هر روز با یک پیام در :

شبکه حقیقت بهائیت را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید . 

حقیقت بهائیت در ایتا : 
eitaa.com/baharoom

حقیقت بهائیت در سروش : 
sapp.ir/baharoom

حقیقت بهائیت در اینستاگرام :
instagram.com/baharoom1

حقیقت بهائیت در آپارات :
aparat.com/bahai

حقیقت بهائیت در تلگرام : 
telegram.me/baharoom
کوتاه از متون بهائی
بهاء الله (پیامبر ساختگی بهائیت) در مقام تمجید از یکی از یارانش مینویسد: 
لولاه ما استوی الله علی عرش الصمدانیته و ما علی کرسی الوحدانیته.
اگر ملا حسین بشرویه ای نبود خدا بر عرش  بی نیازی و بر کرسی وحدانیت مستقر و تثبیت نمی شد.

و اینچنین است حکایت خداوندی که وحدانیت و بی نیازی خود را نیازمند یک بشر است 
در الهیات بهائی

ورود به سیستم
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آمار مراجعات
مهمان :  116
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  1687
دیروز :  5436
کل مشاهده :  3134863
تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

تشرف یک بهائی دیگر به آغوش اسلام

یک بهائی امروز در استان البرز بعد از تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام و عقاید شیعیان ، از بهائیت اعلام برائت کرد.
آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

آدرس شبکه حقیقت بهائیت در پیام رسان سروش

با توجه به اختلالات پیش آمده در کانال تلگرامی حقیقت بهائیت ، تا اطلاع ثانوی می توانید اخبار و نوشته های ما را در پیام رسان سروش دنبال نمایید . آدرس : http://sapp.ir/baharoom
ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

ثبت نام چهارمین دوره مجازی نقد بهائیت

اداره کل همکاری های تبلیغی و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه برگزار می‏کند: ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( برادران و خواهران ) به صورت مجازی
حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

حمله مرتضی اسماعیل پور به بت‌کلیا ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و…
مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها کاری از مرکز پژوهش های صدا و سیما

مستند بی بها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی جواد یغموری در واحد تولید اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه به ثمر رسیده و در حال حاضر آماده پخش از یکی از شبکه های سراسری است.
پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

پلمپ منزل میرزا عباس ( پدر حسینعلی نوری بهاء الله )

منزل حسینعلی نوری (بهاء) پیامبر ساختگی فرقه بهائیت، صبح یک‌شنبه (12 اردیبهشت 95 ه‍.ش) به دستور مرجع قضائی پلمپ شد.
ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

ثبت نام دوره مجازی نقد بهائیت ، وهابیت و زرتشت

اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه، از علاقه‌مندان برای شرکت در دوره جدید آشنایی و نقد و بررسی، بهائیت، وهابیت، و زرتشت نام‌نویسی می‌کند.
دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

دیدار فائزه هاشمی از فریبا کمال آبادی به روایتی دیگر

ماهیت این نوشتار سیاسی نیست . آنچه در ادامه می آید نه در جهت چشم پوشی و دفاع از خانواده هاشمی رفسنجانی و عمل شرم آور فائزه است و نه در راستای هر نوع برداشت سیاسی . این یک نوشتار اعتقادی است
وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

وقتی از قم تا الازهر بهائیت را به رسمیت نمی شناسد اما فائزه هاشمی رفسنجانی همسو با بهائیت

آقای هاشمی رفسنجانی آیا شما نمی‌دانید که بهاییت یک فرقه ضاله است که به پشتوانه انگلیس خبیث شکل گرفته است؟ چطور اجازه می‌دهید در خانواده شما از بهائیت دفاع شود؟ خدای بهاییت کیست؟ کدام پیامبری این دین را برای بشریت آورده است؟
حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

حسینعلی نوری : بهشت دیدن من است و جهنم نفس تو است

استاد علیرضا روزبهانی در برنامه شعبده شوم : رهبران بهائیت به دنیای ناچیز خود نگاه می‌کنند و برای اینکه خود را در قامت دین معرفی کنند ،تلاش کرده اند که اشاراتی به دنیای پس از مرگ داشته باشند.
قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی

  • وبسایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از دوستان محقق تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان آن عرضه نماید . امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند
  • وبسایت حقیقت بهائیت کاملا مستقل بوده و زیر نظر هیچ ارگان ، نهاد ، موسسه و یا انجمن خاصی اداره نمی شود
تلویزیون آنتی بهائی
المهدیون دات آی آر
لوگوی جریان مدعی یمانی

