هر روز با یک پیام در :

شبکه حقیقت بهائیت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید . 

حقیقت بهائیت در ایتا : 
eitaa.com/baharoom

حقیقت بهائیت در سروش : 
sapp.ir/baharoom

حقیقت بهائیت در اینستاگرام :
instagram.com/baharoom1

حقیقت بهائیت در آپارات :
aparat.com/bahai

حقیقت بهائیت در تلگرام : 
telegram.me/baharoom
کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  376
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  2200
دیروز :  1427
کل مشاهده :  3523641
تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

یک بهائی امروز در استان البرز بعد از تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام و عقاید شیعیان ، از بهائیت اعلام برائت کرد.
آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

با توجه به اختلالات پیش آمده در کانال تلگرامی حقیقت بهائیت ، تا اطلاع ثانوی می توانید اخبار و نوشته های ما را در پیام رسان سروش دنبال نمایید . آدرس : http://sapp.ir/baharoom
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
سال۱۳۹۹ سال جهش تولید
تازه ترین مقالات
1391/08/01 21:46

موعود بهائیت و تقابل مهدویت در بهائیت با اسلام

موعود بهائیت و تقابل مهدویت در بهائیت با اسلام
.............................................................................
موعود در بهائیت از جایگاه ویژه­ ای برخوردار می­باشد؛ چرا که میرزا حسین علی نوری از پایه گذاران بهائیت خوب می­ دانست که برای اثبات مدعای خود نیاز به اثبات موعودی دروغین می­باشد و این در شرایطی است که فردی به نام سید علی محمد شیرازی این داعیه را مطرح و گذشته از پراکندگی در عقیده­ اش، خود را آن موعود معرفی می­کند.
  موعود دروغین
  سید علی ­محمد در روز اول محرم 1235 هجری در شهر شیراز متولد شد. پدرش سید محمدرضا و مادرش فاطمه نام داشتند.[1] چند سالی به مکتب رفت و علوم ابتدایی متداول را نزد ملائی شیخی مذهب به نام شیخ محمد عابد آموخت.[2] تفکرات این استاد شیخی مقدمه­ ای برای ادعایی بزرگ در زندگی علی محمد باب ایجاد کرد.وی در جوانی به همراه دائیش در بوشهر به تجارت پرداخت و در آن مدت کارهای عجیب و غریبی نیز از وی سر می­زد، همچون به روی پشت بام رفتن و در ساعات گرم بوشهر، نگاه به خورشید کردن و با آن سخن گفتن و این رویه سید، تا آنجا پیش رفت که مردم بوشهر گمان کردند که علی محمد، خورشید پرست شده است.[3]او از همان دوران دچار مشکلات روانی گردید که سرانجام به جنون ادواری وی انجامید و این جنون وی را به ادعاهای مختلفی وادار کرد و این ادعاها عامل فتنه ­هایی گردید و دولت وقت نیز که خاموشی فتنه ­ها را جز به اعدام باب ندید، سرانجام در تاریخ 28 شعبان 1266 هـ ق پرونده او را مختومه کرد.[4]
 
فهرست بلند بالای ادعاهای علی محمد باب
  ادعاهای علی ­محمد باب عبارتند از:بابیت و نیابت خاصه حضرت صاحب الزمان(عج)، ادعای قائمیت و موعود بودن، ادعای نبوت و پیامبری، ادعای الوهیت و ظهور خدا (به اسناد آن در مقاله ادعاهای علی محمد باب به تفصیل اشاره گردید)، با نگاهی گذرا به این ادعاها یک سوال فقط در ذهن خواننده نقش می­بندد و آن اینکه این علی­محمد شیرازی بالأخره کیست؟ یا بهتر بگوئیم چیست؟[5]
  ابوالفضل گلپایگانی مبلغ و نویسنده یکی از مهمترین کتب استدلالی در بهائیت، استاد جعل، دروغ و مغالطه در مورد علی ­محمد باب سخنی دارد که البته بهائیان خود از این سخن چیزی نمی ­فهمند، او می ­نویسد:ظهور قائم موعود، ظهور مقام ربوبیت و شارعیت است نه مقام وصایت و تابعیت.طبق گفته ابوالفضل گلپایگانی او خدا و دارای مقام شارعیت است یعنی دین جدیدی آورده است در حالی که هم­­زمان، همان قائم موعود هم هست. آری، جمع بین موعود قائم، با خدای صاحب شریعت، فقط و فقط از ابوالفضل گلپایگانی ساخته است.لذا لازم است ابتدا به علائم و نشانه­ های موعود حقیقی و مورد اعتقاد شیعیان اشاره و سپس به معرفی موعود دست ساز روسی  بپردازیم.
 
