل ماه (هلال) بدمد که دو سرش شدیدا به هم نزدیک گردد و موارد دیگر که همگی دال بر یک نشانه است. اما چگونه چند چیز متفاوت یک چیز است؟ احتمالا اینها از متشابهاتند نه محکمات و تمثیلند نه عینیات. سفیانیان هم ذکر شده که شاید بیش از یک نفر باشند. قتل سید بیگناه و ظهور یمانی از مردم ری (قم) هم صحیح. درخواست دارم اندکی به حرفم توجه کنی. در ایران سه حرم شریف هست. امام رضا و پرچم خراسانی از آنجا. حضرت معصومه و یمانی پاک سرشت از ری. شاهچراغ و چه کسی؟ حرم سوم کلید یافتن کیست؟ به تحقیرت هم جواب میدهم هرچند پروفسور در دیانت معنا ندارد. اصول دین در شیعه 5 تاست توحید نبوت معاد عدل امامت. و اما دلیل هر یک را چطور؟ شما میدانی؟ چرا از توحید به نبوت میرسیم و به معاد؟ (من عرف نفسه فقد عرف ربه). تا حجت کلام هست نیازی به بی حرمتی نیست. نیز کتابی نوین به قرآن نسبت داده نمیشود زیرا که این کتاب کهنه نمیشود که نوین گردد. یا به زعم برخی که فکر میکنند ترتیب سوره ها و ایات متفاوت است اینها چیزی برای نوین شدن به قرآن نمیدهد. امیدوارم ادامه دهید تا هر دو نصیب بریم. بدرود.

پاسخ
نویسنده : کاک تاریخ : 1393/08/19 21:39

آقا رکن و مقام مگه کنار کعبه نیست؟!

پاسخ
نویسنده : کاک تاریخ : 1393/08/19 21:45

بعضی از حرفا رو دلبخواه خودته یا اصلن نیست

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/13 22:42

سلام. شما دعای هدایت کردید. پس در حق یکی از طرفین است. این که بیطرفی نشد! اگر در حق بنده بود سپاس. بدرود.

پاسخ
نویسنده : من تاریخ : 1392/01/25 22:47

بهايي نسبت به مسلمانان كينه دارد

پاسخ
نویسنده : niki تاریخ : 1392/05/31 22:52

بهایی!!سلام! 1.ب مسلمونا توهین نکن باید. بحث کرد تا ب نتیجه رسید نه دعوا و. توهین!!
اصلا از دینتون سر در نمیارم!همه دینا منجی داره ولی شما منجی نداری.اگه منجی دارید. منجی تون کیه؟
از ی روایت شنیدم ک امام زمان وقتی میاد ک دنیا آشفته باشه!!
روز قیامت ک بشه مسلمونا ک 90% شون روسیاهن ولی شماهاهم روسیاهید از نظر من شما همون خوارج هستید بااین تفاوت ک تو عصر جدید ب سر میبرین!!
و این ک 3 سال با تمام وجودت عاشق کسی باشی ک بهایی باشه و بت نگفته باشه و وقتی حرف از دین و ایمان میشد بحث عوض میکرد و خیلی زیزرکانه بفهمی ک بهایی ست عشقت چه حالی میشی؟؟میدونم ک اصن نمیتونی حاله منو درک کنی!
اونوقت میگین تو دینتون دروغ گفتن بده حتی مصلحتیش هم بده چون ب قول خودتون دروغ مصلحتی وجود نداره!!!
پس دل من این وسط بازیچه بود؟
قبول دارم تو ایران محدودیت زیاد دارین ولی کسی ک اون بالاست طاقت نداره ک دل بندش شکسته باشه البته اگه ب خدا اعتقاد. داشته باشی؟؟؟
خدا جزای این کاره هم دینیتو میده!!
باید بشناسیش احتمالا!!
ازش نمیگذرم هیچ وقت چون چیزی ک له شد دلم بود کاغذ مچاله شده نبود

پاسخ
نویسنده : niki تاریخ : 1392/05/31 22:52

بهایی!!سلام! 1.ب مسلمونا توهین نکن باید. بحث کرد تا ب نتیجه رسید نه دعوا و. توهین!!
اصلا از دینتون سر در نمیارم!همه دینا منجی داره ولی شما منجی نداری.اگه منجی دارید. منجی تون کیه؟
از ی روایت شنیدم ک امام زمان وقتی میاد ک دنیا آشفته باشه!!
روز قیامت ک بشه مسلمونا ک 90% شون روسیاهن ولی شماهاهم روسیاهید از نظر من شما همون خوارج هستید بااین تفاوت ک تو عصر جدید ب سر میبرین!!
و این ک 3 سال با تمام وجودت عاشق کسی باشی ک بهایی باشه و بت نگفته باشه و وقتی حرف از دین و ایمان میشد بحث عوض میکرد و خیلی زیزرکانه بفهمی ک بهایی ست عشقت چه حالی میشی؟؟میدونم ک اصن نمیتونی حاله منو درک کنی!
اونوقت میگین تو دینتون دروغ گفتن بده حتی مصلحتیش هم بده چون ب قول خودتون دروغ مصلحتی وجود نداره!!!
پس دل من این وسط بازیچه بود؟
قبول دارم تو ایران محدودیت زیاد دارین ولی کسی ک اون بالاست طاقت نداره ک دل بندش شکسته باشه البته اگه ب خدا اعتقاد. داشته باشی؟؟؟
خدا جزای این کاره هم دینیتو میده!!
باید بشناسیش احتمالا!!
ازش نمیگذرم هیچ وقت چون چیزی ک له شد دلم بود کاغذ مچاله شده نبود

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/13 23:01

سلام. برای سوال اولتان جواب حتمی از مقدسین امرالله سراغ ندارم. تنها شنیده ام که به من یظهره الله موکول شده البته دو بیان موجود است فارسی و عربی که عربی به نظرم تکمیل شد. نماز را بنده نوزده رکعتی شنیده بودم. نه رکعتی را در مورد صلوه وسطی هم میگویند. اما به هر حال حق با شماست به سرقت رفته. حتی برخی درباره وصیت شوقی هم چنین نظراتی دارند. آن نماز را نداریم و یکی از صلوه ثلاثه قرائت میشود. نظر خاصی درباره اینگونه اتفاقات ندارم مگر امتحان عباد. بازخواستی در کار نخواهد بود. در توضیح حکم مساوات آمده که هرگز تساوی کامل ممکن نیست. حکم ارث دارای تفاوت سهم هست و حرفتان غلط نیست. باید به جایی برسیم که مواسات رخ دهد. اختیار همسر منحصر به فرد است زن و مرد هر کدام یک همسر. اثنین داخل کتاب اقدس مشروط به شرط محال فرض شده. بیت العدل مشروعی خاص است که ملهم به الهامات غیبیست و تفاوتش با پیامبر در تعدد نفرات و محدودیت تشریع است. اما تا کنون خدا حتی یک پیامبر یا امام مونث هم نفرستاده. عذر تقصیر که تا همین حد مقدور بود. بدرود.

پاسخ
نویسنده : من تاریخ : 1392/01/25 22:44

لعنت خدا بر كافران نجس بهايي

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/13 23:05

سلام. با شاید شروع کردی یعنی احتمال که میتواند هم درست از آب در اید هم غلط. دعا هم خوب است. به طور کلی بحثی بین ما نیست. اگر هست واضحتر بفرما. در عزاداری برای سیدالشهداء بنده را از دعا محروم مکن. بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/13 23:26

سلام. هدی و بشری للمومنین. به کلمه مومنین توجه فرمائید. اما در سنن الهی در قرآن ذکر شده که ما به بشر فرصت میدهیم تا به راه راست اید اما اگر در گناه اصرار ورزید (کودکانی که عرض شد) آنقدر فرصت میدهیم تا بار گناهش را بیفزاید. مگر قرآن دنبال بدبخت کردن است؟ هر مطلبی همانگونه که به نظر من یا شما برسد نیست. شاید من منظورم را خوب مطرح نکردم. علت نزول شرط لازم بود نه شرط کافی. پس این تنها شرط نیست یکی از شروط است. جایی به کار بردم که مناسبت داشت. گفتم نظر عباد چون تفسیر درستی از آن ایات نشده. در جاهای بسیاری از قرآن از زبان مومنین به ادیان قبل مثل مسیحیت و یهود و موحدین به حضرت ابراهیم و ... لفظ مسلمون به کار رفته مگر آنان مسلمان بودند؟ مسلما در زمان اسلام حتی اگر میگفت دین بعد نامش بابی است باز هم ان الدین عندالله الاسلام صحیح بود نمیشد گفت ان الدین عند الله البابی. مگر در زمان اسلام غیر از اسلام میتوانست مقبول باشد؟ اما بارها ادعای پیامبر که دیگر دینی نخواهد آمد در کجا به این صراحت آمده؟ و خود حضرت بهاءالله از لفظ خاتم بر اساس توضیحی که در ایقان آمده استفاده کردند. زیرا که نامهای ادیان برای مردم است نزد خدا ادیان بخشهایی از یک مسیرند فقط مثل مقاطع تحصیلی از هم جدا شده اند. همگی هم مسیحیتند هم یهودیت هم اسلام. و حضرت محمد فرمود انا عیسی انا موسی ... پس یکایک پیامبران جامع صفاتند پس همان مقام خاتمیت را هم دارا هستند هرگز هیچ بشری با نشان دادن لیاقت به آن رتبه نمیرسد. پیامبر ذاتا برای همان مقام افریده میشود. این مقام کلمه نبوت در اصول دین است. در کنار اینها خاتم به معنای آخرین تا آن زمان و آخرین در کور آدم هم هست. اگر نقصی هست بفمائید. بدرود

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/13 23:40

سلام. حق داری تند مزاجم. فرض گیریم خبر صحت دارد. خودت میگوئی زنای با محارم. اگر زناست که دیگر لفظ ازدواج نمیگیرد. هرگز هیچ مسلمان یا مسیحی زنا نکرده. بنده خودم افرادی که به خاطر زنا مشمول طرد شده باشند در اخبار ضیافت چند بار شنیده ام. بحث شما این است که ما با محارم ازدواج میکنیم یعنی مراسم و شهود و ... جالب که خود مبحث سایت دلیل داده که چرا در ایران انجام نمیشه. من که جهانیش رو هم ردش کردم اما شما این رو اول به مسئول سایت بگو. نهایتا اگر هم یواشکی ازدواج با محارم کرده بودند دیگه نمیرفت شکایت کنه بگه تجاوز که میگفت به زور شوهرم دادن به بابام. چطوری مطلبی اینقدر واضح رو به زور میخوای بقبولونی. اگه زناس که ازدواج نیست(نسبت به احکام ادعایی شما برای ما). اما قطعا در هر دینی ارتکاب خطا هم وجود داره وگرنه براش حد نمیذاشتن. اما نهایتا نمیدونم خبر واقعیه یا نه. بعد هم دست کم یک مورد ولی مستند بگین هر جایی که باشه که ازدواج نه زنا رسمی با محارم شده باشه. یعنی همین طور که شماره سجل این آدم رو درآوردین شماره ثبت ازدواج اون ادمها رو هم درآرین. بدرود.

پاسخ
نویسنده : من تاریخ : 1392/01/25 22:46

بهايي استمنا و خود ارضايي را جايز مي داند

پاسخ
نویسنده : معلم تاریخ : 1391/10/14 20:05

با سلام و تشکر از دست اندر کاران سایت بها روم که در جهت ارشاد بندگان خدا می کوشید. اجرتان با حضرت بقیة الله إن شاء الله. بنده پرسشی را مشاهده نمودم که می توانم در حد بضاعت خود پاسخ آن را بیان دارم. پرسیده شده که چرا در آیه لم یلد و لم یولد به جای "لم"، "لن" آورده نشده است؟ جالب است بدانید که آوردن "لم" در این موضع، بهترین و دقیق ترین گزینه است. زیرا "لن" برای آینده به کار می رود و دقیقا استعمال آن در این موضع، خلاف منطق و قاعده و کاملا نا به جا بود. اما "لم" بر سر فعل مضارع می آید و آن را به ماضی منفی تبدیل می نماید ضمن این که احتمال وقوع فعل را در آینده هم منتفی می کند. مانند لم یضرب: نزد. بله چنانچه "لمّا" بر سر فعل مضارع آورده شود فعل ماضی منفی می شود اما در عین حال، احتمال وقوع فعل در آینده وجود دارد. مانند لمّا یضرب: هنوز نزده است. ولیکن "لم" وقوع فعل را در گذشته، حال و آینده منتفی می کند. بنابر این آیه ی "لم یلد و لم یولد"، افعال زائیدن و زاده شدن را به کلی و در نهایت اتقان و استحکام، در همه زمان ها منتفی می کند. و قرآن کریم با همین یک آیه کوتاه، عقاید گذشتگان و معاصرین و آیندگان را مبنی بر وجود پدر و مادر و فرزند برای خداوند بی همتا، باطل اعلام می کند. و این خود، یکی از موارد فصاحت و بلاغت و ایجاز و اعجاز قرآن کریم است که در سوره ای چنین کوتاه، مهمترین و عمیقترین اصل دین الهی، یعنی توحید را آموزش می دهد که با مراجعه به تفاسیر کل سوره توحید، بیش از پیش به این مهم و نکات ارزشمند دیگری پی خواهید برد. پرسش از اهل فن درباره آیات قرآن، زوایای پنهان این معجزه را بیشتر آشکار کرده و موجب شگفتی انسان می شود. برای این عزیز پرسشگر نیز آرزوی هدایت و حسن عاقبت می کنم و به این آرزو امیدوارم. زیرا چنانچه ذهن نقاد و پرسشگر ایشان، در متون و آموزه های بهائیت نیز بی طرفانه اندیشه کند و آن ها را هم مورد بررسی، کنکاش و پرسش حقیقت جویانه قرار دهد در مدت زمانی بسیار اندک، برای ایشان پرده از حقایق بزرگ و البته تلخی بر داشته و در مقابل، افق روشنی در برابر دیدگانشان گشوده خواهد شد که شیرینی ایمان حقیقی را در قلب خود خواهند یافت و إن شاء الله به هدایت و سعادت ابدی ایشان خواهد انجامید. همگی برای این عزیز و همه پویندگان راه حق، دعای خیر نمائیم تا موفق به یافتن راه حق شوند. "و من الله التوفیق"

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/14 22:13

سلام. برایم دعای با نیت خیر کردید. متشکرم. به ایه زیر توجه کنید سوره توبه ایه 4 (إِلاَّ الَّذِينَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِينَ ثُمَّ لَمْ يَنقُصُوكُمْ شَيْئًا وَلَمْ يُظَاهِرُواْ عَلَيْكُمْ أَحَدًا فَأَتِمُّواْ إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلَى مُدَّتِهِمْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ )(مگر آن مشركانى كه با آنان پيمان بسته‏ايد و چيزى از [تعهدات خود نسبت به] شما فروگذار نكرده و كسى را بر ضد شما پشتيبانى ننموده‏اند پس پيمان اينان را تا [پايان] مدتشان تمام كنيد چرا كه خدا پرهيزگاران را دوست دارد) آیه 7 سوره نحل (وَتَحْمِلُ أَثْقَالَكُمْ إِلَى بَلَدٍ لَّمْ تَكُونُواْ بَالِغِيهِ إِلاَّ بِشِقِّ الأَنفُسِ إِنَّ رَبَّكُمْ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ )(و بارهاى شما را به شهرى مى‏برند كه جز با مشقت بدنها بدان نمى‏توانستيد برسيد قطعا پروردگار شما رئوف و مهربان است ) اگر در آیه اول هرگونه امکان در آینده نباشد خلف وعده مشرکان چه میشود؟ چون اگر بشکنند دیگر مدت به هم خورده مثل عهد شکنی یهود در صدر اسلام پس معنای بهتر این است که تا نشکسته اند اینجا به معنای نقلی هم درآید. و در آیه دوم اگر لم به اینده دایمی هم مربوط میشد معنی آن بود که نمیتوانستید به غیر از با مشقت انجام دهید و در اینده هم نباید هیچ گونه احتمال حل آن میبود اما خود ایه درباره حل آن مشکل توسط حیوانات باربر است. ماضی نقلی ذاتا تا زمان حال ادامه دارد و خطای توضیح لم در این است که در مقابل لما معنی میشود. اما لم تمام شده و قبل شروعش قصدش نبوده یا نشده اما تا زمانی که نشده ادامه دارد تداوم معنایش در این حالت است. اما به اینده یعنی همه ازمنه شمول نمیابد. مثلا فردی در کودکی اصلا تحصیل نکرد اما در جوانی قصد کرد این با لم قابل ایجاد است. لم یحصل فی الصباوه وقتی قید زمان برایش مقدور باشد دیگر معنای هرگز نخواهد داد. قرار نیست تا جوابی دادید فورا برای کل اینده من تصمیم قطعی گیرید. من سرباز قائمم به یک زخم سقوط نکنم و به یک تیر از کارزار بازنگردم. دست کم یک به میلیارد احتمال خطای خود را بدهید. بدرود گرامی

پاسخ
نویسنده : مسعود تاریخ : 1391/10/14 22:16

بهایی خان اصلا می دونی علائم حتمیه یعنی چی؟ یعنی علامتایی که حتما اتفاق میفته 5 تا علامت حتمی هست 1خروج یمانی که از یمنه نه از قم 2خروج سفیانی3خسف بیداء4صیحه آسمانی5قتل نفس زکیه کدومش واسه باب اتفاق افتاد؟هر چند تو حرفات خیلی غلط غولوط داری اما می شه بگی کی باب کنار رکن و مقام پیمان گرفت؟ آره زد که بره اونجا نقششو عملی کنه نشد. اگه واسه چیز به این مهمی که همه پیامبراو اماما وعدشو دادن علامت نبود که هر ننه قمری میتونست بگه من امامم! اصلا می دونی چیه؟چند نفر هستن می گن ما امام زمانیم؟ همشونم عربی بلدن از باب بهتر.فول فول! یکیم از اون یکی خوشگلتر همشونم خال رو گونشون دارن اتفاقا یکیشونم اهل شیرازه.هر کدومم یدونه کتاب دارن به عربی احکامم توش نوشتن جدید تازه همه نمازاشونم هست هیچکدومو ندزدیدن. اما می دونی از شانس گندشون بز اوردن! دیگه مثل زمان باب نیست حکومت افتاده دست این شیعه ها سفارت انگلیسم بستن!آره دیگه اینجوریه ول کن بیا بریم دنبال اونا شاید اونا امام زمان باشن! اصلا بگو ببینم کدوم حدیث گفته امام زمان از شیراز میاد؟ حداقل یدونه حدیث باید باشه دیگه!مطلب مهمیه.نمی شه که چند نفر ادعا کنن ما گیج بزنیم! چطور زمانش که باید مخفی باشه می گی باید بگن اما مکانشو نگن؟ یکیشو ادرس بده. مگه دنیا فقط ایرانه؟ تو صد جای دیگم مکان شریف هست چرا امام زمان از مصر نیاد یا از سوریه یا جاهای دیگه؟اصلاغیبت امام زمان واسه چی بوده؟ امام حسینم اگه امام اخر بود غیبت می کرد تا جونش حفظ بشه مگه نمی گی زمین از حجت خالی نمی شه؟حجت الان کیه؟ مگه قرار نبود زمین از عدل و داد پر بشه؟ الان که بدتر شده. کو عدالت؟کو امنیت؟اصلا واسه چی غیبت؟ اگه قرار بود تقی بزنن امام آخرم بکشن پس چرا این همه وقت غیبت یعنی می خوای بگی تو این همه قرن همه اسکول شدن؟!مثل بقیه از اول میومد دیگه؟ شایدم می خوای بگی خدا حواسش نبود بی موقع ظاهرش کرد یا زد زیر قولش؟ اصلا بگو ببینم باب وقتی اعدام شد چند سالش بود؟ اسمش چی بود؟ چرا بهش می گید باب؟ اسم باباش چی بود؟اسم مادرش چی بود؟ کجا دنیا اومد؟...

