هر روز با یک پیام در :

شبکه حقیقت بهائیت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید . 

حقیقت بهائیت در ایتا : 
eitaa.com/baharoom

حقیقت بهائیت در سروش : 
sapp.ir/baharoom

حقیقت بهائیت در اینستاگرام :
instagram.com/baharoom1

حقیقت بهائیت در آپارات :
aparat.com/bahai

حقیقت بهائیت در تلگرام : 
telegram.me/baharoom
کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  17
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  75
دیروز :  609
کل مشاهده :  3402213
تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

یک بهائی امروز در استان البرز بعد از تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام و عقاید شیعیان ، از بهائیت اعلام برائت کرد.
آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

با توجه به اختلالات پیش آمده در کانال تلگرامی حقیقت بهائیت ، تا اطلاع ثانوی می توانید اخبار و نوشته های ما را در پیام رسان سروش دنبال نمایید . آدرس : http://sapp.ir/baharoom
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
سال۱۳۹۹ سال جهش تولید
تازه ترین مقالات
1391/10/28 12:20

نقد و بررسی کتاب اقدس

نقد و بررسی کتاب اقدس
...................................................................
سلام افشین جان از اینکه خودت را معرفی کردی خیلی ممنون این طوری حس دوستانتری به شما پیدا کردم وفکر میکنم شما انسان صادقی هستید ! من به طور اتفاقی وارد این سایت شدم وپایبند شما ودوستان خوب شدم بنده نه طلبه هستم نه حوزه رفتم ولی دوست دارم با شما فارغ از پیش داوری احساس مسلمانی وحس دشنمی با شما مباحثه نه گفتگو کنم بدور از هرگونه اهانت وگویا از امام علی (ع) نقل شده که ازنشانهای مسلمان صبر و تحمل دربرابرمخالفین است. از این که دیر جواب شما را میدهم مغذرت میخواهم مشکلاتم زیاد است .من الان حدود یک سال است که نماز میخانم آن هم اتفاقی برایم پیش آمد وقبلش هیچ ! ولی شما چطور آیا بعداز تحقیقات فراوان بهایی شدید یا بهایی زاده هستید ؟ تمام ادیان به منجی آخر زمان اعتقاد دارند ودر این زمینه یهودیان از افراطی تر عمل می کنند دوست من نقل مکررات نیست زحمت کتاب خوندن بخودت نده اینترنت که هست !؟ بعد هم نمیتوان به جد گفت که همه احادیث درست هستند که این علم حدیث میخواهد ! اما در مورد رجعت مسیح آیا حضرت عیسی (ع) زودتر به نبوت رسیدند یا حضرت محمد(ص) ؟ پس دوست خوبم شما دچار سوتفاهم هستی بعداز خاتم کسی به نبوت نمی رسد حضرت عیسی که قبلا مبعوث شدند و پیشاپیش قضاوت کردن نه رسم مسلمانیست نه رسم انسانیت !ازاین که نتوانستید بخاطر عقیده از تحصیل محروم شدی من جدا متاسفم و من اولین باری است که با شخص بهایی برخورد دارم شما راست میگویید ما هر چه شنیدم از مخالفین بوده پس شما میتوانید مارا راهنمایی کنی تا آنجایی که من میدانم کتاب شما اقدس نام دارد وفکرمیکنم شش فصل دارد درست است ؟ میتوانی کمی درموردش توضیح دهی ممنون میشم! قسمت اول: اولین واجب چیست؟:شناخت من قسمت دوم: ملاک هدایت و ضلالت:من قسمت سوم: انحصار خیر در من قسمت چهارم: ویژگی های" مشرق وحی"یعنی من قسمت پنجم: ابعاد عرفان من قسمت ششم: ادعاهای من ! مناسک و آیین های شما چگونه است چطور بهایی میشوید ؟ چطور ازدواج میکنید ؟ شما که خود بهایی هستید پس من از مخالفان ودشمنان شما مطالب به تحمیل و خورانده نمیشود ! منتظر توضیحات صادقانه شما هستم فعلا خداحافظ
 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

نویسنده : حسین تاریخ : 1392/09/03 02:04

باسلام و ادب .
چقدرزیباست که شمابزرگواران(مسلمان و بهایی)اینگونه آزادانه به بحث می پردازیدوهرکدام آراء و نظرات خودرابیان می فرمائید .شایسته ترآنکه آرامش و احترام رابیشتر رعایت کنید ودر مقام بحث ، مقدسات یکدیگرراباکلمات سخیف یاد نکنید .
به یادداشته باشیم که امامان ما همواره مخالفین خودرابا منطق و استدلال وهمچنین اخلاق شایسته به طریق هدایت رهنمون شده اند.
انشاء الله که به حرمت وآبروی امام زمان (عج)خداوند همه مارادرطریق صلاح وهدایت قرار دهد. آمین .

پاسخ
نویسنده : یوسف تاریخ : 1393/02/23 12:32

با سلام به همگی امیدوارم بتوانم بر صراط مستقیم باشم یافتن حقیقت هم ساده است و هم بسیار دشوار. مدتهاست تحقیق میکنم اکثر ادیان از هم ایراد میگیرند در حلیکه که ایرادات دین قبلی از دین ورسول جدید تکراریست وحتی این نوع ایرادات در قران بیان شده همچون دیوانه ساحر کذاب ویا داستانهای اساطیر خواندن است اما حقیقت چیست خداوند میفرماید ما به این قران بعضی را هدایت وبعضی را گمراه میکنیم این همه مسلمان با فرق و احکام مختلف همه برحقند وهمه احکامشان از قران است!! پرا احکامشان تغییر کرده ودر حال تغیر است آیا اسلام امروز با 500سال پیش یکیست چقدر از قدیم وهمین الان به رفتار حضرت رسول مخصوصا در مورد مسایل جنسی گرفتند اگر یکی از این مسایل جنسی را باب یا بها انجام میدادند ما اکنون چه میگفتیم آیا امامان ما نمیتوانستند خود را از زندان نجات دهند یا خداوند نمیتوانست امام حسین را نجات دهد یا نمیتوانست حضرت مسیح را نجات دهد فراموش نکنیم تاقرنها کسی جرات اظهار مسیحیت نداشت اما حالا چه؟!پس یه ظاهر نگرید همانطور که شیع سالیان سال در اقلیت وخفا بود والان هم در اقلیت است کمی بیشتر وبا دید عاقلانه تر بیندیشیمودر این راه ازخداوند یاری بطلبیم والله یهدی من یشا

پاسخ
نویسنده : وحید تاریخ : 1393/10/18 21:46

وقتی به کسی می گن دیوانه دو حالت داره یا واقعا دیوانه است یا نیست . کی گفته به هر کی بگن دیوانه پس حتما پیامبره ؟ مثلا می خوای بگی چون به باب می گفتن دیوانه پس پیامبر بوده ؟ کدوم رفتار جنسی ؟!!! تمام رفتار پیامبر اسلام صلوات الله علیه و اله بر اساس شرع بوده این خیلی بده که وقتی ادم کم میاره فرافکنی کنه
کسی که خودش توی اتاق شیشه ای نشسته به دیگران سنگ پرت نمی کنه !
نه شهید شدن امام حسین علیه السلام ایرادی داره نه زندانی شدن امامان حضرت عیسی علیه السلام هم که نجات پیدا کرد
ایراد وقتیه که خدا زندانی بشه ! یه جوری سوتی بهائ الله رو جمع کنید که وقتی افتاده بود زندان گفت من خدا هستم !
به قول خودت عاقلانه که می اندیشیم می بینیم یه ادم تازه اون هم زندانی نمی تونه خدا باشه !
خدا هر کی رو بخواد هدایت می کنه اما کسی که عقلشو به کار نندازه نباید توقع هدایت داشته باشه

پاسخ
نویسنده : اسلام ناب محمدی  تاریخ : 1397/12/15 05:17

میدون کلامتون ی جوک بگم
یه روز ی نفر می ره مسجد میگه من خدا هستم مردم نگاه میکنن بهش در حقش دعامیکنن که خدا شفاش بده بعد این مرد دوباره میگه من خدا هستم وبا اسرا میگه من در سلامت کامل عقلانی قرار دارم مردم میگن یه پولی به این بدین بره بازم اصرار میکنه مردم میگن قبل توهم ی نفر گفت من پیامبر گرفتیم زدیمش مردی که خودشو خدا معرفی کرده بود گفت خوب کاری کردید اونو من نفرستاده بودم .

پاسخ
نویسنده : حامد تاریخ : 1395/04/06 02:03

قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی و جاودانی است برای دین اسلام جاودانی بنابراین دیگر نیازی به کتاب جدید نیست

پاسخ
نویسنده : علی تربتی تاریخ : 1395/10/01 18:52

با این همه بحث چیزی دستگیر کسی نشد
یکی بمن بگه از اسرایل کسی دلسوز تر نبود واسه بها

پاسخ
نویسنده : باقری تاریخ : 1396/02/10 03:14

سلام علیکم.انجیل، کتاب پیش از خود(تورات)را تصدیق میکند و انحراف یهودیان را بیان میکند.قرآن، انجیل و تورات را تصدیق میکند و دلایل انحراف یهودیان و مسیحیان را بیان میکند یعنی میفرماید که بجای توجّه به خداوند یکتا، متوجّه بندگانش شدند و آنها را به پروردگاری گرفتند و بجای پیروی از احکام کتاب، از فقیهانشان تقلید کردند.حال سوال بنده این است که کتاب اقدس، انحراف پیروان ادیان گذشته خصوصاً مسلمانان را چگونه توضیح میدهد و پیشنهادش چیست؟ یا فقط قبله و احکام را تغییر میدهد؟

پاسخ
نویسنده : باقری تاریخ : 1396/02/10 02:35

سلام علیکم.دین خداوند آنست که بندگان را بسوی توجه به خداوند یگانه دعوت کند و آنان را به پیروی ازاحکامی که بر رسولش نازل شده فرا خواند.
مسیحیان بجای توجه به خداوند، متوجه بندهٔ او (عیسی ع)هستند در حالیکه انجیل آنان را به توجه بسوی خدا فرا میخواند.در بهائیت، توجه بسوی الله است یا بهاء الله؟
مخاطب دعای بهائیان کیست؟
البته مدعیان شیعه هم با مخاطب قرار دادن امامان در دعایشان، از توجّه مستقیم و خالص به خداوند باز ماندند و آنان را سمیع الدّعا قرار دادند.
ای بسا عیبی که بینی در کسان
خوی تو در وی همی باشد فلان

پاسخ
نویسنده : علی  تاریخ : 1395/10/01 18:49

با این همه صحبت اخر هیچیز بدرد بخوری توش نبود
لطفا یکی بگه دلسوز تر از اسراعیل نبود برای حمایت از بها