اخیرا اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدعی مهدویت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق مشغول شده اند .
لذا سایت المهدیون دات آی آر در صدد پاسخ به سوالاتی در این زمینه می باشد :
ـــ جریان المهدیون چیست؟
ـــ احمد الحسن کیست؟
ـــ چه سابقه ای دارد ؟
ـــ ادعاها و مطالب او چیست؟
ـــ این جریان از کجا آب می خورد و وابسته به کجاست؟
ـــ عملکرد آنها چه بوده است؟
ـــ تکلیف مومنین در برابر اینگونه جریانات چیست؟

http://almahdyoon.ir
۸ شوال تخریب قبور ائمه بقیع
تازه ترین مقالات
1394/10/20 10:34

حادثه 22 آذر ماه شهرک سعدیه شیراز لکه ننگی بر دامان بهائیت

حادثه 22  آذر ماه شهرک سعدیه شیراز لکه ننگی بر دامان بهائیت
..................................................................................
در روز 22 آذر ماه 1357 مردم شهرک سعدیه شیراز شاهد وقوع جنایتی هولناک توسط استوار «صفت‌الله فهندژ» بهایی بودند، در اثر تیراندازی این جنایتکار از روی پشت‌بام خانه‌اش تعدادی از مردم محله سعدیه کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

این حادثه در دو سند ثبت شده است که متن سند اول مربوط به تلفنگرام شماره 2194007/ه 1 مأمور ساواک از شیراز است مبنی بر اینکه در ساعت 15 روز 22 آذرماه 1357 به تحریک سه نفر از افراد متعصب مذهبى به اسامى عین‌‏اللّه‏ فهندژ، غلامحسین فهندژ فرزند خواجه عوضعلى قبرستان و امین فهندژ فرزند نیاز و تعدادى از اهالى محله سعدیه شیراز به قبرستان بهائیان حمله و پس از تخریب زمین‌ها در ساعت 18 به منازل و محافل حضیرت‌القدس بهائیان حمله مى ‏کنند.

به همین علت بهائیان ساکن در محل به منظور دفاع از خود با سلاح‌هایى که در اختیار داشتند شروع به تیراندازى کردند که در نتیجه 11 نفر از متعصبان مذهبى توسط بهائیان و یک نفر از بهائیان توسط مأموران فرماندارى نظامى به ضرب گلوله کشته می‌شوند و نزدیک به 30 نفر نیز به سختى مجروح می‌شوند به نحوی که حالشان وخیم بوده و در بیمارستان‌هاى شیراز تحت مداوا قرار می‌گیرند.

صبح همان روز نیز چند دستگاه از منزل بهائیان آتش زده شده است که امکان آتش زدن برخى از منازل متعصبان مذهبى نیز وجود دارد، آخرین وضعیت مجروحان و اسامى کشته‌شدگان به استحضار مى‏ رسد.

این گزارش را آقای جوان در ساعت 10 روز 23 آذرماه ارائه می‌دهد، گوینده متن تلفنگرام آقای آقاجانیان و گیرنده آن نیز قاسم‏ پی است.

در این سند گفته شده است که بهائیان به روى مسلمانان آتش گشوده‌‏اند اما در سند بعدی که توسط ژاندارمرى استان فارس ارائه شده است جزئیات بیشتری از ماجرای یک استوار بهایی و یک سرباز وظیفه و نفر دیگرى که دستگیر شدند و مردم را به گلوله بسته‏‌اند توضیح داده شده است.

گزارش هنگ ژاندارمرى شیراز حاکى است در ساعت 18:30 روز 22 آذر سال 1357 در منطقه سعدى شیراز بین مسلمانان و بهائیان زد و خوردى رخ داده و چون این منطقه جزو حوزه فرماندارى نظامى است ماموران فرماندارى نظامى به طور مستقیم در برقرارى نظم و امنیت دخالت کردند.

فرمانده گروهان شیراز نیز با عده‌‏اى مامور از نظر کمک و انجام امور قضائى در محل حاضر می‌شوند و معلوم می‌‌شود نزاع بر اثر اختلافات مذهبى رخ داده است و در اثر تیراندازى از جانب چند نفر از افراد بهائى که در پشت‌بام‏هاى منازل خود سنگر گرفته بودند تعدادى از افراد مهاجم مسلمان ساکن سعدى کشته و زخمى شده‏اند.