پاسخ
نویسنده : استدلال منطق زاده تاریخ : 1391/10/15 16:51

با وجود منطق شما جای تعجبه که چرا تا حالا همه مردم ایران بهائی نشدن اقای عزیز این دیگه چه مدل منطق پیرامون مباحث ایدئولوژیک هست یا سوادتون به قدر کفایت نیست یا توهین به شعور مردم میکنید یاشاید هم اساسا بهائی باشین و در حال انجام ماموریت ؟ ؟ ؟ ؟ اگه وارد موضوعات بحثی نمیشم فکر کنم فهمیدین که جرا خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/15 16:56

سلام. جوابی به بهنام با عنوان مرد دو هزار چهره داده بودم که متاسفانه توسط مدیر سایت هنوز تایید و پخش نشده. وگرنه من فراموش نکردم. بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/15 17:43

سلام. تا کمی نفس تازه کنی کمی بنده بگویم. من از عدد علائم حتمی سخنی نگفتم. یمانی را گفتم مردی از ری نگفتم از ری خروج کند. و نیز نشانه های ظهور تنها ظهور جسدی نیست. هر دیانت هفت مرحله دارد که هر کدام میتواند به ظهور تعبیر شود. در ضمن چندین عقیده در مورد امام زمان و تولدش هست که تنها یکی در ایران معروف گشته. بر سوره سجده نظر کنید. عقاید دیگری هم هست که دلیل وجود مفهوم سید و سیده از آن مشهود. این الفاظ تنها برای فخر گروهی بر دیگران به واسطه رسیدن نسب به آل پیامبر نیست. پرسیدی چرا ایران مگر مصر نمیتواند باشد. هر کجا اراده خداوند بخواهد. حرف بنده آن است که آن همه که گفتی را کمی توصیف کن. من هنوز تصویر باب را ندیده ام. چطور میگویی از باب خوشگلتر. و نیز حجت به زیبایی نیست. ائمه اطهار فرمودند که عرب عموما به مخالفت قائم برخیزد و اکثر یارانش ایرانیند. عصر ظهور علامه کورانی را بخوان. بعد از ایشان و ائمه بپرس چرا ایران مگر جا قحط است و .... مگر حجت بودن قرآن را قبول نداری؟ مشخصات شخصی قائم را به فرض از احادیث بگویم. خواهی گفت حالا از کجا معلوم کگه سید باب باشد. این همه آدم دیگر همان نشانها را دارند. از حدود صفحه 200 به بعد عصر ظهور را بخوان که با مجوز در ایران به چاپ رسیده. حدیثی به نقل از ابوبصیر هست که ابتدا فردی از ما اهل بیت آید و سپس فردی کوتاه قامت که جهان را از عدل و داد پر کند. این هم روایت من است؟ بحار الانوار 52-269 نمیدانم چاپ کجا. حضرت والا به جای شوریدن بر من تحقیق در دیانت خودت کن. برای کسی که نخواهد بیابد هیچ گنجی در جهان نیست اما کسی که بخواهد تلاش میکند شاید (نه حتما) بیابد. مسلما انکار بسی آسانتر است. هر کودکی میتواند بگوید نه فلانی قائم نیست. اما اثبات سخت است. شما بفرما واقعا عقیده داری ندای جبرئیل از اسمان به گوش عنصری و جسدی همه بشر میرسد آن هم برای هر کس به زبان خودش. جبرئیل همان وجودیست که تنها حضرت محمد (ص) بر شنیدن کلامش قادر بود. نکند مردم زمان قائم که به فسق و فجور زبانزد هستند ترفیع درجه هم میابند؟ کلام جبرئیل شریف عبارت از وحی است. اگر پیروان ادیان انصاف و سواد دین خود را داشته باشند به زبان خود (دین خود) آن ندا را از ورای پیشبینیهای دینشان بشنوند. یکی ستاره است که بدمد مثل دوره حضرات ابراهیم و موسی و حضرت محمد. نقل ستاره بیت لحم در جهان پیچید که نشانه عیسی روح الله گشت. فکر میکنی بحیرا شانسی حضرت محمد را دید و فورا فهمید او همان پیامبر خداست؟ یا روزبه پارسی ملقب به سلمان با بخت و اقبال و شیر یا خط مسیر حجاز را در پیش گرفت؟ حالا بگو عیب ایران برای ظهور چیست؟ به فرض هنوز ظهور رخ نداده از هر جا بیایند همین کلام مقدور است. نیز مرزها را ما آدمیان گذاشته ایم. از ازل که مرزی نبود. عالم همه اش ملک الهیست. غیبت از دید بنده و حتی بسیاری از عالم اسلام به معنای زندگی در خفا نیست. همان طور که حضرت محمد فرزند پیامبر یا امامی نبودند امام زمان هم میتواند مستقیما فرزند امام نباشد اما از سلاله او باشد. نام و مابقی مطالب را حتی در بسیاری ردیه ها درست نقل کرده اند. بخوان. امیدوارم مطالبم همواره ارسال شود و منع نگردید تا مواردی از آیات و احادیث را بازگو کنم که لرزه بر اندام جهان اندازید. بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/15 17:46

سلام مجدد. راستی این مدعیان خوشگل مهدویت سایتی چیزی دارند تا دست کم به حقیقت اسلام دعوتشان کنم؟! بدرود.

پاسخ
نویسنده : ادمین baharoom.ir تاریخ : 1391/10/15 18:48

سلام علیکم در خصوص تأیید مطالب به عرض دوستان رسانده می شود که تمام نظرات دوستان تا زمانی که مغایر با قوانین و منشور سایت نباشد تأیید می گردد . افتخار ما ایجاد محیطی سالم به جهت گفتگو با دوستان بهائی است انشاء الله که مورد رضای حضرت حق قرار گیرد و راه حق و حقیقت بر گمگشتگان جویای حق واضح و روشن گردد . ( منشور سایت در قسمت درباره ما درج شده است )

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/16 15:36

سلام. دقیق نفرمودند کدام قسمت حرفم با کدام بخش منشور مغایر بوده اما قبول دارم نیمه اولش با تندی همراه بود. اما حداقل این را به خودم یا عمومی بفرمایند تا عزیزان فکر نکنند قصد جواب نبوده یا تحویل نگرفته باشم. در یک مطلب ایمیلی مینویسم که اگر خواستند علنی کنند یا اگر نه خصوصی به خودم بفرمایند. و اگر هم نظری تایید نشد دست کم بفرمایند به فلان دلیل تایید نشد تا افراد انتظار نکشند. بنده ناراحت نمیشوم اگر جایی از حرفم تایید نشد و مثلا جمله کوتاهی بود و کل بحث را به هم نزند آن را پاک کنند اما حتما در یک گیومه یا پرانتز ذکر شود که اینجا جمله ایشان تایید نشد و تعداد کلمات را بفرمایند. به هر حال تصمیم با ایشان است و بنده تا همین جا هم متعجبم که ایشان بنده را سانسور نکرده اند جای تشکر دارد. جواب را با تصحیح لحن عرض میکنم. بهنام فرمود همه ما دیدیم و با دسته کورا و ... عرض شد دین افراد در تصویر مشخص نیست. بنده هم ماهواره ندارم. بیشتر هم به مطالب عرفانی و دیانتی علاقه دارم تا سیاسی. تعدادی بهائی که قبل انقلاب در ارتش یا پستهای کشوری بودند را دیده یا شنیده ام. اما واقعا شکنجه گر ساواک اگر هم بوده قطعا به سزای خود رسیده و من نمیتوانستم ببینمش و قضاوتی ندارم. اگر سندی هست لطفا بفرما. اگر فرض گیرید حضرت بهاءالله پیامبر است مسلما موسی و عیسی هم خواهد بود چرا که (بدتان نیاید زیرا گفتم فرض گیرید) حضرت محمد نیز فرمودند انا عیسی انا موسی ... نیز شما حضرات باب و بهاءالله را جدا نمیکنید. مدعی بابیت و نیابت و امام زمانی سید باب بودند و ادعای رجعت مسیح و امام حسین و موعود کل کتب سماوی حضرت بهاءالله. در آخر عرض کنم که یک جا عدد قلیل ما مورد تمسخر است و جای دگر مردمی که عددشان چند برابر ماست را به ما نسبت میدهند. جمعیت ما در ایران حدود 150000 است و حدود 60 درصد کودکان و زیر 20 سال به همراه افراد بالای 45 سال هستند پس کلا حدود 60000 بهائی بین 20 تا 45 داریم که برخی بعضا برای مراسم خودمان هم حاضر نمیشوند چه رسد که بار کنند بیایند تهران برای رقصیدن در خیابان. حدود 15000 بهائی طبق ادعای شما میتوانستند در آن رفتار زشت شرکت کنند. اگر همه آنها هم به فرض آمده باشند باز هم چندین برابر آنها وجود داشت. پس جسارتا غیر بهائی هم در لیست خود بیاورید. البته بنده بعید میدانم حتی به تعداد انگشتان دو دست بهائی در آن رفتار زشت حاضر شده باشد. بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/16 15:43

سلام. تا حدودی حق با شماست. این را از ضعف پیروان ایشان ببینید نه خود حضرت. ایشان در وصیت خود به جهانیان فرمودند یکصد سال فرصت دارید به اتحاد رسید. و زمانی که بهائیان فکر کردند این صد سال به خاطر فساد مردم زمین است جواب گرفتند که نه این فرصت برای شما بهائیان است تا مردمان را دعوت کنید. و در جای دیگر فرمودند اگر شما آن مومنینی که ما توقع داشتیم بودید الآن اکثری از من علی الارض به دین الهی اقبال کرده بودند. حق را به شما میدهم که منطق ما به دلیل ضعف عملکرد به دستورات الهی ضعیف است. بدرود.

پاسخ
نویسنده : من تاریخ : 1392/01/25 22:43

مرگ بر همه بهاييها

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/16 16:36

سلام.به آیه 29 سوره بقره توجه کنید. سبع سماوات ذکر شده اما جالب است که ابتدا زمین خلق شده و بعد از آن هفت آسمان برایش مقدر گشته!! اگر به جسم زمین و آسمان اشاره داشت ابتدا آسمان که مکان بزرگتر است و سپس زمین خلق میشد. و اما این سماوات همان ادیان هستند حتما شنیده اید ادیان آسمانی گر چه خداوند در آسمان نیست همه جهان ایات حقند. بالا و پایین ندارد. اما اینها تماثیل زیبای الهیست. هفت اسمان به حد دانش و بینش بنده حضرات آدم نوح ابراهیم موسی زرتشت عیسی و محمد مصطفی هستند یکی از معانی خاتمیت همین نفر آخر این گروه است. و اما در ماجرای بسیار عمیق معراج حضرت رسول آمده (فکان قاب قوسین او ادنی) پس بود دو قوس یا کمتر البته ترجمه های بهتر را بیابید. و این از سدره منتهی بو تا مقام بعد. و مقام (جایگاه) حضرت محمد در مرتبه نبوت است که اصل دوم دین است. و این دو قوس همان دو نفخ در صور اسرافیل باشد و دو نفری که امام صادق به ابوبصیر وعده شان را فرمود. در احادیث و روایات اسلام آمده که مسیح رجعت کند و پشت سر حضرت قائم نماز بخواند. اما حضرتش پیامبرند و قائم امام. و مقام امام از پیامبر بالاتر نیست. و طبق حدیث (انا موسی انا عیسی ...) و آنکه در چند جای قرآن شریف از قول ادیان سلف آمده که خود را مسلمان خطاب میکنند میفهمیم که اینها هم تماثیلند و عیسی زمانی به قائم اقتدا میکند که او مقام نبوت هم داشته باشد نه آنکه برخی فرض میگیرند مسیح مسلمان میشود! دیانت برای بشر حجت است نه برای خود مقام نبوت. و این مقام نبوت به دلیل عجز ممکنات از درک مستقیم مقام الله (مقام توحید اصل اول اسلام) واسطه فیض میشود. حدیث قدسی (لو لاک لما خلقت الافلاک) نشان میدهد حضرت محمد سید لولاک پیش از خلقت بشر و تولد خویش شفیع و واسطه خلقت بشر بوده اند. هرگز عقل بشری به مرز مقام پیامبر هم نمیرسد که پیامبر واسطه اراده و مشیت حق در امر خلقت است چه رسد که بی واسطه به لقاءالله رسیم. و تنها راه سعادت قبول پیامبریست که همگی در عالم "ذر" به حقانیتش شهادت دایم تا از عدم به شهود اییم. این مقام معاد یا بازگشت نفوس مقبوله از طرف حضرت حق به جنت اوست. چنین است که آمده توحید نبوت معاد و مقام امامت در امتحانات دور اسلام عزیز است که قبول عبادات تنها به قبول باب رسول که عبارت از امام معصوم باشد محقق گردد. مثالش (انا مدینه العلم و علی بابها) و حضرات ائمه که باب الهی از طریق اتصال به مقام نبوتند مقام نقطه علم هستند که از طریق ایشان پس از افول شمس حقیقت بشر به فهم معانی قرآن که همگی در بسم الله سوره فاتحه مجتمعند فائز میگردد. حضرت امیر که مقام خاتم الاوصیا هستند (کتاب الغدیر اثر علامه امینی القاب را ذکر کرده) فرمودند (العلم نقطه کثره الجاهلون) و این همان باء بسم الله است که حضرتش فرمود (من همان باء بسم الله هستم) این همان باب علم الهی که ورودیه شهر رسول است میباشد. مقام امامت با وجود دوازده نفر واحد است و همگی جامع صفات چرا که حضرت قائم هم خاتم الاوصیایند! و تنها راه فوز و فلاح قبول امامت است. و عدل الهی برای رسیدن ضعفا به حکومتی عادلانه همین باب الله است که تضمینی دیگر نخواهد بود. پنج اصل دیانت الهی (توحید نبوت معاد عدل امامت) برای تحقیق بهتر به کتب ائمه و علما رجوع کنید. تا بعد بدرود

پاسخ
نویسنده : هدایت تاریخ : 1392/04/07 10:52

آقای بهائی
این که قرآن رو هم تفسیر می کنید خیلی جالبه!!

پاسخ
نویسنده : مسعود تاریخ : 1391/10/17 20:41

بهایی! اکه هی بابا!رودم باشه نه انقدرـــــــــــــــــــــــ دراز!اولا که پس همه حرفا رو همینجوری گوش می دی؟!من گفتم از باب خوشگلتر یا گفتم عربیشون از باب بهتر؟! اهل زیر آبی هستیا! دوما از یارو می پرسن حالت چطوره می گه دادم موکتش کنن!حکایت جوابای تو اه !به قول بچه ها گفتنی کیلویی که نمره نمی دن!همه چی گفتی الا جواب! ببین عمو! من خودم آخرشم! کل قران و بحارو صحیفه سجادیه و مفاتیح وهر چی که به ذهنت بیادم اینجا بنویسی! تفسیر بهایی از همه آیه های قرانم بنویسی! یه میلیون نظریه دشمنای شیعه رم به ریش شیعه ببندی!خودتو خسته کردی! لقمه کنم بهت بگم: تا هزار بارم که جواب بدی دادم موکتش کنن بازم آخرش همه بر می گردن ازت می پرسن حالت چطوره؟! حالا دوست داشتی دوباره سوالارو بخون!