پاسخ
نویسنده : سروش تاریخ : 1391/12/14 16:50

شگفت انگيزتراز اقدس و مسائل مربوط به آن مسئله ديگري است كه بيت العدل سرگرم آن ميباشد.بعد از جمع آوري كشف الغطاءابوالفظل گلپايگاني و كواكب الدريه آواره كه توسط خود بهائيان منتشر شده بود. بعد از انقلاب اسلامي بهائيان بنا بر امريه بيت العدل كه بدون لم وبم لازم اجرا بوده وباعنوان پيام ارسال ميشود موظف به جمع آوري كتاب مستطاب اقدس و تصوير بهاءلله از منازل و كتابخانها وارسال آن به بيت العدل شدنند كه احتمالا در همين ايران پس از جمع آوري معدوم شده است .برهان بيت العدل سوءاستفاده اعداء و حر مت نظر به شمايل بهاءالله بود. جالب آنكه بعد از گذشته 34 ساله در مورد وجود نداشتن عكس بهاءالله دركنار عكسهاي عبدالبهاءو شوقي ازبهائيان گفتاري استماع مي نمائيدكه به افسانه مي مانندو گوينده آن را بايد متهم به تعصب كرد نه عدم آگاهي چون دربيان دليل مي شنويد:چشمان آن محبوب عالم داراي چنان سطوت وجبروت الهي است كه بيننده را قبض روح مي كند ويا به قدري قدرت لا يتناهي و اسراآميزي دارد كه بيننده را سحر مي كند .ولي چرا بها ئيان از خود و مسئو لين شان سؤال نكرده اند حرام بودن نظر به تصوير بهاءچرا به ناگاه در اين چند ساله اتفاق افتاده آيا بهاءوعبدالبهاءوشوقي نمي دانستندونمي تواستند حكم به حرام بودنش بدهند.و يا حكمش مشمول مقتضيات زمان ومكان است و نكوتر نمي باشد نمازي كه بسويي قبر بهاءدرعكاواقع دراسرائيل خوانده ميشود وتمام توجه نماز گزار بايد بسوي او باشد و بر طبق عقيده بهاءمظهريت ايشان واين كه خدا بايد در يك انسان باشد كه تفكر مادي آدميان آن رادرك نمايدواو كسي نيست جز شخص بهاء چه بهتر تصويرلاهوتي بهاء روبروي نماز گزار باشد تاتمركز محض متوجه به او گردد.طبق روايات شيعه124 هزار پيامبر از سوي خداوند آمدند تا بشر رابه پرستش خداوند يكتاآن ذات مقدس ازلي وابدي رهنمون كنند وانسان آفريده خود اشرف مخلوقات رااز پرستش نمرود ها فرعونها طاغوتها سنك وچوب اوهام بت پرستي نژادپرستي ....برهانند وبا فرستادن احكام آئين وروشهاي الهي آدميان رابه سر منزل كمال انسانيت هدايت كنند كه رشك ملائكه شوند.در جايي كه پيامبر اسلام محمد(ص)براي برطرف كردن توهم گروهي ميفرمايند:انا بشر مثلكم وبانگ رفيع لا اله الاالله كه شعار اسلام واديان توحيدي است متناوب به گوش جان ميرسد. ناله لا اله الا انا مسجون فريدگوش رامي آزارد وهر انسان آزاده ومومن يكتاپرست رادلخون وبه هوش كه جاهلات وخرافه به رنگي ديگر ظاهر شده است .بيت العدل قصد تراشيدن بت وخدايي ديگردارد.تصويرمنتسب به بهاء در سايت ها مرتبط موجود است وماچون بهايي نيستيم ديدن آن براي ما حرام نيست .سعي داريم منصفانه عكس راتشريح كنيم.عكس سياه وسفيدمرد ي حدودا50 تا55 ساله ريش بلند كلاه گردي بر سر موهاي بلنداز اطراف كلاه بيرون زده است بالا پوش يا جبه ضخيم برتن مصمم و جدي كمي اخمو نشسته برصندلي دست راست تكيه داده شده ودست جپ روي زانو مربوط به دوره ناصري طبقه متوسط جامعه قوميت شمال ايران.شايد اين تصوير احكام بعدي بهاءرادرمورد عدم گذشتن ريش بلند وموي بلند نقض ميكندوهمچنين او انساني معمولي است وآنهمه القاب پر طمطراق كه خود ومريدانش به او مي دهند محلي ندارد.بهائيت ملقمه اي از اوهام وخرافه مريد ومراد بافي تلفيق عرفان انحرافي شرقي ومسيحت وآموزهاي صهيونيزم قديمي كه امروزي بزك شده است .

پاسخ
نویسنده : ملیکا14ساله تاریخ : 1392/01/26 17:09

سلام به دوستان عزیزوهمچنین دوست بهایی.مطالب همه راخواندم وازاینکه به جمعی آمدم که موافق ومخالف به گفتگونشسته اندخوشحالم.دوست بهایی ازاینکه باکمال ادب درموردپیشوایت سخن میگویی متاثرشدم.هم اکنون 14سال دارم وعلم وآگاهی زیادی ندارم اماخوشحالم که من هم به نوبه خودم میتوانم نظردهم.دوست بهایی آیابه این معتقدی که دین بایدبرای همه سعادت وخوشبختی بیاورد؟آیااینچنین است؟آیابهاییت مایه سعادت شماست؟جزاین بوده که همیشه طردشده بودیدوهستید؟درجمع مسلمانان که میرویدبانفرت به شمامینگرند؟چراشمانبایدماننددیگران باشید؟آیاشماشایسته محبت نیستید؟آخراین سعادت است؟خودتان گفتیدکه به توهینهاعادت کرده ایداماحقتان این است؟هیچوقت نمیتوانیدسرتان رابالابرده بگوییدبهایی هستیم لذانتوانستیدمدرک قانع کننده بیابیدومتاسفانه بایدبگویم بهاییت مانندسکه ای دوروست که پیروان خودرادرمیان دریای پرطلاطم زندگی رهاکرده.میگوییدوحدت عالم انسانی تاسیس کردیداماعبارت های متناقضی هست که آنرانقض میکندبه علاوه وحدت عالم انسانی 1400سال پیش درقران مطرح بوده وبهاییت تنهادرقالبی جدیدگرداورده.بیشرمانه است که بشری راخدادانسته واوراقبله دانسته اید.زیراایشان خودراخدای جهانیان دانسته ومدارکی دردست هست تاثابت کند.ایشان فرموده بهشت دیدارمن وجهنم نفس توست مشرک شک کننده.چه بی حرمتی ازاین بالاتر؟بعلاوه این همه ناسزاگویی دیگرچیست درکتابهای شما؟چه کسی راپیشوای خودقراردادید؟مگراین بهاالله نبودکه به جان برادرش صبح ازل افتادوهرچه ازدهانش درامدبه اوگفت؟مگراوملاقات بهایی وغیربهایی راحرام ننمود؟این است عالم انسانی؟حتی سروصدای خودشان هم درامد.دوست بهایی تقصیرتونیست که درخانواده ای بهایی هستی تقصیرت ان است که باتمام مدارکهای موجودبازحرف خودرامیزنی.برایم عجیب است که چراخودتان تاکنون متوجه نشدید؟مامسلمانیم نه فقط چون اینگونه زاده شدیم چون ماخودتحقیق نموده وبرایمان واضح شد.اماآیاشماهم تحقیق کرده اید؟خیر.دوست عزیزچشمانت رابه حقایق بازکن وبریگانه خداتوکل کن.لطفانظرت رابنویس اگربخواهی تمام ضدونقیض هارادانه دانه میگویم.موفق باشی.

پاسخ
نویسنده : اسلام ناب محمدی  تاریخ : 1397/12/15 05:10

ملیکا شما خیلی آدم دانایی هستی و ذهن خیلی بازی داری من به نوبه خودم از نوع حرف زدن شما و بیان مطالب شما بسیار آموختم ممنونم
کسی هستم که قطره ای از اقیانوس جهان اسلام هم به حساب نمی آید

پاسخ
نویسنده : سروش  تاریخ : 1391/12/14 15:28

بنابه گفته بهائيان كتاب مستطاب اقدس كتابي است كه ازسوي خدانازل شده است وبرابري با قرآن مي نماييد.اقدس كتاب احكام است .گنجينه حدود احكام كتابي كه بعد ازاقدس با استناد به آن احكام الله رامختصري بيشتر توضيح داده است .در زمان ولي امرالله شوقي وقتي سوالات در مورد نقصان احكام زياد شد شوقي رباني آن را ارجاع داد به تشكيل بيت العدل زيرا بعضي از احكام الهي به مقتضاي زمان ومكان قابل تغير وتبديل ومتغير است .همچنين بيت العدل اعظم الهي كه ملهم به الهامات غيبي بوده و مقام شارعيت را دارا مي باشد يعني مقام انبياءاولعزم وروح بهاءالله در جمع 9 نفره بيت العدل حاضر وناظر ميباشد.پس بشارت به بهائيان اگر چه وعده باب در مورد تكميل كتاب مهيمن بيان فارسي و عربي كه بايستي توسط من يظهرالله كامل شود تحقق نيافت وعود الهي دراين دور اعظم الهي باعث امتيازه بهائيت نسبت به اديان قبل بوده و هست چه بيت العدل عنقريب بعد از بيش از 150 سال با تكميل و تصحيح كتاب اقدس تشنگان درياي معرفت را سيراب خواهد نمود و تا آن زمان بهائيان نسبت به احكامي كه مشخص نيست مختارند متناسب به انصاف خود عمل نمايند.

پاسخ
نویسنده : اسلام ناب محمدی  تاریخ : 1397/12/15 04:56

چه قشنگ حرف میزنی چرا تو کتاب ننوشتی یک کتابم تو بنویس به نام اطهر به معنی پاکیزه ترین هرکی میاد یه چیزی بنویسه میگه پیامبرم فقط بلدین طوری حرف بزنین که سر در گم کلمات بشن مردم و میتونن با شما بحث کنن.

پاسخ
نویسنده : عشقي تاریخ : 1391/12/13 08:47

قرآن كتاب آسماني مسلمين است .ومي توان به جرات گفت دربيشتر كتابخانهاي دنيا موجودوقابل دسترس ميباشد .اقدس كتاب آسماني بهائيان است .و به قلم معجزشيمم جمال قدم (بهاءالله)عز نزول يافته است. بنابه اعتقاد بهائيان اقدس نيز مانند قرآن بزرگترين معجزه آورندش ميباشد.اين درحاليست نه تنها اغيار (نسبتي كه بهائيان به غيربهائيان ميدهند)بيشتراحباء(بهائيان)نيزموفق به زيارت اين گنج الهي نشده اند.وآيات اقدس رابه صورت موردي دركتب وجزوات امري خواندن.زيرابه گفته اهل بهاءاين كتاب كميباب نه ناياب ميباشد.حال اين سوال پيش ميآيد كه اقدس مهمترين كتاب بهائيت ناسخ تمام كتب آسماني ماضيه وخارق تمام خرافات واوهام بشريت كه درظاهر كتابي كوچك و جزوه مانند 40الي 50 صفحيست چاپ نمي شود.درمقابل كتب نفردوم و سوم وچندم بهائيت كه آسماني نيست و صفحات بيشتري نيز دارد چندين بار چاپ شده است .آيا اين ظلم نيست كه بعداز150 سال بيت العدل الهي( مركزراهبري بهائيان درحيفا اسرائيل ) جويندگان حقيقت رامحروم ازمطالعه بدون واسطه اقدس نموده است .و بجايي كشيدن نقشه هاي 1 الي 10 ساله(بيت العدل همواره مشغول تبيلغ بهائيت وسوداي جهاني سازي بهائيت در مقابل اسلام ومسيخيت است)عقايد كامل باب وبهاءرامنتشر نمائيد.

