هر روز با یک پیام در :

شبکه حقیقت بهائیت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید . 

حقیقت بهائیت در ایتا : 
eitaa.com/baharoom

حقیقت بهائیت در سروش : 
sapp.ir/baharoom

حقیقت بهائیت در اینستاگرام :
instagram.com/baharoom1

حقیقت بهائیت در آپارات :
aparat.com/bahai

حقیقت بهائیت در تلگرام : 
telegram.me/baharoom
کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  11
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  1791
دیروز :  1952
کل مشاهده :  3533334
تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

یک بهائی امروز در استان البرز بعد از تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام و عقاید شیعیان ، از بهائیت اعلام برائت کرد.
آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

با توجه به اختلالات پیش آمده در کانال تلگرامی حقیقت بهائیت ، تا اطلاع ثانوی می توانید اخبار و نوشته های ما را در پیام رسان سروش دنبال نمایید . آدرس : http://sapp.ir/baharoom
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
سال۱۳۹۹ سال جهش تولید
تازه ترین مقالات
1394/04/24 12:30

برگی از دست نوشته های استاد روبهانی پیرامون اندیشه‌ سیاسی‌ شیخیه‌

برگی از دست نوشته های استاد روبهانی پیرامون اندیشه‌ سیاسی‌ شیخیه‌
موضوع :‌ اندیشه‌ سیاسی‌ شیخیه‌ 

شیخ‌ احمد احسایی‌ در بدو ورود به ایران با دریافت نامه شاه قاجار به سال‌ 1221 دعوت به حضور در کنار فتحعلی‌ شاه‌ را پذیرفت و به همسایگی و همنشینی شاه‌ رفت‌ و شاه نیز که برای حکومت تازه تاسیس قاجار نیاز مبرمی به مشروعیت داشت او را مورد احترام‌ قرار داد‌. 

علاوه بر آن وی در سفرهای مختلفی که به گوشه کنار کشور داشت همواره در کنار شاهزادگان قجری و احیانا در خانه های آنان سکنی میگرفت

روابط خاص فتحعلی شاه قاجار با شیخ احمد احسائی بستر مناسبی برای گسترش دیدگاه های متفاوت او را در جامعه شیعی ایران فراهم نمود و به گسترش اندیشه شیخ انجامید اندیشه ای که بستر پیدایش بابیت شد

شیخ احمد با شناخت شخصیت فتحعلی شاه مسند نشین دربار قاجار بر خلاف شیوه و مشی اکثریت علمای شیعه در نوشته‌های خود او را به نحوی متملقانه ستوده است « تملق گویی » شیخ، نسبت به فتحعلی شاه و شاهزادگان قاجار یک شیوه همیشگی بوده است.. 

شیخ در «رساله سلطانیه» فتحعلی شاه قاجار را چنین می‌ستاید: 
عزالمؤمنین و حامی الملة و الدین، طالب الحق و الیقین، مسفرالملوین، و قرةالعین، وجامع کلّ زین، سلطان البرّین و خاقان البحرین، حافظ الأمان و مارس أهل الإیمان، عالی القدر و الشأن، و سامی الرّقبة والمکان، السّلطان بن السّلطان بن السّلطان والخاقان ابن الخاقان بن خاقان السلطان، فتحعلی شاه، شدّالله عضده، و هزم الله به جنودالکافرین والمنافقین، و شرّدالله بما یمدّه من النّصر جیوش المعتدین، و شید بنیان سلطنته بالإمداد والتحصین، و مدّالله ظلال عزّه و نصره علی جمیع المؤمنین، بحرمة المیامین و خیرالخلق أجمعین محمد و آله الطاهرین ـ صلواةالله علیهم أجمعین ـ آمین ربّ العالمین.( «جوامع الکلم» جلد دوم، صفحه ۲۴۴)

متاسفانه تملق و چاپلوسی در این عبارات بیش از هر چیزی آزار دهنده است بطور مثال وی فتحعلی شاه را که برادر زاده آغا محمدخان است و نسب سلطنتی ندارد السّلطان بن السّلطان بن السّلطان والخاقان ابن الخاقان بن خاقان السلطان، فتحعلی شاه میخواند

