هر روز با یک پیام در :

شبکه حقیقت بهائیت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید . 

حقیقت بهائیت در ایتا : 
eitaa.com/baharoom

حقیقت بهائیت در سروش : 
sapp.ir/baharoom

حقیقت بهائیت در اینستاگرام :
instagram.com/baharoom1

حقیقت بهائیت در آپارات :
aparat.com/bahai

حقیقت بهائیت در تلگرام : 
telegram.me/baharoom
کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  11
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  743
دیروز :  1280
کل مشاهده :  3407240
تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

یک بهائی امروز در استان البرز بعد از تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام و عقاید شیعیان ، از بهائیت اعلام برائت کرد.
آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

با توجه به اختلالات پیش آمده در کانال تلگرامی حقیقت بهائیت ، تا اطلاع ثانوی می توانید اخبار و نوشته های ما را در پیام رسان سروش دنبال نمایید . آدرس : http://sapp.ir/baharoom
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
سال۱۳۹۹ سال جهش تولید
تازه ترین مقالات
1392/04/10 06:28

شهید علی اکبر دهقان پرچمدار مبارزه با بهائیت در تربت جام

شهید علی اکبر دهقان پرچمدار مبارزه با بهائیت در تربت جام
............................................................................................
زندگی نامه

سوابق مبارزاتی: پایه گذاری گروه ضدبهائیت در تربت جام، روشنگری علیه رژیم طاغوت، حرکت در خط اسلام و مرجعیت و یورش ساواک به منزل و بازداشت او

کارهای تشکیلاتی: تأسیس صندوق قرض الحسنه المهدی، عضویت در حزب جمهوری اسلامی، رسیدگی به وضع محرومان و ساکنان مناطق روستایی

مسئولیت ها: تدریس در دبیرستانها، پایه گذاری کمیته انقلاب اسلامی در تربت جام، عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی، نماینده مردم تربت جام در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی
 
تولد تا جوانی
شهید علی اکبر دهقان فرزند محمدجواد در سال 1327 (هـ.ش) در شهر تربت جام و در یک خانواده متوسط کارگری که از یزد به این شهر مهاجرت کرده بود، متولد شد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند و در سال 1346 (هـ.ش) دیپلم خود را از دبیرستان ابن سینای تربت جام گرفت. شهید دهقان در رشته علوم ریاضی موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم شد، و در ادامه به سبب اشتیاق وافر، به فعالیت و مطالعات اسلامی روی آورد.

خدمت نظام وظیفه را در سپاه دانش آن روزگار، به آموزش کودکان و نوجوانان محروم آن سامان گذراند و وجود تبعیض های اجتماعی و ظلم و ستم عمال رژیم پهلوی او را به سوی مبارزات اسلامی علیه طاغوت کشاند.

یکی از جریانهایی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بواسطه حضور بیگانگان در کشور بویژه مناطق محروم و مرزی فعالیت می کرد، فرقه ضاله بهائیت بود. او همواره خطر و بی دینی و وابستگی اعضاء آن را به مردم یادآوری می نمود. به همین منظور با پایه گذاری گروه مبارزه با بهائیت در سال 1345 و تشکیل جلسات دینی با آنان به مقابله پرداخت.

در سال 1348 به خدمت آموزش و پرورش درآمد و برای انجام وظیفه به یکی از روستاهای اطراف تربت جام رفت و به عنوان مدیر  و آموزگار مشغول به خدمت رسانی شد.

در سال 1351 موفق به شرکت در نخستین دوره کلاس های تابستانی مقطع تحصیلی راهنمایی شد و پس از آن تدریس در مدارس راهنمایی تربت جام را آغاز کرد.

او یک چهره شناخته شده مذهبی و پای بند به مکتب اسلام برای مردم شهرش بود. به واسطه نشر احکام و تبلیغ امور دینی، هر روز با انبوهی از مشتاقان که به دور او جمع می شدند مواجه می شد.

او علاوه بر ایفای نقش معلمی، از ایجاد کانون¬های مذهبی و انجمن های اسلامی در مدارس و تشکیل جلسات دینی غافل نبود. او از همه امکانات و فرصت های موجود برای احیای تفکرات اسلامی در این شهرستان بهره می جست و نخستین کسی بود که جلسات مذهبی را در شهرستان تربت جام پایه گذاری کرد. او با درک عمیق و شناختی که از تعالیم اسلامی کسب کرده بود، به خوبی جریان های انحرافی و ضاله را که در منطقه فعالیت می کردند شناسایی و با آنان مقابله می کرد.

