هر روز با یک پیام در :

شبکه حقیقت بهائیت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید . 

حقیقت بهائیت در ایتا : 
eitaa.com/baharoom

حقیقت بهائیت در سروش : 
sapp.ir/baharoom

حقیقت بهائیت در اینستاگرام :
instagram.com/baharoom1

حقیقت بهائیت در آپارات :
aparat.com/bahai

حقیقت بهائیت در تلگرام : 
telegram.me/baharoom
کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  36
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  229
دیروز :  972
کل مشاهده :  3255231
تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

یک بهائی امروز در استان البرز بعد از تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام و عقاید شیعیان ، از بهائیت اعلام برائت کرد.
آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

با توجه به اختلالات پیش آمده در کانال تلگرامی حقیقت بهائیت ، تا اطلاع ثانوی می توانید اخبار و نوشته های ما را در پیام رسان سروش دنبال نمایید . آدرس : http://sapp.ir/baharoom
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
۸ شوال تخریب قبور ائمه بقیع
تازه ترین مقالات
1391/12/16 18:46

به بهانه ایام ماه صیام در بهائیت ( شهر العلاء بهائی )

به بهانه ایام ماه صیام در بهائیت ( شهر العلاء بهائی )
................................................................

خوردن و آشاميدن ممنوع !
حق بودن و حق گرايي به عنوان يک ارزش، حتي اهل فساد و بطلان را به سوي آن مي کشاند تا از آن نمد، کلاهي نيز براي خود بسازند و مردم ساده دل را با فريب و نيرنگ همراه خود کنند و بهره و سود دنيوي خود را از اين طريق دوچندان برگيرند . در فرقه بهاييت مسأله روزه مطرح است و بهاييان در آخرين ماه سال بهايي معروف به شهرالعلاء ، از طلوع تا غروب خورشيد از خوردن و آشاميدن پرهيز ميکنند و روزه ميگيرند و در اين فرقه روزه ، مبارزه با هواي نفس معرفي شده است !
ماه صيام بهايي
هدف از بعثت پيامبران رشد انسان ها به وسيله احکام و قوانين دين و اصول زندگي است . انبياء آمده اند تا شيوه تعهد و اطاعت و بندگي را به مردم بياموزند و سلسله اي از دستورات را در اختيار مردم قرار دهند تا از اين راه مشکلات  مادي و معنوي مردم حل بشود و در اداره امور زندگي با مانعي روبرو نشوند و از مسير حق منحرف نشوند .

روزه يکي از احکامي است که تنها در دين اسلام مطرح نيست بلکه در اديان ديگر مثل مسيحيت ، يهود و زرتشت بوده است . براي اينكه انسان بر نفس خود مسلط شود، تا از او كار بد سر نزده و به امور نيك بپردازد احتياج به تمرين دارد. بهترين برنامه تمريني كه اسلام براي انسان معين كرده: «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَي الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ، لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»[1] انسان براي اينكه از فجور به تقوا، و از بي بند و باري به انضباط و خودپايي و خودنگهداري و تسلط بر نفس تغيير وضعيت دهد روزه بهترين برنامه تمريني است كه مي تواند داشته باشد