پاسخ
نویسنده : ریحانه تاریخ : 1391/10/18 07:05

قابل توجه کسانی که نمی دانند امامت از نبوت بالاتر است حضرت ابراهیم در حالی که نبی بود پس از قبولی در امتحانات سخت تازه ترفیع گرفت و به مقام امامت رسید

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/18 12:43

سلام. تو که مسلمانی دست کم جواب سلام واجبه حتی به کافر. اصل جواب رو خودت دادی. اگه همه قرآن و بحار و بقیه رو هم کسی بگه قبول وجود نداره. حتی اگه خود قائم بگه. از اول گفتم اگر قصدتون کم آوردن من است من بدون جنگ تسلیمم. شما به دنبال دست انداختنی. هر زمان واقعا مطلبی داشتی واضح بگو. مسخره بازی در نیار. دفعات بعد اینگونه سوالاتت رو جوابی نمیدهم هر برداشتی که خواستی بکن. بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/18 12:56

سلام. شما گشتی اما فقط به یک تکه کوچک پازل نظر کردی. نبوت تنها به معنای نبی و پیامبر قومی نیست. اصل دوم اسلام که نبوت است شامل نبی و پیامبر قومی میباشد تا اولی العزم. امامت همه جا به معنی دوازده ائمه نیست و پیشوایی هم معنا میدهد. حدیث انا موسی انا عیسی هم ذکر شد. اما اگر حرف شما را پیش گیریم که حضرت علی از حضرت رسول هم بالاتر میشوند و این مقدور نیست. اگر یک تکه از یک پازل به پازل دیگر بخورد که دلیل تعمیم به کل نیست. امیدوارم شما مثل آن دوست عزیز فقط به دنبال رد حرف من به عنوان یک بهائی نباشی. چون ممکن است حرفهایی که مینویسم از کتب اسلامی باشد! منوچهر خان معتمد الدوله یک بار چنین آزمایشی گرفت علمایی چند در اصفهان به اسم قضاوت کردند و پای نوشته ها را مهر کردند و گفتند کفر محض. حال آنکه منوچهر خان جای جملات باب را با قرآن عوض کرده بود! به اسم منگرید. به رسم و معنا ناظر باشید. بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/18 13:30

سلام. اعظم حجت شما برای قبول چیست و اصلیترین منبع برای آن حجت کدام اثر یا کتاب؟ برخی از جانب خود به جای خدا فکر میکنند و با حتمیت حرف میزنند. حتما باید فلان میشد یا پس اگر این نبود حتما فلان. به هوای نفس کلمات صادر میکنید یا از جانب دانش اصلیه. گاه فکر میکنم برخی اصلا مسلمان نیستند و تنها به جهت دور کردن افکار نظر میدهند. حجت اصلی و منبع موثق چیست؟ چرا فکر میکنید آمدن قائم باید به وضوح فرود یک سفینه ار آسمان باشد؟ مگر حضرت رسول که بشارت آمدن موعود را فرمود خودش بارها و بارها انکار نشد؟ مگر همین قرآن که امروز فورا به رخ همگان میکشید از فم مبارکش خارج نمیشد؟ مشکل آنست که آن زمان بت پرستان اهمیتی نمیدادند حضرت چه میگوید و فقط به حفظ میراث فکر میکردند حالا مردمان کتاب آسمانی دارند اما صفت ظاهر پرست بودن هنوز باقیست. قرآن اگر در کتابخانه باشد که حجت شناختن نمیشود. به صفین نظر کنید که قرآن را تکه تکه کردند و حضرت علی فرمود من قرآن ناطقم آنجا هم او را کافر خطاب کردند که تو چطور خود را وصی رسول میدانی اما به قرآن احترام نمیکنی؟ تنها به فکر جواب دادن به من هستید؟ آیا واقعا آنگونه که حق است با کتاب و اهل بیت آشنایی داریم؟ اصلیترین حجت شما چیست؟ و چرا؟ واقعا فکر میکنید آنقدر والامقامیم که صدای جبرئیل را به گوش سر بشنویم. همه مردم از مسلمان و مسیحی و یهودی و کافر و ... همان صدایی را که تنها حضرت رسول میشنید بشنویم؟ واقعا این معنای مناداست؟ اگر قرار است همه چیز عینا گفته شود و یارانش هم تعیین شده باشند و همه چیز مشخصا رخ دهد پس نقش ما چیست؟ این همه الفاظ در تعیین رتبه خداوند فقط برای زیبائی کلام است؟ یا برای آنکه تا از خداوند قطره ای دریافت کردیم عاشقانه به دنبال یافتن بحر باشیم. امروز که بالعکس شده همه دنبال آن هستند که سرچشمه رود درون خانه شان از زمین بیرون زند! اگر همه چیز آماده تحویل ما شود پس سعید و شقی چگونه تمیز داده شوند. رب المشرقین و رب المغربین را در قرآن دیده اید؟ نمیدانم ما قرار است بنده خدا باشیم و در راهش جانفشانی کنیم یا او همه چیز را درب خانه تحویل ما دهد؟ اگر سفارش دیگر هم هست تعارف نکنیم! حوری یا غلام بهشتی چطور است؟ امیدوارم اینها تمسخر حساب نشود. گناه شما نیست اگر ما همان بندگانی بودیم که خدا میخواست هم اکنون همگی او را شناخته بودید. بدرود

پاسخ
نویسنده : ریحانه تاریخ : 1391/10/19 06:44

سلام شما هم اگر مطلب من را با دقت خوانده بودی و به همه پازل نظر کرده بودی نمی گفتی امامت فقط به معنی دوازده امام نیست من هم گفتم حضرت ابراهیم (ع) به مقام امامت رسید حضرت ابراهیم (ع) که جزو دوازده امام نیست حضرت علی (ع) هم از پیامبر اسلام (ص) بالاتر نیست چون پیامبر اسلام (ص) مقام امامت را هم داراست گذشته از اینکه اسلام طبق شواهد و قراین آخرین دین است اصل اول و پرچم دین الهی توحید و دوری از شرک است اول چیزی که بهاییت نه تنها ندارد بلکه شرک محض است

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/20 17:01

سلام. پس یا بنده مقصود شما را درست درک نکردم یا بالعکس. چون در تاریخ اسلام به خیلی افراد لقب امام داده شده. مثل امام فخر رازی و امام محمد غزالی و امام خمینی اما هیچکدام هم رتبه ائمه اسلام نیستند. اگر دقت کنید اعراب برای ائمه لفظ امام به کار نمیبرند ما ایرانیها برای احترام این کلمات را به کار میبریم. یک خطای تفسیر آیات این است که برخی فکر میکنند انبیای الهی با ریاضت به مقام پیامبری میرسند اما دقت نمیکنند که این حرف در تناقض با عصمت است میدانیم پیامبران از طفولیت با دیگر کودکان تفاوت داشتند. مثلا داستان معاد در زندگی ابراهیم واقعا به ظاهر داستان نبوده آن چهار پرنده صفات اصلیه انسان است و این داستان به معنی ترقی اندیشه حضرت ابراهیم نیست. اما در این که مقام بالاتر مثل پیامبر مقام امامت را هم داراست مقبول است. و اما تهایتا از اینکه جای خدا تصمیم گرفتید گلایه دارم. زیرا اگر به بصیرت در آیات موسوم به خاتمیت بنگرید میبینید که معنای باطنی با ظاهر معروف آیات بین ناس تفاوت بنیادی دارد. شما لطف کن شواهد و قراینی را که گفتی ذکر کن. من در موارد مختلف جوابهایی دادم اما متاسفانه عادتی در بین ماست که وقتی احساس میکنیم اندیشه ما در حال تغییر است به جای تفکر میترسیم مبادا دین از دست رود و به شدت در برابر اندیشیدن مقاومت میکنیم. همین حال بوذ اگر شما مسیحی بودید و من مسلمان. فرض کنید در عمق بحثیم و ناگهان یک بهائی از راه برسد. من و شمای فرضی اصلا تحویلش میگرفتیم؟ اصلا گوش نمیدادیم چه میگوید. اما دقت کنید که یاران حق همواره در اقلیت بودند. حتی در داخل اسلام 100 مخلص خدا در برابر 30000 مشرک به ظاهر مسلمان قرار گرفتند و آن زمان همه مطمئن بودند یاران حسین (ع) بر حق نیستند! دلایلش را هم از همین کتاب قرآن که شما به رخ من میکشید آوردند! سپاه امام حسین باز هم ممکن است بر زمین ظاهر شوند و دوباره اکثریت کتمانش کنند. نهایتا مکن از بهائیت یا فرقه ضاله هیچ نمیدانم از آن با من حرفی نزنید. بدرود

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/20 17:04

سلام. اگر دیگران هم مثل بنده موافق باشند بخشی مرتبط با بحثی که در حال حاضر رخ داده ایجاد کنید تا هم صفحه سبکتر شود هم مستقیما به بحث حاضر مربوط. با تشکر. بدرود.

پاسخ
نویسنده : آدریان تاریخ : 1392/09/29 01:16

"بسم الله الرحمن الرحیم"
سلام.وقت بخیر.
اقای بهایی من به مباحث شما بر خوردم...
خوشحال میشنوم که شما را در شناخت دینتان و دین اسلام یاری کنم...
چون خود شخص بنده یم تازه مسلمان هستم وبعد از 6 سال مطالعه و...توانستم دین حق(اسلام)را بشناسم ومسلمان شوم...
اولین عمل شما برای شناخت دینتان این است که بدانید پیامبرتان یا رسول واورنده دینتان کیست؟/از کجا امده؟؟/
ابتدا در اولین عمل بدانید او که بوده...زندگی اش رامطالعه کنید...نه یک کتاب یا سایت بلکه کمی وقت بگذارید وهرچقدر کتاب یا مطلبی که مببینید درباره زندگی رسول واورنده دینتان هست مطالعه کنید...
سپاس بی کران
در پناه یگانه

پاسخ
نویسنده : ادمین www.baharoom.ir تاریخ : 1391/10/21 08:16

انشاء الله بررسی و ترتیب اثر داده می شود ./ لطفا موضوع پیشنهادی و حدود 250 کلمه محتوا در خصوص موضوع ارائه نمایید تا صفحه ایجاد شود . البته بعد از بررسی

پاسخ
نویسنده : ادمین www.baharoom.ir تاریخ : 1391/10/21 08:25

ضمنا این مسأله مختص جناب بهائی نمی باشد و هریک از دوستان که تمایل به ایجاد موضوعی دارند جهت تبادل نظرات می توانند موضوع پیشنهادی خود را با توضیح مختصری ( 250 کلمه ) ارائه نمایند . تا در صفحه جدیدی ایجاد گردد . شایان ذکر است از مورخه 91/10/22 ( دو روز دیگر) تنها نظراتی در اینجا تایید می شود که در خصوص ازدواج با محارم در بهائیت باشد .

پاسخ
نویسنده : ادمین www.baharoom.ir تاریخ : 1391/10/21 09:48

مخاطبین گرامی جهت ایجاد موضوع از آدرس زیر اقدام نمایید . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ http://baharoom.ir/fa/bahairesearch/news/408/%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D9%81%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA/ ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ
نویسنده : ادمین www.baharoom.ir تاریخ : 1391/10/21 10:00

http://baharoom.ir/fa/bahairesearch/news/408/%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D9%81%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/10/22 08:34

دوستان آخرین پیامبران کیست ؟ آخرین کتاب آسمانی چیست ؟ چطور میشود که کسی اول ادعای این را داشته که نایب مهدی موعود است بعد بشوندخداکه برای رهبری مردم اغنام الله ((یعنی گوسفندان خدا)(اصطلاحی است که بنیانگذار این فرقه در مکتوبات خود به آن اشاره کرده و بعد از او هم توسط جانشینان او مورد استفاده قرار گرفته است ))امده اند ؟ خیلی سادست نه ! فقط کافی است از شيخيه شروع و بابيه و ازليه و بهائيت برسیم! بعدازخاتم النبیین محمد مصطفی (ص)خیلی ها ادعاکرده اند وادعادارند که پیامبر خدا هستند این گروه اسلام تقلبی هستند درقبال هر حکم اسلامی بدلشودارند!

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/10/22 08:35

دوستان آخرین پیامبران کیست ؟ آخرین کتاب آسمانی چیست ؟ چطور میشود که کسی اول ادعای این را داشته که نایب مهدی موعود است بعد بشوندخداکه برای رهبری مردم اغنام الله ((یعنی گوسفندان خدا)(اصطلاحی است که بنیانگذار این فرقه در مکتوبات خود به آن اشاره کرده و بعد از او هم توسط جانشینان او مورد استفاده قرار گرفته است ))امده اند ؟ خیلی سادست نه ! فقط کافی است از شيخيه شروع و بابيه و ازليه و بهائيت برسیم! بعدازخاتم النبیین محمد مصطفی (ص)خیلی ها ادعاکرده اند وادعادارند که پیامبر خدا هستند این گروه اسلام تقلبی هستند درقبال هر حکم اسلامی بدلشودارند!

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/25 21:07

سلام. منظورتان از دوستان کیست؟ اگر از مسلمان بپرسی خواهد گفت حضرت محمد. از مسیحی بپرسی میگوید مسیح مقدس. از یهودی بپرسی میگوید حضرت موسی. هر کسی بر پایه آنچه یاد گرفته جواب میدهد. اما چرا هیچکدام حاضر نیستند حرف کس دیگر را حتی بشنوند؟ باز اگر مسلمان جواب دهد میگوید کتب بقیه تحریف شده. از مسیحی بپرسی .... ریشه مشکل آنست که ما وقتی از دین الهی حرف میزنیم میگوییم "دین من" یا "دین ما" و یک احساس مالکیت بدان داریم. برای همین هرکس دوست دارد دینش آخرین باشد. مگر اینجا قرار است رکورد ثبت شود؟ کلا تغییر به نظر ما انحراف است پس جلوی تغییر اندیشه را میگیریم. بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/25 21:09

سلام. نمیدانم درخواستم تایید شد یا نه. اگر صفحه مباحثه مستقیم ایجاد شده آدرسش را به همه بفرمایید. ممنون.بدرود.

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/10/26 23:59

سلام اولا اسم واقعی بنده میثم ساکن خوزستان عرب زبان و از معرفی خودم باکی ندارم ! دوم من باکسی پدرکشتگی ندارم ! واگر شما محبت میکردید نام خود را ذکرمیکردید بد نبود تا به شما بگویند بهایی!؟ بعدهم عزیز در تورات وانجیل درمورد پیامبرآخر زمان در تمامی نسخه های ان آمده که او را ستوده یا احمد می نامند وحتی یهودیان چند صد سال قبل از تولد ایشان خصوصیات ظاهری آن را دقیق و کامل میدانستند.درمورد مهدی موعود سربسته چیزهایی وجود دارد این از این بعد مگر دین نوح(ع) چه بود ؟ بت پرستی؟ دین موسی و عیسی ومحمد همگی دلالت جز بر خدای یگانه و برآئت جستن از شرک کفرداشته اند ؟ همه انبیاء هدفی جز تعالی یافتن انسان نداشتن اما دوست خوب من تغییر یا بدعت ! مگر بعداز رحلت رسول الله بهشت رادرقبال پیاز وجبی نمی فروختن این هم حتما اسمش تغییر است نه جان من این بدعت است امادر مورد ثبت رکورد چرا در مورد اغنام الله چیزی نگفتید ؟ میرزاسیدعلی محمدشیرازی(باب)ومیرزاحسینعلی نورکجوری(بهاءالله)ومیرزا یحیی صبح ازل،که سیدعلی محمدشیرازی بابیگری رادر ایران پدیدآورد و میزاحسینعلی نوری فرقه بهاییت راایجاد کرد ومیرزایحیی صبح ازل هم فرقه ازلیگری راایجادکرد. بابیگری و بهاییگری و ازلیگری همگی از شیخیگری واندیشه های شیخ احمداحسایی سیراب می شوند چرا هر کجا که این حضرات تشریف داشتن ردپای روس انگیلیس معلوم است شما اگر دوست من هستی چرا دست یاری به دشمن میدهی ؟ به این دلیل که دشمن،دشمن من دوست من است نه بهایی عزیز !؟

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/27 20:26

سلام. نامم افشین است. البته میتوانستم نگویم چون ما در یک تعهد دو جانبه نبودیم که قرار بگذاریم هر دو ناممان را بگوئیم. بعد هم بهائی نامیدم تا از ابتدا بدانید دلیل حضورم چیست. کاش میگفتید نام احمد کجای انجیل آمده. شما درباره ادیان آنچه را شنیدید یا در پیش فرضتان است بیان میدارید. نیز در مورد بهائی و بابی. چیزی را میگوئید که شنیده اید. اما از چه کسی؟ از مخالف بهائی. مسلما یک مخالف نمی آید حق و حقیقت را بیان دارد. میتوانی به جای نقل مکررات یکی از حرفهایت را با سند واقعی (و نه اینکه بگوئی در فلان کتاب آمده چون در جهان کتاب علیه همه ادیان یافت میشود) بیان کنی؟ مثلا از کجا بفهمیم هر جا دین بهائی بوده استعمارگران به نیت تخریب آن آمدند یا به نیت استفاده از قوت آن یا ... متاسفانه شما پیش فرض ذهنیتان را با همان اسلام که حضرت محمد میدانست برابر میدانید و حتی از خود مقدسین پا فراتر میگذارید. شخص پیامبر میگفت من با شما فرقی ندارم به جز وحی. اما شما با اطمینان قبل از اثبات حکم میدهید. در احادیث مهدویت بنگرید. قبل از ظهور افرادی زمینه سازی میکنند اما اگر آن افراد احمد احسایی و کاظم رشتی باشند قبول نیست. چس چه کسی باشد؟ یک نفر دیگر؟! هر کس باشد همین است. حضرت صادق فرموده کتابی نوین می آورد اما همه به یقین میگویند همان قرآن است با اندک تفاوت در آیات. این نه تنها دفاع از اسلام نیست بلکه بی حرمتی به قرآن است. مگر قرآن کهنه شده که با اندک تغییر در آیاتش نوین شود؟ اینجا به وضوح کتاب نوین آمده. رجعت مسیح چطور. اگر حضرت محمد آخرین پیامبری باشد که به زمین آمده و با رفتن ایشان وحی برای همیشه از مردم قطع شود رجعت مسیح را چطور توجیه میکنید؟ پیامبر کسی است که به واسطه وحی با خدا ارتباط گیرد و هر چه گوید همه آیات حق است. با این چه میکنید؟ هر چند که اگر پیش فرض ذهنی شما قضاوت قبل از اثبات باشد هیچ حجتی شما را کفایت نکند. و البته من هم اگر چنان کنم همین منوال است! شما از شیخیگری آغاز میکنی اما همان را هم از ردیه و مخالفان شنیده ای. حجت اسلام به کلمات الهی است. کدام ما میتواند لحن الهی را تشخیص دهد؟ شما چگونه مسلمان شدی؟ با تحقیق واقعی؟ یا ارثی؟ من دست به دست چه کسی میدهم. زمانی که برای مدارس استعدادهای درخشان برگزیده شدم و تنها به خاطر بهائی بودن محرومم کردند من بودم و خانواده ام. هیچ کسی نبود برای دفاع. چرا من باید بدون هیچ دستمزد به کسی خدمت کنم؟ مگر آنکه مزدش در عقبی باشد. اگر استعمار به قصد تخریب دیانت دیانت دروغین بسازد چرا باید ریاضت اخلاقی در آن بگذارد؟ چرا بین مرگ و تقیه ما مردن را برمیگزینیم؟ کدام جاسوسی اصرار دارد با یک کلمه خود را افشا کند؟ شما هیچ تحقیقی نکردید تنها به شنیدن مطالب چند منبع اکتفا کردید. به فرض من متهم به کفر. شما که مسلمانید چرا بدون داشتن مدارک واقعی حکم میکنید؟ شما هیچ دلیلی که واقعا از ریشه به دست آمدنش و مدارکش مطلع باشید ندارید. همین اسلام که داعیه دفاعش را دارید را هم آنگونه که حقش است نمیشناسید. هر حجتی برای قبول اسلام داری بگو تا ببینی همانها برای دین بهائی هست یا نه! بدرود.