رسیدگی به وضع معیشتی مردم محروم منطقه و بویژه روستائیان و انس والفت با جوانان، از وی چهره صمیمی ساخته بود. در این راستا،‌شهید دهقان با تشکیل صندوق قرض الحسنه به یاری محرومان شتافت. خانه محقر به همراه یک دفترچه حساب پس انداز ساده و مقداری موجودی که در آن دوران سخت قبل از انقلاب به زحمت جمع کرده بود، مبنا و مرجع شکل گیری سنت پسندیده قرض الحسنه این شهرستان شد، که بعدها با عنوان : «صندوق قرض الحسنه المهدی» و با سرمایه قابل توجه و محلی بسیار ?برومند،‌ توسط یاران و شاگردان او به فعالیت ادامه داد. شهید دهقان در کنار این کار، صندوق خیریه ای تشکیل داد و از این راه قدم های موثری را از جمله در ایجاد «کتابخانه المهدی» برداشت. شهید در سال 1354 ازدواج کرد که ثمره آن دو پسر است.

آرزوی شهادت از ویژگی های بارز شهید
علی اکبر دهقان، هنگامیکه قدم در راه مبارزه با فرقه های ضاله و جریان های وابسته به استعمار گذاشت و نیز از زمانی که برای تحقق آرمانهای اسلامی و شیعی در برابر رژیم پهلوی ایستادگی می کرد، خود را مهیای شهادت ساخته بود، او شهادت را فوز عظیمی می دانست که از سوی خداوند به بندگان پرهیزگار و مومن عطا می شود. او می گفت: «اگر این بدن ها برای مردن است و پایان زندگی در این جهان مرگ است و ما باید بمیریم، چه زیباست که با جهاد در راه خدا بمیریم، چه زیباست که شهادت را نصیب خودمان سازیم که آن فوز عظیم است.»

آرمان علی اکبر دهقان شهادت و آرزویش نیل به این توفیق الهی بود. او یک هفته قبل از فاجعه تروریستی هفتم تیر سال 1360 که شهادت سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران اتفاق افتاد، به همسرش گفته بود: «شما باید برای همه مسایل آماده باشید و در مورد شهادت دچار نگرانی نشوید، شما باید آرزو کنید که من هم به شهادت برسم و خدایی ناکرده به مرگ طبیعی نمیرم. البته شهادت را برای من به گونه ای آرزو کنید که لااقل چند مسلمان یادی از من بکنند و گاهی اوقات نام مرا به زبان بیاورند»

آنان که به مرگ سرخ لبخند زدند    پیـمـانه حـق، حسیـن ماننـد زدند
بـا جـوشش خون و با سـرود تـکبیر     شب را به خجسته صبح پیوند زدند

شهید علی اکبر دهقان و نهضت انقلاب اسلامی
علاقه به اسلام، روحانیت و مرجعیت او را از همان دوران جوانی،‌ با مفاهیمی چون مجاهدت و مبارزه با مظهر ظلم و بیداد آشنا کرده بود. با اوج گیری روح مبارزات مردم ایران بر ضد رژیم پهلوی، شهید دهقان نیز به معرفی نهضت و شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت. او همواره ابعاد شخصیتی، زندگی و سیره ایشان را به مردم به ویژه جوانان بازگو می کرد و نقش مهمی در آشنایی جوانان منطقه با تفکرات حضرت امام «رضوان الله تعالی علیه» داشت. او شیفته امام خمینی(ره) بود و همگان را به اطاعت از فرامین ایشان دعوت می کرد. شهید دهقان همچنین روحانیت را مهمترین و بزرگترین سنگر اسلام می دانست و بر حفظ و تقویت جایگاه آن تایید می کرد. او به دلیل فعالیت های اسلامی و مبارزاتی اش، یک محور اصلی در شکل گیری اعتراضات مردمی در تربت جام به حساب می آمد، به همین دلیل همیشه از سوی ساواک و مزدوران رژیم تهدید و تعقیب می شد. در سال 1355 (هـ .ش) مأموران امنیتی پهلوی به خانه اش هجوم بردند و او را تحت الحفظ به ساواک تایباد منتقل کردند. پس از بازداشت و اعمال شکنجه های سخت، ناچار شدند به علت نداشتن مدارک کافی آزادش کنند. وی در دوران مبارزات انقلاب توانست رسالت خود را به خوبی ایفا کند. او خانه خود را در کنار مسجد به پایگاه و مرکز فعالیت های انقلابی و اسلامی تبدیل کرده بود و بعنوان یک چهره انقلابی مورد قبول مردم بویژه روشن اندیشان اسلامی و فرهنگیان متعهد بود.