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/12/09 04:29

سلام این دفعه جور دیگه باهم صحبت کنیم ! بدور از تعارفات ! این متن رو شمشیر بدست نخون ! بار اول که گفتم لفظ بهایی مشکل ساز برای چنین روزی بود که تو دلایل خودتی داشتی گفتم یه اسمی انتخاب کن که اون بازی در آوردی یادت هست که ؟ تمام چیزهایی که به دوستان نسبت میدی درون خودت است مثلا پیش پیش قضاوت کردی یا تعصب کورکورانه یا چشم بسته چیزی رو قبول کردن واز این قبیل پس من تو رو نقد نکردم بهایی رو نقد کردم این یادت باشه بعد مگر دین بازی فوتبال که بردوباخت داشته باشه همه ما میدونیم که روزی میمریم پس من توی قبر تو نمیزارند که اگر ازت پرسیدن خدای تو کیست بگی اولگوی من علامه دهر میثم بوده برید از او بپرسید!؟ اگر قرار باشه که یکیمون الگوی دیگری باشه گفتگوی ما بی حاصل اگر فکر میکنی من برای شکست تو اینجا هستم برات متاسفم سعی کن به ایرانی ها به چشم هموطنت نگاه کنی نه به دینشون وقتی یه ایرانی به جایی میرسه نمیگن زردتشت یا کلیمی یا بهایی یا با نام قوم قبیلش کاری ندارند میگن یک ایرانی ! برای چند خط درد دل من با تو توی پیغام جدیدت منتظر متلکت هستم من به این رویه تو عادت کردم هر چه از دوست رسد نیکوست تو که جای خود داری ! چطوری میتونی چشمات بر روی این همه مشکل ببندی ؟ غیر از دوست داشتن زیاد زیرا که امام علی فرمود دوست داشتن زیاد انسان را کر و کور ولال میکند همین الان میدونی چند تا صاحب زمان در زندان داریم چند تا خانم که ادعا میکنند همسر صاحب زمانند تازگی نداره تمومی نداره بزرگترین دشمن انسان جهل اوست و بهترین دوست او خرد او این همه دلیل این همه برهان همه دروغ ! تعصب نمزاره حق داری دین لباس نیست که کهنه شد دور بندازی سخت باورش نه برای تو برای همگی گفتند دین اسلام کهنه شد و دین جدیدی آماده که مکمل دین اسلام پس یعنی باید بهتر باشه اما با کمال تاسف در ریزترین جزئی ترین مسائل مشکل هست ایرادگیری هم نیست فکر میکنی من کتاب های شما را نخوندم ! احکام عجیب غریب دارید خداوپیامبری که از زمانه خود خیلی عقب تر است اسلام بی دلیل چیزی را حرام نکرده علم ثابت کرده اون زمانی که نه ازمایشگاه فوق تخصصی بود نه ابزار انچنانی اسلام خون را حرام کرد علم ثابت کرده که انواع بیماری از خون خیلی سریع تر منتقل میشود موارد زیادی است که تو از من بهتر میدانی همه اشياء روي دنيا پاك است مانند: بول، خون، مني، وغیره و اين موهبت بهاء به بندگان اوست منظور من این نیست که شما ها به این ها دست میزنید نه این توضیح دادم از متن جوری دیگه ای برداشت نکنی چند نمونه دیگه ای از حکمای جالب شما بهاء الله همان خداست و پس از او شوقي افندي خدا شد یا بهاء مژده انبياء گذشته و باب است، يعني سيد علي محمد شيرازي باب فقط مژده رسان بهاء الله بود و با آمدن او قيامت نزديك مي شود یا بهاء الله، احد و واحد است و شريكي در ملك براي او نيست، چرا كه خداوند در او ظهور كرده است و اين ظهور براي شناخت بيشتر خداوند است كه در حجاب غيب از نظرها پوشيده است او تنها خدایی بود که انسان توانست او را زندانی کند این چه خدای حقیریست که حتی نمتواند از زندان بشر فرار کند خدایی که زمین آسمان خلق کرده همانا کسی که جهان را برای خود خلق کرده در خرابترین جاها زندانی است یا گفته نیست خدایی جز من زندان شده تک و تنها همه جور ظلم دیده بودیم ظلم آدم به خدا ندیده بودیم که دیدیم بهائيت از همه اديان گذشته بهتر است، چرا كه خداوند در بهاء الله ظهور كرده است و اديان ديگر با ظهور بهاء تمام مي شوند و به مرحله كمال مي رسند دلیل از این محکمتر ! دين اسلام تا آمدن بهاء الله معتبر بود و قرآن هيچ گونه اعجازي ندارد و توسط باب نسخ شده است یا این حکم اسباب منزل: هر نوزده سال يك بار، بايد اثاثيه منزل تغيير يابد یعنی تا قبل از 19 سال حق ندارید دست به وسایل خونتون بزنید یا این که هر وسلیه ای رو حق ندارید بیش از 19 سال نگهدارید اگر 19 سال شد و باید وسیله نو کنید تکلیف وسیله های نو تازه خریده شده چی میشه ؟ دفن اموات که خودت بهتر میدونی ! اینها نه اشکال تراشی نه عیبگیری نه بهانه های بنی اسرائیلی به عنوان یک بهایی این احکام قبول داری ؟ سوال من از تو اینه چطور خدایی رو میپرستید که هم خداست هم پیامبر و در آخر این خدا مرد و خاکش کردند خدا که خاک شده ما الان خدا داریم !؟ ببین اگر من و تو دست به دست هم بدیم به عنوان یک ایرانی خیلی کارها میتونیم بکنیم ولی از قدیم گفتند اختلاف بنداز حکومت کن خود دانی ماکه رهگزیم !!!!!

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/12/09 00:53

سلام این دفعه جور دیگه باهم صحبت کنیم ! بدور از تعارفات ! این متن رو شمشیر بدست نخون ! بار اول که گفتم لفظ بهایی مشکل ساز برای چنین روزی بود که تو دلایل خودتی داشتی گفتم یه اسمی انتخاب کن که اون بازی در آوردی یادت هست که ؟ تمام چیزهایی که به دوستان نسبت میدی درون خودت است مثلا پیش پیش قضاوت کردی یا تعصب کورکورانه یا چشم بسته چیزی رو قبول کردن واز این قبیل پس من تو رو نقد نکردم بهایی رو نقد کردم این یادت باشه بعد مگر دین بازی فوتبال که بردوباخت داشته باشه همه ما میدونیم که روزی میمریم پس من توی قبر تو نمیزارند که اگر ازت پرسیدن خدای تو کیست بگی اولگوی من علامه دهر میثم بوده برید از او بپرسید!؟ اگر قرار باشه که یکیمون الگوی دیگری باشه گفتگوی ما بی حاصل اگر فکر میکنی من برای شکست تو اینجا هستم برات متاسفم سعی کن به ایرانی ها به چشم هموطنت نگاه کنی نه به دینشون وقتی یه ایرانی به جایی میرسه نمیگن زردتشت یا کلیمی یا بهایی یا با نام قوم قبیلش کاری ندارند میگن یک ایرانی ! برای چند خط درد دل من با تو توی پیغام جدیدت منتظر متلکت هستم من به این رویه تو عادت کردم هر چه از دوست رسد نیکوست تو که جای خود داری ! چطوری میتونی چشمات بر روی این همه مشکل ببندی ؟ غیر از دوست داشتن زیاد زیرا که امام علی فرمود دوست داشتن زیاد انسان را کر و کور ولال میکند همین الان میدونی چند تا صاحب زمان در زندان داریم چند تا خانم که ادعا میکنند همسر صاحب زمانند تازگی نداره تمومی نداره بزرگترین دشمن انسان جهل اوست و بهترین دوست او خرد او این همه دلیل این همه برهان همه دروغ ! تعصب نمزاره حق داری دین لباس نیست که کهنه شد دور بندازی سخت باورش نه برای تو برای همگی گفتند دین اسلام کهنه شد و دین جدیدی آماده که مکمل دین اسلام پس یعنی باید بهتر باشه اما با کمال تاسف در ریزترین جزئی ترین مسائل مشکل هست ایرادگیری هم نیست فکر میکنی من کتاب های شما را نخوندم ! احکام عجیب غریب دارید خداوپیامبری که از زمانه خود خیلی عقب تر است اسلام بی دلیل چیزی را حرام نکرده علم ثابت کرده اون زمانی که نه ازمایشگاه فوق تخصصی بود نه ابزار انچنانی اسلام خون را حرام کرد علم ثابت کرده که انواع بیماری از خون خیلی سریع تر منتقل میشود موارد زیادی است که تو از من بهتر میدانی همه اشياء روي دنيا پاك است مانند: بول، خون، مني، وغیره و اين موهبت بهاء به بندگان اوست منظور من این نیست که شما ها به این ها دست میزنید نه این توضیح دادم از متن جوری دیگه ای برداشت نکنی چند نمونه دیگه ای از حکمای جالب شما بهاء الله همان خداست و پس از او شوقي افندي خدا شد یا بهاء مژده انبياء گذشته و باب است، يعني سيد علي محمد شيرازي باب فقط مژده رسان بهاء الله بود و با آمدن او قيامت نزديك مي شود یا بهاء الله، احد و واحد است و شريكي در ملك براي او نيست، چرا كه خداوند در او ظهور كرده است و اين ظهور براي شناخت بيشتر خداوند است كه در حجاب غيب از نظرها پوشيده است او تنها خدایی بود که انسان توانست او را زندانی کند این چه خدای حقیریست که حتی نمتواند از زندان بشر فرار کند خدایی که زمین آسمان خلق کرده همانا کسی که جهان را برای خود خلق کرده در خرابترین جاها زندانی است یا گفته نیست خدایی جز من زندان شده تک و تنها همه جور ظلم دیده بودیم ظلم آدم به خدا ندیده بودیم که دیدیم بهائيت از همه اديان گذشته بهتر است، چرا كه خداوند در بهاء الله ظهور كرده است و اديان ديگر با ظهور بهاء تمام مي شوند و به مرحله كمال مي رسند دلیل از این محکمتر ! دين اسلام تا آمدن بهاء الله معتبر بود و قرآن هيچ گونه اعجازي ندارد و توسط باب نسخ شده است یا این حکم اسباب منزل: هر نوزده سال يك بار، بايد اثاثيه منزل تغيير يابد یعنی تا قبل از 19 سال حق ندارید دست به وسایل خونتون بزنید یا این که هر وسلیه ای رو حق ندارید بیش از 19 سال نگهدارید اگر 19 سال شد و باید وسیله نو کنید تکلیف وسیله های نو تازه خریده شده چی میشه ؟ دفن اموات که خودت بهتر میدونی ! اینها نه اشکال تراشی نه عیبگیری نه بهانه های بنی اسرائیلی به عنوان یک بهایی این احکام قبول داری ؟ سوال من از تو اینه چطور خدایی رو میپرستید که هم خداست هم پیامبر و در آخر این خدا مرد و خاکش کردند خدا که خاک شده ما الان خدا داریم !؟ ببین اگر من و تو دست به دست هم بدیم به عنوان یک ایرانی خیلی کارها میتونیم بکنیم ولی از قدیم گفتند اختلاف بنداز حکومت کن خود دانی ماکه رهگزیم !!!!!