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/28 11:07

سلام. فارسی نویس سیستمم ایراد دارد و برای تایپ حرف "پ" دائم گیج میشوم.در سطر 17 میخواستم بنویسم پس. عذر میخواهم. بدرود.

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/10/28 12:34

سلام افشین جان از اینکه خودت را معرفی کردی خیلی ممنون این طوری حس دوستانتری به شما پیدا کردم وفکر میکنم شما انسان صادقی هستید ! من به طور اتفاقی وارد این سایت شدم وپایبند شما ودوستان خوب شدم بنده نه طلبه هستم نه حوزه رفتم ولی دوست دارم با شما فارغ از پیش داوری احساس مسلمانی وحس دشنمی با شما مباحثه نه گفتگو کنم بدور از هرگونه اهانت وگویا از امام علی (ع) نقل شده که ازنشانهای مسلمان صبر و تحمل دربرابرمخالفین است. از این که دیر جواب شما را میدهم مغذرت میخواهم مشکلاتم زیاد است .من الان حدود یک سال است که نماز میخانم آن هم اتفاقی برایم پیش آمد وقبلش هیچ ! ولی شما چطور آیا بعداز تحقیقات فراوان بهایی شدید یا بهایی زاده هستید ؟ تمام ادیان به منجی آخر زمان اعتقاد دارند ودر این زمینه یهودیان از افراطی تر عمل می کنند دوست من نقل مکررات نیست زحمت کتاب خوندن بخودت نده اینترنت که هست !؟ بعد هم نمیتوان به جد گفت که همه احادیث درست هستند که این علم حدیث میخواهد ! اما در مورد رجعت مسیح آیا حضرت عیسی (ع) زودتر به نبوت رسیدند یا حضرت محمد(ص) ؟ پس دوست خوبم شما دچار سوتفاهم هستی بعداز خاتم کسی به نبوت نمی رسد حضرت عیسی که قبلا مبعوث شدند و پیشاپیش قضاوت کردن نه رسم مسلمانیست نه رسم انسانیت !ازاین که نتوانستید بخاطر عقیده از تحصیل محروم شدی من جدا متاسفم و من اولین باری است که با شخص بهایی برخورد دارم شما راست میگویید ما هر چه شنیدم از مخالفین بوده پس شما میتوانید مارا راهنمایی کنی تا آنجایی که من میدانم کتاب شما اقدس نامدارد وفکرمیکنم شش فصل دارد درست است ؟ میتوانی کمی درموردش توضیح دهی ممنون میشم! قسمت اول: اولین واجب چیست؟:شناخت من قسمت دوم: ملاک هدایت و ضلالت:من قسمت سوم: انحصار خیر در من قسمت چهارم: ویژگی های" مشرق وحی"یعنی من قسمت پنجم: ابعاد عرفان من قسمت ششم: ادعاهای من ! مناسک و آیین های شما چگونه است چطور بهایی میشوید ؟ چطور ازدواج میکنید ؟ شما که خود بهایی هستید پس من از مخالفان ودشمنان شما مطالب به تحمیل و خورانده نمیشود ! منتظر توضیحات صادقانه شما هستم فعلا خداحافظ

پاسخ
نویسنده : ادمین baharoom.ir تاریخ : 1391/10/28 13:35

یک صفحه با موضوع نقد و بررسی کتاب اقدس به پیشنهاد دوست و همراه خوبمان میثم عزیز و افشین ایجاد شد . لطفا به جهت نظر گذاشتن در مورد موضوع فوق به آدرس زیر مراجعه نمایید . ــــــــــــــــــــ http://www.baharoom.ir/fa/bahairesearch/news/415/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%B3/ ــــــــــــــ

پاسخ
نویسنده : ادمین baharoom.ir تاریخ : 1391/10/28 21:22

یک صفحه با موضوع ریشه یابی مفهومی و ماهیتی عقیده بهائی به پیشنهاد جناب آقای بهائی ایجاد شد لطفا به جهت تبادل آرا در خصوص مطلب فوق به آدرس زیر مراجعه نمایید . http://www.baharoom.ir/fa/bahairesearch/news/416/%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C/

پاسخ
نویسنده : مسعود تاریخ : 1391/10/29 13:23

سلام بهایی خان بازم که داری زیرآبی می ری!من خیلی جدی حرف زدم ولی تو اسمشو می ذاری مسخره بازی! خودتم می دونی بحث رو کم کنی نیست گفتم اگه فلان و بهمان و بیاری که از زیر جواب در بری خودتو خسته کردی تو یحرف دیگه تو دهنم می ذاری!البته من تعجب نمی کنما!تو کلام خدا رو دلبخواه خودت تفسیر می کنی من که خلق خدام!دوست داشتی حداقل به خودت جواب بده من که جواب دارم.واسه هرکی زیرآبی می ری واسه خودت نرو!

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/10/30 09:23

سلام دوستان عزیز اینم آدرس سخنرانی آقای رائفی پور در مورد گرایش فکری بهاییت ! http://www.zohur12.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1/#more-2828

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/30 21:13

سلام. با تشکر از مدیر عزیز از همه عزیزانی که واقعا حاضرند از ریشه مبحث را شروع کنند دعوت میکنم در آن بخش حاضر شوند. فقط آنجا قول جواب به متلک و بی حرمتی نمیدهم. مگر موارد خاص. مبحث ریشه ای به معنای این است که آنقدر به عقب برویم که شروع مطلب باشد و همگی به یک اندازه بدانیم و بدون پیشداوری شروع کنیم به یافتن حقیقت. نه آنکه کسی بیاید و قبل اثبات مطمئن باشد همان که خودش فکر میکند صحیح است. این دیگر اصلا به معنای مباحثه و اثبات نیست. به معنای به کرسی نشاندن آن چیزی است که "من" میگوید(من نوعی منظورم بود). بدرود.

پاسخ
نویسنده : 1نفر تاریخ : 1392/04/22 02:24

خیلی مردی....از گفتارت معلومه که انسان خوب و پاکی هستی
زنده باشی عزیز

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/30 21:19

سلام. میثم عزیز به پست جدید میرویم تا اینجا به اصل مطلب خودش بپردازد. سعی میکنم تا حد سواد پاسخ دهم. بدرود همه کسانی که در اینجا نظراتم را خواندند.

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/11/02 23:49

سلام دوستان عزیز ایتم آدرس سایتی که کلی کتاب در مورد بهاییت دارداما کتاب موردنظر بنده خدای قرن اتم که نویسنده آن محمد صالحی آذری می باشد کل کتاب 14 صفحه بیشتر نیست واگرهم وقت بگذارید کتابهای خوبی دارد ! http://bahaibooks.blogfa.com/post-33.aspx

پاسخ
نویسنده : عبدالله تاریخ : 1391/11/05 19:57

بسم الله الرحمن الرحیح خداوند(ج)تمام دنیاومافیهای دنیارا یعنی زمین وآسمان ستاره گان آفتاب ومهتاب رابخاطرحضرت محمدمصطفی (ص)خلق کرده است درلوح محفوض عرش معلی کلمه لااله الاالله محمدالرسول الله نوشته بود .که دنیاراخلق نکرده بود شمادوستان عزیزگمراه نشوید

پاسخ
نویسنده : عبدالله تاریخ : 1391/11/05 20:15

شمابگوید.خداوندج دنیاراچراخلق کرده است

پاسخ
نویسنده : عبدالله تاریخ : 1391/11/05 20:21

بسماالخ.. وماخلقت الجن والانس الالیعبدون

پاسخ
نویسنده : عبدالله تاریخ : 1391/11/05 20:26

من میخواهم بدونم حضرت بهاالله دراکادرزندان چه کارراانجام دادوچرازندان شد

پاسخ
نویسنده : عبدالله تاریخ : 1391/11/05 20:34

راستی کمی راجع به دین بهای معلومات بدهیدخوشحال میشوم.یعنی ازدواج چطوراست باکیها میتوان ازدواج کرددردین بهای

پاسخ
نویسنده : عبدالله تاریخ : 1391/11/05 20:43

چه شدکجاشدی .من بعضی چیزهای شنیده ام که پیغمبری شمادراکازندان بوده چرا

پاسخ
نویسنده : نبی زاده  تاریخ : 1391/11/05 20:56

من میخاهم بدانم بهایان نمازهم دارند یاخیر

پاسخ
نویسنده : سلام تاریخ : 1391/11/07 19:30

مگه بیت العدل قرار نیست نیازهای بشریت رو برطرف کنه و حقشون رو بگیره؟!! پس چرا دختر هوشنگ خ از شهروندان بهائی استان خراسان آخرش مجبور شده بخاطر هتک حرمت توسط پدرش به دادگاه جمهوری اسلامی ایران پناه ببره؟!!! برای همچین عمل شنیع و جنایت بزرگی بیت العدل چه چاره ای کرده که روح مجروح قربانی التیام پیدا کنه؟!

پاسخ
نویسنده : شهریار تاریخ : 1391/11/10 10:10

یه فرد بهایی در کنار مغازه بنده مغازه داره یه بحث بر سر بهائیت شد بنده گفتم اگر شما دچار یک بیماری ناعلاج شوید و تمام دکتر چه در ایران و چه در همان اسرائیل تون که قبلتون قطع امید ازت کنند و یکی از ما ها به تو پیشنهاد بدیم که بروید یا امام رضا(ع) یا کربلا ( بنده گفتم فرق نداره برای ما شیعه ها همه امام ها و پیغمبران آیت خدا هستند) و رفتی و شفا گرفتید آیا باز هم از فرق بهائیت خارج میشوید و به اسلام باز میگردید؟ فکر میکنید چی جواب داد ؟ اگر شفا هم بگیرم باز از بهائیت جدا نمی شوم! حالا شما قضاوت کنید با این تفکر جزمی چطور باید آنها را از گمراهی در آورد؟

پاسخ
نویسنده : شهریار تاریخ : 1391/11/10 10:45

یه فرد بهایی در کنار مغازه بنده مغازه داره یه بحث بر سر بهائیت شد بنده گفتم اگر شما دچار یک بیماری ناعلاج شوید و تمام دکتر چه در ایران و چه در همان اسرائیل تون که قبلتون قطع امید ازت کنند و یکی از ما ها به تو پیشنهاد بدیم که بروید یا امام رضا(ع) یا کربلا ( بنده گفتم فرق نداره برای ما شیعه ها همه امام ها و پیغمبران آیت خدا هستند) و رفتی و شفا گرفتید آیا باز هم از فرق بهائیت خارج میشوید و به اسلام باز میگردید؟ فکر میکنید چی جواب داد ؟ اگر شفا هم بگیرم باز از بهائیت جدا نمی شوم! حالا شما قضاوت کنید با این تفکر جزمی چطور باید آنها را از گمراهی در آورد؟

پاسخ
نویسنده : آرین تاریخ : 1391/11/11 05:16

خوب اگه راست میگه بره از همون بهاءالله شفا بگیره!

پاسخ
نویسنده : پیام تاریخ : 1391/11/24 22:32

تا انجا که بنده در دیانت مقدس اسلام تحقیق کرده ام افرادی که به تهمت زدن می پردازند انگار که زنا می کنند

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/12/02 21:03

سلام. اگر منتظر جواب از طرف بنده هستید به بخشی که برایش ایجاد شده بیایید. مدیر سایت مدتی قبل این را اعلام کردند.

پاسخ
نویسنده : کمال تاریخ : 1391/12/21 21:37

من که نفهمیدم کی راست میگه کی دروغ.

پاسخ
نویسنده : کمال تاریخ : 1391/12/21 21:37

من که نفهمیدم کی راست میگه کی دروغ.

پاسخ
نویسنده : سعید تاریخ : 1393/08/15 10:02

نفهمیدی؟!!!!!!!!!
کسی که یکبار بگه من نایب امام زمانم دفعه بعد بگه من امام زمانم چند وقت بعدش بگه پیغمبرم و بعد.... هر بار دعای جدید بکنه به جز دروغگو چیز دیگه ای میتونه باشه؟!!!!!!!

پاسخ
نویسنده : ک تاریخ : 1392/01/18 08:33

امیدوارم ریشه هر چی بهاییه خشک بشه و نابود بشن

پاسخ
نویسنده : من تاریخ : 1392/01/25 22:40

همه بهائيهاي نجس جاسوس اسرائيلهستند

پاسخ
نویسنده : homayoon تاریخ : 1392/01/21 02:18

با سلام
من با چند راس از اىنا تو يک اپارتمان زندگى ميکنم . ادمهاى دو رو دروغ گو . پول پرست . بى ادب. امروز تو راهپله يکى از پيره زناشون مستقيما به رسول اکرم . و مسلمانان ناسزا ميگفت . با اينا چيکار کنم ؟؟؟

پاسخ
نویسنده : من تاریخ : 1392/01/25 22:38

ببر توي دستشويي با نجاسات يكي بشه دنبال رفيقش مي گشته

پاسخ
نویسنده : محمد تاریخ : 1392/01/27 14:27

از خدا جوييم توفيق ادب
بي ادب محروم ماند ازلطف حق
بي ادب تنها نه خود را داشت بد
بلكه آتش در همه آفاق زد
وظيفه ما با آنها مقابله به مثل نيست بلكه دردرجه اول مانند رفتارحضرت محمد (ص) محبت وامر به معروف ونهي از منكر است تا متنبه شوند و دست از اعمالشان بردارند وبدانيد با توهين آنها وامثال آنها كوچكترين آسيبي به پيامبر وائمه ما نمي رسد .

پاسخ
نویسنده : هموطن تاریخ : 1392/01/26 22:19

من هموطن توام.هموطنی که تا یادم میاید تهمتهایی از این دست را خوانده ام وشنیده ام
در دینی بزرگ شده ام وتعلیم یافته ام که در مورد عفت گفته است

"ذره ای عفت وعصمت اعظم ازهزار سال عبادت ودریای معرفت است
به نظر شما خواننده عزیز این تعلیم با انچه که دربالا خواندید تشابه دارد یا منافات؟به هر حال انان که چنین ادعایی دارند باید برای ادعایشان دستکم یک نمونه داشته باشند در بین جمعیت نزدیک به نه میلیونی نباید سخت باشد فاعتبروا یا اولی الابصار

پاسخ
نویسنده : هموطن 2 تاریخ : 1392/01/27 16:59

بنده خود از يك بهائي شنيدم اومي گفت من از مسلمانها بقدري بيزارم اگر مسلسل داشتم بين آنها مي رفتم وهمه را به گلوله مي بستم وقتي تعجب مرا ديد گفت اما بهاءالله به ما چنين اجازه اي نداده است .البته حرف ايشان وسطرهاي بالا را نشانگرنسنجيده صحبت كردن و عجولانه قضاوت كردن مي گذاريم ازمديريت سايت هم خواهشمندم طبق تعريف منشور سايت از درج مطالب توهين آميز كه آرامش رابر هم ميزند جلوگيري فرمايند ولي از هموطن بهائي سوالي دارم نه ميليون بهائي را طبق كدام منبع رسمي ميگويند
از خدا جوييم توفيق ادب

پاسخ
نویسنده : بنده تاریخ : 1392/01/27 18:22

دین؟!تعجب
وسط دعوا نرخ تعیین می کنی؟ابرو
اول برادریت رو اثبات کن بعد ادعای ارث و میراث کن.منتظر

پاسخ
نویسنده : بنده تاریخ : 1392/02/04 00:20

آفریندست
زدی تو خال
جمله ای که گفتی با تعالیم دیگه بها منافات داره مثل هزار تا ساز دیگه ای که می زنه و همه ناکوکند!تعجب
این یعنی که بهاییت دین نیست یک آش شله قلمکار من در آوردیه.افسوس

پاسخ
نویسنده : بنده خدا تاریخ : 1392/02/31 13:51

سلام.من یه دوست بهایی دارم که کاملا متوجه هستم دین سست و بی اصصولی دارن.تنها چیزی که میتونم در حقشون بگم اینه خدابه راه راست هدایتشون کنه و ببخشتشون

پاسخ
نویسنده : zekrollahzeynali تاریخ : 1392/03/20 02:33

با درود به هموطنانم . یک موضوع کوچک .من اگر بخواهم راجع به اسلام بدانم باید بروم بین مسیحیان؟ شما که میخواهید از بهائیت بدانید اطلاعاتتان را از کجا گرفته اید .بدرود.

پاسخ
نویسنده : ضدبهایی تاریخ : 1392/03/04 12:08

این اقا زن دیگه میگیره.براینکه پسرهای زن اولش بزرگ بودن ونمیخواسته یه موقع به حکم خودش بیان بازن باباشون غلطی کنن, فلان کارو بازنبابا حرام میدونه!!!!اندازه خرنمیفهمن! بلانسبت خر.

پاسخ
نویسنده : امیر تاریخ : 1392/03/19 01:20

اگر اینگونه است که به بهائیان این همه ظلم می شود خود محکمترین دلیل است که قائم موعود اسلام و امم هنوز ظهور نکرده است

پاسخ
نویسنده : سعید تاریخ : 1393/08/15 10:04

احسنت به امیر

پاسخ
نویسنده : شهرام تاریخ : 1392/03/18 16:06

سلام
به نظر شما چرا یک بهائی در باره دینش فکر نمیکند . آیا فکر کرده و به نتیجه مثبت رسیده و یا اینکه از هرج و مرج در این خوشش آمده. خلاصه اینکه چرا از این فرقه احمقانه خارج نمیشوند اینها.
حتی اگر بی دینی را برگزینند که خیلی بهتر از این فرقه است .
اگر صفحه ای را هم به این موضوع اخصاص دهید مایه هدایت بیشتر خواهید شد . موضوعات شناخت بهائیت و احکام و امثالهم که ساسهاست مطرح است ولی راه به جائی نبرده است بهتر است شیوه جدیدی ارائه شود .

پاسخ
نویسنده : zekrollah تاریخ : 1392/03/23 15:40

با درود همیشه ظهور یک دیانت جدید با برخورد شدید اقوام وسران ادیان قبل مواجه بوده وبا انواع تهمتها سعی در کنار زدن ظهور جدید میکرده اند.این را میتوان در زمان ظهور اسلام ومسیحیت کاملا حس کرد.حتی بعد از ظهور اسلام این تهمت ها در حق یاران بیامبر ادامه یافت مثلا در حق حضرت علی انچنان تبلیغات منفی کردند که وقتی ایشان در مسجد کوفه ضربت خوردند و خبر ان به مردم رسید میگفتند مگر حضرت علی نماز هم میخوانده.دقت کنید امیرالمومنین.داماد بیامبر .اولین مومن اسلام ونماز نخواندن.خود ان بزرگوار فرموده اند فاصله بین حق وباطل چهار انگشت است.از چشم تا گوش.بهاییان خونشان از خون حضرت علی رنگینتر نیست واین اتهامات را با دل وجان استقبال میکنیم اما درجهان انصاف خداوند منتظر شما خواهیم بود.