شهید علی اکبر دهقان پس از پیروزی انقلاب اسلامی
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید دهقان نقش مهمی در اداره امور تربت جام بر عهده داشت و مرجعی مورد اطمینان برای رفع مشکلات مردم شد. با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در زادگاهش، شب و روز خود را عاشقانه صرف اداره امور این نهاد انقلابی نوپا کرد و از سوی آیت الله واعظ طبسی به سرپرستی این کمیته منصوب شد.

او همچنین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی تربت جام خدمات فراوانی برای حفظ نظام در برابر توطئه های دشمنان و رفع فقر و محرومیت ها از چهره منطقه داشت. شهید علی اکبر دهقان، حزب جمهوری اسلامی را مرکز پایداری از آرمانهای انقلاب اسلامی دید و به عضویت فعال در آن درآمد.

با شروع انتخابات برای تشکیل اولین دوره مجلس شورای اسلامی، همه قشرهای متعهد خط امام،‌یکصدا به سوی او آمدند و به عنوان وظیفه شرعی از او خواستند تا وکالت آنها را در اولین مجلس مستقل و آزاد و اسلامی کشورشان بر عهده بگیرند. او علیرغم میل باطنی و تنها به حکم وظیفه شرعی این امر خطیر را پذیرفت. با آرای شایسته مردم منطقه به مجلس رفت. در شیوه های تبلیغات انتخاباتی نیز، یک قدم از مسائل اسلامی خارج نشد و همه امور را با وسواس و در چارچوب احکام شرع دنبال و از اقدام برخی رقبای خود در صرف هزینه های سنگینی تبلیغات انتخاباتی ابراز انزجار می کرد.

شهید دهقان از روزی که با رای مردم به مجلس رفت، جز سربلندی ایران و اسلام به موضوعی دیگر فکر نکرد. همواره مردم را برای خودکفایی و استقلال در همه امور ترغیب می کرد. او کشاورزان را به کاشت محصولات استراتژیک تشویق می کرد و از آنان می خواست با تولید گندم، نیازمندی کشور را به واردات این محصول استراتژیک از بین ببرند.

او در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و سومین جلسه علنی مجلس که در تاریخ 6/7/1359 (هـ .ش) برگزار شد با قدردانی از مقاومت دلیرانه ملت ایران در برابر حملات وحشانه رژیم بعثی صدام چنین می گوید:‌ «... آنها[دشمنان] فکر می کردند که ایران مصر است و با حمله ای مشابه حمله اسرائیل می شود نابودش کرد، غافل از آنکه نه ایران مصر بود و نه آن حساب ها درست. مسلماً آنها با چنین اندیشه ای حمله کردند،‌ اگر می دانستند که چنین می شود، هیچگاه فکر حمله را هم نمی کردند، اما این حمله راه را برای صدور انقلاب باز کرد...

.... ملت [ایران] از هیچ چیز نمی هراسند و به هیچ چیز نمی اندیشند... و به هیچ چیز امیدوار نیستند جز به رحمت پروردگارشان و رحمت پروردگارشان را شامل حال خودشان می یابند و به همین جهت همگی آماده شهادت هستند..»

علی اکبر دهقان در سنگر مجلس به دفاع از حریم شهادت پرداخت و خود نیز جرعه جام شهادت را در هفتمین روز از تیر ماه سال 1360 (هـ.ش) نوشید. از شهید دو پسر به نام های مجتبی (1355) و میثم (1358) به یادگار مانده است.

ویژگی های اخلاقی و شخصیتی شهید
ـ مشتاق شهادت
ـ پیگیری و پشتکار خستگی ناپذیر
ـ خدمتگزار مردم
ـ مدبر و سلیم النفس
و پیشتاز دفاع از حریم دین در برابر همه انحرافات تنها برخی از سجایای اخلاقی و ویژگی های این شهید عزیز است.

منبع : سایت بنیاد فرهنگی هفتم تیر

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

برچسب ها : 
گالری تصاویر