جالب اينکه حق بودن و حق گرايي به عنوان يک ارزش، حتي اهل فساد و بطلان را به سوي آن مي کشاند تا از آن نمد، کلاهي نيز براي خود بسازند و مردم ساده دل را با فريب و نيرنگ همراه خود کنند و بهره و سود دنيوي خود را از اين طريق دوچندان برگيرند . در فرقه بهاييت هم روزه مطرح است و بهاييان در آخرين ماه سال بهايي معروف به شهرالعلاء ، از طلوع تا غروب خورشيد از خوردن و آشاميدن پرهيز ميکنند و روزه ميگيرند و در اين فرقه روزه مبارزه با هواي نفس معرفي شده است !
روزه در فرقه بهايي داراي خصوصيات ويژه اي ميباشد که" بهاءالله"پيامبر يا خداي اين فرقه از جهاتي حال پيروان خود را در مورد روزه رعايت کرده است که به نمونه هايي از آنها اشاره ميکنيم:
1.سي روز روزه در اسلام تبديل به نوزده روز شده است.[2]
2.ايام روزه در معتدل ترين فصل (از لحاظ مدت) قرار داده شده است. [3]
3.از جهت هوا نيز(گرما وسرما) رعايت شده است.
4.ابتداي روزه را طلوع آفتاب قرارداده است،که تقريبا يک ساعت و نيم کمتر از روزه مسلمانان است.
در اقدس ميگويد:"کفّوا انفسکم عن الاکل والشرب من الطلوع الي الافول ايامکم ان يمنعکم الهوي عن الذي قدر في الکتاب"(ازخوردن وآشاميدن خودداري کنيد ازابتداي طلوع آفتاب تا هنگامي که غروب ميکند ومبادا که هوي نفس شما را از اين فضيلت مانع بشود.) [4]
گويا در اين حکم ،ازافرادي که هنگام طلوع آفتاب ازخواب بر ميخيزند حمايت شده است .با توجه به اين حکم زمان روزه نيز در حدود يک ساعت ونيم کوتاهتر ميشود و چون پيروان او در طلب و جستجوي روحانيت نبودند ،از موقع بين الطلوعين نيز صرف نظر شده است.
5.از افرادي که بالاي 70 سال دارند و کساني که مشاغل سخت و طاقت فرسا دارند ،مسافر ،مريض،زن باردار و زني که بچه شيرخوار دارد روزه راساقط کرده است.[5]
6.مبطلات روزه فقط خوردن و آشاميدن است و کارهاي ديگر مثل مقاربت ، سر درآب فرو بردن و... مبطل روزه نيست.

7.عدم توجه به معنويات و آن چه سبب خود سازي انسان ميشود
8.عدم توجه به توبه از گناهان در اين ماه
9. عدم توجه به احسان به ديگران و خيرات در ايام روزه داري

آري بهاءالله درتمام موارد ودر همه جا جانب مردم هوا و هوس و نفس پرست را رعايت کرده است ومعناي جديدي از مبارزه با هواي نفس ارائه داده است که به مختصري از آن که در کتاب رساله سوال و جواب يا همان گنجينه حدود و احکام اشراق خاوري آمده است ميپردازيم

" اي سائل، صوم عبارت از کفّ نفس است از جميع مأکولات و مشروبات. دخان از جمله مشروبات است و انسان نبايد لسان را به ظلمات فظيعه بيالايد و البهاء عليک." [6]

در صورتي که ايّام محرّمه (مانند اعياد يا روز شهادت حضرت باب) در اين ماه واقع شود، روزه در آن روز واجب نيست.[7]

" اگر عيد مولود و يا مبعث در ايام صيام واقع شود حکم صيام در آن يوم مرتفع است" [8]

در پايان براي اطلاع بيشتر خوانندگان عزيز به گوشه اي از حکمت هاي تشريع روزه از طرف خداوند و لطف و برکاتي که شامل بندگان ميشود اشاره ميکنيم ؛ اگر چه روزه براي سلامتي انسان بسيار مفيد است امّا در حقيقت حكمت عبادت بودن روزه چيست؟ اگر هدف از روزه، فقط سلامتي انسان بود بايد در اين ماه انسان به خوردن غذاهاي مقوّي و انجام ورزش توصيه مي شد. تا جسم انسان هم براي ميدان جهاد آمادگي بيشتري بيابد و هم در عرصه توليد و كار و كشاورزي توانايي دو چنداني به دست آورد. پس آشكار است كه راز عبادت روزه و حكمت سختي هاي آن، چيز ديگري است.

براي فهميدن اين مهم فرازهاي آغازين دعاي شريف امام سجاد صلوات الله عليه در هنگام ورود به ماه رمضان را که در کتاب شريف صحيفه سجاديه موجود ميباشد تقديم ميکنيم:

«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْهِمْنَا مَعْرِفَةَ فَضْلِهِ وَ إِجْلالَ حُرْمَتِهِ» امام سجاد(ع) از آغاز دعا تا اين فراز، حمد الهي را انجام دادند و از اين فراز درخواست از خدا را آغاز مي فرمايند. اولين درخواست اين است: خدايا به من معرفت فضل و شرف اين ماه و بزرگداشت احترام اين ماه را، الهام كن.