پاسخ
نویسنده : هدایت تاریخ : 1392/04/07 10:55

آقای ذکرالله
بله هر ادعای جدید می تونه با بر خورد شدید مواجه بشه مثلا همین شیطان پرستی!

پاسخ
نویسنده : حمید تاریخ : 1392/03/20 18:41

بهائیت چرا با اسرائیل مشکل نداره چرا درخواست ویزاشون زود میاد چرا از بیت اعدل که توی اسرائیل جنایتکاره دستور میگیره چرا توی اسرائیل حق تبلیغ ندارین توی جلسه 19 روزه ما که میدونیم چی میگن چرا باعث شروع بی بندباری توی جامعه هستین چرا شیعه که حتی انیشتین اونو قبول داره درک نمیکنین اصلا چرا شیعه باید توی دنیا کشته بشه

پاسخ
نویسنده : shirin تاریخ : 1392/03/29 13:27

تقریبا همه نظرهارو خواندم و فقط اینرو میگم شاید کمکی کرده باشم تمام تاریخ پر از پیامبران بوده و کتابهایشان اما تمام این ادیان آمدن آخرین منجی را نوید داده است و اهل بیت اورا... اینها حتی با سند های قدیمی و تاریخی اثبات می شود می توانید بررسی کنید نمونه کوچک لوحی که از بقایای باقیمانده کشتی نوح رسیده که اسامی را حک شده دارد و می گویم که پیامبران معجزه دارند معجزه بهاییت چیست یک پیامبر پاکدامی کفایت نمی کند معجزه ای مثل قرآن نشانم بدهید که هنوز هم که هنوزه دانشمندان در آن حتی از علم های کشفی تازه به اثبات رسیده به سند دست یافته اند چطور می توانم معجزاتی که به عنوان یک تحصیل کرده مشاهده کرده ام و با سندومدرک دست یافته ام بگذرم و قبول کنم که فقط چون رسول بهایی شما می گوید ایشان خاتم الانبیا محصوب می شود

پاسخ
نویسنده : shirin تاریخ : 1392/03/29 13:33

اسلام من اسلام صلح و آرامش است دین همه علم های جهان است اعم از جامعه شناسی خوانواده هنر و حتی علوم پزشکی علم وکالت به عدل همه اینها را با دلیل های نوین و پیشینه اثبات می کنم ای بهایی تو چه داری برای گفتن ؟ اینکه تمام دنیا با عده ای سیاست مدار با اسلام می جنگند دلیل بر ضعف دین من نیست دلیل بر قدرتی است که از آن هراس دارند ما هیچ گاه به خفت تن نداده ایم جنگیده ایم هزاران کشته و شهید داده ایم اما شما چه کدام قیامتان ثبت تاریخ شده و حتی کدام واقعه اتفاق افتاده از سوی شما در دانشگاه های خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفته ؟

پاسخ
نویسنده : zekrollah تاریخ : 1392/04/01 10:57

با سلام خواهر گرامی اگر تمام نظرات را خواندهای من قبلا گفتم شما اطلاعاتتان راجع به بهاییت از کجا میگیرید ؟ مسلما از ضد بهاییان.چند کتاب از بهاییان خوانده ای؟ تاریخ نبیل را خوانده ای .مطالع الانوار .ایقان. هیچکدام؟ ایا رسول اکرم واقعا ماه را دو نیمه کرد؟ من که فکر میکنم بلند کردن ندای خداوند در میان اعراب وحشی از شق القمر سخت تر بود .همانطور که در این زمانه نیز کار سختی است.بدرود.

پاسخ
نویسنده : سعید تاریخ : 1393/08/15 10:09

حتی بهائیان هم به کتاب بیان و خیلی کتابای دیگه بهائیت دسترسی ندارن چون واقعا آبرو ریزی و بزرگترین باطل کننده بهائیته.

پاسخ
نویسنده : shirin تاریخ : 1392/03/29 13:51

باب – بابی و بابیت

۱۶۸ سال پیش جوانی ۲۵ ساله بنام علی محمد شیرازی در شیراز مدعی شد که او نائب خاص امام زمان و باب اوست ( باب به معنی در و واسطه ) و از طرف ولی عصر ماموریت دارد تا واسطه بین مردم و آن حضرت باشد و چون او ادعا می کرد باب امام زمان است خودش به علی محمد باب و هواداران او به بابی معروف شدند که بابیت هم در اصطلاح به همین معنی است .

۲- بهاء – بهائی – بهائیت

حسینعلی نوری مازندرانی جانشین دوم علی محمد باب ( بعد از میرزا یحیی ) به بهاء ملقب بود ونام او در بین بهائیان به حسین علی بهاء معروف گردید . به همین دلیل طرفداران او به بهائی معروف شدند که بهائیت هم به همین معناست . کلمات بهاء – بهیه – ابهی و بهاء الله همگی به نوعی اشاره به حسینعلی بهاء ( نفر سوم این فرقه ضاله ) دارد که بسیاری از بهائیان او را خدا می دانند و احترام زائد الوصفی برایش قائلند .

۳- تفاوت بین بابیت و بهائیت

همانگونه که ذکر شد هواداران علی محمد شیرازی معروف به باب ( بابیت ) و طرفداران جانشین دوم او حسینعلی بهاء را بهائی ( بهائیت ) می نامند.

در واقع از نظر محتوا و ریشه هردو گروه یکی هستند و تفاوتی بین بابی و بهائی وجود ندارد هر چند حسینعلی بهاء بدعتهای جدیدی را به بدعت های علی محمد باب اضافه کرد ولی تفاوتی بین بابی ها و بهائی ها وجود ندارد چرا که هر دو گروه معتقد به امامت و نبوت علی محمد باب هستند و بعضی از بهائیان هم او را خدا می دانند . - اغنام الله

اغنام الله (یعنی گوسفندان خدا) اصطلاحی است که بنیانگذار این فرقه ضاله ( علی محمد شیرازی معروف به باب ) در مکتوبات خود به آن اشاره کرده و بعد از او هم توسط جانشینان او مورد استفاده قرار گرفته است که در تمام گفته ها و نوشته ها منظور از اغنام الله بهائیان هستند. به نظر میرسد رهبران این فرقه ضاله بهائیان را گوسفندان خدا لقب داده اند تا خود چوپان آن ها باشند و در مواردی هم که ادعای خدایی کرده اند (مثل علی محمد باب که بعد از ادعای امامت ونبوت گفت من خدا هستم) منظورشان از اغنام «بهائیان»و منظور از« الله »خودشان بوده اند .یک بهایی جواب منو بده 1- آیا این نوشته هارو تایید می کنید یا نه ؟ 2- در دین ما اسلام و در کتابمان قرآن خداوند هیچ مسلمانی را به نام گوسفندان من خطاب نکرده و همیشه اورا از خود می خواند و می گوید من از روح خودم بر او دمیدم و به همه ملائک و جن دستور بر تعظیم به ارزش انسان داشته ؟ این اگر دین شماست پس ارزش انسانیتش کجاست ؟ حتی نکرده بگوید که انسانهای گنه کار گوسفند هستند

پاسخ
نویسنده : shirin تاریخ : 1392/03/29 14:05

می خواهم این را هم خاطر نشان شوم که من اسلام واقعی را میستایم نه اسلامی که به زور به خوردمان می دهند هیچ کس عالم مطلق یعنی خدای من نیست و هیچ مرجعی معتبر تر از قرآن نمی شناسم

پاسخ
نویسنده : zekrollah تاریخ : 1392/04/01 15:01

خواهر گرامی.ادعایبهایی بودن نمیکنم اما میخواهم بدانم در حد تحقیق چند کتاب بهایی خواندهای ویا با چند بهایی صحبت کرده ای . قبول داری هرچه اینجا نوشته ای از کتابهای ضد بهایی خوانده ای؟ من در بالاتر هم گفتم که ایا درست است اگر من بخواهم ازاسلام چیزی بدانم بروم واز مسیحیان یا یهودیان سوال کنم.نمیدانم شما که تمام نظرات را خواندی بالاخره نظرت راجع به اینکه بهاییان با خواهر ومادرشان ازدواج میکنند چیست .نمیخواهم از زیر جواب در بروم .فقط میخواهم بگویم مشت نمونه خروار است .اگر شما به این راحتی قانع شده ای که اقارب همان محارم است ویا چون ازدواج با زن بدر حرام شده یعنی اینکه خواهر و مادر حلال هستند انوقت سخت میشود اسم شما را محقق گذاشت.بدرود.

پاسخ
نویسنده : عبدالله تاریخ : 1392/04/02 08:08

zekrollah عزیز
با عرض ادب و احترام
بنده اگر اغراق نباشد حداقل 50 کتاب از کتب مورد تأیید بهائیان خوانده ام و هیچکدام ردیه نبوده اند کتابهایی همچون اقدس ( بهاء الله ) فرائد ( گلپایگانی ) اشراقات ( بهاء الله ) رحیق مختوم ( اشراق خاوری ) مائده آسمانی ، تاریخ نبیل زرندی ، بیست و سه سال ، ایام تسعه ، مبین ، بدیع ، قرن بدیع ، بیان فارسی علی محمد باب ، نظم اداری ، نظم بدیع ، گلشن راز ، رساله مدنیه ، صحیفه عدلیه باب ، تفسیر سوره یوسف ( احسن القصص باب ) سخنی کوتاه در دیانت بهائی ( احمد یزدانی ) جمال ابهی ، کلمات مکنونه فارسی ، قسمت هایی از مجموعه مناجات های عبدالبهاء ( البته قسمت هایی از این کتاب ) ، حضرت نقطه اولی ( محمد علی فیضی ) و چندین کتاب دیگر در این زمینه .
مطمئن هستم که شما که نه بلکه بسیاری از بهائیان نیز این کتاب ها را نخوانده اند چرا که اگر خوانده بودند صحت تمام این مطالب را تأیید می کردند .

پاسخ
نویسنده : ذکرالله تاریخ : 1392/04/02 14:15

برادر گرامی .عبدالله شما واقعا مطالبی که در این صفحه امده تایید میکنید یعنی اقارب همان محارم استوبهاییان با محارم ازدواج میکنند.راجع به اغنام الله هم جواب دارم ولی خواهشا اول جواب مرا در مورد مطالب این صفحه بدهید.جانتان خوش باد.

پاسخ
نویسنده : هدایت تاریخ : 1392/04/05 08:13

آقای ذکرالله

« آن معهد اعلی موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند بنابر این تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده».

منظور بیت العدل ، از این جواب به پرسش بهائیان که آیا اجازه ازدواج با محارمشون رو دارن یا نه چیه؟!

پاسخ
نویسنده : قندک تاریخ : 1392/04/08 08:01

سلام معلومه دیگه پیچوندن نداره! میگه هر چی میل خودتونه فقط جوابو پیچونده که خیلی ضایع تابلو نباشهمن نبودم

پاسخ
نویسنده : ذکرالله تاریخ : 1392/04/09 00:02

دوست گرامی اقای هدایت ممنون که بجای دو نفر دیگر نظر دادی .نمیدانم چرا دوست دارید مسئله به این سادگی را اینقدر بزرگ کنید .دوستمان افشین قبلا در این مورد توضیح داده.اگر ازدواج با زن بدر حرام شده خیلی بچگانه است که بگوئیم که خواهر ومادر حلالند .در مورد ازدواج با اقارب موضوع180درجه با فکر منفی شما متفاوت است.موضوع اقارب در باره این است که در دیانت بهایی ازدواج با نزدیکا مانند دختر عمو ویا خاله نکوهیده شده وازدواج باجنس دور توصیه شده واحتمالا جواب سوال کسی بوده که فکر میکرده ازدواج با دختر عمو یاخاله ممنوع است ولی چون این مورد از احکام نیست به اینده ویا خود نفوس سبرده شده.در مورد قسمت دوم باید بگویم سوال در مورد اقارب است نه محارم ودوست خوبمان مهامهر قبلا این سوال را نوشته بودند.جانتان خوش باد.

پاسخ
نویسنده : هدایت تاریخ : 1392/04/10 16:40

خواهش می کنم آقای ذکرالله .
از نظر شما اجازه ازدواج با محارم مطلب ساده ایست؟!

اینجا کاری به حکم زن پدر نیست
و من هم از خدامه که اینطور نباشه اما جواب رمزگونه و پیچیده بیت العدل آدم رو به این نتیجه می رسونه.

و آیا ممنوع بودن یا نبودن ازدواج با کسی ، از احکام نیست؟!!

و اگر اینگونه بود که شما می گید بیت العدل خیلی ساده می گفت ممنوع نیست!
ولی « آن معهد اعلی موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند ... »
در ازدواج با دختر عمو یا دختر خاله چه چیزی وجود داره که موقعیت مقتضی جواب دادن نیست؟!

پاسخ
نویسنده : ذکرالله تاریخ : 1392/04/17 20:31

هموطن گرامی اقای هدایت.برخلاف انکه کفتید از خدایتان است که اینچنین نباشد اما بنظر میرسد اصرار دارید چنین باشد ولی علیرغم میل شما بنده که ازخدا 47 سال عمر گرفته ام ودر دل این جامعه بوده ام چیزی در این مورد ندیدهام.خودم اصرار داشتم با اقوامم ازدواج نکنم .بابام هم با فامیل ازدواج نکرد وحتی بدربزرگم.خوب است بدانید که جناب حجت الاسلام همایون نویسنده این مقاله نیز هم در اخر به همین نیجه رسید .مانده ام که شما در این میان چه نفعی میبرید.واقعا این را دفاع از خداوند میدانید.قبلا هم عرض نمودم ادعای بهائی بودن نمیکنم با وجود اینکه میدانم اکثر دوستانی که اسم مرا اینجا میبینند مرا خواهند شناخت.بندهای هستم مانند خیلی از بندگان خدا با هزاران گناه.اما وقتی این مطالب را میخوانم نمیتوانم ساکت بنشینم زیرا اگر یک درصد هم بهائیت را دیانتی نوین بدانم حق مطلب را در اینجا مینویس تا اگر محققی از این صفحه گذر کرد وبدون جانبداری قصد مطالعه در دیانت بهائی را داشت حقی ضایع نشده باشد .در اخر از مدیریت سایت که برای اولین بار در ایران بعد از انقلاب جائی برای دفاع بهائیان ازخود را بوجود اورد کمال تشکر را دارم .جانتان خوش باد.

پاسخ
نویسنده : پیام تاریخ : 1392/04/07 08:01

ازدواج با اقارب غیر محرم که حل شده است و انجام هم می شه،دیگه سؤال کردن نداره! بنا بر این چیزی که مشخص نیست و مورد سؤال بهائیان هم واقع شده ازدواج با اقاربیه که محرمند و جواب بیت العدل هم همینه که می بینیم!

پاسخ
نویسنده : یک دوست تاریخ : 1392/04/04 09:17

سلام
میوه خانم لامعه لشکرلو که از بهائیت به آغوش اسلام آمد.
شهیدی که هر روز محاسبه نفس می کرد:
http://www.9day.ir/issue/1/104/5/%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85/%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87#10385/%D8%AA%D8%B0%DA%A9%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D9%87%D9%85%D9%87%20%D9%85%D8%A7%20%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%B1%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%20%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87%20%D9%86%D9%81%D8%B3%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF

پاسخ
نویسنده : - تاریخ : 1392/04/05 08:41

علی بلور چی هستم با 101 گناه!
http://www.shahidanekhodaiy.blogfa.com/post-6.aspx

پاسخ
نویسنده : - تاریخ : 1392/04/05 08:48

http://www.ketabnews.com/detail-20253-fa-1.html

پاسخ
نویسنده : متین تاریخ : 1392/04/10 21:05

نه حضرت عباسی اخه تو رو چی به بهائیت مردم آه ندارن با ناله سودا کنن تو داری از بهائیت دم میزنی

پاسخ
نویسنده : ندا تاریخ : 1392/04/12 01:59

هرکسى چه شىعه چه سنى چه بهاىى ىا هر فرقه ى دىگه مطالعه داشته باشىن همه مون مسلمونىم اشکال ما درست نخوندنه قرانه.

پاسخ
نویسنده : آگاه تاریخ : 1392/07/30 17:07

ندا خانوم! بهایی که مسلمون نیست بهاییت فرقه سیاسیه نه اسلامی :(

پاسخ
نویسنده : بهادر میهن رست تاریخ : 1392/04/25 09:33

دم شما گرم حاجاقا
اگر واقعا این افراد با مادر خواهر و... خود ازدواج می کنند نفرین خدا بر انان به واقع از ته دل میگوییم

پاسخ
نویسنده : بهادر میهن رست تاریخ : 1392/04/25 09:51

من امروز در مورد این دین حرف هایی شنیدم اول قبول نکردم اما زمانی که از یکی از نزدیکان مورد اعتمادم شنیدم که این سخنان حقیقت داره جدی جدی از این افراد متنفر شدم
اصلا جدا از دین اسلام یا هر دین دیگری ایا عقل ما اجازه چنین ننگی را به ما می دهد؟
ایا این کار حتی بین حیوانات که از عقل به دور هستند اتفاق می افتد
اهورا مزدا را سپاس میگوییم که به ما اموخته
پندار نیک کردار نیک گفتار نیک
این سه مورد راه درست زندگی است
واقعا برای طرفداران این ایین متاسف و برای خودم خوشحال هستم که بهایی نیستم
چه دنیای عجیبی است؟

پاسخ
نویسنده : بهادر میهن رست تاریخ : 1392/04/25 09:59

در جواب بعضی ها :
بحث سر دیروز و امروز این ایین و نوظهورییش نیست
بحث سر کاری است که حتی اگر بچه کوجک هم درک کند خجالت میکشد دلیل این خجالت اشتباه بودن این کار زشت است
بحث سر این است که حتی کسی که خدا را قبول ندارد چنین کار ناپسندی رو انجام نمی دهد
باز هم برای رهروان این ایین متاسف هستم

پاسخ
نویسنده : بهائ اللهی تاریخ : 1392/05/02 12:08

سلام
من خودم یک بهائی هستم , الان خواهر و برادر من باهم ازدواج کرده اند ما قانونی برا منع ازدواج با محارم نداریم
لطفا" توهین بی جا نکنید, حتما" خیری در این کار است که یکی از احکام شرعی ماست
البته آن ها با رضایت تمام و علاقه باهم ازدواج کردن خب کجای این امر اشتباه است :|

پاسخ
نویسنده : بای بای تاریخ : 1392/05/05 18:57

دیدید چقد الکی اسمون ریسمون بافتید بالاخره یه بچه پیدا شد راستشو گفتخمیازهخداحافظ

پاسخ
نویسنده : ذکرالله تاریخ : 1392/05/05 23:56

من خودم را خاک بای حضرت علی هم نمیدانم ولی اتان کاملا احساس میکنم چرا ایشان خانه نشین شد.وقتی انسان رذالت بعضی ها را میبیند که برای خراب کردن ایینی به هر دنائتی تن میدهند" اسم خود را بهائی میگذارند{ کاش لااقل اسم واقعی خودت ومحل سکونتت را میگفتی گر چه کامتا مشخص است که شما کی و چه کاره هستی} نمیدانم واقعا کار درستی میکنم جواب چنین افرادی را میدهم یا باید انها را به خودشان نه خدایشان {چون احساس میکنم انها از خدا بوئی نبردهاند } واگذاشت .کاش یکی میفهمید من الان چه میکشم .بدرود.