یکى از افراد تیرانداز استوار فهندژ درجه‌‏دار شاغل ارتش جمعى مرکز پیاده بود که در اثر تیراندازى مأمورین فرماندار نظامى کشته می‌شود و یک نفر دیگر به نام شهرام فهندژ که با یک قبضه اسلحه دولول سوزنى و یک نفر سرباز وظیفه که هویت وى تاکنون معلوم نشده در حال فرار دستگیر می‌شوند.

پس از برقرارى نظم و آرامش به دستور فرماندار نظامى مأموران فرماندارى به یگان مربوطه باز می‌گردند، تعداد کشته‌شدگان 13 نفر ( 12 نفر مسلمان و یک نفر بهائى ) بوده است و تعداد زخمى‌شدگان 15 نفر که در بیمارستان سعدى و نمازى شیراز بسترى می‌شوند و صبح همان روز دوباره مسلمانان شهرک سعدى شیراز که تعداد آنان نزدیک به 5 هزار نفر تخمین زده می‌شد به منازل بهائیان حمله می‌کنند و در نتیجه حدود یکصد دستگاه از منازل بهائیان تخریب و یا طعمه آتش می‌شود.

بهائیان ساکن شهرک سعدى به ارتفاعات اطراف سعدى فرار می‌کنند در حالی که بعضى از آنها مسلح به تفنگ شکارى مجاز هستند و در این جریان یک قبضه اسلحه دولول سوزنى که از قنداق جداست با یک قبضه اسلحه پنج تیر گلوله‏ زنى، یک برنو با چهار تیر فشنگ متعلق به استوار فهندژ و یک رشته فانسقه متعلق به شهرام فهندژ کشف و نظم و آرامش بر محل حاکم می‌شود.

در کنار این 2 سند باید مروری بر گزارش مطبوعات همان زمان داشت چراکه نشریه اخبار جنبش اسلامی شماره هشت به تاریخ 30 آذر 1357 در این مورد می‌نویسد مردم از مساجدى که در منطقه سعدى قرار دارد بیرون آمده و در حالى که بقیه از بالاى پشت بام‏ها آنان را با نداى تکبیر همراهى مى ‏کردند به تظاهرات مى ‏پردازند.

در این هنگام ارتش به وسیله نورافکن محل جمعیت را روشن کرده و یک استوار به روى مردم تیراندازى مى‏ کند و در نتیجه 23 نفر کشته مى‏ شوند، یک سرباز شجاع، استوار قاتل را به سزاى عملش مى‏رساند که فرداى آن شب اعدام می‌شود.

در مقابل این گزارش، نشریه پیک خجسته شماره 1179 بیست و پنجم آذر 1357 صفحات 1و 5  فاجعه شهرک سعدى را از جانب گروه‌هاى مشکوک و از پیش آماده شده، بیان مى ‏کند و مى‏ نویسد: استوار یکم صفات‏ اللّه‏ فهندژ به همراه فرزندش شهرام، گروهى از مردم این شهرک را به گلوله بست که در نتیجه 21 نفر کشته و 28 نفر مجروح شدند.

در این حادثه استوار مذکور مقتول و فرزندش دستگیر شدند، از خانه این فرد هفت قبضه تفنگ، 12 اسلحه کمرى و 2 دستگاه پوکه‌سازى و پوکه پرکنى به دست آمده است.

از این دو گزارش، جالب‌تر ادعای فصلنامه مطالعات ایرانى است، این نشریه که در آمریکا چاپ می‌شود از قول یک مددکار اجتماعى شیرازى نقل می‌کند که هیچ سربازى در آنجا حضور نداشت، مردم خودشان زدند و خوردند و 9 نفر به ضرب چاقو کشته شدند و این نشریه مى ‏نویسد همه کشته شدگان بهایى بودند!!!!

خانم لیلا چمن‌خواه، پژوهشگر تاریخ معاصر، در کتاب خود به نام «بهائیت و رژیم پهلوی» مجموعه این اقدام را ساخته و پرداخته ساواک در آن زمان می‌داند، خانم چمن‌خواه در این مورد می‌نویسد: ماجرا از آنجا آغاز شد که شماری از عناصر بدنام ساواک برای تحریک بهائیان ساکن محله سعدیه در مقابل خانه‌های آنها که در مجاورت هم قرار داشت تجمع کرده و با طرح یک سری تقاضاها و توهین به ساکنان، قصد برانگیختن و عصبانی کردن آنها را داشتند.

برخلاف آنچه که اکثریت و ساواک در مورد تعداد خانوارهای بهایی محل اغراق و بزرگ‌نمایی می‌کردند در این منطقه فقط حدود 20 تا 30 خانواده بهایی با جمعیتی در حدود 100 نفر زندگی می‌کرد.