«وَ التَّحَفُّظَ مِمَّا حَظَرْتَ فِيهِ» خود نگه داري از آن چيزي كه تو از آن منع كردي را به ما عنايت فرما. اين فراز اشاره به اين دارد كه روح روزه، خودداري كردن از چيزهايي است كه خدا نهي كرده است. در اينجا منظور نهي تنزيهي است. گاهي نهي، تحريمي و گاهي نهي، تنزيلي است. خوردن و آشاميدن حرام نيستند اما در ماه رمضان حرام شده اند. به اين نوع از نهي، نهي تنزيهي مي گويند.
«وَ أَعِنَّا عَلَي صِيَامِهِ بِكَفِّ الْجَوَارِحِ عَنْ مَعَاصِيكَ» ما را ياري فرما تا روزه را به بهترين شكل انجام دهيم، آنگونه كه از همه گناهان دوري كنيم. در اين فراز تنها به مفطرات روزه اشاره نمي كند بلكه يك مرحله بالاتر از روزه عادي را در نظر دارد و آن حفظ همه اندام هاي بدن از هرگونه گناه است.
«وَ اسْتِعْمَالِهَا فِيهِ بِمَا يُرْضِيكَ» ياري فرما تا اندام ها و قواي خود را، در راهي كه موجب رضايت توست بكار بريم.
«حَتَّي لا نُصْغِيَ بِأَسْمَاعِنَا إِلَي لَغْوٍ» بر ما عنايت فرما تا به سخن بيهوده گوش نسپاريم. «لغو» در فارسي به «بيهوده» و «ياوه» معنا شده است. از خدا مي خواهيم تا به حرف ياوه گوش نسپاريم. كمترين آن اين است كه به محرمات و گناهان و حرف هاي بيهوده و موسيقي حرام گوش نسپاريم.
«وَ لا نُسْرِعَ بِأَبْصَارِنَا إِلَي لَهْوٍ؛» از تو ياري مي خواهيم تا ديدگان ما را از ديدن سرگرمي هاي بيهوده باز داري تا از ياد تو باز نمانيم.
«وَ حَتَّي لا نَبْسُطَ أَيْدِيَنَا إِلَي مَحْظُورٍ» ياري كن تا دستمان را به گناه نيالائيم.
«وَ لا نَخْطُوَ بِأَقْدَامِنَا إِلَي مَحْجُورٍ» و با خطا و اشتباه در مسير ممنوع گام ننهيم.
«وَ حَتَّي لا تَعِيَ بُطُونُنَا إِلا مَا أَحْلَلْتَ» ياري فرما تا درون ما جز از آنچه تو حلال فرمودي، لبريز نگردد.
«وَ لا تَنْطِقَ أَلْسِنَتُنَا إِلا بِمَا مَثَّلْتَ» زبانمان جز آنچه توبيان فرمودي و فرمان دادي، چيزي نگويد.
«وَ لا نَتَكَلَّفَ إِلا مَا يُدْنِي مِنْ ثَوَابِكَ» ياري فرما تا در پي چيزي جز آنچه افزوني ثواب و مصونيت عقاب تو در آن باشد، نرويم. [9]

.............................................................

پي نوشت :

1.سوره مبارکه بقره آيه 183
2.بيان،باب هيجده از واحد هشتم.
3.مبين ص74، سطر1
4.اقدس ص7،سطر3
5.اقدس ص6،سطر17

6.گنجينه حدود و احکام ص 45

7.گنجينه حدود و احکام ص 46

8.گنجينه حدود و احکام ص 49

کتاب شريف صحيفه سجاديه دعاي944.
 
نویسنده : بهاء بی بها

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

برچسب ها : 
گالری تصاویر