پاسخ
نویسنده : توکل تاریخ : 1392/05/08 15:53

برادران عزیز ، واقعا سر یک مسلمان واقعی از شنیدن این خزعبلات بهائیان خجالت می کشد . من از این آقای بهایی می پرسم : آیا شما خجالت نمی کشی که فردار بادختر خودت هم ازدواج کنی ؟ دست از این آیین ساختگی بردارید و به اسلام پیامبر عزیز اسلاتم و علی ( ع )ایمان بیاورید. کجا پیامبر اسلام و امام علی به همچین اعمال زشتی دست زدند . چرا خودتان را مجبور می کنید که برای نشان دادن خود به این تفکرات بسیار زشت دست می یازید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ
نویسنده : ن تاریخ : 1393/04/07 17:34

نکته ی اول این که حق با اواست و نکته ی دوم این که نباید دین هایی که ریشه ی الهی دارن با دین بی خودی مثل بهاییت

پاسخ
نویسنده : مهرداد تاریخ : 1392/05/18 10:25

اوهاوهاوه اینجوری باشه که واویلاست . وحشتناک هر کدومشون یه چیز می گن مگه تو کتابشون مشخص نکرده ؟

پاسخ
نویسنده : ذکرالله تاریخ : 1392/05/23 00:12

با درود. اولین بار که وارد این صفحه شدم فکر کردم میتوانم با بیان افکار وعقایدم تاثیری در نگرش کسانی که اینجا چیزی مینوشتند بشوم وحرف منصفانه ای بشنوم ولی بنظر میرسد حریف بعضی ها نمیشوم واین یا به دلیل محکم ومتین بودن ادله ایشان بود ویا اینکه ... .بگذریم فکر میکنم دیگر دلیلی نمیبینم که اینجا چیزی بنویسم زیرا اصل مطلب گفته شد وزیاده بر این موجب درازای این نوشتار میشود.فقط خواستم به دوستان منصفی که میخواهند در اینجا قضاوتی بکنند این قول مشهور را بیاد داشته باشند:مشک ان است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید. عقل را به گوشمان ندهیم و این بیان حضرت علی را بیاد داشته باشیم که فرمود:فاصله بین حق وباطل چهار انگشت است.از چشم تا گوش یعنی انچه که دیدی باور کن وانچه که شنیدی باور نکن.دیگر تصمیم با خودتان است که حق باشید یا باطل.منظورم این نیست که بهایی باشید یا مسلمان بلکه منظورم این است که ازاده باشید وفرهیخته ویا بسته وزبون. جانتان خوش باد.

پاسخ
نویسنده : شهاب  تاریخ : 1392/08/22 18:01

لعنت بربهاییت

پاسخ
نویسنده : [سوال] تاریخ : 1392/05/22 13:26

هیچ بعیدی نیس چون من از منبع موثق شنیدم مردشون اگه عقیم باشه زنشو همون موقع که زنشه یه شب میفرسته پیش یه مرد بهایی دیگه که ...خجالت

پاسخ
نویسنده : محمد صادق تاریخ : 1392/05/25 08:44

با سلام نکته ای رو خدمت دوستان عرض کنم و اون اینه که این مطلب کاملا صحیحه چرا که تمامی فرق ضاله برای جذب افراد مختلف از حربه لا ابالی گری استفاده می کنند.اینکه چرا بهائی ها از این فرقه دست بر نمی دارند کاملا روشن است چون از یک طرف به نوعی اصل اعتقاد به ماوراء رو که موافق فطرتشون هست دارند و از طرف دیگه آزادی افسار گسیخته را به همراه دارند.تاریخ نشون میده هرگاه در میان مسلمانان کسی اصل دین رو رد نکرد و از آن طرف قوانین شریعت رو سهل و اسان کرد، مشتری زیادی پیدا کرده، اگر تاریخ ادیان و فرق اسلامی رو نگاه بکنین کاملا به این مطلب پی میبرین که انسان هایی که هم می خواهند اعتقاد و لو ناچیزی داشته باشند و از آن طرف هر کاری هم انجام بدهند و به اصطلاح مجاز به انجام آن باشند به دنبال فرقه های اباحه گری می روند.مطمئن باشید این حکم مانند سایر احکام ساخنگی این فرقه هیچگاه از مبانی آن حذف نخواهد شد.همچنانکه همجنس گرایی در این گروه مجاز دانسته شده و ...
تا زمانی که انسان بخواهد راهی برای فرار از اوامر و نواهی الهی پیدا کند چنین فرقه هایی تشکیل می شود. خداوند به همه ما مسلمین حسن عاقبت عطا فرماید

پاسخ
نویسنده : ع تاریخ : 1392/06/02 00:21

وااااااایتعجب

پاسخ
نویسنده : ع تاریخ : 1392/06/02 00:21

وااااااایتعجب

پاسخ
نویسنده : من تاریخ : 1392/06/07 11:39

میدونی درنهایت هرکی پاسخگوی رفتار و کردار خودشه حالا خوب یا بد........

پاسخ
نویسنده : آگاه تاریخ : 1392/07/30 17:14

جناب من! اگه منظورت اینه که هر کی هر کار می کنه به کسی ربط نداره پس 124000 پیامبر اصلا برای چی اومدن و خیلیا شهید هم شدن مثل حضرت یحیی که بخاطر نهی از منکر شاه از فساد اخلاقی سرش رو از تنش جدا کردن؟!

پاسخ
نویسنده : استادی تاریخ : 1392/07/07 17:47

علمی وعالی

پاسخ
نویسنده : ريحانه تاریخ : 1392/09/01 19:39

شما كه روي عمر رو هم سفيد كرديييين!!! حالا اين خداتةنو كي افريده ننه باباشو كي افريده اصلا فكر هم ميكنيد شما؟ همه ي اينا بهونست برا خودتون دين ساختين تا با دليل پست و كثيف باشين تاحالا خداتون حاجت رواتونم كرده؟ ؟؟؟؟؟؟

پاسخ
نویسنده : بهراد تاریخ : 1392/09/10 01:29

از مكالمات فوق مي توان اين نتيجه را گرفت. كه دوران پاى منبر نشستن و باور كردن هر دروغى توسط مردم سر آمده. بيخود نيست كه آقايان تا اين حد از آگاه سازى مردم توسط ماهواره و اينترنت واهمه دارند

پاسخ
نویسنده : مهران تاریخ : 1393/10/19 22:49

ت ت ت به قول علی صادقی چی میییییگییییی!!!!؛))

پاسخ
نویسنده : یحیی تاریخ : 1395/03/28 17:53

گفته لااکراه امانگفته لا الزام.این دو باهم خیلی فرق دارند یعنی اگر چیزی الزامی هم باشد نبایددیگران رابه ان اکراه واجبارنمود ونه اینکه ان چیز الزامی بی ارزش باشد .پس دین زورکی نیست امادرعین حال لازم است ودرعین لازمی نباید دیگران را به ان اجبارواکراه کرد لذادرادامه ایه امده که(قدتبین الرشد...)

پاسخ
نویسنده : kk تاریخ : 1395/04/20 07:18

تا جایی که من میدونم درست تر اینه که بگیم نمیشه دیگران را به آن اجیار کرد چون مربوط به عقیده است و عقیده چیزی نیست که با اجبار بشه در کسی ایجاد کرد چون یک چیز قلبیه البته باید عقیده حق را داشت و این یک چیز دیگه است
پس اینکه بعضیا از این آیه برای هر کی هر کی بودن و هر جور خواستن عمل کردن استفاده میکنن استفاده غلطیه

پاسخ
نویسنده : فخرالدین تاریخ : 1392/09/15 06:55

سلام
مگه تو قران تو سوره بقره نیومده که میگه در دین هیچ اجباری نیست . پس هرکس رو به حال خودش بذارین . اونا هم خدا پرستن .

پاسخ
نویسنده : آگاه تاریخ : 1392/09/26 21:16

سلام
البته که در قرآن آمده است لا اکراه فی الدین، اما یادتان نرود که نباید قرآن را تفسیر به رأی کنید.
پس به تفاسیر مراجعه فرمایید.
و باید همه قرآن خواند ، نه تنها یک آیه آن را.
آیه 85 آل عمران نیز هست که می فرماید:
وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الإسْلامِ دِینًا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ : و هر کس جز اسلام آیینی برای خود انتخاب کند از او پذیرفته نخواهد شدو او در آخرت از زیانکاران است .
علاوه بر همه اینها بهاییت دین نیست و فرقه ای شرک آلود است.

پاسخ
نویسنده : محمود تاریخ : 1392/09/27 10:02

با سلام
دوستان اگه دقت كرده باشين كتاب هاي قبليي كه از طرف خداوند آمد(تورات و انجيل و... همشون توسط انسان دستكاري شد.ولي خداوند قرآن را حفظ نموده.اينها نتونستن قرآن را تغيير دهند مجبور شدن كتاب جديد بيارن...

پاسخ
نویسنده : ناشناس تاریخ : 1392/11/06 08:45

آقا محمود نظر جالبی بود. تا حالا به این قضیه فکر نکرده بودم. دقیقا همینطوره.

پاسخ
نویسنده : محمود تاریخ : 1392/09/27 10:06

از نظر وجدان انساني نه از نظر دينها اين كار قابل قبول نيست.حتي يك لاريك و بي دين هم كه در اروپا و آمريكا زندگي مي كند به اين ازدواج نميتونه فكر كنه چه برسه بخواد انجام بده

پاسخ
نویسنده : 1 انسان  تاریخ : 1392/10/12 07:46

لبخند]

پاسخ
نویسنده : وحيد تاریخ : 1392/10/26 16:38

اهل نمازاول وقت مومن وهمهربان البته مسلمان شدنشايدقبلابوده.ولي درحال حاضرچنين نيست زان بهايي مرودشت كه قبل ازانقلاب مسلمان شدن.خيلي نجيب هستن.

پاسخ
نویسنده : المپیادی تاریخ : 1393/11/23 20:04

تصحیح میکنم حتی یک لائیک

پاسخ
نویسنده : توکلی ید... تاریخ : 1392/11/16 22:34

موضوع قابل تأمل وازاین خیل بافهابعیدنیس!

پاسخ
نویسنده : ايران تاریخ : 1392/11/25 21:12

سعي كنيم به همه اديان ومذاهب وقوميتها احترام بزاريم،،انسانيتم هم يادمون نره ،مهربان و مهربان ومهربان

پاسخ
نویسنده : شاپور تاریخ : 1392/11/26 01:11

من با بهاییا هم کاربودم ادمهایی هستندبسیارموزی وخرافاتی وبسیاردورو اینهااگرزورشان میرسیدیکنفرشیعه رو زنده نمیگذاشتندفرست طلب وابزیرکاهند دروغ کم میگن چون میخوان گول بزنندو کاری میکنندکه باورکنی بهایی مظلوم است

پاسخ
نویسنده : شاپور تاریخ : 1392/11/26 01:22

جوانهای مابایدچشمشون روبازکنندوببینند که چه دامهایی برایشان پهن شده بایددقت بکنند وببینندچه سازمانهایی وچه کشورهایی پشت بهاییت و افکارپلیدانهاقرار گرفته اندوچه سناریوهایی تدارک دیده اندبایدبدانند که دین مبین اسلام کاملترین وپاکترین و اخرین دینی است که از طرف خدای پاک برای مامسلمانان بخصوص شیعیان ارزانی داشته شده است

پاسخ
نویسنده : مسلمان تاریخ : 1392/11/27 14:15

ای دوستانی که بهاییت را قبول دارید و از آن دفاع میکنید آیا هیچ اندیشیده اید که اگر یک درصد این آیین ساختگی باشد شما از دین خدا(اسلام) خارج شده اید و در آن دنیا حکم کافر را دارید؟ آیا تا به حال به این سخن قدیمی که(( تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها)) اندیشیده اید؟ آیا تابحال به دنبال چرای این مساله رفته ایدو عادلانه قضاوت کرده اید که آیا واقعا در مسیر درست قرار دارید یانه؟ من به عنوان بنده ای از بندگان خدا شما را به تحقیق بیشتروقضاوت عادلانه در آیینتان دعوت میکنم .

پاسخ
نویسنده : سرباز گمنام امام زمان  تاریخ : 1392/12/20 09:44

بهترین دین دینی است که انسان را به خدا نزدیک میکند فرقی نمیکند مسلمان باشی یا بهایی یا مسیحی یا زرتشتی فقط این رو بدون همه ی دین ها برای این وجود دارند که انسان رو از طریقی به خدا نزدیکتر کنند . به امید روزی که همه ی مردم با هر نژاد و هر قومیتی مانند دو. برادر در کنار هم زندگی کنند . جنگ و وحشی گری در تمام دنیا به پایان برسد . موفق باشید

پاسخ
نویسنده : محمود تاریخ : 1393/01/18 20:03

مسأله اینه که بهاییت دین نیست فرقه سیاسیه که خودشو دین جا زده

پاسخ
نویسنده : مستعار تاریخ : 1394/12/22 14:33

تمامی متنهارو تا به اینجا خوندم و واقعا متوجه شدم که هیچ شخص غیر مسلمانی تو این سایت پیغامی نگذاشته و افرادی که به اسم بهایی کامنت گذاشتند واقعی نیستند واقعا براتون متاسفم که یه عده جمع شدن که یه عده دیگرو خراب کنن تو دنیای امروزی یه نگاهی بکنید ببینید بدنامترین دین وآیین ومسلک کدام است من شرمم میگیره که میشینید و در مورد ادیان دیگه حرف میزنید از همون ابتدا جنگو خونریزی بود تا الان این میره تو منطقه اون بمب گذادی میکنه و برعکس
میدونم که متنم تایید نمیشه اگه اشتباه تایپی داشتم ببخشید

پاسخ
نویسنده : mahan تاریخ : 1393/01/01 12:42

طبق آیه ی شریفه ای در قرآن تنها دین مطلوب خداوندگار اسلام است منظور از مسلمان از زمان پیامبر به بعد نیس که اکنون به میلیارد می رسد حضرت ابراهیم مدت ها قبل از پیامبر می زیسته اما در قرآن مسلمان خوانده شده این حضرت یکتا پرست شناخنه شده و به حکم الهی کعبه را ساخته برای طواف آن و قبله ی تمامی مسلمانان این کعبه ی مقدسه است حال چگونه بهاییان به طرف آرامگاه بهاء نماز می گذارند و به جای زیارت خانه ی خدا به زیارت و طواف منزل او می پردازند دین اسلام از ابتدای تاریخ تا کنون اسطوره هایی دارد که در زندگی دنیوی و اخروی معصوم و پیروز و سر بلند بودند اما بهاییان به کسانی اقامه می کنند که تکلیف خود را با زندگی نمی دانند دینشان را وسیله ای برای به دنیا رسیدن قرار دادند یک روایت هم در مورد نزدیکی پسر و دختر بها خواندم که آمده بودند از پدرشون اذن بگیرند و او با لاقیدی گفت مورد ندارد مخم سوت کشیداز این روایت سرپرستان آنها یکتا پرست نیستند دنیا پرستند اگر یکتا پرست بودند نمی گذاشتند پیروانشان در گمراهی یه سر ببرند و دنیا ی دیگران را بخاطر طمع خود به آتش بکشند از هموطنان بهایی خوداستدعادارم که هیچ موقع بی دلیل چیزی را نپذیرند تحقیق کنید در مورد آیینتان و زندگیه کسانی که از بهاییت رویگردان شدند را مطالعه کنید من شیعه ی دوازده امامی هستم آخوند و ملا هم نیستم یه جوون بیستو چار پنجم اما از دوازده سالگی به بعد چشم بسته آیینمو نپذیرفتم هر روز مطالعه کردم تا اینکه فهمیدم دین اسلام بی نظیر است
اسلام به ذات خود ندارد عیبی/هرچه عیب است از مسلمانی ماست
بای

پاسخ
نویسنده : محمد تاریخ : 1393/01/14 21:36

من چند نفر بهایی میشناسم ولی نه با محارمشون ازدواج میکنن نه چیزایی که شما میگین اونا هم مثل ما آدمن و حق زندگی دارن مثلن حالا که ما مسلمونیم خیلی خیلی ادم هستیم نه هر کسی رو توی قبر خودش میزارن پس نگران نباشین که یه وقت نجس بشین

پاسخ
نویسنده : محمود تاریخ : 1393/01/18 20:11

ببین محمد گر چه حرفات یه جوریه می فهمی که چی میگم ؟ اما مثلا حرفای تو رو قبول کردیم .
حالا یه سوالو جواب بده اگه یه زن و مرد بهایی بچه دار نشن عیب هم از مرد باشه حکم بهاییت چیه ؟

پاسخ
نویسنده : را تاریخ : 1393/02/30 20:03

حکمش چیه؟تعجب

پاسخ
نویسنده : آدم تاریخ : 1393/01/21 23:52

بله ما که آدم هستیم شما رو نمی دونیم!

