هر روز با یک پیام در :

شبکه حقیقت بهائیت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید . 

حقیقت بهائیت در ایتا : 
eitaa.com/baharoom

حقیقت بهائیت در سروش : 
sapp.ir/baharoom

حقیقت بهائیت در اینستاگرام :
instagram.com/baharoom1

حقیقت بهائیت در آپارات :
aparat.com/bahai

حقیقت بهائیت در تلگرام : 
telegram.me/baharoom
کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  7
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  67
دیروز :  2346
کل مشاهده :  3416892
تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

یک بهائی امروز در استان البرز بعد از تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام و عقاید شیعیان ، از بهائیت اعلام برائت کرد.
آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

با توجه به اختلالات پیش آمده در کانال تلگرامی حقیقت بهائیت ، تا اطلاع ثانوی می توانید اخبار و نوشته های ما را در پیام رسان سروش دنبال نمایید . آدرس : http://sapp.ir/baharoom
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
سال۱۳۹۹ سال جهش تولید
تازه ترین مقالات
1391/07/28 02:08

اعترافات سران بهائیت ( باب ) بر وجود امام زمان

اعترافات سران بهائیت ( باب ) بر وجود امام زمان
........................................................................
 امروزه بهائیان علی­محمد باب را موعود آخرالزمان و او را مبشر به ظهور فردی می­دانند که باید آن فرد حکومت جهانی را پیاده نماید و در تعبیرات باب به نام من یظهرالله معرفی گردیده­است. با توجه به اختصار این مقاله تنها به چند مورد از اسنادی که اثبات کند، علی­محمد باب در نزد بهائیان، موعود آخر الزمان می­باشد اشاره و سپس به نقض این ادعا در گفتار باب و نقد و بررسی آن اشاره می­کنیم که از آن به عنوان اعترافات باب نام برده شده است.
 
سند اول
  در کتاب تاریخ نبیل زرندی اینچنین آمده­است: هنگامی که ملاحسین به شیراز رسید، با مرد جوانی که عمامه سبز رنگ به نشانهٔ سیادت بر سر داشت، برخورد کرد. آن مرد بیگانه، ملاحسین را به منزلش دعوت نمود. بعد از اینکه آن جوان از ملاحسین پرسید در شیراز چه کار دارد، او پاسخ داد که برای یافتن قائم موعود آمده‌است. سپس آن جوان از ملاحسین پرسید که آیا نشانه‌ای برای شناختن او داری؟ ملا حسین نیز در پاسخ گفت: آری، ... حضرت موعود از خاندان نبوّت و رسالت است، از اولاد حضرت فاطمه­زهرا(س) است. سن مبارکش وقتیکه ظاهر می‌شود کمتر از ۲۰ و متجاوز از ۳۰ سال نیست. دارای علم الهی است، قامتش متوسط است از شرب دخان برکنار و از عیوب و نواقص جسمانی منزّه و مبرّا است. سپس میزبان جوان (همان سید علی­محمد باب) به او گفت: نگاه کن، این نشانه‌ها را در من می‌بینی؟ بعد از آن ملاحسین بشرویه‌ای چند نشانهٔ دیگر را از سید علی­محمد شیرازی درخواست کرد (از جمله تفسیر سورهٔ یوسف) و در نهایت به او ایمان آورد. بدین ترتیب ملا حسین بشرویه‌ای اولین مومن به باب گردید.[1]
 
سند دوم :  
  یکی از نویسندگان بهائی در کتاب خود می­نویسد: خصومت و عداوتی که بر اثر اعلان بابيّت بوجود آمده بود هنگامی شدّت يافت و مضاعف گرديد که آن مصلح جوان (علی­محمد باب) اعلام فرمود که همان مهدی موعودی است که حضرت رسول(ص) ظهور او را وعده داده­است.[2]
 
سند سوم :
  در کتاب نقطه اولی از کتب معتبر در نزد بهائیان (وممهور به موسسه ملی مطبوعات امری) زمانی که علی­محمد باب را در مجلس ولیعهد حاضر می­کنند، اینطور گفته شده­است که حضرت اعلی (علی محمد باب) در جواب ولیعهد فرمودند:
منم آن قائمی که مدت هزار سال است منتظر ظهور او می­باشید و به شنیدن اسمش قیام نموده، مشتاق زیارت و لقای او بوده­اید.[3]
 