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/12/02 21:51

سلام. تو الگویم نیستی که مثل تو دنبال چیزی باشم. قصدت نقد است زیرا اصل مطلب نقد کتاب اقدس است. پس نگو شناخت شما! بعد هم به جای نقد کتاب اقدس مرا به نقد بستی. خود را اعلی درجه خلوص و مرا ادنی سطح سفسطه و مغلطه دانستی. اگر کنه مطالب کتاب اقدس را بخواهی از من یا کسی غیر صاحب کتاب کمکی بر نیاید. ابتدای راهت مدعایی از نقد کتاب اقدس بود انتهایش تا بدین جا نقد من. عقیده بهائی عروج حضرت مسیح و معراج حضرت محمد و معاد را به جسم نمیداند. درست بدانی یا غلط نظر پیامبر ماست. من ذکر کردم قبول نداشتی نظر خودت یا به زعم شما نظر دیانتت را گفتی توقع داری حتمی قبول کنم. چرا؟ اگر ذکر مطلب برابر اثبات است چرا تو نپذیرفتی؟ من هم میدانم سارق مذکر و سارقه مونث است. اینجا هم که مرا نادان و خود را مربی امکان دانستی. باشد از کودکی با این برخوردها آشنایم. عادتم شده. من تبیین حضرت عبدالبها را گفتم. اگر برای شما فرد مهمی نیست برای ما جانشین پیامبر است. پس کلامش با معنای باطنی کتاب یکی است. ایشان فرموده منظور هر دو است هر چند ذکر نشده. اینجا دیگر برای ما حکم برای هر دو یکی است. میخواهی ایراد صرف و نحوی بگیری بحث جداست. اما بدان اگر حکومت بهائی به وجود آید زن و مرد سارق را مساوی جزا میدهد. شما اصل دیانت را گذاشتی رفتی ایرادگیری را یافتی. درست مثل اعراب زمان حضرت محمد. تا قبل ادعا محمد امین بود بعد ادعا شد کذاب و ... دیگر کسی گوش نمیداد چه میگوید زیرا قبل شنیدن حرفهایش مطمئن بودند کذاب است! اگر قصدت شکست دادن من است بدان من داعیه ندارم که شکست خورم یا پیروز شوم. شما به این دقت کن که حکم سارق از بدی عمل سرقت حکایت دارد. از جزا گفته. در کل کتاب از حسن عفو سخن آمده. اگر این حکم خوب باشد و بشر بپذیرد و به زن سارقی برسد میتواند تحلیل کند که ایا اجرای همین جزا برای او هم مقدور است؟ شما که مسائل را به راحتی حل میکنی چرا لحظه ای از این مسیر ندیدی. شاید چون دیانت بهائی با افرادی دارای پیشینه و تمدن طرف بوده نه اعراب بهانه گیر جاهلیت فرصتی داده که خود آنها در فهم احکام دخیل باشند و همه چیز آماده دیکته نشود. احتمال داده که بشر در حال بلوغ باشد. طوری ایراد میگیری که انگار مستقیما زنان را از جزا معاف کرده. من که توان فهمیدن مطلب را داشتم اگر بتوان مرد سارق را جزا داد زن سارق را هم میتوان. شما خودت میدانی و طرز تفکرت. بدرود.

پاسخ
نویسنده : علی رضا تاریخ : 1392/01/19 16:15

دوستان خوب در بطلان نظرات این آقای بهایی همین بس که عظمت خدا را در انسانی تجلی میدن و دقیقامثل وهابی ها به یهودیان که دشمنیشون با پیامبر آشکاره کاملا وابسته اند و در جواب تمام سوالات چنان با کلمات بازی میکنه که حتی المقدور کسی چیزی نفهمه

پاسخ
نویسنده : علی تاریخ : 1392/01/19 16:05

آفای بهایی آیا بها خود خداست لطفا با کلمات ساده تر توضیح بدین

پاسخ
نویسنده : اسلام ناب محمدی  تاریخ : 1397/12/15 04:38

چطور در همه ادیان از پیامبر بعدی صحبت شده یا به نحوی خبر داده شده برای مثال حضرت یوسف نبی با دیدن خواب یازده ستاره و ماه و خورشید که برای پدر خود حضرت یعقوب تعریف کرد پدر گفت تو پیامبر خواهی شد و...
پدر تورات و انجیل هم از پیامبر ما با نام های مختلف یاد شده است بلکه به یکدیگر ادیان الهی ارتباط دارند وهدف یکی است پس باید در دین. ماهم از آمدن یک (به قول شما دین بهائیت )ولی در اصل فرقه باید بگم که در قرآن سوره مبارکه محمد از حضرت محمد خاتم النبین یاد شده .
درضمن آقای بهایی مظلوم نمایی نکن که مارو ظالم جلوه بدی این اشتباه بسیار فاحشی که یکی یه چیزی رو غلط بنویسه بعد یکی دیگه بیاد بگه منظور هر جفتشون هست خب اگه میگفت فقط سارق مرد هست حد اقا گاف لو نرفته بود
دلیل فرقه بودن هم اینه که اگر دین مجزا هستید چرا به زبان جدیدی نیامده این کتاب مگر از ایران نشئت نگرفته چراغانی نیست چه لزومی داره دوباره به زبان عربی کتاب آسمانی نازل بشه به زبان عبری هم که قبلا دین بوده یهودیت که ماهم یهودیت رو دین الهی میدونیم
حالاکه دین جدیدی هست به زان فارسی نباشه به زبان انگلیسی میومد وقتی کتاب کاملی مثل قرآن و احادیث موثق وجود داره و راه زندگی وروش خوب زیستن انسان رو گفته چرا باید یک دین دیگه بیاد وسط نکنه نمیگیرد که کتاب شما راستین هست خب کتابتون رو بیارید تا بررسی بشه چرا قاسم میکنید من بارها و بارها از دوستان بهایی خودم خواسته ام کتاب اقدس و سایر کتاب های بهائیت رو به من بدهند ولی هر بار تفره رفتند حتی از یکی از دوستان بهایی خودم که با هم همدوره بودیم به نام ((رامس)) سوال کردم حکم زنا چیست کسی که زنا میکند چگونه باید حد شود . گفت ما این فرد را اگر جرم اثبات شود از جامعه خود ترد می کنیم یعنی انگار دیگر وجود ندار به تفسیر ذهن خودم انگار یک مرده متحرک است
این واقعا حد کسی نیست که این کار را کرده است ویا حتی
بابت این عمل شیطانی طلا بپردازد
مطلب دیگر اینکه باید بدانید در دین بهائیت اگر کسی خانه کسی را آتش بزند حکمش اعدام است اما اسلام در این مورد چه چیزی می گوید کسی که به عمد خانه کسی را آتش زده باشد خسارت مالی زده و باید جزای مالی بپردازد نه جانی و برای انجام این کار ناپسند باید زندان برود واگر این کار او باعث کشته شدن کسی شود باید جزای قتل نفس بپردازد زیرا زبان جانی رسانده است .

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1391/11/25 10:28

هفته قبل اتفاقي گفتگوي جناب بهائي ودوستان راديدم اينكه موافق ومخالف نظرخودرااين سايت بيان مي كنند تامخالفين متهم به يكرفه به دادگاه رفتن نشوندازمديريت سايت كمال تشكررادارم جناب بهائي بفرمايند:آقاي سيدعلي محمدشيرازي وحسينعلي نوري چه ادعاي ميكنندوچه مقامي دارند؟

پاسخ
نویسنده : میثم  تاریخ : 1391/11/10 21:05

سلام دوست عزیز از شما گلایه دارم چرا شما بدنبال تکرار مکرارت هستی ؟ سوال های من روشن صریح است چرا مغلطه یا سفسطه می کنید ! آیا من جز نثر صریح کتاب اقدس چیز دیگری آوردم ! چرا آسمان ریسمان می بافی !؟ آیا شما هم مثل بنده به دنبال حقیقتی ؟ یا دست در گوش های خود کرده وبلند بلند فریاد میکشی !؟ در مورد تولد پیش تر که صحبت کردیم اما شما اصرار به باقی ماندن بر خانه اول دارید ! بازهم تکرار می کنم قرار ما اول بر صداقت و دوم بر عدم پیش داوری است سوم گفتگو نه مباحثه زیرا در مباحثه نوعی جنگ است من با شما جنگ ندارم نیتم شناخت شما بهایی هاست وسلام ! اول در مورد رجعت : وقتی نبی اکرم به معراج رفتند زنده بودند و با جسم وارد شدند نه با روحشان پس با جسم هم می شود وارد بهشت شد پس حضرت عیسی زنده است و با جسم وارد بهشت شده است باز هم تکرار می کنم دوست من کسی نمرده است لطفا توجه کن خیلی هم سخت نیست بازهم تکرار می کنم در مورد رجعت امام حسین خیلی از علماء اتفاق نظر ندارند بعد دوباره تکرار میکنم بدعت با نوآوری فرق دارد ! اما درمورد شیطان من متوجه منظورتان نشدم شما نوشته اید نازل گشت یا نار گشت ؟ ابلیس که خود جن و از آتش آفریده شده است ! من دنبال ایراد کتاب اقدس نیستم چیزی هست و من و شما در موردش گفتگو میکنیم ! متاسفانه اطلاعات شما درمورد دستور زبان کامل عربی ناقص است من برای شما ثابت میکنم ! اگر کتاب اقدس به زبان شیرین فارسی بود حق با شما بود از نثر خود کتاب اقدس :( قد کتب علی السارق النفی و الحبس و فی الثالث فاجعلوا فی جبینه علامه یعرف بها ) فاعل که همان کننده کار است در بالا السارق که می شود دزد اما جنسیت آن مذکر است زیرا اگر مونث بود باید می گفت السارقه که می شود دزد با جنسیت مونث نمیتوانی انکار کنی زیرا حکمی که در مورد زنا داده شده است دقت کن باز تاکید میکنم از نثر صریح کتاب اقدس (قد حکم الله لکل زان و زانیه دیه مسلمه الی بیت العدل و هی تسعه مثاقیل من ذهب و ان عادا مره الاخری عودوا بضعف الجزاء ) الان متوجه حرف هایم شدی ؟ زان یعنی مرد زانیه یعنی زن دوست خوبم ! منظور من این نیست که کتاب اقدس شما را تشویق به زنا می کند چرا طوری دیگری به مسئله نگاه نمی کنی ؟ مشکل این فرمان این است که ابتدا پول زنا را جدا کن یا مثلا آیا این زنا به پولش می ارزد ؟ یا اگر انسان پولداری باشد دیگر هیچ مانعی نیست طلا هم که به فراوانی یافت می شود پس بسم الله ! بازهم تکرار می کنم زنا یک حالت ندارد پس در نتیجه احکام مختلفی هم دارد اولین بازدارنده از گناه ترس از خداست اما ما انسان ها غافل می شویم حد عامل بازدارندگی اگر کسی قبل از ارتکاب به گناه با خود بیندیشد که به خاطر این جرم در پیش دیدگان خلق شلاق بخورد و آبرویش برود شاید منصرف شود من هم هیچ وقت ادعا نکردم و نمی کنم که همه چیز را میدانم دوست من اما در مورد سوالاتم حق با شما است کلی بود من کورکورانه چیزی را قبول نمی کنم زیرا که خداوند عقل داده من منتظر جواب های شفاف به دور از جنجال هستم فعلا خداحافظ

پاسخ
نویسنده : اسلام ناب محمدی  تاریخ : 1397/12/15 04:10

دمت گرم واقعا حرفت قانع کننده بود
درمورد دزدی گفته سارق بعد درمورد زنا گفته زانی وزانیه.
حرف حساب جواب نداره .