پاسخ
نویسنده : بنده تاریخ : 1393/04/20 17:38

اشتباه شما همینجاست
بحث بر سر اجازه تشکیلاته نه ازدواج یا عدم ازدواج یک بهایی چون شاید کسی فطرتا این کار قبیح رو نکنه نه بخاطر منع از سوی فرقه ضاله بهائیت
بهائیت یک چیزه و بهائی یک چیز دیگه

پاسخ
نویسنده : zahra تاریخ : 1393/03/24 11:14

سلام.به نظرمن این دین خیلی بی خوده چون داره برمی گرده به زمان جاهلیت.زمانی که هنوزپیامبرظهورنکرده بود.راستشوبخواین ماسراین فرقه توی بسیجمون زیادبحث کردیم وبه این نتیجه رسیدیم که درسته دربعضی ازمواردداره روی به اسلام میاره اماتمام حقایق ان نادرست هستش.این دین چطوردینه که خدای اون معلوم نیست؟؟؟؟حتی مربی مون گفت که اوناخدای خودشونایه ادم میدونندواقعاجای تاسف داره.واسع مردم اصفهان البته بعضیاشون متاسفم که خیلیاشون این دیناپذیرفتند:(

پاسخ
نویسنده : سعید تاریخ : 1393/03/27 07:57

بهائیت دین نیست و مردم اصفهان خیلی فرهیخته تر از این هستن که به چنین فرقه مسخره ای روی بیارن

پاسخ
نویسنده : ارسلان تاریخ : 1393/04/04 13:57

حمتون خدتونو بد نشون دادین جلو ی دین دیگه

پاسخ
نویسنده : سمانه تاریخ : 1393/05/04 15:45

خدا لعنتشون کنه

پاسخ
نویسنده : محمد علی تاریخ : 1393/05/24 21:41

بهاییت دقیقا همان چیزی است که شیطان میخواهد

پاسخ
نویسنده : مسلمان تاریخ : 1393/06/30 12:22

سلام . پذیرش هر اعتقادی توهین به شعور وعقل خود است. فرض کنید ده سال دیگر شیطان پرستها تشکیل اجتماع بدهند و بخواهند تبلیغات راه بیندازندباید گفت به همه عقاید و ادیان باید احترام گذاشت. گذشته از این ها دفاع، فقط از مرزهانیست بلکه باید از اعتقادات و باورهای خود که مورد تایید بزرگان و اندیشمندان نامی بوده است دفاع کرد. شما ائمه را قبول ندارید ابن سینا را که قبول دارید او هم اشتباه می کرده گاندی که قیامش را از واقعه کربلا متاثر میداند اشتباه می کرده است. با احترام به همه مذاهب اهل سنت، کلیمیان ، مسیحیان و زرتشتی های عزیز باید گفت مذهب تشیع تکمیل کننده هر اعتقاد موحدانه است ما سالهاست با ادیان توحیدی زندگی می کنیم اما فرقه انگلیسی و مرموز بهایی چیزی نیست که پذیرشش کاری عاقلانه باشد.

پاسخ
نویسنده : منتظر المهدی  تاریخ : 1393/07/17 00:53

اقای بهایی تاریخ
مطالب این صفحه را تا انتها خواندم بخصوص سوال و جوابهایی دوستان با شما خیلی برام عجیب بود شما مطمینید که یک فرد عادی و در جستجوی حقیقت هستید از کلام شما به سادگی می توان دریافت که شما یک فرد عامی نیستید که در جواب سوالش باشد بنظر شما یکی از مبلغان یا... بهاییت باشید کلامی که دارید سنگین است گویی تنها به این صفحه آمده آید که با استدلال نمایی و منطق نمایی دین خود را تبلیغ کنید و اصلا هم بدنبال جواب نیستید بلکه آمده آید تا چهره بهاییت را هرچه بیشتر موجه نشان داده و یارانی پیدا کنید من تحصیلات عالیه بالایی دارم ولی هنوز کلام شما را ندارم! گویی شما عمری را در حال سخن وری بوده آید به دوستان هشدار می دهم اینها مطالب یک فرد عادی نیست!

پاسخ
نویسنده : sakineh تاریخ : 1393/07/30 17:26

این فرقه کثیف نمی ارزه حتی یک ساعتم سرش بحث کنی فقط ان شاالله خدازمینو از هر چی اسرائیلی و بهائی پاک کنه امین

پاسخ
نویسنده : یه نفر.... تاریخ : 1393/09/20 17:52

خو خدارو شکر که از اون کثیفترم پیدا کردم.......تو!

پاسخ
نویسنده : م تاریخ : 1393/08/08 16:16

تعجب

پاسخ
نویسنده : بينا تاریخ : 1393/08/21 09:06

بهائيت براي جذب طرفداران بيشتر راه هايي پيشنهاد مي كند كه حيواني است!

پاسخ
نویسنده : سارای تاریخ : 1393/09/22 16:49

ببخشیدا آقای بهایی من زیاد سوال میکنم این پیشگوییاتون که همش غلطه این عباس افندی گف آمریکا تو جنگ جهانی اول شرکت نمیکنه که کرد گف ایران به زودی مهد بهاییت میشه 1قرن گذشت هنو خبری نیس گف قرن بیستم صلح جهانی میشه فرت و فرت جنگه امپراطوری تزار شکست ناپذیره که انقلاب روسیه شد کله پا شد گفت تا 24 سلسه از بچه هاش عهده دار رهبری میشن که اول راه خودش عقیم شد خخخخ که این باعث شد بیت العدل با 9نفر تشکیل شه..بی صبرانه منتظر جوابم جیگیلی

پاسخ
نویسنده : دانیال تاریخ : 1393/09/23 20:10

واقعا مطالب جالبی بود,من مسلمان هستم و از دین بهائیت متنفرم

پاسخ
نویسنده : najaf تاریخ : 1393/10/08 16:02

فرماسونر.بهایی.وهابی.صهیونیزم.داعش همه یکی هستند.الت دست.استکبار.کارشون جاسوسی.هیچ اعتقادی ندارند

پاسخ
نویسنده : حامد تاریخ : 1393/10/14 08:59

سلام
من هم یا نظر سایت موافقم چون اگر جواب مرکزشان نه بود خوب خیلی راحت میگفت نه تا شک و شبه هم برای کسی پیش نیاد

پاسخ
نویسنده : حامد تاریخ : 1393/10/14 09:05

ضمنا ببخشید فورمت نظرات سایتتان نیاز به اصلاح دارد چون پاسخها مشخص و قابل تشخیص نیست
موفق باشید

پاسخ
نویسنده : نیما تاریخ : 1393/10/14 19:20

مگه هنوزم کسی بهایی هست؟!!!

پاسخ
نویسنده : پوریا تاریخ : 1393/10/16 14:59

این جمله کاملا دروغ است . شما حتی یک منبع برای این حرفتون نیاوردید:
بیت العدل پاسخ داده «... تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده»!
http://www.chibegim.com/

پاسخ
نویسنده : 123 تاریخ : 1393/10/17 00:02

با سلام مچكرم مطالب مفيدي بود

پاسخ
نویسنده : محبوب تاریخ : 1393/10/17 14:10

اینکه شما سواد کافی و مطالعه درستی از متون خود ندارید تقصیر کارشناس محترم جناب آقای همایون چیست ؟؟؟
پاسخ بیت العدل به نقل از کتاب "انوار هدایت صفحه ۴۸۷ حکم ۱۲۸۹ آمده است .
البته شما بهائیان هم مقصر نیستید پرده های تعصب نگذاشته مطالب را آنگونه که هست ببینید .

پاسخ
نویسنده : امیر اکبرزاده تاریخ : 1393/10/26 10:11

پس میشه نتیجه گرفت این دین بهاییت به علت نداشتن اصالت درست خدشه دار است.

پاسخ
نویسنده : محمد شمس تاریخ : 1393/10/26 19:58

گذر ایام پرده ازحقایق پنهان برمیدارد ، جای تاسف است که عده ای دست نشانده انگلیس چگونه با دین و اعتقادات مردم بازی میکنند ، لعنت خدا بر عاملان و طرفداراران این فرقه ضاله

پاسخ
نویسنده : امیر تاریخ : 1393/10/29 15:22

از فرقه انگلیسی که فقط اسم دین روی خودش گذاشته بیش از این توقعی نیست اما چرا عده ای باید عقل و آینده خودشان را تباه چنین فرقه ای کنند؟! واقعا متاسفم!

پاسخ
نویسنده : فرانک تاریخ : 1393/11/05 12:58

اه چه فرقه چندشی

پاسخ
نویسنده : bahai تاریخ : 1393/11/10 17:45

vaghan motasefam baraye shoma ke be enteshare in akaazib mipardazid va say dar gomraah kardane mardom darid. khoda az zolme ahadi nakhad gozasht va motmaen bashid ba in goone eghdamate bahaei setizane be dine bahai komak mikonid. dianate jahaniye bahai dar hale haazer dovomin dine roo be gostareshe jahan ast.

پاسخ
نویسنده : اتو هان 2 تاریخ : 1393/11/12 02:18

حالا که اینجوره در حال حاضر من هم دومین فیزیکدان شکافنده هسته اتم در جهان هستم! کی به کیه؟

پاسخ
نویسنده : هموطن تاریخ : 1393/11/17 11:45

آقای اتو هان دو روز صبر میکربی بعد جواب میدانی که تابلو نشود از بچه های خود این سایتی،گرچه ماشاالله شماها از رو کم ندارید.

پاسخ
نویسنده : پویا تاریخ : 1393/11/14 17:49

ینی میخوای بگی مردم جهان انقدر خنگ شدن؟ جهان خیلی داغونه ولی نه دیگه انقدر!

پاسخ
نویسنده : رضا شیرازی تاریخ : 1393/11/19 16:25

اصلا مهم نیستند که پرداخته شوند.

پاسخ
نویسنده : میلاد تاریخ : 1393/11/24 13:59

واقعان تاسف آوره

پاسخ
نویسنده : zz تاریخ : 1393/12/19 11:28

شیطان پرستی دو قلوی بهائیت ؛ پرستش شیطان جن و پرستش شیطان انس

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1393/12/20 17:33

چرت بود عزیزم کسی که ازدواج با زن پدر را حرام میداند بطریق اولی اجدواج با خواهر مادر را هم حرام میداند

پاسخ
نویسنده : ر تاریخ : 1395/02/28 19:20

چه ربطی داره؟؟ به طریق اولی اش رو از کجا أوردی؟؟ هه حتما از ادیان قبلی! دیدی بهائیت دین من در آوردیه؟ تازه ادعا میکنه از همه کاملتره اونوقت این حکم مهم رو نگفته! واقعا که!

پاسخ
نویسنده : ناشناس تاریخ : 1393/12/25 14:19

فرقه ها برای از دست ندادن اعضا و زیاد شدن به هر قیمتی مجبورن اینجور باز عمل کنن

پاسخ
نویسنده : بردیا تاریخ : 1394/01/24 08:51

واقعا که چه فرقه مزخرف و کثیف و بی در و پیکری

پاسخ
نویسنده : محقق تاریخ : 1394/02/21 23:07

لبخندسلام,مصیبت مااین است.که به فرقه باطل اجازه بحث نمیدهیم.ویکجانبه محکوم میکنیم.اینکه هرفرقه راخارجی بدانیم.فرافکنی است.آیاعلت جاذبه بهاییت برخوردهای بدماوشرایط بداجتماع مانیست؟والسلام علی من اتبع الهدی

پاسخ
نویسنده : دانشجو تاریخ : 1394/03/28 14:58

آقای محقق من اتفاقی به این مطالب برخوردم اما این رو هم بدون که مبلغین فرقه ی ضاله همیشه دنبال انسانهای ضعیف از نظر فرهنگی اقتصادی و.... می گردند و هیچوقت با انسانهای غنی از نطر دانش به بحث و مجادله قد راست نمی کنند

پاسخ
نویسنده : فر تاریخ : 1394/04/01 17:29

آقا بهائیت جاذبش کجا بود؟!!!!!!! قهقهه

پاسخ
نویسنده : رادار تاریخ : 1394/02/24 07:23

بهتر است نظر مستبصرین را هم در این باره درج کنید

پاسخ
نویسنده : behy_13 تاریخ : 1394/03/25 01:27

نظرت دوستان برامجالب تر بود .با اطلاعات ناقص و با زبانهایی که درکش برای دیگری غیرممکنه بحث میکنن.تفکرات هرکس برای خودش محترمه و تراوشات مغز خوذدشو.بیان میکنه و نظر عموم نیست .هر دینی خوب و بد داره

پاسخ
نویسنده : خردمند تاریخ : 1394/04/08 18:25

دین اگه دین باشه بد نداره تعجب

پاسخ
نویسنده : فر تاریخ : 1394/03/12 22:56

"تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده" بََََََه بَََََََه چشمم روشن!@@

پاسخ
نویسنده : سارا تاریخ : 1394/04/03 17:08

یه فرد بهایی می تونه با یه مسلمان ازدواج کنه

پاسخ
نویسنده : خردمند تاریخ : 1394/04/08 18:03

معلومه که نهاوهوحشتناک مگه اینکه مسلمون بشه فرشته

پاسخ
نویسنده : پاسخ سارا تاریخ : 1394/04/10 09:38

خیر هیچ فرد بهائی حق ازدواج با مسلمانها را ندارد مگر اینکه مسلمان شود .

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1394/04/12 16:41

بهائیت چه می گوید؟

پاسخ
نویسنده : پرند تاریخ : 1394/04/19 22:38

دوستان این متن سراسر دروغ و تهمت بود خواهش می کنم اینقدر ساده نباشید و چنین تهمت هایی رو باور نکنید . در ایین بهایی ازدواج با محارم(شامل برادر،خواهر و...تمام انچه در سلام امده بعلاوهی همسر پدر )حرام است و انچه توسط بیت العدل فعلا به تصمیم خود بهاییان واگذار شده است ازدواج با "اقراب" است یعنی دختر خاله و پسر خاله و از این دست. این همه دروغ و تهمت برای چیست؟ اخوندهای گرامی از چه چیز ترس دارند که اینهمه دروغ میسازند و شابعه پراکنی می کنند؟؟ اگر ایین بهایی ناحق است خود بخود نابود است. ونیازی به توسل به راه های غیر اخلاقی برای تخریب ان ندارید . چرا که حق چو می اید باطل را نابود می کند . پس این همه ترس و وحشت شما چیست؟؟؟؟ تنها جوابی که وجود دارد این است که شما خودتان هم خوب میدانید که ایین بهایی حق است که تا کنون برای خاموش کردن نور ان از هیچ حربه ی حقیرانه ای فرو گذار نکرده اید . اما خاطرتان باشد:چراغی را که ایزد برفروزد/ هرانکس پوف کند ریشش بسوزد .
یاحق

پاسخ
نویسنده : وحید تاریخ : 1394/05/28 16:23

سلام عدد 19 برای بهاییها مقدسه،،،حالا ایه 29 و30 مدثر،،(28) ﻟَﻮﱠﱠﺍﺣَﺔٌ ﻟِﻠْﺒَﺸَﺮِ (29) ﻋَﻠَﻴْﻬﺎ ﺗِﺴْﻌَﺔَ ﻋَﺸَﺮَ (30) ﻭَ ﻣﺎ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎ ﺃَﺻْﺤﺎﺏَ ﺍﻟﻨﱠﱠﺎﺭِ ﺇِﻟﺎﱠﱠ ﻣَﻠﺎﺋِﻜَﺔً ﻭَ ﻣﺎ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎ ﻋِﺪﱠﱠﺗَﻬُﻢْ...
لوح نویسی برای مردم که 19 فرشته ی عزاب بر او مقرر میکنیم و در عدد انها دلیلی است،،،
باب معروف بوده به لواح چون معجزش دادن دست خطهاش به مردم به عنوان لوح بوده لواح بر وزن رقاص یعنی کسی که این کار را انجام میداده فاعل
این هم معجزه ی قران برای کسانی که در اون تدبر میکنن و تعقل

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1394/06/14 17:55

اخرین دین دینه اسلامه پیامبرانی که قبله اسلام امدن اطلاع دادن تو کتاب دست نخورده انجیل تورات وهمه کتابهایه پیامبران قبل اسلام امده توهیچ جای دنیا از هزار چهارصد سال پیش نمیتونید قرانی پیدا کنید که با هم فرق کنه ولی کتابهای مثله تورات چند مدل میتونید پیدا کنید ویا انجیل رو چند مدل میتونید پیدا کنید مثلا تو کتاب مسیحیت که انجیله نوشته شده مسیح پسر خداست ومیتونید تو انجیله دیگه پیدا کنید که مسیح خود خداست ویا نوشته شده مسیح هم ادمه که به قدرت خدا در شکمه مریم بدونه اینکه با مردی تماس داشته باشه ابستن شده که درستش همینه ما مسلمانیم همه پیامبران را قبول داریم ولی بهاییت که ساخته شده توسط انگلیس استعمارگر است نمیتونه قابل قبول باشه اقای که خودشو بهاعی معرفی میکنه کمی فکر وتحقیق میفهمی که کدوم دین حقه در ضمن کتابی که ناقض باشه که کتاب بهاییت ناقصه اون قسمت ناقصه باید حدس زد نوشته شده که نمیتوان با زن پدر ازدواج کرد خوب اینجا چی میشه حدس زد معلومه به جز پدر زن باهمه میشه ازدواج کرد همه هم شامله محارم میشه من با بهاییها سمنان برخورد داشتم از ویژگیشون اینه به هیچ کس اعتماد ندارند اصلا یه طوریند نوع نگاهشون ونوع رفتارشون فرق میکنه اکثرا عینک فروشی دارند من تا اونجایی که اطلاع دارم از اسراعیل وانگلیس حقوق می گیرند تا تو جمع ما مسلمانا میشنند شروع به بد بیرا گفتند میکنند خودشونو جایه مسلمان میزنند و میگند ما ای بابا این غیرمسلمانا از ما بهترند ما مسلماناهمه دروغو دزد کلاه برداریم تو کشورهایه غربی دروغ نیست فساد نیست کلاهبرداری نیست فقط میخوان خودمون از خودمون بدمون بیاد تا اونجا که اطلاع دارم تمامیه سایتهایه مستهجن صاحباشون بهاییند که داستانهای سکس با محارم رو میزارند همه بهاییند چون خودشون همچین کارهارو انجام میدن امیدوارم بخونید و استفاده کنید