سند چهارم :
 در همان کتاب و زمانی که علی­محمد باب را به جهت اعدام مهیا می­نمودند به نقل از وی نوشته شده­است: من قائم، موعود شما هستم. آیا جایز است هر جا که نام من برده شود به احترام من قیام کنید ولی با خود من این نوع معامله می­نمائید؟ از قهر خدا بترسید و بر فرزندانتان رحم کنید.[4]
 
سند پنجم :
  در این سند اوج مهدی ستیزی در بهائیت به نمایش گذاشته می­شود و سر[5] عبدالبهاء (عباس افندی) با ناجوانمردی هر چه تمامتر سعی در معرفی چهره­ای خشن از آقا و مولایمان می­نماید.
  عبدالبهاء در معرفی امام دوازدهم و موعود شیعیان می­نویسد: جمهور ناس منتظر موعودی خونخوارند و ولیّ ظالمی غدّار، مهديئی خواهند كه با سهم وسنان و شمشيری برّان سيلی از خون بيچارگان جاری و ساری نمايد و شب و روز مشغول به ضرب اعناق گردد و قطع رقاب فرمايد و بروجی از سرها بيارايد. ملك الموت باشد و آفت جانها گردد. خونريز شود، فتنه انگيز گردد، بنيان انسان براندازد. اطفال يتيم كند و زنان بيوه نمايد. اين را شروط حقيقت دانند و منتظر چنين موعودند.[6]
  حال که با نوع نگرش و طرز تفکر بهائیان در مواجهه با موعود آشنا شده و اشاره­ای به موعود دست ساز روسی نمودیم، بر ما لازم است تا آن روی سکه را نیز نمایان کرده و طومار موعود­گرایی در بهائیت و سوء استفاده­های سران بهائی از این واژه مقدس را در هم بپیچانیم. امید آنکه طالبان واقعی حق و حقیقت، تحری حقیقی حقیقت نموده و به دور از تعصب، بر منابع نوشتاری سران خود نگاهی از سر تأمل انداخته و قضاوتی بر پایه علم و عقل نموده و در مسیر نور ره یابند.
 