موعود حقیقی
  ابتدای بحث ذکر این نکته لازم و ضروری است که علائم و مشخصاتى که در سایر ادیان براى آن نجات دهنده بزرگ ذکر شده، در مورد مهدى، موعود اسلام، یعنى فرزند بلافصل امام حسن عسکرى(ع)نیز قابل انطباق است؛ زیرا مى ‏توان او را از نژاد ایرانى شمرد، چرا که مادر حضرت سجاد(ع) که جد امام زمان(عج) است، یک شاهزاده ایرانى به نام شهربانو، دختر یزدگرد، پادشاه ساسانى بود.همچنین مى‏توان گفت او با بنی­اسرائیل نسبت دارد؛ زیرا بنى­هاشم و بنى­اسرائیل، هر دو از نسل ابراهیم خلیلند.بنىهاشم از نسل اسماعیل و بنىاسرائیل از نسل اسحاق اند.با عیسویان نیز نسبت دارد؛ زیرا مادر حضرت صاحب الامر(عج)یک شاهزاده رومى به نام نرجس بوده که به صورت شگفت‏انگیزى خود را به امام حسن عسکرى(ع) مى‏رساند.[6]
  با توجه به احادیث رسیده از ناحیه معصومین شناخت آن مصلح امری ضروری و واجب می ­باشد و آن موعود به صورت دقیق و کامل برای ما معرفی گردیده شده ­است که به پاره­ای از آنها در چند بخش اشاره می­گردد.
  بخش اول شامل روایاتی است که اشاره دارند به نام حضرت و اینکه او همنام حضرت رسول اکرم(ص) است، دارای کنیه حضرت و شبیه ­ترین مردم به پیامبر اکرم(ص)در شمائل، گفتار و کردار می­باشد.در این مورد 54حدیث وارد شده ­است.[7]بخش دوم روایات با موضوع خصوصیات جسمی و ویژگیهای صورت حضرت می­باشد که 29حدیث در این باره موجود می­باشد.[8]بخش سوم از احادیث شامل علائم عمومی ظهور می­ گردد که در کتاب الفتن نویسنده نعیم بن حماد، متوفی 225 یا 228 ه ق (حدود 30 سال قبل از میلاد حضرت صاحب الزمان) به بیش از 200 حدیث اشاره کرده ­است و بخش­های دیگر احادیث عبارتند از:
ــ 225 حدیث از ولد امام علی(ع) می­باشد.[9]
ــ 202 حدیث از ولد حضرت صدیقه طاهره می­ باشد.[10]
ــ 208 حدیث از اولاد امام حسین(ع) می­ باشد.[11]
ــ 160حدیث نهمین فرزند امام حسین(ع) می­ باشد.[12]
ــ 197 حدیث از اولاد امام علی ابن الحسین(ع) می ­باشد.[13]
ــ 121 حدیث به اینکه هفتمین فرزند از اولاد امام محمد باقر (ع) می­ باشد.[14]
ــ 120 حدیث از اولاد امام جعفر صادق(ع) می ­باشد.[15]
ــ 121 حدیث از نسل امام موسی بن جعفر (ع) می­ باشد.[16]
ــ 111 حدیث از نسل امام رضا(ع) می ­باشد.[17]
ــ 109 حدیث از نسل امام محمد تقی(ع) می­ باشد.[18]
ــ 107 حدیث از نسل امام أبی الحسن علی بن محمد بن علی بن موسی الرضا(ع) می­ باشد.[19]
ــ 108 حدیث وارد شده است که نام پدرش حسن(ع) می ­باشد.[20]
ــ 148 حدیث ذکر شده مبنی بر حدیث یملأ الأرض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا. اشاره به اینکه تمام حکومتها سرنگون خواهند شد و مهدی(عج) حاکم من فی الأرض می ­شود.[21]
ــ 10 حدیث وارد شده که برای آن حضرت دو غیبت است و یکی کوتاه تر از دیگری است (اشاره به غیبت صغری و کبری در مورد آن حضرت).[22]
ــ 100 حدیث وارد شده در باب غیبت کبرای حضرت و اینکه این غیبت ادامه دارد تا پروردگار متعال اذن دهد خروج آن را.[23]
ــ 363 حدیث وارد شده است در باب عمر طولانی حضرت.[24]
ــ 13 حدیث در باب مخفی بودن تولد آن حضرت.[25]
ــ 10 حدیث در باب اینکه قیام آقا با شمشیر می­باشد ( یقوم بالسیف ).[26]
ــ 36 حدیث در باب نزول حضرت عیسی (ع) و اینکه  پشت سر حضرت ولیعصر (عج) نماز می­خواند.[27]
ــ 426 حدیث در کیفیت ولادت و تاریخ و معجزات زمان ولادت.[28]
ــ 15 حدیث مبنی بر اینکه حضرت دارای معجزات تمام انبیاست.[29]
و بسیاری احادیث دیگر در ابواب مختلف قیام و جوانب تشکیل حکومت جهانی ذکر گردیده شده­ است که قلم از ذکر تمام آنها عاجز است و آن مهدى موعود(عج) است كه به اين امر مهم جامه عمل مى ­پوشاند و به تعبير رهبر كبير انقلاب اسلامى ايران امام خمينى(ره): من نمى ­توانم اسم رهبر روى ايشان (قائم «عج») بگذارم، بزرگتر از اين است، نمى ­توانم بگويم كه اوّل شخص است، براى اينكه دوّمى در كار نيست، ايشان را ما نمى ­توانيم با هيچ تعبيرى تعبير كنيم اِلاّ همين كه «مهدى موعود» است، آن كسى كه خدا او را ذخيره كرده است براى بشر.[30] و حال با توجه به ادعای بهائیت مبنی بر توهم و خیال بودن اعتقاد به مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) و قالب نمودن علی ­محمد باب به عنوان موعود آخر الزمان چند سوال در ذهن طالبان حقیقت باقی می­ ماند و آن اینکه:
 کداميک از اين موارد به سيد علي محمد باب اشاره دارد؟؟؟
تحصیلات اکتسابی خود را در نزد شیخ محمد عابد و سید کاظم رشتی چگونه پاسخ می­دهید؟
اگر امام زمان آمده است پس یملا الأرض قسطا و عدلا کجاست؟
امنیتی که آن منجی با خود دارد چه شد؟
دو جنگ جهانی بعد از ظهور علی محمد چه معنایی دارد؟
جواب این همه ظلم و جور را در افغانستان، عراق، فلسطین، پاکستان، یمن و دیگر کشورهای دنیا چه کسی می­دهد؟
علی محمد شیرازی کی و کجا غیبت داشتند؟
نام پدر، مادر و نسب خود را چگونه توجیه می­کند؟
اگر به کم قانع شوند که ادعای قائمیت هست ادعای خدایی خود را چه می­گویند؟
مرگ علی محمد باب و خالی شدن زمین از حجتش چگونه قابل جمع است؟
از زمان آدم تا خاتم و تا به امروز کدام یک از انبیاء و یا ائمه به کمتر از چند ضربه فلک تمامی ادعاهای خود را پس گرفته است؟