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/11/08 17:52

سلام. شما واقعا خودت ایرادات را بلدی و دلایل آنها را یا تنها از کس دیگر شنیده ای و چون دوست داری بهائی ایراد داشته باشد بدون تحقیق بیشتر فورا پذیرفتی؟ مثلا اگر یک ایراد را بگویی و بگویم در ایقان چنین چیزی نیست چه فکر میکنی؟ فورا فکر میکنی من دروغ میگویم یا درصدی هرچند کوچک به خطای مدعی ایرادات ایقان احتمال میدهی؟ ایا واقعا خودت ایقان پیدا کردی و خودت ایرادات را دیدی؟ واقعا به عربی و دلایل اشراف داری یا فقط حرف مدعی را قبول کردی؟ و اگر دلایل اشتباه عقیده شما درباره قرآن را بگویم واقعا تحقیق میکنی یا چشم بسته میگویی نه فلان مورد که گفتی اصلا غلط نیست "حتما دلیل دارد ولی من بلد نیستم"!! اگر حاضری همانقدر که در ایراد گیری مدعی هستی در مقابلش تحقیق کنی هم چند مورد از قرآن بگویم هم در تنوع قرآن! اما نهایتا قبول من نسبت به اعجاز قرآن از شما برتر است زیرا با دانستن ایرادات و تنوع است اما شما فقط احساسی به جاودانگیش ادعا داری. واقعا منصفانه دعا کن و فکر کن هر آنچه واقعا درباره قرآن گفتی را مرور کن هر چه را قطعی دانستی بگو و بگو اگر مقابلش را نشانت دادم چه میکنی. چندان هنری نکردی که از ایقان ایراد گرفتی چون ما در اقلیتیم و شما بدون نگرانی از اتهام به یک کتاب آسمانی هر چه بخواهی در موردش میگوئی چه با تحقیق چه بی تحقیق. بارها قبل از شما افرادی نزد من چنین ادعاهایی کرده اند اما تا جوابش را شنیده اند متفق القول گفته اند "البته من که چندان از قرآن سر در نمی آورم" یا امثال آن. نمیدانم کسی که سر در نمی آورد چرا درباره صحت یا سقم مطلب حرف میزند؟ در قرآنی که در دست افراد است هم تنوع موجود (جالب که چهارگانه بودن انجیل را دائم مثل چماق بر سر مسیحیان میکوبید) و هم خطای آشکار صرف و نحو. اگر از ایقان مثال بلدی بیاور اما نگو فلان کس گفته خودت بلد بشو و نگو نمیدانم ولی حتما دلیلی دارد اما کتاب شما را بدون دانستن دلیل رد میکنم! من با شما مباحثه میکنم نه با فلان کتاب یا فلان علامه. اگر از هر کس نقل میکنی عیبلی ندارد اما واقعا خودت دلایل را بلد باش. نشد که بر پایه احساسات و پیش فرضهای غلط به کس دیگر ایراد بگیریم و مطمئن باشیم حق با ماست. بدرود

پاسخ
نویسنده : اسلام ناب محمدی  تاریخ : 1397/12/15 04:03

سلام هموطن شما اگه دلیل داری که قرآن اشتباه داره لطف کن با ذکر آیه و صفحه بگو برادر عزیزم آیات از قرآن با ذکر سوره و آیه آورد که دلیل برحقانیت قرآن هست و این را بگم که شما لطف کن از فرقه خودتون دفاع کن مسیحت دین راسخ هست و از جایی گرفته نشده است پس بحث مسیحیت رو نیار وسط که هیچ ربطی نداره کی گفته ما میگیم انجیل چهار گانه هست اگر هم باشه اون برادر مسیحی به اون کتاب ایمان داره حتی اگر هم تحریف شده باشه مقصر برادر مسیحی نیست چون فکر میکنه که حقیقته و با ایمان اینکه کتاب الهی هست داره اونو می خونه و بهش عمل میکنه اینو هم بگم قرآن دین مبین اسلام چند گانه نیست و همچنین ایرادی هم نداره قرآن ما درمور هرچی صحبت کرده هم مرد به کار برده هم زن ولی شنیداری میگی سارق منظور از هردو هست
قرآن آیاتی داره مثلا
والمسلمین والمسلمات المؤمنین والمومنات با احیا والاموات
از همه چیز جفت .

پاسخ
نویسنده : دانشمند تاریخ : 1393/09/28 22:57

اعصاب معصاب نداریااااا!عینک

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/11/08 17:34

سلام. ذکر مطلب یک چیز است و انواع قضاوت حرفی دیگر. مثلا ناموس بهائی 9 مثقال می ارزد و امثالهم جملاتی حس برانگیز هست اما در مباحثه جایی ندارد. شما هر آنچه از اسلام قبول دارید به خاطر آنست که پیش از تولد در خانواده مسلمان قرار گرفتید. همین گونه مباحث را با یک سنی که مسلمان است داشته باش تا ببینی هر کدامتان فکر خواهید کرد نظر درست را میگوئید! شما تک جمله ادعای یک فرد را نمیتوانی تحلیل کنی مگر کلیت مطالبش را (منظورم تمام اصول نه همه کتب او) با هم مطالعه کنی. قطعا مقایسه احکام یک دین با دین قبلش غیر ممکن است چون اگر فرق نکند که نمیشود دین جدید. مبحث معاد را در قرآن بخوانید تا ببینید اصلا از مرگ جسم حرفی نیست زیرا معاد عود همگان به یکباره است اما ابتدا میمیرند و سپس زنده میشوند. اگر مبحث جسم باشد که دیگر به عرش بالا نخواهد رفت. این مفهومی روحانیست نه جسمانی. اما معنای معاد بازگشت ما (ارواح) به آنجاست که از آن رانده شدیم. کسی با جسم از بهشت رانده نشده که با جسم برود. و اما امام حسین که شهید شده اما در آثار اسلامی از رجعتش حرف هست! در ضمن زنده جاوید به معنای جسمی نیست. نه خضر نه عیسی به جسم در جهان نیستند. اگر ایات قرآن را بخوانی و درصدی احتمال دهی که متشابهات باشد به مفهوم پی میبری. در قرآن آمده "آنها اشتباه کردند و ما او را به نزد خود آوردیم!" دقیقا از بالا رفتن حضرت حرف هست ولی منظور جاودانگی روحانیست همانطور که حضرت محمد و علی جاودانند و زیرا جسم اصل انسان نیست تنها یک مرکب موقت است و هر چند ایشان زنده جسمی نیستند اما زنده جاویدند. اصالت جسم تاثیر ماتریالیستها در جهان است دیندار نباید اسیرش شود. اما فردی مثل یزید حتی در طول حیاتش هم زنده نبود! اگر زنده بود کلمات امام حسین را میشنید! نه به گوش ظاهری به بصیرت و گوش جان. همه ادیان وقتی ظاهر شوند هر کسی به آنها ایمان نیاورد گمراه است مگر مسیحیان در حکومت اسلامی کافر جزائی نیستند؟ ماجرای انسان و شیطان را خوانده ای؟ شیطان والاترین بود اما وقتی مقامی بالاتر خلق شد او دستور را نپذیرفت و از نار گشت و به ناری بودن خود بالید! برخی فکر میکنند در عالم معنا واقعا خاک بوده و طین و نار. اگر بالاترین مومن به عیسی (ع) در ظهور حضرت محمد ایمان نیاورد میشود همان شیطان ناری که خدا را قبول دارد اما دستورش را نه! ما دو مکان حج داریم و یک قبله اگر بخواهی وسط بحث گونه مباحثه را عوض کنی هرگز از مسیر عبور نمیکنیم. اگر قیاس را پیش میگیری با همان برو اگر استقرا را با همان ادامه بده. دقیق فکر کن ببین دنبال معایب کتاب اقدس هستی یا چیز دیگر. اگر در جایی گفته سارق به معنی آن نیست که فقط مردان را شامل شود. قبول دارم که زانی و زانیه ذکر شده اما سارق هر دو را شامل میشود. این حکم یک گونه زنا را شامل میشود نه همه را و مجازات مالی به معنی این نیست که به راحتی ادامه بدهند. با مکافات عمل چه میکنند؟ چرا فکر میکنید مجازات نقدی به معنی تشویق زناکار است. حالا اگر شلاقش بزنند تضمین میدهی دیگر انجام ندهد. آیا شما حکمت باطنی همه احکام اسلام را میدانی. همین ایرادات را مسیحیان به گونه دیگر به اسلام میگیرند. شما چطور اسلام را پذیرفتی همه احکامش و اثارش را دقیق خواندی و الان از هر جایش سوال شود احاطه کامل داری؟ انصاف بده. ارثی ایمان داری را مثل ائمه احاطه کامل داری؟ چطور به این اطمینان حرف میزنی؟ منصفانه برای خودت همین شیوه ایرادات را به اسلام بگیر ببین بسیار راحت است زیرا ظاهری ایراد میگیریم. تنها دلیل قبول چشم بسته احکام اسلام آنست که در ناخدآگاهت هست وگرنه اشراف کامل نداری! برخی سوالاتت را جواب ندادم اگر هنوز مصری بپرس جواب میدهم اما اگر دانه دانه برگهای کتابی را تحلیل کنی هرگز تمام نمیشود. ریشه یابی کن. بدرود.

پاسخ
نویسنده : هدایت تاریخ : 1392/04/09 12:23

آقای افشین

از مطالبتون یکیش انکار معاد جسمانیست!!
این در حالیست که یکی از سه اصل روشن و قطعی و پایه دین که همه پیامبران الهی ترویجش می کرده اند معاد روحانی جسمانی بوده.
و
عجیب تر آنکه

گفتید :« مبحث معاد را در قرآن بخوانید تا ببینید اصلا از مرگ جسم حرفی نیست زیرا معاد عود همگان به یکباره است اما ابتدا میمیرند و سپس زنده میشوند. اگر مبحث جسم باشد که دیگر به عرش بالا نخواهد رفت. این مفهومی روحانیست نه جسمانی. اما معنای معاد بازگشت ما (ارواح) به آنجاست که از آن رانده شدیم. کسی با جسم از بهشت رانده نشده که با جسم برود. »!!

و اما جرعه ای از دریای آیات معاد که جسمانیت معاد را علاوه بر روحانیت آن بیان و اثبات می کند:

« ایعدکم انکم اذا متم و کنتم ترابا و عظاما انکم مخرجون

هیهات هیهات لما توعدون

ان هی الا حیاتنا الدنیا نموت و نحیا و ما نحن بمبعوثین

[کافران گفتند]آیا او به شما وعده می دهد هنگامی که مردید و خاک و استخوانهایی (پوسیده) شدید بار دیگر (از قبرها بیرون آورده می شوید؟!

هیهات هیهات از این وعده هایی که به شما داده می شود!

مسلما غیر از زندگی دنیای ما چیزی در کار نیست پیوسته گروهی از ما می میریم و نسل دیگری جای ما را می گیرد و ما هرگز بر انگیخته نخواهیم شد!»