پاسخ
نویسنده : هیچ کس تاریخ : 1394/07/22 10:40

ایا تا بحال به این فکر کردید که چرا قبله این جماعت در اسراییل میباشد.کلا صهیونیستها مردمانی نماد گرا وبرنامه ریزی میباشند و امروز اگه فکر وبرنامه ای دارند /حداقل برای نیم قرن دیگه برنامه ریزی میکنند ....حالا کمی بیشتر فکر کنیم یک چننین فرقه ضاله ومخرب عقاید مسلمانان که قصد زدن ریشه دین را دارند هیچ منطق واستدلالی را قبول دارند...دشمن خیلی ادعای هوش داره ولی باور کنید برای ما انسانیت واحترام به دیگران بزرگترین اصل میباشد که متاسفانه این از خدا بیخبرها به هیچ چیزی اعتقاد ندارند .حکایت اون یکی فرقه نجس وهابیت میباشد که بخاطر مخالفت واظهار نظر یک زن اونو در وسط خیابون با شمشیر گردن میزنند وکسی نه میبینه ونه انگ ضد حقوق بشری بهش میزنه /حال اگر یه قاچاقچی یا یه متجاوز به نوامیس مردم یا یه دزد وزورگیر در ایران محاگمه بشه ما میشیم قاتل و ضد حقوق بشر /خودتان قضاوت کنید وحد اقل با خودتان صادق باشید.امیوارم یک روزی بیاید که دراین دنیا همه با هم روراست وصادق باشند.....به امید خدا

پاسخ
نویسنده : وحید تاریخ : 1394/11/28 02:21

سلام عدد 19 برای بهاییها مقدسه،،،حالا ایه 29 و30 مدثر،،(28) ﻟَﻮﱠﱠﺍﺣَﺔٌ ﻟِﻠْﺒَﺸَﺮِ (29) ﻋَﻠَﻴْﻬﺎ ﺗِﺴْﻌَﺔَ ﻋَﺸَﺮَ (30) ﻭَ ﻣﺎ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎ ﺃَﺻْﺤﺎﺏَ ﺍﻟﻨﱠﱠﺎﺭِ ﺇِﻟﺎﱠﱠ ﻣَﻠﺎﺋِﻜَﺔً ﻭَ ﻣﺎ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎ ﻋِﺪﱠﱠﺗَﻬُﻢْ...
لوح نویسی برای مردم که 19 فرشته ی عزاب بر او مقرر میکنیم و در عدد انها دلیلی است،،،
باب معروف بوده به لواح چون معجزش دادن دست خطهاش به مردم به عنوان لوح بوده لواح بر وزن رقاص یعنی کسی که این کار را انجام میداده فاعل
این هم معجزه ی قران برای کسانی که در اون تدبر میکنن و تعقل

پاسخ
نویسنده : مریم تاریخ : 1394/10/26 12:37

سلام
من شیغه هستم و پیامبرم گفته که دین ما کامل ترین.ولی هیچ وقت خودش به هیچ دینی توهین نکرده.توهین کردن اصلا کار درستی نیست .وظیفه ما مسلمانان این است که به حدی زیبا رفتار کنیم که یک بهایی مجذوب دینمون بشه.با فحش و بد و بیراه گفتن فقط آبروی هر چی مسلمان میبریم.این روش تبلیغ اسلام نیست.

پاسخ
نویسنده : با حال تاریخ : 1395/02/20 07:50

سلام عزیز
نکته اینه که بهائیت اصلا دین نیست! فرقه ای است سیاسی با ادعای دیانت!

پاسخ
نویسنده : ترانه تاریخ : 1395/02/24 14:58

سلام مریم جون من هم با رعایت ادب موافقم اما اولا بهائیت دین نیست دوما تقصیر ما شیعه ها چیه که احکام این فرقه خودش عین توهینه ؟ یعنی نگیم چه احکامی دارن ؟ خوب تقصیر از خودشونه

پاسخ
نویسنده : مریم تاریخ : 1394/10/26 12:38

ببخشید شیعه

پاسخ
نویسنده : شهرام تاریخ : 1394/11/23 00:02

سلام تهمت راه ارشاد وهدایت نیست .دوستان مسلمان اگر نظر مسیحیان خارج از ایران را البته متعصبان را نسبت به اسلام وهم چنین یهودیان را میشنیدید شاید متوجه میشدید در اسلام اذدواج زن با زن حرام نیست این دلیل حلال بودن آن در اسلام است .خیر درآن زمان این عمل مرسوم نبود ذکری هم در مورد آن نشده اما در حرمت ازدواج با زن پدر از علما بپرس مرسوم بوده وحرام هم ذکر نشده در این دور حرام اعلام شد وآنچه حرام بوده هم حرام باقی مانده و این دستاویزی شد برای تهمت و افترا وخداوند بنا به اعتقاد خود شما جزای تهمت را خواهد داد . واگر کمی دقت کنید همین حالا هم داده دیده ای بصیرت لازم .و این اول راه است تا آخر چه شود

پاسخ
نویسنده : با حال تاریخ : 1395/02/20 07:53

سلام
این احکامو دقیقا از کجا آوردی شهرام جان؟؟!!

پاسخ
نویسنده : مرتضی تاریخ : 1395/03/02 14:25

تورو تواین جمع راه نمیدن که خودتو جزء این جمع میدونی

پاسخ
نویسنده : ناشناس تاریخ : 1394/11/26 00:13

دوست عزیزی که این متن را نوشتند یا به کلی از موضوعات مورد بحث بی اطلاع اند و یا به عمد چنین دورغ ها و افتراعاتی را ساخته و پرداخته اند. فقط میتوانم بگویم از اینکه نام خود را در میان آمار مسلمانان دروغ گو و تهمت زن می بینم شرمنده ام

پاسخ
نویسنده : با حال تاریخ : 1395/02/20 07:51

دوست عزیز
شما دقیقا از کجا میدونی تهمته؟؟

پاسخ
نویسنده : حسین  تاریخ : 1394/12/15 09:19

با سلام عزیزان من تحقیق کوتاهی کردم حتی با بهاییها صحبت کردم کلا چرند می فر مایندودر خیالند

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1394/12/16 02:41

درود
من یک مسلمان زاده هستم از خوزستان ، میخواهم دینم را به بهاییت تغییر دهم لطفا راهنمایی کنید .
با سپاس

پاسخ
نویسنده : ر.ج تاریخ : 1395/01/19 02:25

سلام. قبل از هر چیز، بروید مبانی استدلال، و مغالطه و منطق را یاد بگیرید و بخوانید. و درباره ی ادیان، تحقیق و قضاوت کنید. با عقل سلیم.دور از قضاوت کردن یک دین، یا حتی یک فرقه، بر اساس افرادی که داعیه دار آن هستند. از خدا میخواهم ما و شما را به راه راست هدایت کند.

پاسخ
نویسنده : با حال تاریخ : 1395/02/20 07:47

یه سلامی هم بکنیم به اون بهائی هایی که میخوان دوباره بهائی بشنچشمکنیشخند

پاسخ
نویسنده : وحید تاریخ : 1395/02/31 10:42

سلام عدد 19 برای بهاییها مقدسه،،،حالا ایه 29 و30 مدثر،،(28) ﻟَﻮﱠﱠﺍﺣَﺔٌ ﻟِﻠْﺒَﺸَﺮِ (29) ﻋَﻠَﻴْﻬﺎ ﺗِﺴْﻌَﺔَ ﻋَﺸَﺮَ (30) ﻭَ ﻣﺎ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎ ﺃَﺻْﺤﺎﺏَ ﺍﻟﻨﱠﱠﺎﺭِ ﺇِﻟﺎﱠﱠ ﻣَﻠﺎﺋِﻜَﺔً ﻭَ ﻣﺎ ﺟَﻌَﻠْﻨﺎ ﻋِﺪﱠﱠﺗَﻬُﻢْ...
لوح نویسی برای مردم که 19 فرشته ی عزاب بر او مقرر میکنیم و در عدد انها دلیلی است،،،
باب معروف بوده به لواح چون معجزش دادن دست خطهاش به مردم به عنوان لوح بوده لواح بر وزن رقاص یعنی کسی که این کار را انجام میداده،،فاعل،،
این هم معجزه ی قران برای کسانی که در اون تدبر میکنن و تعقل

پاسخ
نویسنده : مرتضی تاریخ : 1395/03/02 14:21

بهائیت یعنی نجس و کثیف ولجن بودن؛دینی که خون،سگ،خوک،مدفوع ادرارو حرام وکثیف
نمی دونه معلومه که نجسن،این کارونکن که بعدها پشیمون میشی

پاسخ
نویسنده : راهنما تاریخ : 1395/04/03 04:54

خب عزیزم برای بهائی شدن چند قدم رو باید طی کنی

قدم اول عقلت رو تعطیل کن!
قدم دوم به وجدانت بگو بخوابه!
قدم سوم بپذیر که علی محمد یعنی مهدی!
قدم چهارم بپذیر که حسینعلی نوری (بهاءالله) یعنی خدا!
قدم پنجم هر چی بیت العدل اسرائیل میگه بدون هیچگونه چون و چرایی بپذیر و عمل کن!
قدم ششم خودت رو برای آتش ابدی جهنم آماده کن!

خب عزیزم با طی کردن این شش قدم تو میتونی یک بهائی باشی!

پاسخ
نویسنده : حسن تاریخ : 1395/02/07 12:38

من فقط یک بهایی می شناسم . او حاضر نیست تحت هیچ شرایطی دروغ بگوید .حتی در زمانی که جانش در خطر است .ولی من مسلمانم و هر روز 100 دروغ می گویم /

پاسخ
نویسنده : بهروز تاریخ : 1395/03/06 11:40

اینکه چند تا خدا داریم و آدمی به اسم بهاالله خدای همه خداهاست دروغ نیست؟!

پاسخ
نویسنده : سیف تاریخ : 1395/03/07 08:58

اسلام بهت گفته دروغ بگو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسلمون نباید دروغ بگه
حالا با این حساب از خودت بپرس که یک مسلمون هستی یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ
نویسنده : رام تاریخ : 1395/02/25 20:19

ووویییییشرمنده

پاسخ
نویسنده : ali تاریخ : 1395/02/28 21:09

"حسینعلی نوری درباره حرمت ازدواج بهاییان گفته است«قد حرمت علیکم ازواج آبائکم، یعنی حرام شد بر شما ازدواج با زن پدرتان» و در مورد ازدواج با سایر محارم هیچ حکمی را ذکر نکرده است ."
چگونه مدعی نسخ اسلام می شوند در صورتی که برای اثبات مدعای خود به آیات قرآن تمسک می کند؟!

پاسخ
نویسنده : ali تاریخ : 1395/02/28 21:14

در اینکه این آئیین یک آئیین جعلی است همین بس که اعتقادات و احکام آنها منافات با روح معارف وادیان الهی دارد. چگونه ممکن است دینی اللهی باشد اما مروج فحشاء ومنکرات باشد
؟!
چگونه می تواند دینی اللهی باشد امابه خوی ستیزه جویی دشمنان خدا مهر صحت بزند؟!

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1395/02/30 11:37

هر کی از اسلام قهر میکنه میره برای خودش یه فرقه درست میکنه ب اسلام ضربه بزنه

پاسخ
نویسنده : یاسر تاریخ : 1395/03/19 11:34

سلام بحث های دوستان رو دیدم عقاید هرکس قابل تهما و احترامه فقط من یه سوال از دوستان حامی فرقه ها نه دین بهاییت دارم چطور میشه یه فرقه که از ظهورش چند سال نمیگذره میتونه دین نامیده بشه

پاسخ
نویسنده : یاسر تاریخ : 1395/03/19 11:44

اگه کشور ما به دیگر ادیان احترام نمیزاشت ما هم مثل کشور سوریه عراق افغانستان وحتی ترکیه دچار جنگ های فرقه ای داخلی میشدیم ببینید چه بلایی سر همسایه های ما امده دوستان هیچ کشوری به اندازه ایران امن نیست حتی قوی ترین کشور های دنیا

پاسخ
نویسنده : الهام تاریخ : 1395/08/20 11:30

لطفأ خودتون برید تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید. کاری که هر انسان عاقلی انجام میده. به این مزخرفات که راجع به دیانت بهایی گفته میشه اصلأ اهمیت ندید.
با تشکر

پاسخ
نویسنده : سیروس تاریخ : 1395/05/11 06:13

داش هرکی میخوادازبعضی کارایه این بهایی ها سر در بیاره بسم الله بیاد من اطلاعات بدم چون خوده من یه مدتی با این جونورا به اجبار هم خونه شدموشبوروزم با ایناسپری شده الانم یکیولازم دارم ازش بپرسم ببینم من چطورمیتونم خودمو پاک کنم اسیدخوبه یاسیانور؟؟؟؟؟؟

پاسخ
نویسنده : راد تاریخ : 1395/06/06 19:43

بهائیان خائنین گمراهی هستند که با فروش خود و ناموسشان به اهداف ویرانگر دشمن بزرگ انسانیت و عدالت، اسرائیل شنیع تن داده اند.
به نظر من باید فورا همه گمراهان رذل بهائی های رااز ایران بیرون کنند، حتی خون کثیف این پست فطرت ها را روی این خاک نباید بریزن،خاکی که خون شهدای حافظ جان و مال و ناموس این مملکت روی آن ریخته شده. ننگ بر شما جاهلین عصر جدید. حالم از این گمراهان بی همه چیز بهم میخوره

پاسخ
نویسنده : راد تاریخ : 1395/06/06 19:44

در رذالت فرقه ضاله بهائیت همین بس که اسرائیلی که دشمن شماره یک انسانیت، آزادی، و عدالت است، من باب حمایت از بهائیت افسار گسیخته... دیگه این اسرائیل ننگین رو کمتر کسی هست که تو این دوره زمونه زندگی کنه و نشناسه... ننگ بر اسرائیل و ننگ بر پیروان پست تر از خودش، بهائیان...

پاسخ
نویسنده : جاوید تاریخ : 1395/06/22 17:13

شما با حوزوی ها بیشتر مشکل دارید . برید مسائل خودتون رو حل کنید

پاسخ
نویسنده : یا صاحب الزمان  تاریخ : 1395/08/25 00:37

باسلام خدمت هم وطنان،
خداروشکر میکنم از اینکه جایی زندگی میکنم که غیر از دین اسلام و مذهب شیعه حرفی از ادیان دیگر نیست چونکه دین و مذهب من کاملترین است،
برای دین بهایی دعا میکنم که روز رستاخیز مورد بخشش خدا قرار گرفته و شفاعت رسول خدا شاملشون بشه چونکه بدجوری حسینعلی نوری گمراهشون کرده

پاسخ
نویسنده : یا صاحب الزمان  تاریخ : 1395/08/25 00:37

باسلام خدمت هم وطنان،
خداروشکر میکنم از اینکه جایی زندگی میکنم که غیر از دین اسلام و مذهب شیعه حرفی از ادیان دیگر نیست چونکه دین و مذهب من کاملترین است،
برای دین بهایی دعا میکنم که روز رستاخیز مورد بخشش خدا قرار گرفته و شفاعت رسول خدا شاملشون بشه چونکه بدجوری حسینعلی نوری گمراهشون کرده

پاسخ
نویسنده : مهدی  تاریخ : 1395/09/15 20:47

کتاب گنجینه حدود واحکام رو بخون عباس افندی ملعون رخصوص ازدواج بامحارم توضیح میده

پاسخ
نویسنده : سالار تاریخ : 1395/09/22 18:48

این لعنتیهای از خدا بی خبر دارند فرزندان ما را به ابتذال و فساد اخلاقی تشویق میکنند . معلوم نیست مجوز کتابهای این نجسها از کجا صادر میشود که به این راحتی مغز کودکان و جوانان ما را نشانه گرفته اند و سازمانهایی چون سازمان بهزیستی هم با تشویق این افراد به تجویز کتبشان میپردازند. فاران حسامی زن معلوم الحال بهایی میباشد که تحت عنوان به اصطلاح تجاوز و مسایل جنسی دارد به بچه ها یاد میدهد که اگر داییتان هم به شما تجاوز کرد اصلا مهم نیست چراکه شما باید او را به عنوان یک دایی مورد احترام قرار دهید. از یک طرف دیگر زهره صیادی یکی دیگر از بهاییان معلوم الحال که گندکاریها و کثافتکاریهای فراوانی را با پسرهای بهایی راه انداخته است در کتاب فاسدنامه ای به مغز کودکان معصوم با رنگ و لعاب و نقاشی های به اصطلاح شاد کودکانه نفوذ میکند و به بچه های بیگناه یادمیدهد که به اصطلاح عاشق هر کسی که بخواهند بشوند و اصلا مهم نیست که دین هرکس چه چیزی است و دخترهای مسلمان باید بروند با غیرمسلمانها ازدواج کنند.
کتاب فاران بهایی نجس در بازار با نام دوباره احساس خوب پخش شده است. و کتاب زهره صیادی فاسد و نجس که روابط نامشروع خودش را با نیما روحانی شیشوان در صورت قصه و داستان سرایی کودکانه چاپ کرده است با نام سسی و پنو در بازار پخش شده است. و بچه های معصوم و بیگناه ما دارند با اینگونه کتابها بزرگ میشوند!!! آری سسی همان مخفف سکسی میباشد.

پاسخ
نویسنده : سیمین تاریخ : 1395/10/10 20:28

واقعا چنین چیزی چاپ شده؟

پاسخ
نویسنده : یک مادر نگران تاریخ : 1396/01/30 11:22

بله چنین کتابی چاپ شده است و یکی از نویسنده گان ان دارد خارج کیفش را میکند و یکی دیگر دارد تبلیغ فساد و بهاییت را میکند و ما دست گذاشته ایم روی دست . این کتاب توسط مسعود روحانی سرحلقه مافیای عینک فردیس و پدر نیما روحانی شیشوان به صورت رایگان در فردیس پخش میشود. مرگ بر بهایی نجس. زهره صیادی باید سنگشار شود.

پاسخ
نویسنده : احمد تاریخ : 1395/09/30 03:53

بهاییان روابط آزاد جنسی دارند ،برادر با خواهر، داماد با مادر زن و پدر و دختر تنها نمونه ای از اعمال شنیع آنهاست

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1396/02/01 21:04

من هیچ تفاوتی بین دین اسلام و بهاییت ندیدم ۰ به نظر من لزومی نداشت دین جدید بهاییت به وجود بیاد که دین اسلام رو کامل کند ۰

پاسخ
نویسنده : هموطن  تاریخ : 1396/02/02 20:26

مانده ام چطور بعضی ها برای دنیایشان اینطور راحت خود را به دروغ وتهمت الوده میکنند و هیچ شرمی هم از خدا ندارند.

پاسخ