[1]  ـ افندی ، عباس؛ مقاله شخصی سیاح ، موسسه مطبوعات امری آلمان ، ص1
[2]  ـ اشراق خاوری ، عبدالحمید؛  مطالع الانوار ( تلخیص تاریخ نبیل زرندی ) ، موسسه چاپ و انتشارات مرآت ، 124 بدیع ،ص 63
[3]  ـ  همان ، ص 66 و 67
[4] ـ اعدام علی محمد باب در منابع بسیاری از این فرقه وارد شده است که از آنها می توان به تلخیص تاریخ نبیل زرندی ، ص 548 . الکواکب الدریه فی مآثر البهائیه ج 1 ، ص 345 . مقاله شخصی سیاح ، ص26 . بهاء الله و عصر جدید ص 21 اشاره نمود .
[5] ـ ص س ه؛ حسینعلی روسی معروف به بهاء الله ، چاپ اول ، ص 28
[6]  ـ طاهری،حبیب‏الله ؛سیماى آفتاب، مشهور، قم، 1378، ص 126 - 125
[7]  ـ صافی گلپایگانی ؛ منتخب الأثر ، ج 2 ص 131
[8]  ـ همان ، ج 2 ص 136
[9]  ـ همان ، ج 2 ، ص 142
[10]  ـ همان ، ج 2 ، ص 146
[11]  ـ همان ، ج 2 ، ص 158
[12]  ـ همان ، ج 2 ، ص  164
[13]  ـ همان ، ج 2 ، ص 170
[14]  ـ همان ، ج 2 ، ص 173
[15]  ـ همان ، ج 2 ، ص 178
[16]  ـ همان ، ج 2 ، ص 181
[17]  ـ همان ، ج 2 ، ص 187
[18]  ـ همان ، ج 2 ، ص 191
[19]  ـ همان ، ج 2 ، ص 193
[20]  ـ همان ، ج 2 ، ص 202
[21]  ـ همان ، ج 2 ، ص 222
[22]  ـ همان ، ج 2 ، ص 236
[23]  ـ همان ، ج 2 ، ص 242
[24]  ـ همان ، ج 2 ، ص 272
[25]  ـ همان ، ج 2 ، ص 289
[26]  ـ همان ، ج 2 ، ص 315
[27]  ـ همان ، ج 2 ، ص 352 و ج 3 ص 158
[28]  ـ همان ، ج 2 ، ص 367 تا 431
[29]  ـ همان ، ج 2 ، ص 342
[30]  ـ  سخنان امام در نيمه شعبان 1360 در حسينيه جماران
 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

نویسنده : چرا بهائی نیستم تاریخ : 1391/08/03 23:53

آیا تا به حال بهائیان از خود نپرسیدند وعده داده شده بود وقتی امام زمان عجل الله ظهور کند جهان را عدل و داد فرا می گیرید و کل جهان یک حکومت پیدا می کند پس چه شد؟ علی محمد باب که نه عرزه تشکیل حکومت را داشت و از وقتی که آمد ظلم و جور تا به امروز بیشتر شده.

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1391/08/26 16:42

علی محمد باب؟؟ شوخیتون گرفته اون بره سواد یاد بگیره خیلی مرده

پاسخ
برچسب ها : 
گالری تصاویر