سوره مؤمنون آیات35تا37
_________

بسم الله الرحمن الرحیم

لا اقسم بیوم القیمة

و لا اقسم بالنفس اللوامة

ایحسب الانسان الن نجمع عظامه

بلی قادرین علی ان نسوی بنانه

بل یرید الانسان لیفجر امامه

یسئل ایان یوم القیمة

فاذا برق البصر

و جمع الشمس و القمر

یقول الانسان یومئذ این المفر

کلا لا وزر

الی ربک یومئذ المستقر

ینبؤا الانسان یومئذ بما قدم و اخر

بل الانسان علی نفسه بصیرة

و لو القی معاذیره

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

سوگند به روز قیامت

و سوگند به (نفس لوامه و) وجدان بیدار و ملامتگر(که رستاخیز حق است

آیا انسان می پندارد که هرگز استخوانهای او را جمع نخواهیم کرد؟!

آری قادریم که (حتی خطوط سر) انگشتان او را موزون و مرتب کنیم

(انسان شک در معاد ندارد) بلکه او می خواهد (آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قیامت) در تمام عمر گناه کند

(از این رو) می پرسد: قیامت کی خواهد بود؟!

(بگو:) در آن هنگام که چشمها از شدت وحشت به گردش در آید

و ماه ، بی نور گردد

و خورشید و ماه یک جا جمع شوند

آن روز انسان می گوید: راه فرار کجاست؟!

هرگز چنین نیست ، راه فرار و پناهگاهی وجود ندارد!

آن روز ، قرارگاه نهایی تنها به سوی پروردگار تو است

و در آن روز انسان را از تمام کارهایی که از پیش یا پس فرستاده آگاه می کنند.

بلکه انسان خودش از وضع خود آگاه است

هر چند (در ظاهر) برای خود عذرها بتراشد. »
سوره قیامة آیات1 تا 15
ـــــــــــ

« و یوم یحشر اعداءالله الی النار فهم یوزعون

حتی اذا جاؤها شهد علیهم سمعهم و ابصارهم و جلودهم بما کانوا یعملون

و قالوا لجلودهم لم شهدتم علینا قالوا انطقنا الله الذی انطق کل شئ و هو خلقکم اول مرة و الیه ترجعون

و ما کنتم تستترون ان یشهد علیکم سمعکم و لا ابصارکم و لا جلودکم و لکن ظننتم ان الله لا یعلم کثیرا مما تعملون

و ذلکم ظنکم الذی ظننتم بربکم اردیکم فاصبحتم من الخاسرین

(به خاطر بیاورید) روزی را که دشمنان خدا را جمع کرده به سوی دوزخ می برند و صفوف پیشین را نگه می دارند (تا صفهای بعد به آنها ملحق شوند.)

وقتی به آن می رسند گوشها و چشمها و پوستهای تنشان به آنچه می کردند گواهی می دهند

آنها به پوستهای تنشان می گویند :چرا بر ضد ما گواهی دادید؟! آنها جواب می دهند همان خدایی که هر موجودی را به نطق در آورده ما را گویا ساخته و او شما را نخستین بار آفرید و بازگشتتان به سوی اوست.

شما اگر گناهانتان را مخفی می کردید نه به خاطر این بود که از شهادت گوش و چشمها و پوستهای تنتان بیم داشتید بلکه شما گمان می کردید که خداوند بسیاری از اعمال شما را که انجام می دهید نمی داند

آری این گمان بدی بود که درباره پروردگارتان داشتید و همان موجب هلاکت شما گردید و سرانجام از زیانکاران شدید. »

سوره فصلت آیات 19تا23
ــــــــــــ

« ان الذین کفروا بایاتنا سوف نصلیهم نارا کلما نضجت جلودهم بدلناهم جلودا غیرها لیذوقوا العذاب ان الله کان عزیزا حکیما

و الذین امنوا و عملوا الصالحات سندخلهم جنات تجری من تحتهم الانهار خالدین فیها ابدا لهم فیها ازواج مطهرة و ندخلهم ظلا ظلیلا

کسانی که به آیات ما کافر شدند به زودی آنها را در آتشی وارد می کنیم که هر گاه پوستهای تنشان (در آن) بریان گردد (و بسوزد) پوستهای دیگری به جای آن قرار می دهیم تا کیفر (الهی را بچشند). خداوند توانا و حکیم است (و روی حساب کیفر می دهد)

و کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند به زودی آنها را در باغهایی از بهشت وارد می کنیم که نهرها از زیر درختانش جاری است همیشه در آن خواهند ماند و همسرانی پاکیزه برای آنها خواهد بود و آنان را در سایه های گسترده (و فرح بخش) جای می دهیم.»

سوره نساء آیات 56و57

وقتی معاد هست،هست. با انکار ، حقیقت نابود نمی شه و بالاخره همه ما شخصا پس از تمام شدن زندگی کوتاه این دنیای فانی تجربه اش می کنیم و هر کدام به زندگی اصلی و ابدی متناسب با عقیده و عمل خود می رسیم مؤمن و مقر به آن باشیم یا کافر و منکر.

پاسخ
نویسنده : محمد  تاریخ : 1394/05/06 01:19

تو انجیل صراحتا از پیامبر بعدی گفته اما در قرآن بر ختم نبوت پیامبر تاکید شده
هم چنین اگر میخواهی آیه ای از قرآن رابیاوری حداقل با ذکر آیه بگو

پاسخ
نویسنده : ٌص تاریخ : 1391/11/08 08:10

با عرض سلامخدمت دوستان گرامی امروز برای اولین بار در مورد بهاییت سرچ میکنم. توی سایت ویکی پدیامطلب متناقضی در مورد بهاییت و احکامشون ندیدم جز یک مورد اونم اینکه کتاب ایقان که البته از طرف خدا وحی شده اشکالات دستوری زیادی داشته و این نکته جالبیه مگه خدا دستور زبانش بده!!!!!!!!!!!!!! باید بگم من یمدت در مورد اسلام خیلی شک داشته و در همون زمان یک کتاب دانشگاهی نوشتم البته ننوشتم ترجمه و گردآوری کردم بعد از دو سال و دهها بار ویرایش هنوز اشکالات تایپی و دستوری داره و همین موضوع باعث شد تا یقین پیدا کنم که قرآن یک معجزه است. قرآنی که هزار و چهارصد سال پیش بدون کامپیوتر و دستگاه تایپ و ... نوشته شده و نه تنهاهیچ اشکال تایپی و دستوری نداره بلکه تعدادی از کلماتش بطور زیبایی با هم ارتباط دارن. مثلا لغات زن و مرد در اون به یک تعداد بکار رفته و فکر نمیکنم با امکانات اون زمان یک نفرمیتونسته اینکار رو بطور عمدی و دستی انجام بده . پس قرآن معجزه است. ی سوال دارم چرا کتاب وحی شده در بهاییت اینقدر اشکال دستوری داره؟

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1393/12/15 10:48

با سلام من در مواردی به ویکی پدیا رجوع کردم دیدم خیلی قابل اعتماد نیست بعضی جاها سیاسی کار به نظر میرسه اما خدایی راست میگی من هم پایان نامه داشتم آنقدر وسواس به خرج دادم تایپیست بیچاره رو کچل کردم اما حالا که میخونمش میبینم باز ایراد داره خدایی قرآن معجزه است

پاسخ
نویسنده : محمد  تاریخ : 1394/05/06 01:13

ویکی پدیارو هرکی با توجه به عقاید خدش می نویسه و اصلا هم قبول ندارم که سایت بیطرفیه حداقل تو ایرانتماس

پاسخ
نویسنده : میثم تاریخ : 1391/11/02 10:58

سلام ! قرار نانوشته ما صداقت است و شما چه افشین باشید چه هرنام دیگر بهتر است زیرا ناخاسته ممکن است بحث ما سمت سوی دیگر برود . رجعت به مفهوم بازگشتن است واژه معاد، اسم زمان و مکان و به معنای زمان و مکان بازگشت است یعنی معاد و برانگیختن همه انسان‌ها پس از مرگ در یک روز معین اشاره و تأکید می‌کنند؛ روزی که در آن خداوند، نیکوکاران را نعمت و لذتی ابدی می‌بخشد و بدکاران را به سزای کردار و رفتارشان، گرفتار عذابی ابدی می‌کند دوست من این خیلی سادست این دوتا را باهم اشتباه نگیرد ! حضرت عیسی مانند حضرت خضر زنده می باشند پس کسی نمرده که برگشتنش به قول شما معاد باشد قرار است کسی یا کسانی که روزی به اراده پروردگار یکسری اتفاقات برایشان پیش آمد کرد وزنده هم هستند بازگردند ! کلمات ازاولین کلمات کتاب اقدس است ((انّ اوّل ما کتب اللّه علی العباد عرفان ، مشرق وحيه و مطلع امره الّذی کان ، مقام نفسه فی عالم الامر و الخلق من ، فاز به قد فاز بکلّ الخير و الّذی منع ، انّه من اهل الضّلال ولو يأتی بکل الاعمال .....)) مفهوم اولین عبارت کتاب مقدس بهائیان (کتاب اقدس) این است: همه گمراهند جز بهائیان ! بهاء الله در عبارت اول کتاب مدعی است که هرکس مرا نشناسد از اهل ضلالت محسوب می شود حتی اگر همه کارهای خوب جهان بدست او خوب باشد ! تو رو به تمام اعتقاداتت ، خود شما در مورد شخص آقای بهاءالله چه عقیده ای دارید ؟ اورا چه میدانین یا چه می خوانید ؟ کاری به نظرات مخالفین ندارم نظر شخصی شما را می خواهم صادقانه بگویید . شما در حرف اعتقاد دارید که بین زن ومرد هیچ تفاوتی نیست اما در عمل طوری دیگری است مثلا زن ها لازم نیست به حج بروند( حج شما هم خیلی جالب است حج در نزد بهائیان، زیارت خانه میرزا علی محمد باب و در شهر شیراز و باغ رضوان در بغداد ( محل اقامت و ادعای نبوت میرزا حسینعلی) و قبله آنان، قبر میرزا حسینعلی در عکای اسرائیل است. یعنی بهائیان دارای دو کعبه هستند) در مورد دزدی زنان تا آنجایی که من میدانم هیچ گونه حکمی ندارید ! وحکمی که در مورد دزدی مردان است به این شرح است: قد کتب علی السارق النفی و الحبس و فی الثالث فاجعلوا فی جبینه علامه یعرف بها یعنی : اگر مردی دزدی کرد اول او را تبعید کنید برای بار دوم او را به زندان اندازید و برای مرتبه سوم علامتی در پیشانی اش بگذارید. اگر برای بار چهارم دزدی کرد حکمش چیست؟ مدت تبعیدوزندانش چقدر است؟ علامت روی پیشانی دارای چه مشخصاتی است و آیا نمی توان این علامت را پاک کرد و اگر دزدی توبه کرد و تصمیم گرفت دیگر دزدی نکند آیا با این علامت روی پیشانی جائی در میان جامعه مدعی وحدت عالم انسانی دارد. یا حکم عجیب غریب در مورد زنا ! زنا که یک حالت ندارد از کتاب اقدس (قد حکم الله لکل زان و زانیه دیه مسلمه الی بیت العدل و هی تسعه مثاقیل من ذهب و ان عادا مره الاخری عودوا بضعف الجزاء ) یعنی : اگر مرد و زنی مرتکب زنا شدند مقدار 9 مثقال طلا به بیت العدل می دهند و بخشیده می شوند و اگر هوس کردند برای بار دوم روابط نامشروع برقرار کنند مقدار دوبرابر ( 18 مثقال) طلا به بیت العدل هدیه می کنند و با همین فرمول به روابط نامشروع خود ادامه می دهند و صندوق بیت العدل را با مثقالهای طلا پر می کنند و حدی براین عمل حرام متصور نیست و کاری هم به این نداریم که بیت العدل در اسراییل است یعنی ناموس بهائی 9 مثقال طلا ارزش دارد ! اما درمورد یقیه سوالاتم به امید خدا در وقت دیگر فعلا خدا حافظ !