حادثه 23 آذرماه 1357 محله سعدی شیراز به چند دلیل اهمیت اساسی دارد که زمان وقوع حادثه از مهم‌ترین آنهاست، 22 آذر سال 1357 مصادف است با دوازدهم محرم 1399هجری قمری یعنی تنها 2روز پس از برگزاری راهپیمایی میلیونی روز عاشورا توسط مردم ایران در سراسر کشور، در این روز تاریخی در بزرگترین راهپیمایی دوران قبل از پیروزی انقلاب تا آن روز مردم با شرکت فعال خود خواستار سرنگونی حکومت شاه شدند.

در واکنش عجولانه به این راهپیمایی گسترده ساواک که به شدت موقعیت رژیم سرکوبگر شاه را در خطر می‌دید با طراحی انواع و اقسام حیله‌ها، تلاش داشت از گسترش روزافزون نهضت آزادی‌خواهی و ضد استبدادی و ضد استعماری امام خمینی (ره) جلوگیری کند.

دور از ذهن نیست یکی از راه‌هایی که آنها به آزمایش گذاشته باشند انحراف مبارزه مردم از ضد سلطنت شاه و هم‌پیمانانش به سمت مبارزه علیه بهایی‌ها باشد.

می‌توان گفت ساواک قصد داشت با به راه انداختن جنگ بهائیان علیه مسلمانان از یک سو جهت‌گیری مبارزه را از ضدیت با نظام ستمشاهی به مبارزه علیه بهایی‌ها سوق دهد تا در بین مردم انقلابیون اختلاف و دو دستگی به وجود آورد از سوی دیگر این اقدام بهانه‌ای برای مخدوش کردن چهره‌های انقلابی نزد افکار عمومی مردم جهان شود.

شاید با در نظر گرفتن این دو ملاحظه مهم بود که آیت‌الله شهید سیّد عبدالحسین دستغیب و مرحوم آیت‌الله بهاءالدین محلاتی با صدور اعلامیه‌ای از مردم خواستند ضمن حفظ هوشیاری در برابر این توطئه رژیم شاه، مانع از تغییر مسیر مبارزه انقلابی مردم به سمت شروع یک جنگ داخلی علیه بهایی‌ها شوند.

این حادثه از نظر مکان جنایت نیز از اهمیت ویژه برخوردار است چراکه شهر شیراز به عنوان محل تولد «سید علی‌محمد باب» از نگاه بهائیان جایگاه ویژه‌ای دارد، به همین دلیل برخی از پیروان فرقه بهائی، شهر شیراز را «مرکز امر بهایی» می‌دانند، بنابراین ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای در شیراز برای ساواک بیش از هر شهر دیگری می‌توانست زمینه شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی را در کوران حوادث انقلاب فراهم سازد.

اگر هوشمندی روحانیت شیعه در آن زمان نبود جریان درگیری‌های محله سعدی شیراز می‌توانست به دیگر مناطق این شهر گسترش پیدا کند و چه بسا جریان مبارزه اصیل مردم را علیه استبداد ستمشاهی منحرف سازد.

در جریان حرکت انقلاب اسلامی علیه نظام شاهنشاهی در ایران، برای نخستین بار یک حرکت انقلابی در جهان بر اساس اندیشه‌های دینی و اسلامی توانست با استفاده از حضور مردم در صحنه و با رهبری خردمندانه مرجع تقلید، انقلابی اسلامی را به ثمر بنشاند، هر چند یکی از راه‌هایی که می‌توانستند این حرکت مردمی و مستقل دینی را متوقف سازند، منحرف کردن جریان اصیل مبارزه علیه استبداد شاه و حامیان استعماری او به سمت مبارزه با یک فرقه ساخته و پرداخته شده توسط انگلیس بود.

کشتار مسلمانان در محله سعدی شیراز در 22 آذر سال 1357 یعنی درست دو ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تظاهرات اعتراضی بعدی آن، با هوشمندی رهبران دینی در شیراز به یک جنگ انحرافی  منجر نشد بلکه می‌توان گفت این رویداد تلخ به یک درس بزرگ تبدیل شد که چگونه در سر بزنگاه‌های تاریخی می‌توان با اتکاء به شخصیت‌های دوراندیش روحانی مانع شروع فتنه‌ای شد که عواقب و نتایج مخرب آن قابل پیش‌بینی نبود.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :

برچسب ها : 
گالری تصاویر