اعترافات سید علی­محمد شیرازی بر قائمیت حضرت صاحب الزمان(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع)
اعتراف اول :
  فاعرف ان له کان غيبتان باذن الله .......... و ان في الغيبه الصغري له وکلاء معتمدون و نواب مقربون و ان مدتها قضت في سبعين سنه و اربعه و عده ايام معدوده و ان في تلک الأيام کان نوابه روحي فداه عثمان ابن سعيد عمري و ابنه ابي جعفر محمد بن عثمان و الشيخ المعتمد به الشيخ ابوالقاسم الحسين ابن روح ثم علي بان محمد السيمري و أنهم کانوا في غيبته الصغري محالّ الأمر و مواقع النهي و ان الشيعه يرجعون إليهم في اوامر الهيه والشئونات القدسيه المشرفه من ناحيه المقدسه.[7]
)بدان که براي او (حجه ابن الحسن) با اذن خدا دو غيبت است ..... در غيبت صغري داراي وکلائي معتمد و نوابي مقرب بوده­است، مدت غيبت صغري سپري شد و هفتاد سال و چند روز معدود ادامه داشت. در اين ايام نواب آن حضرت روحي فداه: عثمان ابن سعيد و پسرش ابوجعفر محمد بن عثمان و شيخ معتمد ابوالقاسم حسين بن روح سپس علي بن محمد سيمري بودند؛ اينها در ايام غيبت صغري مرکز امر و مواقع نهي و مصدر فرمان بودند.)
اعتراف دوم:
  و اشهد ان بعد الأبواب الأربعه ليست له باب قد ورد في الحديث ........ و اشهد ان طاعتهم فرض و مودتهم عدل و من انکر احدا منهم فقد کفروا کان من الخاسرين.[8] (و شهادت مي­دهم که بعد از ابواب اربعه داراي بابي نيست ........ و شهادت مي­دهم که در ايام غيبت آن حضرت علمائي حافظ و نگهبان دين از طرف آن حضرت، حجت بر مردمند ......... و شهادت مي­دهم که طاعتشان فرض است و مودتشان عدل، و کسي که يکي از آنها را انکار نمايد کافر شده و از خاسران خواهد بود.)
  آري فراموش نکنيم اين جمله را از مقام حضرت رب اعلي (لقب باب) که اگر کسي يکي از آنها را (نواب چهار گانه امام عصر) انکار نمايد کافر شده و از خاسران خواهد بود.
اعتراف سوم:
  اگر کسي عمل کرده باشد به دين حضرت رسول(ص) در منتهاي عمل و اقرار به ولايت اهل بيت عصمت(ع) آورده باشد و لکن اعراض از حکم حسين ابن روح که يکي از وکلاي ايام غيبت صغري بوده نموده باشد شکي نيست که عملهاي او هباء منثور است.[9]
اعتراف چهارم:
  باب در نخستين کتابي که در تفسير سوره­ي يوسف مرقوم نموده، در مواضع مختلفي يا اقرار به قائميت فرزند امام حسن عسکري(ع) نموده­است و يا خطاب­هايي ‏به حضرت وليعصر(عج) داشته است و استمداد از حضرتش نموده که از آن موارد اين دو عبارت مي­باشد:
اللهُ قَد قَدَّرَ أن يَخرُجَ ذلِکَ الکِتابَ في تَفسيرِ أحسَنِ القَصَصِ مِن عِندِ مُحَمَّدِ بنِ الحَسَنِ بنِ عَليِّ بنِ مُحَمَّدِ بنِ عَليِّ بنِ مُوسَي بنِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد بنِ عَليِّ بنِ الحُسَينِ بنِ عَليِّ بنِ أبي طالِبٍ ‏عَلي عَبدِهِ لِيَکُونَ حُجَّةَ اللهِ مِن عِندِ الذِّکرِ عَلَي العالَمينَ بَليغاً.[10]
(به درستي که خدا مقدّر کرده­است که اين کتاب را در تفسير نيکوترين داستان­ها (سوره­ي ‏يوسف) از نزد محمد فرزند حسن فرزند علي ... فرزند علي بن ابي طالب بر بنده اش خارج ‏سازد تا از نزد ذکر (خود باب) حجت رساننده‌ي خدا بر اهل عالم باشد.‏)
اعتراف پنجم:
  آغاز گفتار نمود و مقام بابيت اظهار و از کلمه­ي بابيت مراد او چنان بود که من واسطه­ي فيوضات از شخص بزرگواري هستم که هنوز در پس پرده­ي عزّت است و دارنده­ي کمالات بي حصر و حد، به اراده او متحرکم و به حبل ولايش متمسک.و در نخستین کتابي که در تفسير سوره­ي يوسف مرقوم نموده، در جميع مواضع، خطاب­هايي به آن شخص غائب نموده و استمداد در تمهيد مبادي خويش جسته و تمناي فداي جان در سبيل محبتش نموده و از جمله اين عبارت است:يا بَقيَّةَ اللهِ قَد فَدَيتُ بِکُلّي لَکَ وَ رَضيتُ السَّبَّ في سَبيلِکَ وَ ما تَمَنَّيتُ إلا القَتلَ في مَحَبَّتِکَ .[11]
(اي بقية الله سراپا فداي تو شوم و به ناسزا شنوي در راه تو خشنودم و در راه محبت تو جز کشته شدن آرزويي ندارم ...)
اعتراف ششم:
  اين سخن جناب باب  که فاضل مازندراني از ‏ابلاغيه­ي الف ايشان نقل مي­کند نيز جاي تامل دارد:‏
و حجتک الحي الذي وجوده يبقي کل الخلق و يذکره بذکره کل الموجودات ان تحفظ غيبته و تقرب ايامه و اشهد ان اليوم کان حجتک محمد بن الحسن صلواتک عليه و علي من اتبعه.‏
(و حجت زنده­ي تو اي خداوند که وجودش موجب بقاي همه­ي آفرينش است و همه­ي ‏موجودات او را ياد مي­کنند (تو را سوگند مي­دهم که) غيبت او را حفظ کني و ايامش را ‏نزديک فرمايي و شهادت مي­دهم که امروز حجت تو، محمد بن الحسن است که درود تو ‏بر او پيروانش باد)
اعتراف هفتم:
  امام صادق(ع) مي­فرمايد: خداوند به قائم ما خصوصياتي از انبياء پيشين داده است: ميلاد او همانند ميلاد موسي است، غيبتش چون عيسي است و تاخير در ظهورش چون نوح است و عمر طولا ني­اش چون خضر است.[12]
اعترافی دیگر:
  فداک روحي الحمدالله کما هو اهله و مستحقه که ظهورات فضل و رحمت خود را در هر حال بر کافه عباد خود شامل گردانيده.شهدالله من عنده که اين بنده ضعيف را قصدي نيست که خلاف رضاي خداوند عالم و اهل ولايت او باشد.
اگر چه بنفسه وجودم ذنب صرف است ولي چون قلبم موفق به توحيد خداوند جلّ ذکره و نبوت رسول او(ص)و ولايت اهل ولايت اوست و لسانم مقر بر کل ما نزل من عندالله است، اميد رحمت او را دارم و مطلقاً خلاف رضاي حق را نخواسته­ام و اگر کلماتي که خلاف رضاي او بوده از قلمم جاري شده، غرضم عصيان نبوده و در هر حال مستغفر و تائبم حضرت او را و اين بنده را مطلق علمي نيست که منوط به ادعايي باشد.استغفرالله ربي و اتوب اليه من ان ينسب الي الامر و بعضي مناجات و کلمات که از لسان جاري شده دليل بر هيچ امري نيست و مدعي نيابت خاصه حضرت حجت الله(ع) را محض ادعاي مبطل و اين بنده را چنين ادعايي نبوده و نه ادعاي ديگر، مستدعي از الطاف حضرت شاهنشاهي و آن حضرت چنانست که اين دعاگو را به الطاف و عنايات بساط رأفت و رحمت خود سرافراز فرمايند، والسلام.[13]
 