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1393/12/15 10:40

با سلام اگر حکم زنا این باشه تنبیه خوبی نیست لا اقل به درد پولدارها که نمیخوره آبرو و پاکی که با طلا قابل مقایسه نیست

پاسخ
نویسنده : بهائی تاریخ : 1391/10/30 22:30

سلام. من نام واقعی خود را گفتم اما شما چطور مطمئن شدی درست است؟ هر کسی باید راه خودش را صحیح طی کند تا تحقیق معنا یابد. امیدوارم منظور کلامم را متوجه شوی. طلبه هم باشی ایرادی ندارد. اوایل امسال با یک طلبه آشنا شدم آنقدر بر من اثر گذاشت که دست سعی کردم کم دیانت خودم را بشناسم. اولین کسی بود که چشمم را باز کرد تا ارزش نماز را درک کنم. هم اکنون مدتی است نماز بهائی میخوانم و این را مدیون ارشاد اویم. این روزها همگی درگیر مشکلاتیم حرفت قبول. بحث سر اسم نشریه نیست کتاب یا سایت اول منبعش موثق باشد ثانیا میرسیم به صحت یا سقم مطلبش. در مورد رجعت عیسی مسیح قسمتی را توجه نکردی و آن رجعت است. رجعت اگر بازگشت همان فرد باشد که میشود معاد! پس چرا باید یک مفهوم معاد داشته باشیم و یک مفهوم رجعت؟ نیز مساله تقدم و تاخر نیست حضرت محمد پیش از خلقت وجود داشته! "لولاک لما خلقت الافلاک" پس هیچ پیامبری از آدم مقبول نیست تا عیسی؟! تنها به یک جمله نظاره نکن. اما قضاوتت دو کلمه نامانوس داشت. الزاما خطا احتمالی در معنی کردن از نامسلمانی و عدم انسانیت نیست. و مطلب حرفهای مخالفان. شما آزادی که حرف افراد را بشنوی اما دست کم حرف هر دو طرف را بشنو بعد. در مورد شش فصلی که گفتید چیزی نمیدانم اما این کتاب حاوی احکام و عرفان و مقداری پیشبینی آینده است. البته خودم هنوز کامل نخواندم زیرا با اعراب قطعی آن را ندارم. البته دلیل بهتر از بهانه کم همتی است که بین ما ایرانیان شیوع یافته. بهائی شدن یکی با تولد فرد است که میتواند در پانزده سالگی قبولش کند یا رد. یکی با قبول کردن توسط فردی است که پیشینه بهائی نداشته و نامش در سجلات امری نوشته شود. به نظر بنده ایمان راستین همین دومی است نه مثل من ارثی باشد و همت شایسته هم نداشته باشم. نمیدانم منظورت از اصلیترین واجب چیست اما حدس میزنم آیه اول کتاب اقدس باشد که گفته اولین وظیفه هر کسی شناختن مشرق وحی و مطلع امر است یعنی همان پیامبر زیرا که در مقام نفس او (خداوند) در عالم امر و خلق است. ایرادی که بسیاری به ما میگیرند همین جاست اما دقت نمیکنند که نگفته خود خداست چون ذات الهی به عالم حق موسوم است. پس اصل مطلب یگانگی خدا (توحید) عمل به عهد الست یعنی قبول پیامبر هر دور (نبوت) که به خاطر اعتقاد به جزا و بازگشت است (معاد) مقوله امامت را به ابواب فضل الهی تعبیر میکنیم که عبارت از نوزده باب است. نقطه باء بسم الله باب اول است و سپس چهارده معصوم و چهار باب نهایی خلق و رزق و حیات و ممات است که تا حد دانش من همان فرشتگان مقرب یعنی جبرئیل میکائیل اسرافیل و عزرائیلند. تنها ماند عدل که دیوان عدالت الهی بر دو نیر استوار است مجازات و مکافات که احکام جزا در کتاب آمده و حلال و حرامها بیانگر مکافات است. ازدواج وسیع است اما مختصرش اینکه باید رضایت شش نفر باشد یعنی خود دو نفر و والدین. هر دو حداقل پانزده سال تمام باشند. تا قبل مشخص شدن حکم اقارب نزدیکترین فامیل حلال برای ازدواج فرزندان عمو عمه خاله و دایی است. هر چه غریبتر بهتر. اگر طرفین بهائی باشند حداکثر مدت نامزدی 95 روز است. متعه حرام است.حداقل مهریه یک و حداکثر پنج واحد است. اگر پسر شهری باشد طلا و اگر از روستا باشد نقره البته اگر به نقره قناعت شود عندالله محبوب زیرا اصل روزی دست اوست نه طلا و نقره! و مطالب دیگر. فعلا بدرود

پاسخ
نویسنده : رضا تاریخ : 1393/12/15 10:29

با سلام کار جالبیه حرف زدن از عقاید هم اما این کلام شما سنگینه به درد من که نخورد چون ادبیات روز نیست فکر کنم فقط طلبه ها بفهمند حرف دین باید طوری باشه که برای هر زمانی قابل درک باشه نه که فقط خود گوینده بفهمه راستش فهم حرف طلبه های خودمون راحت تره من که از حرفای شما چیزی دستم نیومد

پاسخ
نویسنده : داریوش تاریخ : 1393/08/25 21:19

این بهائیه انگار همش دعوا داره هی هم میخواد سفسطه کنه !

پاسخ
نویسنده : منوچهر تاریخ : 1393/09/28 01:58

با سلام به امید روزی که همه انسانها با هر دیدگاهی با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی نمایند به نظر بنده دین وسیله ای در جهت اتحاد و همدلی بشر میباشد

پاسخ
نویسنده : مبینا تاریخ : 1393/09/29 09:35

با تقدیم احترام
حضرت بهاالله میفرمایند:
"ای اهل عالم, سراپرده ی یگانگی بلند شد به چشم بیگانگان یکدیگر را میبینید,همه بار یک دارید و برگ یک شاخسار"
یکی از تعالیم دیانت بهایی وحدت در کثرت میباشد و این بدان معنیست که افراد از هر گونه نژاد, رنگ,قوم,کشور,دین,جنس,مذهب و ... باید در کنار یکدیگر در نهایت برادری و برابری قرار گیرند و در جهت اصلاح جامعه ی خویش کوشا باشند. همه ی ما به این مطلب واقفیم که تا تعصبات و تقالید را کنار نگذاریم نمیتوانیم یادگیری در مسیر زندگی داشته باشیم.این تنها در مورد مباحث دینی نمیباشد بلکه در هر مورد علمی و ... نیز ما باید ذهن خود را خالی از تعصب نموده تا به درک بالاتری از جهان هستی دست یابیم.مطمئن زمانی که ما به گفتگو در مورد شی مینشینیم هر یک از ما آن را از بعد خاصی دیده و آن را توضیح میدهیم و در آن صورت است که دانسته ی ما از آن شی افزایش می یابد.
همه ی ما میدانیم که دین باید سبب و علتی بر الفت و محبت مابین بشر باشد و الا نبود آن اعلی و بهتر.
حضرت بهالله میفرمایند:
"بهایی یعنی جامع جمیع کمالات انسانی"
هیچ از یک ما انسانها به درجه ی کمال نرسیدیم و تنها در مسیر آن در تلاش هستیم.پس هیچ از یک ما نباید ادعای کمال نموده و آن را دلیلی بر جدال کلامی نماییم. حضرت بهالله در یکی از بیانات خویش میفرمایند باید فکر جنگ را با فکر قویتر صلح مقابله نماییم.
نیاز نیست همه ی ما معتقد به حضرت بهالله باشیم تا بها و ارزش داشته باشیم. ما باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و هر یک با استفاده از دانسته های دینی خود در مورد مشکلات موجود در جامعه سخن گفته و به فکر یافتن راه حل باشیم.یک باغ زمانی زیباست که گلها با طرح ها و رنگ های مختلف در آن موجود باشد ولو باغبان یکیست و برای او فرقی نه.
به امید آن روز که با برابری و برادری دنیا را کنیم آباد.

پاسخ
نویسنده : قندک تاریخ : 1393/10/10 15:45

خخخخخخخخخخ شوخی

پاسخ
نویسنده : بنده تاریخ : 1393/09/30 12:56

این چه جور آدم باارزشی است که اگر منکر ارزشش هم باشی باز ارزش داری؟؟؟؟؟؟؟؟ البته حواسم نبود که شما او را انسان نمی دانید!

پاسخ
نویسنده : یکی تاریخ : 1393/09/29 11:10

عجب! این دروغگوی فراموشکار شما راجع به سیاهان افریقا و امریکا چی گفته خانم مبینا؟!

پاسخ
نویسنده : مبینا تاریخ : 1393/10/02 23:22

با عرض ادب
اگر با دقت بیان بسیار ساده و کوتاهی که در قبل از ایشان ذکر نمودم را مطالعه مینمودید پاسخ خود را دریافت مینمودید."عالم یک وطن محسوب و من علی الارض اهل آن" پس منظور کل دنیا میباشد. اگر معتقد به خدواند یکتا میباشیم و برای وی شریکی قائل نیستیم پس همه بندگان وی هستیم با هر رنگ دین نژاد و ... .
در زمان یادگیری باید ذهن خود را از تعصبات خالی نموده و ن را پذیرای یادگیری مطالب جدید نماییم.اینجا جایی است که ما از یکدیگر درسهایی بیاموزیم و نه آنکه به جنگ و جدل بپردازیم.همانطور که عرض کردم هدف دیانت بهایی وحدت در کثرت است. پس بیایید آنچه که از ادیان خود فرا گرفته اید در این مکان بیان نموده و در مورد مشکلات موجود در جامعه بحث نمایید تا به نتیجه برسیم تا آنکه بر سر حرفهای تهی از معنا به جدال کلامی مشغول شوید.
همه ی پیامبران فرستادگانی از سوی خداوند هستند که پیام و مقصود خداوند را به ما انسانها منعکس میکنند. آنان چون آیینه های شفافی هستند که نور خداوند را بر ما میتابانند چرا که ما همچون رابطه ی یک نجار و ساخته ی دست وی قابلیت درک خداوند را نداریم.اشکال این آیینه ها متفاوت میباشد اما همگی نور یک خورشید را بر ما انعکاس میدهند.
فراموش نکنیم برای کسب اطلاعات در مورد هر مسئله ای باید به منبع آن و یا همان اصل آن مراجعه نمود.پس اگر واقعا خوستار کسب اصلاعات در مورد دیانت بهایی هستید سعی کنید از افراد بهایی آن را جویا گردید و یا آنکه کتب مربوط را از ایشان دریافت نمایید چرا که آنجه در وب سایت ها موجود است بطلان آن قطعی محسوب.
روز خوش

پاسخ
نویسنده : محمد تاریخ : 1393/10/10 16:42


با سلام
الله جل جلاله در قرآن كريم مي فرمايند :
(يا ايها الناس انا خلقناكم من ذكر وانثى وجعلناكم شعوبا و قبائل‏لتعارفوا ان اكرمكم عندالله اتقاكم) (حجرات 13):اى انسانها ما شما را از يك مرد و زن آفريديم، و شما را دسته‏ ها و قبيله ‏هاى گوناگون قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد، همانا گرامي ترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شما است.
بنا براين از نظراسلام تفاوتهاي نژادي- لساني وجغرافيايي و... باعث برتري وفخر فروشي نمي تواند محسوب گردد .
سر كار خانم مبينا گرامي
چگونه مي توان جناب با ب را قبول داشت واحكام او را در مورد كشتن غير مومنين به او را ناديده گرفت !
بهاييان چگونه مي توانند در ميان شيعيان ابراز لطف ومحبت نمايند در صورتي كه حضرت بها الله به شيعيان تو هين نموده اند !
مسئله طرد روحاني و عدم ارتباط حتي كلامي با بهايي بخت برگشتي كه به هر دليلي نمي خواهد بهايي باشد را چگونه توجيه مي فرماييد ديني كه مي گويد فردي را دوست بداريد ويك دفعه از او دوري نماييد و طرد ش كنيد با او دشمني كنيد نبود ش بهتر نيست ؟اين است دين الفت ومحبت با من علی الارض اهل آن ؟
مبيناي گرامي فرموديد : یکی از تعالیم دیانت بهایی وحدت در کثرت میباشد
نیاز نیست همه ی ما معتقد به حضرت بهالله باشیم تا بها و ارزش داشته باشیم.
به امید آن روز که با برابری و برادری دنیا را کنیم آباد.