مرحوم تنکابنی از معاصران شیخ که به عنوان یک گزارشگر تاریخی به حوادث عصر خویش مینگرد می نویسد: «شیخ احمد در هر بلد مطاع و ممجد و سلطان عصر مرحوم فتحعلی شاه را با او نهایت خصوصیت ...» ( قصص العلماء ص ۴۲)

نکته مهم و حائز اهمیت در باره ارتباط شاه و شیخ این است که شیخ در زمانه ای به شاه پیوست و او را مورد ستایش بیش از حد خود قرار داد که علمای بزرگ شیعه معاصر به علت سوء رفتار و عملکرد مستبدانه قجرها رغبتی برای همنوائی با دستگاه سلطنت نداشتند

از جمله فرزانگانی که عطای قاجاریه و مخصوصا فتحعلیشاه را به لقایش بخشیدند میتوان به مرحوم آیت الله محمدتقی برغانی اشاره کرد ( همان فردی که بعدها توسط دو نفر از بابیان و با حمایت طاهره قزوینی به شهادت رسید )

سید کاظم رشتی جانشین شیخ نیز ، قدم در راه استاد نهاد
و البته وی این بار نه در کنار شاهان قاجار بلکه همراه و همقدم سلاطین عثمانی شد که موضوعی بسیار عجیب و در عین حال جالب توجه است

شیخیان به تعصب در تشیع و حتی غلو در آن شهره هستند و از دیگر سو سلاطین عثمانی از مهم ترین مخالفین شیعه به شمار می آیند حال پیوند و هم آوائی سید کاظم رشتی و آل عثمان چه مفهومی می تواند داشته باشد خود نکته ای است قابل تأمل
مراودات سید کاظم رشتی با دستگاه حاکم بر عراق و حتی حاشیه نویسی به آثار شعرای عثمانی بسیار قابل توجه است بطوریکه یکی از مهمترین آثار (و شاید پرنکته ترین اثر) سید کاظم شرح قصیده نام دارد که شرحی است بر قصیده افندی عبدالباقی موصلی که در مدح علیرضا پاشا سروده است قصیده ای که صرفا به قصد مداحی پاشای بغداد و اخذ اندکی صله سروده شده بود اما سیدکاظم با شرح آن مطالبی نوشته است که سالهاست شیخیان در حال توجیه آن هستند

در انشعابات شیخیه آما مسئله اندکی متفاوت می شود
گرچه شعبه های مختلف شیخی روابط نسبتا حسنه ای با دستگاه حاکم داشتند اما نوع تعاملات گروهها و افراد مختلف با هم متفاوت است
شیخیان تبریز تعاملاتشان با دستگاه قجری مانند سایر علمای شیعه و از موضع حفظ اقتدار و البته رعایت احترام متقابل بود
البته روحیه اسلام خواهی و تقابل با تهاجم بیگانه و نوعی از ملی گرائی در میان برخی چهره های آنها قابل ترصد است
اما شیخیان کرمان به علت انتساب خانوادگی محمد کریم خان قاجار به دستگاه حکومت قجری روابط درهم تنیده تری با سلطنت داشتند

و دیدگاههای کریم خان درباره حکومت نیز جالب توجه می باشد 

او درباره مشروعیت حکومت غیر معصوم چنین می نویسد :
پس‌ معلوم‌ است‌ که‌ در هر عصری‌ خداوند آفریده‌ است‌ پادشاهی‌ عادل‌ که‌ در میان‌ مردم‌ به‌ عدالت‌ و انصاف‌ حکم‌ کند و مردم‌ را به‌ راستی‌ و درستی‌ بدارد و پادشاهی‌ عادل‌ که‌ در میان‌ مردم‌ به‌ عدالت‌ و انصاف‌ حکم‌ کند و مردم‌ را به‌ راستی‌ و درستی‌ بدارد و هرگز خداوند اخلال‌ به‌ چنین‌ امری‌ نکرده‌ و نخواهد کرد و هیچ‌ عصری‌ و شهری‌ را از بزرگتری‌ خالی‌ نگذاشته‌ و نخواهد گذاشت‌...»

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

گالری تصاویر