[1]  ـ  اشراق خاوری، عبدالحمید؛  مطالع الانوار ( تلخیص تاریخ نبیل زرندی ) ، موسسه چاپ و انتشارات مرآت ، 124 بدیع، ص ۴۲ تا ۸۴
[2]  ـ بشیر الهی،ع؛ و سلیمانی،ف؛ ( مترجمان )، بهاء الله و عصر جدید، چاپ دارالنشرالبهائیه فی البرازیل، سال 145 بدیع  ،  ص 24
[3] ـ فیضی، محمد علی؛ کتاب حضرت نقطه اولی ، لجنه ملی نشر آثار امری  به لسان فارسی ، چاپ لانگهاین ، آلمان غربی، 143 بدیع، ص 290
[4] ـ همان ، ص 343 .
[5] ـ سر لقبی است که دولت انگلیس به پاس خوش خدمتی های عباس افندی به وی عطا کرد . همان لقبی که چندی پیش سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی نیز بدان مفتخر گردید .
[6]  ـ عبدالبهاء ،عباس؛ مائده آسمانی، ج5 ، ص 38
[7]  ـ فاضل مازندراني؛ اسرار الآثار، چاپ موسسه ملي مطبوعات امري، 124 بديع،ج2 ص 7 و 8
[8]  ـ فاضل مازندراني ؛ اسرار الآثار ،ج اول  ، چاپ موسسه ملي مطبوعات امري به سال 124 بديع ، ص 182
[9]  ـ باب،علي محمد ؛ صحيفه عدليه،ص6
[10]  ـ باب،علی محمد ؛ تفسیر سوره یوسف، ص2
[11]  ـ افندی ،عباس ؛ مقاله شخصی سیاح ، موسسه مطبوعات امری آلمان ، ص 3 و 4
[12]  ـ باب، علي محمد ؛ تفسير سوره کوثر، مطلع هفتم از قسمت پنجم و صدوق، اکمال الدين ،ص 352 تا 357
[13]  ـ گلپايگاني ،ابوالفضل(از مبلغين مشهور بهائ)؛ کشف الغطاء،  ص 204و 205 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

نویسنده : چرا بهائی نیستم تاریخ : 1391/07/28 08:46

با این وجود که علی محمد باب اعتراف به دروغ بودن ادعاهایش کرد باز از نشر انحراف دست برنداشت و این خود دلیل بر باطل بودن او است.

پاسخ
برچسب ها : 
گالری تصاویر