با توجه به مطالب فوق واين اعتقاد قلبي واقعي بهاييان كه خود را فقط به علت ايمان به بهاالله باارزش وبرتر (به ظن بها ييان )از بقيه انسانهاي بي ارزشي كه بهايي نيستند مي دانند با اين حس خود برتر بيني وحدت در كثرت برابري و برادري دوستي صلح وصفا بها يي معنايي دارد ؟
اين مطالب عنوان نشد كه باعث عداوت يا جنگ وجدل كلامي شود . اما
به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

پاسخ
نویسنده : مبینا تاریخ : 1393/10/13 13:07

با سلام آقای محمد
همانطور که در قرآن نیز ذکر شده است معجزه ی هر دین کتاب آسمانی آن است. پس اینکه چطور باور نمایید و یا خیر باید به کتب (و نه ردیه) مراجعه نمایید آنگاه میتوانید دریابید که حقیقت واقع چیست؟
اگر در مورد میزی که نجار آن را ساخته است از بنا سوال میکنید؟خیر باید از نجار بپرسید. پس به کتب بهایی مراجعه کنید و اطلاعات خود را با خلوص نیت افزایش دهید. هر دین و هر پیامبر به مقتضای زمان خویش اجکام و دستوراتی را ارائه میدهد. حضرت محمد در آن زمان حکم جهاد را صادر فرمودند و در این زمان حضرت بهالله پیام وحدت عالم انسانی را.و گر مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد حضرت باب به دست غیر مومنین کشته شدند و نه بالعکس.
سوال بعدی شما نیز مربوط به اطلاعات ناقص و یا اشتباه شما میشود. طرد شدن از دیانت بهایی برای افراد بهایی است و نه برای کسی که نمیخواهد بهایی باشد. یکی از تعالیم دیانت بهایی تحری حقیقت میباشد و این حق به دختران و پسران در سن پانزده سالگی داده شده است که دین مورد نظر خود را انتخاب نمایند و این هیچ گونه طرد شدگی ندارد چنانچه ما با هزاران مسلمن و غیره در طول روز صحبت مینماییم.
خیر چنین چیزی نیست اگر تفکر و تعمق نمایید از همین بیانات مبارک میتوانید استنباط نمایید بهاییان خود را برتر از دیگران نمیدانند و همه بندگان یک خداوند هستیم.
باز هم اطلاعات غلط
حضرت بهالله در کجا به شیعیان توهین فرموده اند؟لطفا کتاب و صفحه و خط آن را ذکر نمایید. به شنیده ها اکتفا نکنید.
با تشکر

پاسخ
نویسنده : هانیه تاریخ : 1393/10/17 23:18

"همانطور که در قرآن نیز ذکر شده است معجزه ی هر دین کتاب آسمانی آن است"!!!
مبینا خانوم میشه بگی تو کدوم آیه قرآن یه همچین چیزی اومده!!!

پاسخ
نویسنده : 313 تاریخ : 1393/10/22 08:01

باسلام
بگذریم که این عبارت صحت ندارد اما با این حال فکر کنید ((و لو کان چاپا)) که در بیان عربی آمده معجزه باشد!! یا مثلا ((و لتعلمن خط الشکسته))!!
من نمیدانم بهائیان گرامی!
فکر کردن و فهمیدن مسأله به این سادگی خیلی مشقت دارد و زمان میبرد؟!!!

پاسخ
نویسنده : محمد تاریخ : 1393/10/15 10:37

با سلام
سر كار خانم مبيناي گرامي فرموديد :
همه ی ما به این مطلب واقفیم که تا تعصبات و تقالید را کنار نگذاریم نمیتوانیم یادگیری در مسیر زندگی داشته باشیم
زمانی که ما به گفتگو در مورد شی مینشینیم هر یک از ما آن را از بعد خاصی دیده و آن را توضیح میدهیم و در آن صورت است که دانسته ی ما از آن شی افزایش می یابد.
در زمان یادگیری باید ذهن خود را از تعصبات خالی نموده وآ ن را پذیرای یادگیری مطالب جدید نماییم.اینجا جایی است که ما از یکدیگر درسهایی بیاموزیم و نه آنکه به جنگ و جدل بپردازیم.

دوست گرامي سخنان بالا در صورتي متين ودرست است كه بنده حقير يا شما سرور گرامي عامل به آن باشيم .ما نمي توانيم ديگران را به ترك تقاليد و تعصب دعوت نمائيم ولي خود آلوده به تعصب باشيم .تحمل شنيدن صداي مخالف نظر مان را نداشته باشيم وادعاي وحدت در كثرت الفت ومحبت با ديگران را داشته باشيم .ما اگر تعصب داشته باشيم فقط مي خواهيم حرف ما بر كرسي بنشيند وهمين مي شود جنگ وجدل كلامي پيش مي آيد و سخنانمان به شعار مي ماند وتاثيري وجذبه ي بر ديگران ندارد.
در اينجا ما مي خواهيم از يك بهايي محترم بدون تعصب از گفته ها و احكام بهايي سوال كنيم وايشان نيز با توجه به سخنان بزرگان بهايي پاسخ بفرمايند.
عبد البها در مكاتيب ج 2ص266در مورد احكامي از جناب باب مي فرمايند:
در يوم ظهور حضرت اعلي منطوق بيان ضرب اعناق و حرق كتب و اوراق وهدم بقاع و قتل عام الامن آمن و صدق بود
اگر بي طر فانه رويدادهاي دوران باب را مطالعه نماييد مي بينيد ياران ملا حسين وقدوس با سوء استفا ده از احاديث به ضرب شمشير قصد كشتن مخالفين باب را داشتند وتا مد تها مردم از نام با بي ترس وحشت داشتن .
اين قياس مع الفارق است ولي حضرت رحمت العالمين حكم جها د را فقط براي دفاع صادرفرمودند واحكام دين مبين در مورد اسراء غير مسلمين و... واضح است .بهتر نيست اگر مي خواهيم از هم ديگر چيزي ياد بگيريم مطالب را با هم ادغام نكنيم اينجا صبحت حقانيت حضرت محمد نيست صحبت واقعيت وحدت در كثرت از منظر بهائيت است .
بهتر است بيشتر وبدون تعصب بخوانيم تا بيشتر بدانيم .علماي تبريز به حكم خبط دماغ در دادن حكم قتل باب درنگ كردن اما سه تن از شاگردان شيخ احمد احسايي وسيد كاظم رشتي براي اينكه شيخيه را ازاغتشاشات جنبش باب مبرا كنند وشايد خود نيز در سر هواي ركن رابعي داشتن حكم قتل باب را امضاء نمودن حتي اگر اين حكم هم نبود امير كبيربراي آرامش وحدت كشوربعلت جنگ هاي خونين طرفداران باب وبرهم زدن امنيت كشور باب را اعدام مي نمود .
كمي تامل ودقت باعث اين سو ءتفاهم نمي شد عرض بنده اين بود اگر يك بهايي (نه غير بهايي) به هر دليلي ديگر نخواهد بهايي باشد طرد روحاني ميگردد ومتعاقب آن دوري وهم كلام نشدن با اوكه مخالف وحدت در كثرت است!
اي متحري حقيقت از فرمايشات حضرت بها الله كه منجر به وحدت در كثرت است گوش جان نوش كن
لعمرالله حزب شيعه از مشركين از قلم اعلي در صحيفه حمرا مذكور و مسطور
رحيق مختوم ص 595
روز خوش

پاسخ
نویسنده : ناصر تاریخ : 1393/11/21 08:34

باسلام.
بارک الله محمد عزیز. حرف حق جواب نداره.
یاعلی

پاسخ
نویسنده : بنده تاریخ : 1393/10/04 13:44

فکر می کنم بهائیان یک چیز را خیلی خیلی خوب یاد گرفته اند و آن هم طومار نویسی در جایی است که جوابی برای گفتن ندارند!

پاسخ
نویسنده : مبینا تاریخ : 1393/10/09 08:52

جواب ابلهان خاموشیست. این دیگر طومار نیست. روز خوش

پاسخ
نویسنده : اسلام ناب محمدی  تاریخ : 1397/12/15 05:21

دقیقا میخواستم اینو برای فرقه ظاله شما بکار ببرم که روم نمی شد .
البته بگم حرف زدن با شما مثل آواز خوندم تو گوش خره تمام .

پاسخ
نویسنده : فرانک تاریخ : 1393/11/11 16:41

من به مبینا جواب دادم چرا اومد اینجا؟

پاسخ
نویسنده : فرانک تاریخ : 1393/11/11 16:37

چه لوس

پاسخ
نویسنده : بنده تاریخ : 1393/10/11 23:11

از نسبتی که به بنده دادید متشکرم خانم! گر چه من آن حرف را از سر توهین نزدم که جوابش این باشد! من در مقابل، به شما سلام می کنم چون از نظر من شما جاهلید نه ابله و هنوز هم بر سر حرفم هستم. یکی از شما فقط یک سؤال کرده و شما به جای جواب به آن، طبق رسم بهائیان همانطور که گفتم طومار نوشتید. چون وقتی جواب نباشد یا باید سکوت کنید یا باید با نوشتن طومار ذهن مخاطب را از مسأله اصلی پرت کنید و به جای دیگر منحرف کنید. این چیزی است که با کمی دقت، فهمیدنش اصلا سخت نیست. احتمال می دهم بگویید آن طومار همان جواب بوده! اما هر چه نگاه می کنیم چیزی در مورد سیاهان آفریقا و آمریکا نمی بینیم! روز شما هم خوش

پاسخ
نویسنده : بنده تاریخ : 1393/09/28 21:01

دین، راه زندگی خدایی و راه بندگی خداست و دین ساخته شیطان هم راه بندگی شیطان و تفرقه افکندن میان پیروان دین خداست!

پاسخ